Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
marcpol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:27
Bolid: sc 900 |
|
|
Oczywiście, że przyśpieszenie jest istotne, nawet bardzo, ale nie za wszelką cenę. Planuję budowę rajdówki low budget, więc silniki 16V, turbosprężarki i inne kosztowne przeróbki odpadają. Nie czuję potrzeby pokazywania ludziom na drodze "gdzie ich miejsce", nie muszę leczyć kompleksów ścigając się z beemkami itp. Główny i jedyny cel to dobra zabawa, a przy okazji zdobycie licencji. Auto nie będzie startowało na 1/4 ani na światłach
Skrzynia ma być jak najkrótsza, aby zrekompensować słabość silnika 1.2 75, 6 biegowa to zbyt duży wydatek, myślałem nawet o kołach 12 in z malucha.
Te punto z ogłoszenia jest chyba odpowiednie na dawcę, pod warunkiem, że silnik będzie odpalał. Za tydzień w weekend wypożyczę lawetę i przyciągnę kolejny złom na podwórko
Czyli mam szukać silnika z komputerem 18F? Te komputery montowano tylko w tych wersjach? |
|
|
|
 |
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:52
|
|
|
co do komputera niekoniecznie, co do kol 12" to co chcesz przejsc na bebny z przodu? |
|
|
|
 |
marcpol
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-06-2009, 15:07
Bolid: sc 900 |
|
|
Czyli 12 będą szorowały o zaciski? Widziałem kiedyś alusy 12 in do malucha i o czymś takim myślałem - najtańszy i najprostszy sposób na skrócenie przełożenia.
http://allegro.pl/item660...ha_12_cali.html
Wydaje się, że jest miejsce na tarczę i zacisk. |
|
|
|
 |
molo_ [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:40
|
|
|
zaciski przeciez sie ledwo mieszczą w 13-tce a ty chcesz do 12" to wsadzic odpada, mówie ze na bebny bys musial z przodu przejsc |
|
|
|
 |
leonsr60
Bywalec
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 51 Skąd: syców
|
Wysłany: 28-06-2009, 12:27
Bolid: seicento sporting |
|
|
co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM
sorki ze sie wtrące w temat ale mam pytanko odnosnie tej skrzyni, czyli kazda od palio/siena z silnikiem 75km ma te przełożenie co abarth? np. ta?
http://moto.allegro.pl/it...o_1_2_75km.html |
|
|
|
 |
qter
nówka sztuka ;)
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28-06-2009, 18:03
Bolid: Cinquecento |
|
|
Witam. Mam pytanie czy gdy do silnika 1.2 16V z Bravo lub P2 chcemy założyć kompa z Punto 1 to trzeba również zakładać kolektor ssący z wtryskami i przepustnice z P1? |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:03
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
leonsr60 napisał/a: | co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM
sorki ze sie wtrące w temat ale mam pytanko odnosnie tej skrzyni, czyli kazda od palio/siena z silnikiem 75km ma te przełożenie co abarth? np. ta?
http://moto.allegro.pl/it...o_1_2_75km.html |
siena/palio ma takie same przelozenia co abarth |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:08
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
marcpol napisał/a: | Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.
Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję
1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?
2. O skrzyni znalazłem już kilka tematów, czyli optymalna jest z Palio? Ma poza 6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?
3. Łapy muszą być od silnika 1.1 z CCS, czy mogą być od SC 1.1?
4. Półośki od 1.1 będą pasowały do piast 700? Te półośki wejdą do skrzyni od Palio? Nie będzie trzeba żadnych przeróbek?
Takie punto może być http://allegro.pl/item669...nto_elx_75.html ?
Wg oznaczeń na błotnikach ma 75, ale chyba brakuje kompa, bo jest luźna wtyczka. Dość blisko mnie i ma sporo części, które można sprzedać. |
wszystkie odpowiedzi sa na forum wystraczy poszukac, a nie w kazdym temacie to samo i potem ludzie juz nie ogarniaja o co chodzi pisze ostatni raz, polosie od cc/sc 1.1 z kielichami i przegubami, bo te od palio nie pasuja!! łapy i poduszki zalezy do jakiego auta wkladasz jak cc to od ccs 1.1 jak sc od scs 1.1, o odroznianiu silnikow na szybko znalazlem 2 tematy a o skrzyniach bylo pelno |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
haart1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 09-12-2009, 18:47
Bolid: alfa spider |
|
|
a czy osprzet z 1.2 8v mpi bedzie pasowal do 1.2 16v
mam na mysli listwa wtryskowa i kolektorami
-wklad pompy palwiowej 3bar
-końcówka przewodu paliwowego
-fragment wiązki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
-komputer od 1.2 MPI
-dolot kolektor ?? |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-12-2009, 01:40
Bolid: SC |
|
|
Tylko pompa i koncówka przewodu paliwowego beda OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2009, 08:49
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Ta nocka była krotka wróciłem o 2 i już w pracy siedzę (przez kolejne 12h ), wracając do swapa z 1.1mpi na 1.2 kilka wskazówek:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić
- kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku
- map sensor albo przerabiamy (tak jak ja) albo kupujemy taki zewnętrzny
- pająk od chłodnicy pasuje średnio bo rurka z bloku wychodzi pod innym kontem
- warto mieć linkę gazu bo ta od mpi ledwo starcza i trzeba ja przerabiać
- alternator i rozrusznik pasują bez problemu
- powrót z listwy wtryskowej puszczamy przewodem od pochłaniacza par paliwa (pochłaniacz wywalamy)
- 4 wężyki na przepustnicy po prostu zaślepiamy
- na kompie od 1.1 jedzie jak by chciał a nie mógł
- nie da się wepchnąć nowego silnika nie wyjmując skrzyni
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak
Koszt swapa wyniósł mnie 1400 z nowymi świecami filtrem i olejem
Czas w jakim udało się to zrobić to jakieś 6-8h (z pojechaniem po silnik)
 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-12-2009, 12:37
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wuniek napisał/a: | - przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić |
w 1.1 spi też jest plastikowy a nic nie trzeba było wymieniać
Wuniek napisał/a: | kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku |
u mnie kolektor nie chciał wejść, ale to było wtedy kiedy założyłem samą głowicę 1.2 na blok 1.1 (musiałem wyciąć kawałek wygłuszenia), jak zmieniłem silnik na 1.2 to o dziwo silnik jakoś inaczej jest nachylony (bardziej do przodu) i między kolektorem a wygłuszeniem jest jakieś 2cm luzu... dziwne, że u Ciebie nie wszedł, przecież mocowanie silnika i wygłuszenie jest takie samo w 1.1 mpi i spi...
Cytat: | - trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak |
u mnie jest dość daleko od wiatraka...
Wuniek kwestia czy to ja mam taką krzywą budę, że mi wszystko pasowało czy ty masz krzywą, że ci nie pasuje
PS. skąd dorwałeś taki ładny silnik, wygląda jakby miał mały przebieg |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2009, 12:55
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
44 tys przebiegu a ladny bo myty cudow nie ma
http://allegro.pl/show_us...d&change_view=1
kupiony tu bo miałem blisko i był zayebiscie kompletny wszystkie wtyczki cewki sprzęgło itp
co do pasowania to akurat ja mam walnięty pas przedni a z tylu to za cholerę nie chciało wejść z tym kolektorem z punto a jak miałem czas i możliwość to zrobiłem tak żeby mnie to nie drażniło |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 29-12-2009, 13:28
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
kolektor z palio i gra gitara |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2009, 13:37
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
TVC napisał/a: | kolektor z palio i gra gitara |
tak to mogla być ta subtelna różnica bo ten punta nawet po przeróbce ledwo się mieści
dzisiaj nowy seryjny program i ogień w drodze do domu |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
|