Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
ahamay
Nałogowiec

Pomógł: 23 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 30-09-2008, 10:14
Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd |
|
|
jerzyk napisał/a: | TVC napisał/a: | z tego co sie dowiadywalem ten z 1,1 dziala tyle ze pod 5 masz 6 no fakt na galce nie masz opisane |
własnie dotarła do mnie szóstka, ma ktoś doświadczenia z montażu, mechanizm wybierania pasuje z sc? pokrywka wybieraka ma byc z sc?
ktoś to montował i może coś doradzić |
z tego co slyszałem trzeba cos podpiłowac w wybieraku z 1.1 tylko z ta dzwignia sprzegla moze byc lulu ale juz gdzies czytałem ze nie ma paoblemu i sie adoptuje. |
_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-09-2008, 10:20
Bolid: Audi |
|
|
wolałbym jakieś konkrety .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2008, 10:27
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
zaloz wybierak od 5 speed i sprawdz na sucho czy wchodza biegi bedziesz mial odpowiedz z tego co wiem pasuje bez problemu |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 23-10-2008, 12:29
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej. Sprawa nabiera coraz ciekawszych perspektyw bo fundusze na swap już wzrosły i to hoho natomiast nadal nie wiem co będzie najlepszym rozwiązaniem do CC. W ramach, że już na swapik starczy to dobrze jak zainstaluje się turbo. Będzie to CC zrobione na ponad 200KM(takie mam założenie). Ale brak mi podstawy czyli najelspza pod każdym względem jednostka do uturbienia i podkręcania na wszelakie sposoby i możliwości.
Dobrze jest zasadzic 1.4 plus turbo?
Może lepiej przestudiowane 1.2?
Ma to miec niesamowitego kopa do użytkowania na co dzień
Nie chce potem zmieniac znow silnika - lepiej zacząc raz a dobrze bez zbednych kosztów potem.
Silniki jak wiadomo:
1.2 8V punto itd 75KM
1.2 16V Lancia Y itd 86KM
1.4 16V panda/stilo 101KM
T-jet 1.4 z puinciaka chyba 150KM |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-10-2008, 16:00
Bolid: seicento |
|
|
michalkl1, napisalem ci co i jak w tym temacie na gg wczoraj. Chcesz auto na miasto a celujesz w 200km w seju max 150km i to maaax co po miescie w tej budzie da rade i tak juz uzytkowe nie bedzie, plus spalanie nie male.
jak na moje skoro tak bardzo tego chcesz 1.4 T-jet i czip bedziesz robil woow. Silnik pewnie z 6000zl z osprzetem do tego hamulce, klatka itd. mysle ze z robocizna sie w 15tys zmiscisz |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 46 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 29-10-2008, 20:59 SWAP TAK OD SIEBIE KILKA SŁÓW
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
WYMIANA SILNIKA W SEICENTO 1.1 SPI NA 1.2 8V GRANDE PUNTO, POTRZEBNE BĘDĄ NASTEPUJĄCE SKŁADNIKI:
1. SILNIK GRANDE PUNTO, Punto I, II, III 1.2 8V (1500 wzwyż za goły silnik) OSPRZĘT Z SEJA
2. SPRZĘGŁO ok. 350 LUK
3. ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY do 1.2 8V niepotrzebny, do 16V potrzebny SKODA,VW ok. 20PLN
4. PRZEWÓD GUMOWY DO UKŁADU CHŁODZENIA (WYCHODZI Z NAGRZEWNICY ) 180 PLN
5. INSTALACJA ELEKTRYCZNA drobne przeróbki
6. WKŁAD POMPY SPI albo cała pompa MPI od 1.2 8V musi być z regulatorem ciśnienia paliwa ok. 140PLN
7. Linka gazu zostaje
8. FILTR PALIWA PRZY OKAZJI
9. OLEJ I FILTR OLEJU PRZY OKAZJI
10. DOLOT STOZEK
11. NAJLEPIEJ PODNOŚNIK.
12. KĄTÓWKA
13. LUTOWNICA ITP.
NIE BĘDĘ SIĘ ROZPISYWAŁ NA TEMAT MONTAŻU I DEMONTAŻU, PLASTIKÓW, SILNIKA –
PROŚCIZNA, PASKI, FILTRY, PŁYNY WG UZNANIA.
1.NAJLEPIEJ BĘDZIE JEŚLI SAMOCHÓD BĘDZIE NA PODNOŚNIKU, ACZKOLWIEK MOŻNA WYKORZYSTAĆ KANAŁ LUB WJECHAĆ NA DWA SŁUPKI BETONOWY, AZEBY TYLKO BYŁO MIEJSCE NA WYCIĄGNIECIE SILNIKA. ROZŁĄCZAMY WSZYSTKIE , WĘZYKI, LINKI, LUZUJEMY ŁAPY SILNIKA, POŁĄCZENIE ZE SKRZYNIĄ, PODPIERAMY GO I WYCIĄGAMY. WYCIĄGNIĘCIE JEST BARDZO PROSTE. PRZED WŁOŻENIEM SILNIKA MOŻNABY SIĘ POŁASIC O ODCIĄZENIE KOŁA ZAMACHOWEGO. Z WŁOŻENIEM SILNIKA JEST TROCHE GORZEJ (KTO MONTOWAŁ TEN WIE), JEST MNIEJ MIEJSCA, ALE PO KILKUDZIESIĘCIU MINUTACH MOŻNA GO WMONTOWAĆ (PAMIĘTAJAC O BALSZANEJ OSŁONIE , KTÓRA ZAKRYWA KOŁO ZAMACHOWE, I KTÓRA JEST PRZYKRĘCONA DO OBUDOWY SKRZYNI BIEGÓW). JAK JUŻ MAMY SILNIK SPRAWDZAMY PASEK KLINOWY CZY NAM NIE OCIERA O ŁAPĘ SILNIKA MOŻNA POKOMBINOWAĆ Z KOŁEM PASOWYM, ALE WSZYSCY PODCINAJĄ ŁAPĘ SZLIFIERKĄ (TO DZIAŁA). JA MIAŁEM SILNIK OD GRANDE PUNTO TO JESZCZE KOŁO PASOWE ALTERNATORA OCIERAŁO O ŁAPĘ OSZLIFOWAŁEM I GRA. ZMIENIAMY SPRZĘGŁO NA NOWE W MIARĘ MOZLIWOŚCI.
2.JAK JUŻ MAMY SILNIK WSTAWIONY ZAJMUJEMY SIĘ INSTALACJĄ WODNĄ. INSTALACJA Z SEJA OD PUNTO RÓZNI SIĘ KILKOMA SZCZEGÓŁAMI:
RURKĄ, W SEJU JEST KRÓTKA METALOWA RURKA Z USZCELNIENIEM NA KOŃCU. W PUNTO POSIADA ROZGALĘZIENIE NA ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY W INNYM MIEJSCU DLATEGO MONTUJEMY RURKĘ OD SEJA. CO WYMAGA PRZERÓBKI TO WĄŻ POWROTNY NAGRZEWNICY. MOŻNA KUPIĆ CAŁY PRZEWÓD I WYMIENIĆ, A STARY PRZEROBIĆ (UCIĄĆ I ZAMONTOWAĆ ) TO JEST ZAŁATWIONE. POWRÓT WODY KRÓCIEC OBOK KOLEKTORA SSĄCEGO MONTOWANY Z CZUJNIKEM TEMPERATURY. W ZALEZNOŚCI JAKI SILNIK KUPIMY TEN KRÓCIEC MOŻE MIEĆ INNE MIEJSCE, NP. W 1.2 PUNTO II JEST ONA NA PLASTIKOWYM KOLEKTORZE SSĄCYM W GP JEST NA BLOKU. CZYLI INSTALACJA WODNA ZROBIONA BO TO WSZYSTKO. JEŚLI KUPIMY SILNIK GP MUSI ON MIEĆ CZUJNIK TEMP STAREGO SIĘ NIE DA ZAMONOWAĆ – NIE MIEŚCI SIĘ-ZA GRUBY.
3.UKŁAD ZASILANIA PALIWEM. JEŚLI MAMY SEICENTO SPI. ROBIMY NATEPUJACO, SZUKAMY KOLEKTORA SSĄCEGO OD PUNTO SPI I WYMIENIAMY TYLKO WKŁAD POMPY PALIWA Z 120kPa NA 450kPa. JEŚLI TEGO NIE ZROBIMY PO ZMIANIE BIEGU POMPA NIE DA RADY WTRYSNĄĆ PALIWA I WBIJE NAS W SZYBĘ. DLATEGO TYLKO WKŁAD POMPY PALIWA PONIEWAŻ REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA JEST UMIESZCZONY NA WTRYSKU I JEST POWRÓT DO ZBIORNIKA. JEŚLI MAMY MPI ROZWIĄZANIE JEST PODOBNE. NATOMIAST JEŚLI MAMY ZAMIAR WYMIENIĆ KOLEKTOR NA FIAT PUNTO II GDZIE LISTWA WTRYSKOWA NIE POSIADA REGULATORA POWIETRZA MUSIMY DOKUPIĆ POMPE OD PUNTO II 1.2 8V WRAZ Z ZABUDOWANYM REGULATOREM NA POMPIE. WIĘC KUPIŁEM ATKĄ POMPĘ. ALE BEZ PROBLEMÓW OCZYWIŚCIE SIĘ NIE OBEJDZIE. POMPA JEST DELIKATNIE WYŻSZA, CO NAM NIE PRZESZKADZA PONIEWAŻ JEST NA SPRĘŻYNACH WIĘC SIĘ ZMIEŚCI. NA OBWODZIE ZBIORNIKA DO PRZYKRECENIA POMPY JEST OK. 12 SZPILEK. JA PODCIĄŁEM OBUDOWĘ SWEGO RODZAJU ROWEK NA KAŻDĄ SZPILKĘ. POMPA ŁADNIE OSIADA NA ZBIORNIKU. NA TO PRZYCHODZI PIERŚCIEŃ OCZYWIŚCIE JEST ZA MAŁY , KĄTÓWKĄ SZLIFUJEMY WEWN. ŚEDNICĘ TAK, ABY ZAŁOŻYĆ NA POMPĘ. ZAKŁADAMY NA POMPE I SKRĘCAMY. JEST JEDEN MANKAMENT, MUSIMY POMPĘ KUPIC Z WTYCZKĄ PONIEWAŻ RÓŻNIĄ SIĘ SEICENTO I PUNTO. SEJ MA 5 KABELKÓW PUNTO 4. (ZIELONY NAJGRUBSZY KAB. TO NA PRZEŁĄCZNIK BEZWŁADNOSCIOWY +, CZARNY MASA, I 3 CIENKIE NA WSKAŹNIK). OCZYWIŚCIE JEDEN KRÓCIEC DOPROWADZENIA BENZYNY. I TEN SAM PODŁĄCZAMY DO LISTWY WTRYSKOWE (SZYBKOZŁĄCZKA). JEDNYM SŁOWEM PIERDNIECIE MEDUZY.
4.INSTALACJA ELEKTRYCZNA ZOSTAJE Z SEICENTO. JEST KILKA PRZERÓBEK A WIĘC:
a.WTRYSKI. BENZYNA NA WTRYSKI JEST PODAWANA „TZW. ŁAWĄ” W MPI TAK JAK W SPI, ZOSTAJE TYLKO POŁĄCZENIE KABELKÓW, (MAJĄ BYĆ DWA) Z KAŻDEGO WTRYSKU ROBIMY JEDEN I JEDEN NA MASĘ.
b.CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO WYPADA, CZUJNIK FAZY WYPADA JEŚLI NIE MA EOBD (2 SONDY LAMBADA).
c.NIESTETY CZUJNIK CIŚNIENIA I ZASYSANEGO POWIETRZA MUSIMY PRZEROBIĆ W SEJU SĄ DWA W PUNTO JEST JEDEN.
d.WTYCZKI REGULATORA BIEGU JAŁOWEGO, SILNICZKA KROKOWEGO PRZEPUSTNICY PASUJĄ.
e.KOMPUTR OD PUNTO I 1.2 8V 75 KM OZNACZENIE IAW 8F.ST / Nr Fiat 46476428
UWAGA AŻEBY NIE KUPIĆ JAKIEJŚ 60 KONNEJ CENTRAKI, OCZYWIŚCIE NAJLEPIEJ BEZ IMMO, TYLKO PAMIĘTAJMY ŻEBY ODŁĄCZYC IMMO, ŻEBY SIĘ NIE ZAKODOWAŁ (BĘDZIE ŁATWIEJ, I MOŻNA BĘDZIE GO ODPSREDZAĆ JAK KTOŚ Z WAS ZDECYDOWAŁBY SIĘ NA 16V). www.ko-car.pl .
f.ROZRUSZNIK I ALTERNATOR ZOSTAJĄ SĄ IDENTYCZNE.
g.SONDA LAMBADA ZOSTAJE NIEZMIENIONA
5.DALEJ DO PRZERÓBKI IDZIE ŁĄCZNIK POMIĘDZY KOLEKTOREM A RURĄ WYDECHOWĄ. UCINAMY ZARAZ POD SONDĄ LAMBDA OK. 2 CM, NA PROSTYM ODCINKU PRZED KOLANKIEM. SKR ĘCAMY Z DWÓCH STRON I BRAKUJE NAM OK. 6 CM RURKI. WSPAWUJEMY I WSIO.
6.ZOSTAJĄ PRZEWODY SERWA, OPARY PALIWA TO TEZ PROŚCIZNA, WSZAKŻE W SEJU TYCH WĘŻYKÓW OD ZASRANIA.
7.ZALEWAMY WSZYCHO PŁYNEM CHŁODNICZYM, ŚWIEŻYM OLEJEM, FILTR OLEJOWY, PALIWA, POWIETRZA –KIBEL RURA I STOŻEK- AŻ SIĘ PROSI.
NAPISAŁEM TO, BO NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO (UDERZCIE MNIE JEŚLI SIĘ MYLĘ) NA FORUM I Z CAŁYM SZACUNKIEM NAWET NIE WSZYSTKO. JAK O CZYMŚ ZAPOMNIAŁEM TO DOPISZCIE, ALBO COŚ.
MOŻE KTOŚ BĘDZIE SIĘ CHCIAŁ POBAWIĆ W SWAP, JAK MACIE WSZYSTKIE CZĘŚI POWINNO WAM TO ZAJĄĆ OK. TYDZIEŃ PO 10 H DZIENNIE. KOSZTOWO OK. 3000 PLN
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2008, 09:12
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
saska to sie tyczy tylko grande i byc moze punto 2/3 (swap bez sensu) bo w innych takich kombinacji nie ma jak ty opisujesz np w instalacji paliwowej, elektrycznej itp
ale wielkie thx za manual z 1,1 na GP |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 46 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 30-10-2008, 13:44
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
PRZECIEŻ SILNIK JEST IDENTYCZNY WE WSZYSTKICH MODELACH, PRZERÓBKA ZASILANIA WIĄZE SIĘ Z MODELEM KOLEKTORA WTRYSKOWEGO. I DLACZEGO BEZSENSU BO NIE ROZUMIEM JAK KOMPUTER JEST OD PUNTO 1 1.2 8V WIEC TAK JAKBY TO BYŁO PUNTO 1. ELEKTRYCZNA Z SPI MUSI BYC ZMIENIONA NA MPI CHOCIAŻBY WTRYSKI.
A TAK W OGÓLE MI DZIAŁA I ZAPIERNICZA ZAJEBIASZCZO |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2008, 14:15
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
chodzi mi o uproszczenie procesu bo generalnie bez sensu jest swapowac na 1.2 60km albo 65km, a jak kupujesz cos z punto 1 8v to odrazu w calosci calym osprzetem wiec odpadaja cie poszukiwania kolektora zmiany wtyczek itp itd nie utrudniajmy sobie roboty, ale tak jak pisalem opis z gp piekny |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 46 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 30-10-2008, 16:39
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
Do TVC, kurde próbuje to ogarnąć jakoś.z szacunkiem całym, ale jeśli mam silnik 1.2 8V od GP powtarzam sam silnik , jak sterowanie mam od 75 konnego punto choc taki sam silnik tez był w punto 1. to dlaczego mam miec 60 km albo 65 km. jeśli tak to
mam pytanie, tak ogólnie czym sie różnią silniki
punto 1 1.2 60 KM
punto 1 1.2 75 KM
g punto 1.2 65 KM
nie mowimy o elektronice!!!
chodzi mi o budowę samego silnika? ktos to może to wie |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 30-10-2008, 18:59
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Być może będą się różnić wałeczkiem rozrządu, bo zapewne dół silnika będzie ten sam+inne mapy w sterowniku wtrysków. To tak mniej więcej jak było z uno gaźnikowym i cieniasem sportingiem. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
zejk
śnieżna felga

Pomógł: 6 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 54 Skąd: ETM
|
Wysłany: 30-10-2008, 19:20
Bolid: SC 1.2 16v hybryda club |
|
|
Wydaje mi się, że 60 było spi a 75 mpi |
_________________ www.centomania.tm44.pl
www.zalbart.pl
Felg lakierowanie proszkowe i piaskowanie PW
Borki 2009 numer boczny 53
Borki 2010 numer boczny 53
Borki 2011 placówka zamiejscowa Sypniewo numer boczny 53 |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2008, 19:24
Bolid: seicento |
|
|
boshe.... to bylo milion razy
roznia sie glowica, walkiem, kolektorem ssacym i wydechowym
maja 60km bo sa bardziej eko od tyle |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 46 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 30-10-2008, 21:59
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
e tam |
|
|
|
 |
elmo
Nałogowiec maruda

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-10-2008, 07:21
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
jedź na hamownię |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
 |
|