Zmiana głowicy z 1.1 na 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
Esoczi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Maj 2018 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-05-2018, 09:22 Zmiana głowicy z 1.1 na 1.2
Bolid: Seicento 1.1 Sporting |
|
|
Witam Panowie mam takie drobne pytanie czego potrzebuje do zmiany głowicy na 1.2 75 km?? |
|
|
|
|
woytek9
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 44 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 06-06-2018, 07:27
Bolid: całkiem szybka vanna |
|
|
głowicę, uszczelkę głowicy,
kol ssący z listwą, wtryskami i przepustnicą, dolot
kawałek wiązki do podłączenia wtrysków,
kolektor wydechowy może być z 1.1spi, ale dobrze założyć od razu 4-2-1
pompę paliwa 3b
komputer od 1.2 chociaż na tym z 1.1 też odpali
no i dobrze by było nowy rozrząd itd |
_________________ www.autotek.pl
ewyciagarki.eu |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-08-2018, 03:41
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Taka przeróbka daje pełne 75 koni jakie było w silniku 1.2? Doły tych silników różnią się jakoś znacznie, czy tylko głowica i ogólnie góra była inna? |
|
|
|
|
Guzon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 7 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 30-08-2018, 08:21
Bolid: Seicento Active 1108 MPi |
|
|
Da jakieś 60-70 KM. Masz inne tłoki i inne wykorbienie, co za tym idzie - większy moment.(oczywiście w 1.2)
Gdzieś kiedyś czytałem, że 1.1 z górą od 1.2 objeżdżało pełne 1.2- ale tutaj niech się inni wypowiedzą.
Możesz wykorzystać swoją listwę wtryskową nie trzeba składać tego całego powrotu, no chyba, że w 16v |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-09-2018, 23:09
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | Taka przeróbka daje pełne 75 koni jakie było w silniku 1.2? Doły tych silników różnią się jakoś znacznie, czy tylko głowica i ogólnie góra była inna? |
Taka przeróbka daje wzrost mocy,ile zależy od 30 czynników,głowica 1.2 tak sobie wzięta,posadzona na dół 1.1 na pompie 3 bary i nie strojonym kompie 1.2 daje 62-65km max.z momententem prawie jak 1.1.Głowica 1.2 obrobiona i lekko splanowana,z zimnym dolotem,kompem 1.2 75 po dostrojeniu, daje przyrosty w okolicach 70-75kmz ładnym przebiegiem,ale wciąż momentem w okolicach 100nm.Zaleta jest mniejszy skok tłoka w 1.1 i szybsze wkręcanie na obroty i na ostrzejszym wałku niz 866 porządna góra i moc w okolicach 80-84km.Głowica 1.2 rózni sie nieznacznie wielkościa zaworów, wiekszymi kanałami i jak jest z wałkiem to powinien byc 866/998.To samo co ma głowica 1.2 75 uzyskasz wydajac z 1500zł na obróbkę 1.1 no może trochę więcej,a z głowicy 1.2 75 wycisniesz jeszcze wiecej.Ile da hamownia i 30 czynników Ci powie to nie 2+2=4
Wiertarkę do kręcenia powyżej hondy otrzymujesz jak posadzisz taka obrobiona głowicę ze sportowym wałkiem na dół 1.0 fire uno np.-wtedy z dołu do 3-4 tys nic potem do 8 tys kręci jak wsciekły-ale to do sportu. |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2018, 20:24
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Póki co tylko gdybam, ale kiedyś pewnie przyjdzie do wymiany uszczelki pod głowicą i jakbym wtedy skołował sobie taką głowicę od 1.2 z kolektorem dolotowym i odpowiednim kompem, to zastanawiało mnie czy byłby jakiś odczuwalny przyrost mocy. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-09-2018, 20:48
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mario91 napisał/a: | Póki co tylko gdybam, ale kiedyś pewnie przyjdzie do wymiany uszczelki pod głowicą i jakbym wtedy skołował sobie taką głowicę od 1.2 z kolektorem dolotowym i odpowiednim kompem, to zastanawiało mnie czy byłby jakiś odczuwalny przyrost mocy. |
Sama głowica jeszcze w 1.1mpi wymaga sporo przeróbek osprzętu.
PS.Co wy tak z tą magią z tej głowicy-różnice między 1.0 1.1 spi, 1.2 spi 1.2 mpi 60km są minimalne, dopiero obróbka wałek dolot komp strojenie wydech daje sporo % przyrost przede wszyskim mocy.Sama posadzona na blok 1.1 MPi wymaga zmiany kompa,dolotu i z wałkiem 866 daje ok 20% mocy,po strojeniu inaczej nigdy nie spotkałem większych przyrostów bo leciutko większy przekrój kanałów dolotowych i ok 2mm większe zawory wydechowe nie zrobią rakiety-sekret tkwi w obróbce takiej głowicy wałku 866 kolektorze 4-2-1 pseudo i kopie który na wielopunkcie nie jest i nie był nigdy w punto/palio/siena eko.Jest to tylko najlepsza baza do rozwoju z głowic fire...pod warunkiem , że nie spod płotu |
|
|
|
|
|