 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Tracę radość z jazdy samochodem... |
Autor |
Wiadomość |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-02-2011, 19:31
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Ciacho napisał/a: | Nie wiem jak to jest, ale mimo tego i tak jest traktowany od lat jako wzorzec w swojej klasie. Heh, no właśnie, nie ma o czym pisać w ogóle
|
Taaa... Proponuje przestać czytać gazety typu Auto Świat według której niemieckie auta są szczytem technologii i nie zawodności... |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:00
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Bandzior napisał/a: | Taaa... Proponuje przestać czytać gazety typu Auto Świat według której niemieckie auta są szczytem technologii i nie zawodności... |
nie czytam Auto-Świata... No cóż, każdy ma prawo do swojego zdania. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:07
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Trzy lata temu czy jakoś tak nie miały na bank. Sąsiad ma Grande punto, a Fabia Ciacha jest pewnie w podobnym wieku. |
_________________  |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 25-02-2011, 21:17
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Torrence napisał/a: | a Fabia Ciacha jest pewnie w podobnym wieku. |
08.2009r. |
_________________
 |
|
|
|
 |
malybu
Bywalec
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2011, 09:31
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Ja popieram zdanie Ciacha w 100%. Miałem fiata, spróbowałem i dziękuję. Nigdy więcej tego samochodu chyba, że ktoś mi podaruje Fiata Bravo nowego to bym się skusił Kupiłem jakieś 3 tygodnie temu Lagune II 2003 rok za 12 tyś. Wiem wiem, zaraz ktoś napisze, że to królowa serwisu, francuz itp, ale autko było sprawdzone u znajomego na serwisie, posiadam wszystkie faktury napraw(było serwisowane w ASO) i nie budziło żadnych zastrzeżeń. Silnik to 1,9 dci 120 km pod maską. Lanie ropy w nią kosztuje mnie prawie tyle samo co w sejkola a komfort jazdy? Niebo do nocy! W życiu nie spodziewałbym się, że za 12 tyś można kupić już tak komfortowe i wygodne auto. |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-02-2011, 09:39
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
malybu napisał/a: | Ja popieram zdanie Ciacha w 100%. Miałem fiata, spróbowałem i dziękuję. Nigdy więcej tego samochodu chyba, że ktoś mi podaruje Fiata Bravo nowego to bym się skusił Kupiłem jakieś 3 tygodnie temu Lagune II 2003 rok za 12 tyś. Wiem wiem, zaraz ktoś napisze, że to królowa serwisu, francuz itp, ale autko było sprawdzone u znajomego na serwisie, posiadam wszystkie faktury napraw(było serwisowane w ASO) i nie budziło żadnych zastrzeżeń. Silnik to 1,9 dci 120 km pod maską. Lanie ropy w nią kosztuje mnie prawie tyle samo co w sejkola a komfort jazdy? Niebo do nocy! W życiu nie spodziewałbym się, że za 12 tyś można kupić już tak komfortowe i wygodne auto. |
Ja napisze. Laguna II z tego okresu to właśnie król serwisu. Być może na twoim przykładzie obalimy ten mit. To że auto nie ma usterek to nie znaczy że za chwile sie coś nie zacznie dziać.
Oczywiście : niebo w nocy. Bez dwóch zdań. Ale obyś tego zdania nie zmienił po pierwszej wizycie w serwisie
Szerokiej ! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 27-02-2011, 09:40
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
malybu, nie wiedziałem że Laguny są tak tanie, gratuluje zakupu ja tam nie mam złego zdania co do jakości Renault. Mamy już drugie Renault w domu i jest ok, nie chce sie popsuć nic. Jedynie można sie czepić jakości materiałów wnętrza - nie że są twarde, bo sa miękkie, tylko że delikatne, łatwo uszkodzić paznokciem powłokę na uchwycie drzwi na przykład. Pisze o megane II 07r. Albo kierownica jakoś tak dziwnie szybko zrobiła sie błyszcząca, przebieg coś ponad 27tyś.. Ale to sa pierdoły, auto całkowicie niezawodne.
gdyby było w dieslu to bym je ubóstwiał, nawet mimo tego że nie potrafię zając wygodnej dla mnie pozycji za kierownicą tego wozu, w skodzie jest mi 1000 razy wygodniej... |
_________________
 |
|
|
|
 |
malybu
Bywalec
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2011, 09:52
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Cytat: | malybu, nie wiedziałem że Laguny są tak tanie, gratuluje zakupu ja tam nie mam złego zdania co do jakości Renault. Mamy już drugie Renault w domu i jest ok, nie chce sie popsuć nic. Jedynie można sie czepić jakości materiałów wnętrza - nie że są twarde, bo sa miękkie, tylko że delikatne, łatwo uszkodzić paznokciem powłokę na uchwycie drzwi na przykład. Pisze o megane II 07r. Albo kierownica jakoś tak dziwnie szybko zrobiła sie błyszcząca, przebieg coś ponad 27tyś.. Ale to sa pierdoły, auto całkowicie niezawodne.
gdyby było w dieslu to bym je ubóstwiał, nawet mimo tego że nie potrafię zając wygodnej dla mnie pozycji za kierownicą tego wozu, w skodzie jest mi 1000 razy wygodniej... |
Udało mi się dorwać bo gość kupił nową Octavie z salonu i chciał się szybko pozbyć Lagunki, dlatego taka cena. Co do wnętrza masz rację - lubi coś tam zatrzeszczyć i faktycznie wszystko jest delikatne. Natomiast w środku silniczka nie słychać w ogóle, i ten odgłos turbiny - coś pięknego Turbodziura jak na diesla jest odczuwalna, ale autkiem można pogonić na drodze. No i wyposażenie niezłe udało się dorwać bo klimatronic dwustrefowy, półskóra, esp, ksenony, wszystkie szyby w prądzie, el. lusterka i podgrzewane. Jedyne co chce zmienić to felgi bo mam 17 calowe na 205 bieżniku co na polskich koleinach jest problemem |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-02-2011, 10:21
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Ciacho napisał/a: | Jedynie można sie czepić jakości materiałów wnętrza - nie że są twarde, bo sa miękkie, tylko że delikatne, łatwo uszkodzić paznokciem powłokę na uchwycie drzwi na przykład. Pisze o megane II 07r. Albo kierownica jakoś tak dziwnie szybko zrobiła sie błyszcząca, przebieg coś ponad 27tyś.. |
U moich rodziców w Scenicu II '04 też odchodzi ta powłoka na uchwytach drzwi A tak poza tym to mamy go od nowości 1,9 DCI 120KM 130 tys.km i narazie jest ok, tylko system Hands Free trochę zawodzi - przyciski w klamkach są wrażliwe na wilgoć. Poza tym ten silnik jest b. dobry - trzeba tylko regularnie zmieniać olej i robi on ogromne przebiegi. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
malybu
Bywalec
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2011, 10:32
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Łukasz napisał/a: | Ja napisze. Laguna II z tego okresu to właśnie król serwisu. Być może na twoim przykładzie obalimy ten mit. To że auto nie ma usterek to nie znaczy że za chwile sie coś nie zacznie dziać. |
Podobno roczniki od kwietnia 2002 roku były już bardziej dopracowane, ale ile w tym prawdy nie wiadomo. Wiesz kupując nowe auto to do każdego modelu można się doczepić Jedni mówią, że w życiu nie kupią Renault, a drudzy z kolei VW. Zobaczymy jak to będzie z praktyką. Brat ma VV Passata z końcówki 2005 roku jest B5 FL i też pierdoły się psują typu nagrzewnica, centralny zamek itp. ale auto zasuwa jak głupie i ma 240 tyś nakulane.
gandw napisał/a: | U moich rodziców w Scenicu II '04 też odchodzi ta powłoka na uchwytach drzwi A tak poza tym to mamy go od nowości 1,9 DCI 120KM 130 tys.km i narazie jest ok, tylko system Hands Free trochę zawodzi - przyciski w klamkach są wrażliwe na wilgoć. Poza tym ten silnik jest b. dobry - trzeba tylko regularnie zmieniać olej i robi on ogromne przebiegi. |
Ja na szczęście mam zwykłą kartę dwuprzyciskową Oczywiście po zakupie wszystkie płyny filtry zostały wymienione, rozrządu nie było potrzeby bo w listopadzie 2010 był robiony i jest zrobione na nim 10 tyś. Nie sądzę, że to auto niezawodne i będzie jeździło jak stary Golf II, bo słyszałem opinie o Lagunach. Jedni twierdzą, że auto może wyjechać już trefne z taśmy produkcyjnej i będzie się psuło cały czas, a drugi trafi na ten sam model i będzie jeździł bez usterki kupe czasu. Zobaczymy jak to będzie w moim przypadku |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:17
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
jak ja myślałem nad autem to mechanik ode mnie z roboty raczej odradzał Renaty. (a pracuję w sklepie/warsztacie z francami ). Jeśli już francuz to raczej coś z PSA.
Owszem, są nawet ładne, wygodne i nieźle wyposażone (a też miałem okazję lalunię kupić z okolicy 02/03 )
Ale bywają upierdliwe jak się coś spsuje- stwierdził, że skoro w miarę potrafię dłubać to takie np sprzęgło w Peżocie zrobi się samemu, odsuwa się skrzynię i robi, w reni trzeba całe sanki ściągać. Głupi wysprzęglik hydrauliczny w tych autkach bywa zamknięty w skrzyni itp itd.. Do tego PODOBNO problemy z elektroniką w tym akurat modelu.
Ale wiadomo- co człowiek to inne zdanie, są klienci, którzy wychwalają to auto, a są też tacy, którzy zarzekają się, że więcej tego guana nie kupią
W każdym razie życzę bezawaryjnego użytkowania i długich przebiegów bez serwisu |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
malybu
Bywalec
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2011, 17:57
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Linda napisał/a: | W każdym razie życzę bezawaryjnego użytkowania i długich przebiegów bez serwisu |
Nie dziękuję Tak jak napisałem, co głowa to inne zdanie |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:30
Bolid: Seicento |
|
|
malybu napisał/a: | Ja popieram zdanie Ciacha w 100%. Miałem fiata, spróbowałem i dziękuję. Nigdy więcej tego samochodu chyba, że ktoś mi podaruje Fiata Bravo nowego to bym się skusił Kupiłem jakieś 3 tygodnie temu Lagune II 2003 rok za 12 tyś. Wiem wiem, zaraz ktoś napisze, że to królowa serwisu, francuz itp, ale autko było sprawdzone u znajomego na serwisie, posiadam wszystkie faktury napraw(było serwisowane w ASO) i nie budziło żadnych zastrzeżeń. Silnik to 1,9 dci 120 km pod maską. Lanie ropy w nią kosztuje mnie prawie tyle samo co w sejkola a komfort jazdy? Niebo do nocy! W życiu nie spodziewałbym się, że za 12 tyś można kupić już tak komfortowe i wygodne auto. |
nie chche się tu wychwalać, ale napiszę parę zdań dotyczących moich spostrzerzeń, kolega ma lagunę II więc mogę na ten temat coś powiedzieć ponieważ jeździłem nią...
1. po pierwsze masz rację komfort laguna ma niesamowity bo to renault i o wiele wyższa klasa niż seicento co jest w najniższej klasie A, a więc nie dziw się że to aurat laguna ma taki komfort wszystkie francuzy są miękkie jak dla mnie to za bardzo się bujają jak siadasz to się ugina
2. Po drugie każde autko jest warte zainteresowania niemiec, francuz, japonieć itp jeśli tak jak napisałeś jest z pewnej ręki, sprawdzony serwisowane itp.
3. Na pewno będziesz go naprwiał i się przekonasz o tym z czasem (tutaj więcej nie komentuje bo zobaczysz za parę miesięcy ile cię będzie kosztowaćutrzymanie samochodu- to nie to co sej)
4. Po czwarte to taka osobista sugestia bo francuskie diesle prawie wszystkie są bardzo przeczulone na paliwo złej jakości więc uważaj co lejesz bo jak Ci powiedzą ile kosztują wtryski to sie załamiesz... - na pewno przewyższą 3/4 ceny samochodu.... Poza tym uważaj na elektronikę...potrafi szwankować i często się sypie nawet w tak młodych autach... (laguny są nią po prostu za bardzo naszpikowane)
5. Nie rozumiem zdania -- lanie ropy kosztuje mnie tyle co do sejkola???? to sugerujesz że laguną 100km robisz za 15-20zł??? no bo skoro miałeś sejka na gaz to raczej w 20zł na pewno się mieściłeś, a wątpie żeby laguna paliła mniej niż 4,5l/100km- to stosunkowo ciężki samochód chyba jeszcze tego dokładnie nie sprawdziłeś..
mówcie co chcecie ja wiem swoje:)) |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
malybu
Bywalec
Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:52
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Napisałem, że prawie tyle samo, a więc już Ci tłumaczę (nie wiem tylko po co skoro wiesz swoje ) Sejkola w minusowych temperaturach musiałem zalać najpierw 20 zł PB, żeby go rozgrzać po to, aby przełączyć na LPG, następnie cena gazu obecnie kosztuje 2,60 zł/l. Dzisiaj przykładowo zrobiłem Laguną trasę 400 km. Policzmy więc: Sejkol zjadał mi 10/100km, a więc 52 zł. Laguna spaliła mi około 6L co daje 56 zł. I teraz tak, Sejkolem, żeby osiągnąć 120 km/h musiałem go piłować na wysokich obrotach co zwiększało spalanie, w Lagunie jadąc na 6 biegu 120 km/h spalanie było na tym samym poziomie. Także napisałem, że leje PRAWIE tyle samo co do sejkola bo w mieście renata na pewno zje mi tej ropy z 9L.
ad. 1: Możliwe, że masz rację. Nigdy francuzem nie jeździłem i chcę się przekonać jak to jest i czy za pół roku będę klnął na Nią czy będę wychwalał
ad. 3: Powiem tak jak mi babka w urzędzie skarbowym powiedziała "Stać pana na tak drogi samochód to pewnie też stać pana na jego opłacenie i utrzymanie" i tą sprawę pozostawię bez wypowiedzi
ad. 4: Zostałem już przeszkolony przez znajomego mechanika u którego sprawdzałem ten samochód, że o "tańszej" ropie na lewo mogę zapomnieć
ad. 5: Wypowiedziałem się na początku postu |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-02-2011, 19:02
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
automaniak126 napisał/a: | 4. Po czwarte to taka osobista sugestia bo francuskie diesle prawie wszystkie są bardzo przeczulone na paliwo złej jakości więc uważaj co lejesz bo jak Ci powiedzą ile kosztują wtryski to sie załamiesz... - na pewno przewyższą 3/4 ceny samochodu.... Poza tym uważaj na elektronikę...potrafi szwankować i często się sypie nawet w tak młodych autach... (laguny są nią po prostu za bardzo naszpikowane)
|
Wtryski były wrażliwe głównie w 1,5 DCI, w 1,9 DCI dużo rzadziej siadają. Sypała się turbina w 120 konnych wersjach ale tylko w pierwszych latach produkcji. Akurat ten silnik jest chyba najlepszym wyborem w Lagunie. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|