Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-11-2015, 23:26
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja mam wszystko zabezpieczone i nic fotka nie pokaże, może ty wrzucisz fotkę tej swojej wiązki i wtedy będzie można nawet na fotce zaznaczyć co z czym połączyć. Nie wiem jak mogłeś uciąć zły przewód, skoro wtrysk jest tylko jeden w wiązce z SPI i ma konkretne kolory przewodów o których było napisane w linku, który Ci wcześniej podałem (zielono-czarny i różowo-czarny). Obok przewodów do wtryskiwacza idą jeszcze te do czujników przepustnicy (temp powietrza, sinik krokowy i położenia przepustnicy).
Czemu sądzisz w ogóle, że zły przewód uciąłeś? Silnik nie odpala? Prędzej mogłeś pomylić plus z minusem. Mi się to ostatnio zdarzyło, bo odwrotnie sobie zapisałem kolory plusa i minusa i musiałem przelutować przewody.
EDIT: odnośnie drugiego Twojego posta to nie spotkałem się żeby w wiązce SPI były przewody innego koloru, ale przeglądając neta widzę, że faktycznie nie wszystkie miały różowo-czarne i zielono-czarne), zapewne więc pomyliłeś plusa z minusem o ile wszystko inne jest dobrze podłączone i złożone.
Tu masz fotę jaką kostkę trzeba uciąć i podpiąć pod nią kawałek wiązki z MPI:
|
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 18-11-2015, 23:47
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki za odpowiedz . Odciąłem dobra wtyczkę . Teraz kwestia czy dobrze podłączyłem . W wiązce mpi jaki kolor jest plusem brązowy (lub bialobraxowy ) czy bialoniebieski ? |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 00:41
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Z ustaleniem plusa i minusa na wiązce z MPI nie powinieneś mieć problemu. Na wtryskach z MPI masz narysowany plus i minus, wepnij wtyczkę i sprawdź jaki kolor przewodu jest pod plusem a jaki pod minusem.
|
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 19-11-2015, 14:38
Bolid: Seicento |
|
|
Dzięki . Wydaje mi sie ze zrobiłem prawidłowo ale nadal nie moge zapalić . Jak wstrzyknę benzynę to odpali na chwile . Niby paliwo leci w wężyku . Możliwe ze pompa bedzie za słaba ? Mam od 1.1 . Czy koniecznie trzeba zmienić na pompę z 1.2 ? Silnik napewno działa bo na gazie odpala . |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 14:45
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Musisz zmienić wkład pompy paliwa na taki do punto 3 barowy. Na pompie od 900/1.1 1,2bara silnik powinien odpalić i na biegu jałowym normalnie chodzić, ale podczas jazdy będzie się dławił. Przelutuj odwrotnie te przewody do wtrysków bo to pewnie to jest powodem, no chyba że coś innego źle zrobiłeś np. odwrotnie podpiąłeś wężyki paliwowe. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 19-11-2015, 14:51
Bolid: Seicento |
|
|
Czy gdybym zle podpial to leciała by benzyna ? Benzyna pchnie na tym dolnym ten górny to chyba z powrotem . Tak mam podpięte . |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 14:55
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Górny przewód paliwowy jest zasilający, a dolny powrotny. Wygląda na to, że odwrotnie podpiąłeś... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 19-11-2015, 20:49
Bolid: Seicento |
|
|
Bede mógł to zobaczyć dopiero około 23 , gdyby jednak okazało sie ze przewody są ok to co moze byc przyczyna tego ze wtryski nie dostają paliwa ? ( wiazka sprawdzałem 2 żadna nie działała wiec moze to nie wina wiązki ) |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-11-2015, 22:21
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Raczej nie doszukiwałbym się innych opcji w Twoim przypadku. Paliwo jest dostarczane do listwy wtryskowej jak napisałeś, tyle że leci dolnym wężem czyli źle podłączyłeś. Jak sprawdzisz to daj znać, jak coś to będziemy dalej myśleć. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 20-11-2015, 00:59
Bolid: Seicento |
|
|
miałeś racje mechanik mi podłączał silnik i widocznie przewody odwrotnie podłączył i do tego skrócił za dużo i musze zmienić kabel powrotny tylko jak ? Po zmianie silnik załapał praktycznie odrazu . Przewód moge sam wymienić czy trzeba do fachury ? |
|
|
|
|
$zymon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Lis 2015 Posty: 19 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 20-11-2015, 01:02
Bolid: Seicento |
|
|
A za pomoc masz u mnie wielkie piwo . 🍺🍺🍺 |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-11-2015, 01:39
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ciesze się, że mogłem pomóc:) Te gumowe przewody są połączone z tymi metalowymi idącymi już pod samochód takim zaciśniętym grzybkiem czy pierścieniem (nie wiem jak to nazwać, ale pewnie widziałeś i wiesz o co chodzi). Ten zaciśnięty pierścień trzeba rozpiłować. Ostatnio właśnie montowałem dłuższe przewody i trochę się napociłem żeby tego grzybka rozpiłować i ściągnąć. Jak się z tym uporasz to na końcówkę metalowego przewodu nakładasz nowy gumowy wężyk i zaciskasz opaską zaciskową i tyle |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-11-2015, 09:05
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
barkor napisał/a: | Ostatnio właśnie montowałem dłuższe przewody i trochę się napociłem żeby tego grzybka rozpiłować i ściągnąć. Jak się z tym uporasz to na końcówkę metalowego przewodu nakładasz nowy gumowy wężyk i zaciskasz opaską zaciskową i tyle |
Nie można obciąć tej rurki przy użyciu np. brzeszczota poniżej grzybka ?
Myślę, że będzie wymagało to mniej energii, a efekt będzie ten sam. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20-11-2015, 10:03
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
MateuszLDZ napisał/a: |
Nie można obciąć tej rurki przy użyciu np. brzeszczota poniżej grzybka ?
Myślę, że będzie wymagało to mniej energii, a efekt będzie ten sam. |
O ile przewód metalowy pod grzybkiem nie ma jakiegoś wybrzuszenia zabezpieczającego przed zsunięciem gumowego wężyka takiego jak jest na zakończeniach wszystkich króćców paliwowych i nie tylko. Ale już nie pamiętam czy coś takiego było, wiem że rozpiłowywałem sam grzybek właśnie z tego względu, ale może nic tam nie ma, dzisiaj jeszcze sprawdzę. Jeśli nie ma króćca a jest tylko prosty metolowy przewód to jasne, można zrobić tak jak piszesz, będzie dużo łatwiej i szybciej.
EDIT: Chociaż z drugiej strony, jak wtedy zabezpieczysz tą metalową rurkę paliwa przed dostaniem się do niej opiłków metalu od cięcia? Jak coś wpadnie do rurki, a na pewno wpadnie to już nie oczyścisz i po podłączeniu opiłki trafią do listwy wtryskowej i z powrotem do baku. Nawet z tego względu lepiej jednak rozpiłować sam grzybek |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-11-2015, 11:46
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
barkor masz rację obawiając się opiłków.
Po obcięciu rurki i "ogradowaniu" jej krawędzi, wewnętrznej jak i zewnętrznej, zakładamy na nią przewód elastyczny.
Przed podłączeniem drugiego końca przewodu do listwy wtryskowej można na chwilę włączyć stacyjkę, wtedy paliwo wypchnie ewentualne opiłki.
Nie zapominajmy włożyć wolnego końca przewodu do np. butelki, w przeciwnym razie zalejemy komorę silnika paliwem.
Natomiast jeśli chodzi o rurkę powrotną to nic się nie wydarzy, ewentualne opiłki spłyną do zbiornika i sitko na pompie je zatrzyma. |
|
|
|
|
|