WYDECH |
Autor |
Wiadomość |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-12-2013, 11:01 Re: Side pipe
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Lepo napisał/a: | Do 1.4 16v, doradźcie jak to ogarnąć, żeby na seryjnym kolektorze było możliwie cicho.
Każdy pomysł mile widziany, średnica rury pewnie c.a. 50mm, kwestia doboru tłumików.
Pomożecie? |
U mnie jest 1.2 16V i wydech zaadoptowałem z CC Sporting (nie mylić z SC).
CC Sporting ma rury o średnicy +/- 45 mm. z zewnątrz, natomiast SC 37/38 mm.
W kabinie w miarę cicho, a na zewnątrz fajny "gardłowy" dźwięk. |
|
|
|
 |
Lepo
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Panie prowincja
|
Wysłany: 14-12-2013, 15:46
Bolid: 1.4 T-JET |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Wrzuć sobie ten co wstawiłem link. Każdy inny zwykły przelot nic kompletnie nie da i będzie darł się do bólu głowy. Ja bym nie robił side pipe, z tym się nie da jeździć bez zatyczek |
I tak jeżdżę w słuchawkach, bo mam totalnego wybebecha - goła blacha, więcej jeden uj czy side czy straight |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15-12-2013, 12:44
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Koledzy pomoże ktoś i podzieli się swoją wiedzą i zdaniem jak z tym 1.1 mpi z lpg jeżeli chodzi o wydech i dolot?! Jaki żeby nie za głośny, ale wymierny dla autka i jak dolocik? A może ktoś ma inne propozycje, żeby sej się troszku lepiej jeszcze zbierał, ale w jakiś normalnych funduszach. |
|
|
|
 |
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-12-2013, 13:40
Bolid: Cinquecento |
|
|
Ja bym uderzył do Węglarskiego. Obecnie kończy ostatnią rzecz do mojego wydech.
Indywidualne podejście do każdego klienta, piszesz co chcesz, do czego i jakie masz oczekiwania i ci to robi. Ceny ma naprawdę nie wygórowane jak na ręczną robotę.
Mam od niego dolot i polecam, tłumik końcowy już czeka, komora zamiast środkowego już jedzie. U mnie wszystko na Fi50 nastawione na max moc.
Ale cywilny cichy układ też ci zrobi.
Napisz a napewno ci pomoże i zaproponuje sensowne cenowo rozwiązanie. |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15-12-2013, 14:03
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Też jest to jakiś pomysł, a kolego orientacyjnie jakiego rzędu to są kwoty za wydech i dolot?! może być PW |
|
|
|
 |
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-12-2013, 14:20
Bolid: Cinquecento |
|
|
W moim przypadku wszystko wyliczone do 1,2 16v: Dolot 350zł, komora 110zł, końcowy 18zł bodajże z tego co pamiętam.
Nie wiem jak z cenami do 1.1 więc zapytaj. W pakiecie może jakieś promo będzie za zestaw mocy |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15-12-2013, 14:34
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Aha, to nie ma tragedii. Dzięki kolego Bombell |
|
|
|
 |
Mikey
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 14-01-2015, 20:07
Bolid: CC 899, SC 899 |
|
|
Mam takie pytanko ciekawostkę. Czy mierzył ktoś kiedyś głośność zestawu seryjny tłumik środkowy bez kata + końcowy fiat 125p w 900 lub 1.1? Ciekaw jestem czy przekracza 93dB |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-01-2015, 07:54
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Raczej na pewno taki wydech nie będzie miał więcej. Ja kiedyś miałem tylko rurę o seryjnej średnicy zakończoną tłumikiem od 125p i miał z tego co pamiętam 92dB przy 3,5tys obrotów |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
antekmarcin1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-03-2018, 20:24
Bolid: 126p, sc 899 |
|
|
Jaki wydech do 1.1 żeby przechodził bk na superos?? |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 27 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 11-03-2019, 21:11
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Pomocy panowie.
Mam 1.2 16V 82KM
Wydech od portek do końca chce zrobić nowy o średnicy 43wewnatrz i nie wiem co robić.
Katalizatora ani nic nie mam. Co wstawić?
Jakie końcowe?
Szukam cichego czegoś żeby zrobić i później nie żałować że głośno. Z kanciaka odpada koncowy bo bardzo to pierdzi z tego co słyszałem
Zastanawialem się już skopiować cały wydech z auta z którego brałem silnik i tyle. Auto używane w cywilu. Nigdy rajdów nie widzi itd. Ale lubię pojeździć na wyższych obrotach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
stiven
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 20-03-2019, 08:22
Bolid: Seicento |
|
|
No też wyleczyłem się z głośnych i jeżeli ktoś by pomógł, to chętnie skorzystalbym z takiej porady. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2019, 23:52
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Musisz użyc dwóch tłumików-środkowy komorowy np. golf 3 1.8 gt i końcowy komorowo refleksyjny-byle nie przeloty,bo będzie głośno i z 5nm spadnie... |
|
|
|
 |
MaciejK
Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2019, 07:12
Bolid: seicento |
|
|
Trochę się wyłamię, bo analizowałem ten temat i muszę powiedzieć, że nie jestem zwolennikiem sportowych wydechów. Może przez jakiś krótki czas na początku jest to fajna sprawa, ale docelowo, jeździć autem które emituje taką ilość decybeli - nie, moim zdaniem to odpada. |
|
|
|
 |
Perm
Bywalec

Wiek: 27 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 86 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 30-03-2019, 22:39
Bolid: Seicento 1.1SPI Sporting |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | golf 3 1.8 gt |
Możesz pokazać przykładowe zdjęcie?
Są od Golfa III takie walce i większe prostokątne puszki.
5nM to raczej chyba nie aż tak dużo w zamian za lepszy słuch na starość.
Rurki już kupiłem 4metry.
A i skąd kupić końcowy komorowo refleksyjny? bądź w jakich pojazdaach występował?
Sportowe wydechy są fajne ale u kogoś jak się patrzy z boku, jaram się jak innym strzela ogniem z wydechu ale każdy kogo znam na żywo narzeka że po dłuższej trasie na mózg siada i głowa boli. Ale np. widziałem kilka aut które miały według mnie bardzo dobre wydechy bo w zakresie niskich obrotów fajnie "mruczały" a później się jakby wyciszały. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|