FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
marcpol 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-06-2009, 14:27   
   Bolid: sc 900


Oczywiście, że przyśpieszenie jest istotne, nawet bardzo, ale nie za wszelką cenę. Planuję budowę rajdówki low budget, więc silniki 16V, turbosprężarki i inne kosztowne przeróbki odpadają. Nie czuję potrzeby pokazywania ludziom na drodze "gdzie ich miejsce", nie muszę leczyć kompleksów ścigając się z beemkami itp. Główny i jedyny cel to dobra zabawa, a przy okazji zdobycie licencji. Auto nie będzie startowało na 1/4 ani na światłach ;)

Skrzynia ma być jak najkrótsza, aby zrekompensować słabość silnika 1.2 75, 6 biegowa to zbyt duży wydatek, myślałem nawet o kołach 12 in z malucha.

Te punto z ogłoszenia jest chyba odpowiednie na dawcę, pod warunkiem, że silnik będzie odpalał. Za tydzień w weekend wypożyczę lawetę i przyciągnę kolejny złom na podwórko ;)

Czyli mam szukać silnika z komputerem 18F? Te komputery montowano tylko w tych wersjach?
 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 14:52   

co do komputera niekoniecznie, co do kol 12" to co chcesz przejsc na bebny z przodu?
 
 
marcpol 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 4
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-06-2009, 15:07   
   Bolid: sc 900


Czyli 12 będą szorowały o zaciski? Widziałem kiedyś alusy 12 in do malucha i o czymś takim myślałem - najtańszy i najprostszy sposób na skrócenie przełożenia.

http://allegro.pl/item660...ha_12_cali.html

Wydaje się, że jest miejsce na tarczę i zacisk.
 
 
molo_
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 21:40   

zaciski przeciez sie ledwo mieszczą w 13-tce a ty chcesz do 12" to wsadzic odpada, mówie ze na bebny bys musial z przodu przejsc
 
 
leonsr60 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 51
Skąd: syców
Wysłany: 28-06-2009, 12:27   
   Bolid: seicento sporting


co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM

sorki ze sie wtrące w temat ale mam pytanko odnosnie tej skrzyni, czyli kazda od palio/siena z silnikiem 75km ma te przełożenie co abarth? np. ta?

http://moto.allegro.pl/it...o_1_2_75km.html
 
 
qter 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-06-2009, 18:03   
   Bolid: Cinquecento


Witam. Mam pytanie czy gdy do silnika 1.2 16V z Bravo lub P2 chcemy założyć kompa z Punto 1 to trzeba również zakładać kolektor ssący z wtryskami i przepustnice z P1?
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 28-06-2009, 20:03   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


leonsr60 napisał/a:
co do skrzyni to najkrótsza seryjna to 6 biegowa z punto 1 występowała tylko z silnikiem 1.1
kolejna to palio/siena ale tylko silnik 75KM

sorki ze sie wtrące w temat ale mam pytanko odnosnie tej skrzyni, czyli kazda od palio/siena z silnikiem 75km ma te przełożenie co abarth? np. ta?

http://moto.allegro.pl/it...o_1_2_75km.html


siena/palio ma takie same przelozenia co abarth
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 28-06-2009, 20:08   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


marcpol napisał/a:
Przeczytałem większość, jednak nie znalazłem wszystkich informacji, jakie mnie interesują. Może sprecyzuję - auto ma być jak najtańsze w budowie, nie musi zachwycać osiągami, nie obchodzi mnie, czy będzie przyśpieszać w 7, czy w 11 s do 100, czy Calibry oraz 316 z LPG będą miały szanse, czy nie. Auto prawie nie będzie jeździło po ulicach.

Rozumiem, że pytania pojawiają się po raz kolejny, ale nie znalazłem wystarczająco konkretnych odpowiedzi. Może sprecyzuję

1. Czym różniły się silniki 1.2 8V. Przeczytałem, że wałkiem i wtryskiem. Jak rozpoznać wersje 60KM, 65KM i 75KM? Tylko 75 1.2 był na wielopunkcie? Gdzieś czytałem o kolektorach dolotowych - wersje z plastikowym czymś się różniły od aluminiowego. Konkretnie w jakich rocznikach montowano silniki 75?

2. O skrzyni znalazłem już kilka tematów, czyli optymalna jest z Palio? Ma poza 6 biegową największe przełożenie, czyli jest najkrótsza. Może być każdego Palio?

3. Łapy muszą być od silnika 1.1 z CCS, czy mogą być od SC 1.1?

4. Półośki od 1.1 będą pasowały do piast 700? Te półośki wejdą do skrzyni od Palio? Nie będzie trzeba żadnych przeróbek?

Takie punto może być http://allegro.pl/item669...nto_elx_75.html ?
Wg oznaczeń na błotnikach ma 75, ale chyba brakuje kompa, bo jest luźna wtyczka. Dość blisko mnie i ma sporo części, które można sprzedać.



wszystkie odpowiedzi sa na forum wystraczy poszukac, a nie w kazdym temacie to samo i potem ludzie juz nie ogarniaja o co chodzi pisze ostatni raz, polosie od cc/sc 1.1 z kielichami i przegubami, bo te od palio nie pasuja!! łapy i poduszki zalezy do jakiego auta wkladasz jak cc to od ccs 1.1 jak sc od scs 1.1, o odroznianiu silnikow na szybko znalazlem 2 tematy a o skrzyniach bylo pelno
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
haart1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: Starachowice
Wysłany: 09-12-2009, 18:47   
   Bolid: alfa spider


a czy osprzet z 1.2 8v mpi bedzie pasowal do 1.2 16v
mam na mysli listwa wtryskowa i kolektorami
-wklad pompy palwiowej 3bar
-końcówka przewodu paliwowego
-fragment wiązki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
-komputer od 1.2 MPI
-dolot kolektor ??
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-12-2009, 01:40   
   Bolid: SC


Tylko pompa i koncówka przewodu paliwowego beda OK.
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 08:49   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Ta nocka była krotka wróciłem o 2 i już w pracy siedzę (przez kolejne 12h :( ), wracając do swapa z 1.1mpi na 1.2 kilka wskazówek:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić
- kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku
- map sensor albo przerabiamy (tak jak ja) albo kupujemy taki zewnętrzny
- pająk od chłodnicy pasuje średnio bo rurka z bloku wychodzi pod innym kontem
- warto mieć linkę gazu bo ta od mpi ledwo starcza i trzeba ja przerabiać
- alternator i rozrusznik pasują bez problemu
- powrót z listwy wtryskowej puszczamy przewodem od pochłaniacza par paliwa (pochłaniacz wywalamy)
- 4 wężyki na przepustnicy po prostu zaślepiamy
- na kompie od 1.1 jedzie jak by chciał a nie mógł
- nie da się wepchnąć nowego silnika nie wyjmując skrzyni :(
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak

Koszt swapa wyniósł mnie 1400 z nowymi świecami filtrem i olejem
Czas w jakim udało się to zrobić to jakieś 6-8h (z pojechaniem po silnik)












_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-12-2009, 12:37   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wuniek napisał/a:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić


w 1.1 spi też jest plastikowy a nic nie trzeba było wymieniać :roll:

Wuniek napisał/a:
kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku


u mnie kolektor nie chciał wejść, ale to było wtedy kiedy założyłem samą głowicę 1.2 na blok 1.1 (musiałem wyciąć kawałek wygłuszenia), jak zmieniłem silnik na 1.2 to o dziwo silnik jakoś inaczej jest nachylony (bardziej do przodu) i między kolektorem a wygłuszeniem jest jakieś 2cm luzu... dziwne, że u Ciebie nie wszedł, przecież mocowanie silnika i wygłuszenie jest takie samo w 1.1 mpi i spi...

Cytat:
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak

u mnie jest dość daleko od wiatraka...

Wuniek kwestia czy to ja mam taką krzywą budę, że mi wszystko pasowało czy ty masz krzywą, że ci nie pasuje :-P

PS. skąd dorwałeś taki ładny silnik, wygląda jakby miał mały przebieg :shock:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 12:55   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


44 tys przebiegu a ladny bo myty :) cudow nie ma

http://allegro.pl/show_us...d&change_view=1

kupiony tu bo miałem blisko i był zayebiscie kompletny wszystkie wtyczki cewki sprzęgło itp

co do pasowania to akurat ja mam walnięty pas przedni :) a z tylu to za cholerę nie chciało wejść z tym kolektorem z punto a jak miałem czas i możliwość to zrobiłem tak żeby mnie to nie drażniło :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 29-12-2009, 13:28   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


kolektor z palio i gra gitara :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 13:37   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


TVC napisał/a:
kolektor z palio i gra gitara :P


tak to mogla być ta subtelna różnica bo ten punta nawet po przeróbce ledwo się mieści

dzisiaj nowy seryjny program i ogień w drodze do domu :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum