FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dolot do seja
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-03-2009, 01:25   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
saper1985
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 09:05   

Wuniek napisał/a:
FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.


bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym !!! :lol:
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie :P
 
 
Gogoll 
spamer team


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1561
Skąd: ... VrocisiR ...
Wysłany: 07-03-2009, 09:33   
   Bolid: Wolny


saper1985 napisał/a:
Gogol napisał/a:
Molouse napisał/a:
po coś to ktoś wymyślił zeby to spelniało swoją role



:idea: a spełnia w 100% swoją role


hmmm efekt placebo ;)



czyli jednak nie warto ;/
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-03-2009, 09:52   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Generalnie tak wydech i dolot w każdym aucie są policzone przez modrych ludzi którzy maja za zadanie takie dogranie wszystkich elementów żeby silnik pracował prawidłowo w całym zakresie obrotów.

Wsadzenie stożka nawet z odpowiedniego markowego zestawu i odprężenie wydechu (poprzez zwiększenie średnicy) powoduje zwiększenie osiągów auta w górnym zakresie obrotów i na ogół tylko tam, spowodowane jest to różnego rodzaju efektami falowymi które zostają zakłócone przez zmiany pojemności dolotu i wydechu, efekt jest taki ze wolne obroty staja się "niespokojne". Pisali już o tym fachowcy i inżynierowie a to co ja przytoczyłem to tylko mały wycinek tej wiedzy.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 11:09   

saper1985 napisał/a:
Wuniek napisał/a:
FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.


bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym !!! :lol:
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie :P


saper to sie ogarnij i zdecyduj, jak sie zdecydujesz to pisz na gg, zmieniasz decyzje jak skarpety....
 
 
molo_cx 
Bywalec


Pomógł: 11 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 80
Skąd: Przeginia Duchowna
Wysłany: 07-03-2009, 12:50   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI


Wuniek napisał/a:
Generalnie tak wydech i dolot w każdym aucie są policzone przez modrych ludzi którzy maja za zadanie takie dogranie wszystkich elementów żeby silnik pracował prawidłowo w całym zakresie obrotów.

Tak, główny nacisk na ekonomie i wygodę, czyli cicho, małe spalanie, mało miejsca ma zajmować i nie straszyć jak się maskę otwiera. Podobnie jest z zawieszeniem, ma być wygodne i trzymać się drogi, kompromis - kto mi powie które sportowe zawieszenie jest wygodne?? Że sam dolot nic nie da to każdy może sobie wyobrazić bo to kropla w morzu potrzeb. I jeszcze jedno moje spostrzeżenie, myślałem że to forum jest po to żeby pomagać, a tu każdy pisze wszystko tylko nie to o co ktoś pyta, znów zrobił się temat który jest już któryś raz z kolei, potem się dziwić czemu ludzie szukajki nie używają, niech ktoś sobie spróbuje to samo w kółko czytać.
 
 
 
pepol91 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 07-03-2009, 18:35   
   Bolid: seicento 900


http://moto.allegro.pl/it...ort_tuning.html co myslicie o tym moze juz byl taki temat ale nic z niego nie wywnioskowalem z gory dzieki
_________________

 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-03-2009, 19:01   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


pepol91 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item567571531_seicento_cinquecento_panda_k_n_sport_tuning.html co myslicie o tym moze juz byl taki temat ale nic z niego nie wywnioskowalem z gory dzieki


:ok:

Najrozsądniejsze rozwiązanie, ale pamiętaj cudów nie będzie :smile:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
pepol91 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 07-03-2009, 19:05   
   Bolid: seicento 900


na cuda to ja nie licze chialem sie tylko dowiedziec czy jest to warte swojej ceny
_________________

 
 
 
xerx 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-03-2009, 19:41   
   Bolid: 1.2 16v inside


Ja mysle ze zamiast zgadywac czy bedzie lepiej czy nie poprostu zalozyc jechac na hamownie i zobaczyc wykres, jak taki przedstawicie to wtedy mozemy dyskutowac. pozdro
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 07-03-2009, 20:25   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


saper1985 napisał/a:
Wuniek napisał/a:
FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.


bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym !!! :lol:
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie :P


weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem :P tak wiec co region to inne zdanie :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 22:07   

TVC napisał/a:
saper1985 napisał/a:
Wuniek napisał/a:
FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.


bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym !!! :lol:
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie :P


weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem :P tak wiec co region to inne zdanie :P



ja tam region ten sam co saper, ale opiewam za Węglarem :jeść:
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-03-2009, 08:21   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Molouse napisał/a:
TVC napisał/a:
saper1985 napisał/a:
Wuniek napisał/a:
FILTRY STOŻKOWE - TAK CZY NIE? - Jacek Chojnacki o stosowaniu filtrów stożkowych.


bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym !!! :lol:
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie :P


weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem :P tak wiec co region to inne zdanie :P



ja tam region ten sam co saper, ale opiewam za Węglarem :jeść:


jak byście dobrze poczytali ten artykuł to wyłapalibyście ze chodzi o stożki montowane domowymi sposobami głównie od razu na przepustnice (głownie w 16v), nie ma tam słowa o dedykowanych rozwiązaniach pana Węglarskiego

z osobistych doznań powiem ze i Węglar i jankowy poprawiają elastyczność powyżej 4 tys i tam dają troszkę mocy ale co najważniejsze w tych układach jest to że dół pozostaje w pełni użyteczny :idea:

nie ujmując jankowym dolotom(mam takie na 2 autach) wydaje się że węglar jest lepiej dopracowana konstrukcją
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
krzychusc 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 1
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11-03-2009, 16:23   
   Bolid: seicento 1,2


pepol91 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item567571531_seicento_cinquecento_panda_k_n_sport_tuning.html co myslicie o tym moze juz byl taki temat ale nic z niego nie wywnioskowalem z gory dzieki



mam taki używany na sprzedaż za 40pln :grin: jak coś to :

gg 7410726, priv
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 23-03-2009, 09:18   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed





WPŁYW DŁUGOŚCI PRZEWODU DOLOTOWEGO NA CHARAKTERYSTYKĘ SILNIKA


Proponuje podwiesić ten topik bo jest w nim chyba wszystko co trzeba wiedzieć o dolotach, trochę własnych spostrzeżeń i trochę fachowych pomiarów. A pytania o stożek wyskakują co 2 dzień.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum