FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 25-03-2008, 16:37   
   Bolid: wkrótce CC


TVC-> W tym filmiku widac tę "dziurę" lub jak inni wolą" muła" przy 3,4 biegu w SC 1.4 ?
Jotaman cos wspominał lecz pytam dla pewności aby potwierdzic swoje wiadomości.

Ok. Przekonaliście mnie, że 8V 75KM będzie najlepszym wyborem :) . Dzięks chłopaki za wszystko. Napewno wstawię fotki nowego sprzęta przed i po przeróbce :) . Pozdrawiam.
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 17:33   
   Bolid: seicento


michalkl1 napisał/a:
emlo->Też mi się ten dźwięk podoba :wesoly:

Jataman-> nie zrozumiałem Cię:
"teoretycznie n/a szybsze do 100km/h a turbo na 400m ale to jest wrozenie z fusow."

Jak się będą zachowywac te silniczki? Napisze prościej bo chyba zostałem źle zrozumiany.
Wsiadasz do (przykładowo) SC masz pod maską silnik 1.2 16V o mocy 120KM a obok rywal też SC lecz z silnikiem 8V. Ruszacie...jak będzie to wyglądało? Kto zyska przewagę a kto ją straci ? Który do 100km/h będzie miec przewage? Który powyżej 100km/h będzie się szybciej rozpędzac? Zależy mi żeby powyżej 100km/h miec jak największą przewagę :-P

Teraz już nie wiem jaki wybrac silnik a to dla mnie bardzo ważna sprawa bo nie chce żeby było tak " weź pan ten bo to najprostrzy sposób".

Po za tym jak długaj est żywotnośc turbosprężarki? Bez niej ten silnik jest niczym....

Racja, nigdzie nie padła jednoznaczn odpowiedź który silnik będzie lepszy....I to jest mój najwięjszy problem.


turbo jest szybsze na 1/4 bo sie napedza pozniej a mieli na poczatku (duzy monent) nie wiem jak to lepiej ci wyjasnic :roll:

tez nie da sie powiedziec co bezdie szybsze jak sa 2 seje 120km bo przyspieszenie to Nm do tego dobra skrzynia, odpowiednie kola itd. mozna miec 100km auto i smialo bic 120km rozumiesz dylemat?

ja bede sie upieral ze taniej, latwiej i mniej awaryjnie bedzie zrobic 8v
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 17:34   
   Bolid: seicento


michalkl1 napisał/a:
Jataman-> Dopisz prosze jeśli możesz na moje poprzednie pytania. No a teraz szybka piłka, żeby było jak najmniej roboty gdy chce miec 1.2 8v 75 KM to jaki musi byc silnik w SC a jaki gdy chciał bym miec 1.2 16v 86KM. To tyle co chciałem wiedziec. :grin:


kup 900tke najmniej bedzie roboty w obu przypadkach
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 17:37   
   Bolid: seicento


michalkl1 napisał/a:
TVC-> W tym filmiku widac tę "dziurę" lub jak inni wolą" muła" przy 3,4 biegu w SC 1.4 ?
Jotaman cos wspominał lecz pytam dla pewności aby potwierdzic swoje wiadomości.

Ok. Przekonaliście mnie, że 8V 75KM będzie najlepszym wyborem :) . Dzięks chłopaki za wszystko. Napewno wstawię fotki nowego sprzęta przed i po przeróbce :) . Pozdrawiam.


panie mowia na mnie Jabi albo Jataman ale nie JOtaman ;) to tak na poczatek

po drugie ten filmik nie oddaje potencjalu 1.2 turbo zeby byla jasnosc o czym mowie

najszybsze cento 1.2 zrobilo 400m w niskie 13s

najszybsze N/A wysoka 14tke :/
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Roberto212 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 56
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 25-03-2008, 19:25   
   Bolid: Seicento S


pepel napisał/a:
Roberto212 napisał/a:
A tak wogóle to aby miec jak piszesz-wstępnie- 120km z 1.2 16V to powodzenia zycze.
Bardziej oscylowałbym w mocy rzędu 100km. Żeby zrobić 120 to trzeba naprawde dużo umiec i wiedzieć a do tego mieć sporo kasy. Pisze oczywiście o N/A.


Silnik z Lanci Y 1242 16v Seryjnie 86KM
- Kolektor rurowy GEKO
- Wałki rozrządu sportowe Świątka
- średnica wydechu powiększona do 50mm
- Ostatni tłumik przelotowy
- Power Rura ze stożkiem + AIRBOX
- Zmodyfikowana głowica, kanały
- Odciążone koło zamachowe
- Elektronika (smt6)

Razem dało moc 110KM i 130Nm potwierdzoną wynikiem z hamownii

To było u Freestyler'a.

Roberto212 napisał/a:

Pozatym tak wydłubany motor nie bardzo bedzie sie nadawał do normalnej jazdy nie mówiąc o spalaniu.


True, true...


Czyli dalej brakuje 10KM :grin: . A o tym właśnie mówiłem. Wałki, głowica, kolektor, zamach, dolot, komp,wydech To właściwie wszystko co można-wiem coś o tym-a 120 KM i tak nie ma:)
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 19:31   
   Bolid: seicento


Roberto212, a mozna jeszcze wiecej :) 2P lub 4P i masz o wiele wiecej niz 120km :)

skoro na 1.1 z gora 1.2 i 4P da sie 137km zrobic :)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2008, 22:10   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


jataman napisał/a:

najszybsze cento 1.2 zrobilo 400m w niskie 13s


Mówisz o tym żółtym CC na maxa wybebeszonym i kolektorami "do góry"?

Jeśli nie, to które to auto zrobiło niską 13stke?
_________________
1.2 8V
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 22:24   
   Bolid: seicento


pepel, ten cienias zrobil niska 13tke

a sej zrobil dokladnie 13.623
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Roberto212 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 56
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 26-03-2008, 14:42   
   Bolid: Seicento S


jataman napisał/a:
Roberto212, a mozna jeszcze wiecej :) 2P lub 4P i masz o wiele wiecej niz 120km :)

skoro na 1.1 z gora 1.2 i 4P da sie 137km zrobic :)


Wiem że sie wszystko da.

Jężdzi taki u mnie jeden 1.3 16V w turbo -ale puki co bez ślimaka- a co najlepsze to to że tylko na gazie, bez zbiornika paliwa nawet. I ma blosa załozonego. Wiec sie da tylko pytanie jakim kosztem.
Aha 1.2 16V silnik seria na 4 P równe 100KM wyszło.
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 26-03-2008, 15:57   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. Dziękuje wam za cierpliwośc i wyrozumiałośc dla "laika" w dziedzinie SWAP-ów szczególnie użytkownikowi Jataman :smile: ( Sorki już bede wiedziec, że nie "Jo" tylko "Ja" czyli Jataman) :grin: . Już wszystko wiem co i jak ale to dopiero początek mojej niewiedzy i jak narazie rozwiązał mi się problem silnika - padło na 1.2 8v 75KM plus turbo. Zapodam mój kolejny zestaw pytań :smile:

Dlaczego przy 900-ce bedzie najmniej roboty a nie przy 1.1? Z tego co się naczytałem to lepiej 1.1 bo tam więcej pasuje rzeczy? Czy może źle wyczytałem?

Czytałem też u turbosprężarkach i jaka jest najlepsza do tego silnika? Czyli 1.2 8V 75KM...Czy każdą da się zsynchronizowac z silnikiem tak aby współpracowała z nim? Były bodajże jakies "KKK" ale nie znam się i chciał bym wybrac najmniejsze zło? Które są wręcz idealne do tego silniczka? Jakie ceny? Czy warto kupic używke bądź po regenarcji? Jedni piszą, że tak inni, że z tym to jak na loteriii więc sam nie wiem.

Jakie części używane można wsadzic do SC z innych aut? Przykładowo mocniejsze hamulce? Czy twardsze zawieszenie? Skrzynia( można dac 6 biegową?). Półośki? itp...Co warto kupic używane bo na nowe nie ma sensu?
Tak jak pisałem mój budżet to około 8000zł, potem będe mógł delikatnie dołożyc. Więc
pomóżcie mi wybrac jak najlepiej. Słysząłem, że co niektórzy zamknęli sie w sumie poniżej 3000-4000zł przy takim swapie?(Jak oni to zrobili?).
Czy polecacie jakiś sportowy tłumik? Jak tak to jaki i czy sportowy znaczy zawsze głośny(zależy mi na cichym w miarę a dającym dobre rezultaty). Czy może zostac seryjny czy raczej odradzacie ?Trochę tych pytań mam ale proszę o cierpliwośc dla mnie :smile:
Mile widziany przewidywalny kosztorys części.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez michalkl1 26-03-2008, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-03-2008, 17:05   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


michalkl1 napisał/a:

Dlaczego przy 900-ce bedzie najmniej roboty a nie przy 1.1? Z tego co się naczytałem to lepiej 1.1 bo tam więcej pasuje rzeczy? Czy może źle wyczytałem?

Bo jest tańsza w zakupie. Oszczędność przy zakupie jest większa niż koszt części które musisz później kupić. Jeśli 1.1 to tylko SPI. (poza tym 1.1 SPI to także fajna baza do przeróbek)
michalkl1 napisał/a:

Jakie części używane można wsadzic do SC z innych aut? Przykładowo mocniejsze hamulce? Czy twardsze zawieszenie? Skrzynia( można dac 6 biegową?). Półośki? itp...Co warto kupic używane bo na nowe nie ma sensu?

Półośki z Seja 1.1, hamulce z Uno Turbo (podobno też od Pandy 4x4 podejdą). Wszystko zależy od stanu, jak używke dobrą znajdziesz to po co przepłacać :wink:

michalkl1 napisał/a:

Tak jak pisałem mój budżet to około 8000zł, potem będe mógł delikatnie dołożyc. Więc
pomóżcie mi wybrac jak najlepiej. Słysząłem, że co niektórzy zamknęli sie w sumie poniżej 3000-4000zł przy takim swapie?(Jak oni to zrobili?).


IMO to co masz starczy na kupno Seja 900 niekoniecznie w najlepszym stanie plus silnik 1.2. Na turbo licz się z kasą rzędu dodatkowych 5tys jeśli ma być trwale i bez drutowania.
_________________
1.2 8V
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 26-03-2008, 19:46   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


heheh ja myslalem ze ty masz na swapa i turbo 8000 :P a to jeszcze na samochod cienko to widze :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 26-03-2008, 19:52   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. Małe sprostowanie, że tak powiem przejęzyczyłem się :smile: . Autko oddzielnie a kasa czyli ponad 8000zł odzielnie. Ok czyli już wiem, że lepiej kupic 900. No i czekam na kolejne wypowiedzi koledzy :smile: .
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-03-2008, 22:14   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Jeśli nie zależy Ci na wyglądzie auta to spróbuj znaleźć jakieś lekko puknięte CC Sporting, silnik tam masz w serii na wtrysku, więc wiązka już jakaś jest, a buda lżejsza więc zawsze pare dodatkowych kg Ci ubędzie. Ponadto napewno jest tańsza, sporo tańsza. Podejrzewam że za 3k PLN możesz już śmiało szukać.
_________________
1.2 8V
 
 
 
koki 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 235
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-03-2008, 23:22   
   Bolid: (Z) Astra II 1.8 16v


pepel, michalkl1 sie juz wypowiadal ze chce SC ;/
_________________
4str4 II



http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=15436
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum