dolot do seja |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
|
saper1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 09:05
|
|
|
bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie |
|
|
|
|
Gogoll
spamer team
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1561 Skąd: ... VrocisiR ...
|
Wysłany: 07-03-2009, 09:33
Bolid: Wolny |
|
|
saper1985 napisał/a: | Gogol napisał/a: | Molouse napisał/a: | po coś to ktoś wymyślił zeby to spelniało swoją role |
a spełnia w 100% swoją role |
hmmm efekt placebo |
czyli jednak nie warto |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 07-03-2009, 09:52
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Generalnie tak wydech i dolot w każdym aucie są policzone przez modrych ludzi którzy maja za zadanie takie dogranie wszystkich elementów żeby silnik pracował prawidłowo w całym zakresie obrotów.
Wsadzenie stożka nawet z odpowiedniego markowego zestawu i odprężenie wydechu (poprzez zwiększenie średnicy) powoduje zwiększenie osiągów auta w górnym zakresie obrotów i na ogół tylko tam, spowodowane jest to różnego rodzaju efektami falowymi które zostają zakłócone przez zmiany pojemności dolotu i wydechu, efekt jest taki ze wolne obroty staja się "niespokojne". Pisali już o tym fachowcy i inżynierowie a to co ja przytoczyłem to tylko mały wycinek tej wiedzy. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 11:09
|
|
|
saper1985 napisał/a: |
bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie |
saper to sie ogarnij i zdecyduj, jak sie zdecydujesz to pisz na gg, zmieniasz decyzje jak skarpety.... |
|
|
|
|
molo_cx
Bywalec
Pomógł: 11 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 80 Skąd: Przeginia Duchowna
|
Wysłany: 07-03-2009, 12:50
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
Wuniek napisał/a: | Generalnie tak wydech i dolot w każdym aucie są policzone przez modrych ludzi którzy maja za zadanie takie dogranie wszystkich elementów żeby silnik pracował prawidłowo w całym zakresie obrotów. |
Tak, główny nacisk na ekonomie i wygodę, czyli cicho, małe spalanie, mało miejsca ma zajmować i nie straszyć jak się maskę otwiera. Podobnie jest z zawieszeniem, ma być wygodne i trzymać się drogi, kompromis - kto mi powie które sportowe zawieszenie jest wygodne?? Że sam dolot nic nie da to każdy może sobie wyobrazić bo to kropla w morzu potrzeb. I jeszcze jedno moje spostrzeżenie, myślałem że to forum jest po to żeby pomagać, a tu każdy pisze wszystko tylko nie to o co ktoś pyta, znów zrobił się temat który jest już któryś raz z kolei, potem się dziwić czemu ludzie szukajki nie używają, niech ktoś sobie spróbuje to samo w kółko czytać. |
|
|
|
|
pepol91
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Stary Sącz
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 07-03-2009, 19:01
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
pepol91 napisał/a: | http://moto.allegro.pl/item567571531_seicento_cinquecento_panda_k_n_sport_tuning.html co myslicie o tym moze juz byl taki temat ale nic z niego nie wywnioskowalem z gory dzieki |
Najrozsądniejsze rozwiązanie, ale pamiętaj cudów nie będzie |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
pepol91
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 23 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 07-03-2009, 19:05
Bolid: seicento 900 |
|
|
na cuda to ja nie licze chialem sie tylko dowiedziec czy jest to warte swojej ceny |
_________________
|
|
|
|
|
xerx
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-03-2009, 19:41
Bolid: 1.2 16v inside |
|
|
Ja mysle ze zamiast zgadywac czy bedzie lepiej czy nie poprostu zalozyc jechac na hamownie i zobaczyc wykres, jak taki przedstawicie to wtedy mozemy dyskutowac. pozdro |
|
|
|
|
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2009, 20:25
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
saper1985 napisał/a: |
bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie |
weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem tak wiec co region to inne zdanie |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
|
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2009, 22:07
|
|
|
TVC napisał/a: | saper1985 napisał/a: |
bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie |
weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem tak wiec co region to inne zdanie |
ja tam region ten sam co saper, ale opiewam za Węglarem :jeść: |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 08-03-2009, 08:21
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Molouse napisał/a: | TVC napisał/a: | saper1985 napisał/a: |
bardzo dobry artykuł, a Chojnacki to nie byle kto i zna się na rzeczy... a więc zapomnijcie o stożkach w CC/SC bo to tylko pogarsza osiągi itp. choć może i fajnie wygląda jak się otworzy maske furaka, nic pozatym
Zamiast dolot to lepiej sobie kupić jakąś sportową wkładke do filtra...gorzej napewno nie będzie |
weglarski tez sie zna i jednak stosuje stozkowe filtry powietrza z bardzo dobrym skutkiem tak wiec co region to inne zdanie |
ja tam region ten sam co saper, ale opiewam za Węglarem :jeść: |
jak byście dobrze poczytali ten artykuł to wyłapalibyście ze chodzi o stożki montowane domowymi sposobami głównie od razu na przepustnice (głownie w 16v), nie ma tam słowa o dedykowanych rozwiązaniach pana Węglarskiego
z osobistych doznań powiem ze i Węglar i jankowy poprawiają elastyczność powyżej 4 tys i tam dają troszkę mocy ale co najważniejsze w tych układach jest to że dół pozostaje w pełni użyteczny
nie ujmując jankowym dolotom(mam takie na 2 autach) wydaje się że węglar jest lepiej dopracowana konstrukcją |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
krzychusc
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 1 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11-03-2009, 16:23
Bolid: seicento 1,2 |
|
|
pepol91 napisał/a: | http://moto.allegro.pl/item567571531_seicento_cinquecento_panda_k_n_sport_tuning.html co myslicie o tym moze juz byl taki temat ale nic z niego nie wywnioskowalem z gory dzieki |
mam taki używany na sprzedaż za 40pln jak coś to :
gg 7410726, priv |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
|
|