dolot do seja |
Autor |
Wiadomość |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-06-2013, 21:31
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Pytanie mam co do sposobu podłączenia stożka do 1,1 SPI. Przejrzałem forum i ten temat od początku ale nikt jednoznacznie i konkretnie się na ten temat nie wypowiedział.
Co zrobić z wężykami, które były oryginalnie podłączone do obudowy filtra od przepustnicy? Odma to wiem że zaślepić w przepustnicy a z silnika wężyk do jakiegoś pojemnika lub pod samochód jak kto woli.
Od odmy odchodzi jeszcze taki mały cieńszy wężyk i on tez idzie gdzieś do przepustnicy. Jego też zaślepić?
Trzeci bardzo cienki idzie od przepustnicy do jakiegoś czujnika czy zaworu, który jest na obudowie filtra. Od tego czujnika też idzie taki sam drugi wężyk do dalszej części oryginalnego dolotu. Co z nim zrobić? Też zaślepić?
Pytam bo już wymieniłem dolot na Simotę (wiem że szału nie robi ale tak sobie wymyśliłem i tak mam) i po tej wymianie i zaślepieniu całej reszty samochód nie jedzie. Lubi zgasnąć na światłach przy hamowaniu, po wciśnięciu gazu do oporu zamula a łapie dopiero na wysokich obrotach (około 5-6tyś), szaleją wolne obroty.
Rozumiem, że zły dolot może coś popsuć ale aż tak że nie da się ruszyć normalnie?
A może coś się zepsuło przy okazji wymiany dolotu? Przepustnica zabrudzona? Bo przetarłem ją szmatką żeby nie była taka bardzo ufajdana olejem.
Przewody i świece mam nowe NGK więc to nie to. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-06-2013, 21:52
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
te bardzo cienkie wezyki to podcisnienie ktore reguluje sobie temperature powietrza cieple zimne i to wlasnie odbywa sie w tej czesci dolotu do ktorej idzie dlugi cienki przewod od obudowy filtra. jesli nie jest to zaslepione w przepustnicy to lapie lewe powietrze i ma zbyt uboga mieszanke. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
R_toru
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-07-2013, 08:29
Bolid: fiat seicento 900 |
|
|
MÓJ DOLOT DO 900-KI WYGLĄDA TAK RURA FI 48
[img][/img] |
|
|
|
|
Michal91
Nałogowiec
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 103 Skąd: Pomorskie GS.
|
Wysłany: 08-07-2013, 15:08
Bolid: 2X SC sporting |
|
|
Mógłbyś podcinać te gumy bo troche drutowato to wygląda.
Mnie zastanawia czy ta kopułka z 900 nie jest za mała przy montarzu do 1.1. Wkońcu storzek ma dostarczać wiecej powietrza a ta puszka i otwór w niej jakiś mały się wydaje. |
|
|
|
|
R_toru
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 8 Skąd: kraków
|
Wysłany: 08-07-2013, 16:11
Bolid: fiat seicento 900 |
|
|
Gumy już przycięte. puszkę będę robił nową z nierdzewnej lub aluminium jeszcze kombinuję |
|
|
|
|
willi22
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 08-07-2013, 19:44
Bolid: sporting |
|
|
Zakupiłem ostatnio dolot do seja,
podobno miało pasować ale...po ściągnięciu oryginalnego dolotu ukazuje się mi takie coś
No i z tego co mam u siebie za nic nie mogę tego zamontować na tym wtrysku.
Prawdopodobnie trzeba go rozebrać ale nie chcę zrobić złego kroku więc pytam się was koledzy jak to mam ogarnąć ?:) |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
|
|
|
|
|
lukasz91081
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:15
Bolid: SC 1,1MPI |
|
|
Prawdopodobnie zakupiłeś dolot który jest przystosowany do 1,1mpi , a u ciebie jest potrzebna taka kopułka jak wyżej na foto u kolegi R_toru po zastosowaniu będzie ok |
_________________
|
|
|
|
|
willi22
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:19
Bolid: sporting |
|
|
Aha ale gość pisał ze dolot z cienkiego jest. A w cienkich raczej nie było mpi:-) chociaż teraz czytam dokładnie maile i miałto w seju czyli kolego masz prawdopodobnie rację kopulke taką mam więc tylko inne śruby zamontować i można składać dolot:-) |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
|
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-07-2013, 20:41
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
musisz sobie wykreci te szpilki z wtrysku zalozyc kopułke na śruby o odp długości i tyle w temacie |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 18-07-2013, 19:56
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
pany powiedzcie mi jaka średnicę zewnętrzna ma przepustnica od seja MPi?
niby mogę to sam sprawdzić ale sejo w warsztacie a muszę dobrać części pod dolot do takiego cuda :
chce dobrać coś w tym stylu :
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
willi22
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 19-07-2013, 16:56
Bolid: sporting |
|
|
Zakupiłem ten dolot http://www.doloty.republika.pl/
Tylko po zamontowaniu sej zaczął kopcić na biało Przed montażem tego nie było.
Teraz dwa pytania:
Co zrobić z wężem który wychodzi spod wtrysku i łączy się z przewodem od odmy.
Obok niego jest też mały wężyk od podciśnienia prawdopodobnie z nim tez co mam zrobić ?
Jeszcze jedno czy jak źle siądzie kopułkę dolotu to silnik będzie dostawał złą mieszankę i w efekcie może być taki efekt jak u mnie ? |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
|
|
|
|
|
willi22
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 19-07-2013, 18:43
Bolid: sporting |
|
|
Dla potomnych ten wężyk co idzie od spodu wtrysku połączyłem trójnikiem z resztą węża od domy i w moim przypadku dymienie ustało
|
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
|
|
|
|
|
Grosik
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 279 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: 19-07-2013, 22:38
Bolid: Sejko 1.1 MPi |
|
|
Ogólnie ok, ale średnio to wygląda Ułóż go za kopułką żeby było ładnie nie tylko technicznie, ale i wizualnie |
_________________ Mój Sejczak - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=42954
|
|
|
|
|
willi22
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 20-07-2013, 05:29
Bolid: sporting |
|
|
Tak zrobię to narazie przejściówka gdyż nie miałem tyle węża żeby zrobić ladniej:-P |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 20-07-2013, 17:00
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
odpowiem sobie sam na moje pytanie
średnica korpusu przepustnicy w mpi to 60mm, wpadną dwa takie filterki :
albo takie :
generalnie jest w czym wybierać na allegro
trzeba się tylko zmieścić z wysokością i pamiętać że krótki dolot odbija się na osiągach
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
|