 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Plyn hamulcowy+płyn do chłodnicy jaki? |
Autor |
Wiadomość |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 17-08-2011, 07:58 Plyn hamulcowy+płyn do chłodnicy jaki?
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam, ostatnio oglądałem na kanale motoryzacyjnym najczęstsze zaniedbania kierowców, i była mowa o braku wymiany płynu hamulcowego w samochodzie. Stąd pytanie jaki płyn hamulcowy kupić do Seicento 900? i jaki płyn do chłodnicy kupić? I pytanie miazga, jak usunąć stare płyny w samochodzie? Ściągnę koło, i z jednego odpowietrzę i spłynie cały płyn czy źle myślę? Gorzej z płynem od chłodnicy...?I jakie pojemności( ?Litr) kupić tych płynów? Aha była jeszcze mowa o parowaniu szyb, i wymianie filtru kabinowego-Seicento coś takiego posiada? |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 17-08-2011, 08:08
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
seik napisał/a: | Stąd pytanie jaki płyn hamulcowy kupić do Seicento 900? |
raczej obojętnie jakiej marki, byle by DOT 4. Ja kupowałem K2 jak dobrze pamiętam.
seik napisał/a: | Gorzej z płynem od chłodnicy...? |
zdejmujesz przewód gumowy dolny z chłodnicy i czekasz aż Ci wszystko ścieknie.
Potem jak nalejesz nowego pamiętaj żeby dokładnie układ odpowietrzyć
seik napisał/a: | Aha była jeszcze mowa o parowaniu szyb, i wymianie filtru kabinowego-Seicento coś takiego posiada? |
Z tego co mi wiadomo... to raczej nie (no chyba ze wersje z klimą??) |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 17-08-2011, 10:34
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
seik napisał/a: | Ściągnę koło, i z jednego odpowietrzę i spłynie cały płyn czy źle myślę? |
Źle myślisz. Najpierw lepiej dobrze poczytaj o wymianie płynu, bo bez hamulców będzie Ci potem ciężko do mechanika zajechać.
seik napisał/a: | i jaki płyn do chłodnicy kupić |
Jeśli nie wiesz jaki był przedtem to kup taki który można mieszać z innymi płynami. Wiem że np. na Paraflu jest napisane że nie wolno mieszać z innymi. Byle kupić jakiś markowy, większej różnicy pewnie między nimi i tak nie ma. K2, Orlen, Prestone, Dynagel. Jedna butelka gotowego płynu 5L starczy.
Płyn hamulcowy dot-4, 0,5L. Filtra kabinowego nie ma, może faktycznie w wersji z klimą był? Ale to i tak w 0,9 nieistotne. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-08-2011, 12:03 Re: Plyn hamulcowy+płyn do chłodnicy jaki?
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
seik napisał/a: | Witam, ostatnio oglądałem na kanale motoryzacyjnym najczęstsze zaniedbania kierowców, i była mowa o braku wymiany płynu hamulcowego w samochodzie. Stąd pytanie jaki płyn hamulcowy kupić do Seicento 900? i jaki płyn do chłodnicy kupić? I pytanie miazga, jak usunąć stare płyny w samochodzie? Ściągnę koło, i z jednego odpowietrzę i spłynie cały płyn czy źle myślę? Gorzej z płynem od chłodnicy...?I jakie pojemności( ?Litr) kupić tych płynów? Aha była jeszcze mowa o parowaniu szyb, i wymianie filtru kabinowego-Seicento coś takiego posiada? | Tak jak koledzy pisali z tym że ja polecam sciągnąć wąż nie z dołu chłodnicy a z pompy wodnej. Łatwiejszy dostęp i jak podstawisz jakiś pojemnik to nie będzie chlapało po zderzaku. Płyn (ok.5 litrów) na bazie glikolu. Możesz drogi paraflu lub tani petrygo jak ja mam . Oczywiście odkręcasz również korek zbiorniczka przy spuszczaniu płyny i jak zleci zakładasz wąż na miejsca i nową opaskę dajesz. Wlewasz płyn odpalasz auto i odpowietrzasz układ . Płyn hamulcowy (0.4-0.5 litra) wymienisz łatwo. Strzykawką ze zbiorniczka cały płyn usuwasz ten ciemny bo pewno taki jest. Wlewasz czyściutki DOT4 i wężyk na odpowietrznik i dobrym kluczem oczkowym popuszczasz . Druga osoba pompuje pedałem a Ty odpowietrzasz aż poleci czysty płyn. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku by nie był pusty. I tak wszystkie cztery koła.Filtru kabinowego nie ma w seicento. Pewno wilgoć na dywanikach masz . |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Big_Bart
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 19:18
Bolid: 900 SPI CF2 YOUNG-POLONIA |
|
|
Odpowietrzanie układu hamulcowego (cytaty z ksiązki "Sam naprawiam (włoską padaczkę)"
"...Układ hamulcowy jest dwuobwodowy,w związku z czym odpowietrzanie należy rozpocząć od obwodu koła tylnego prawego,a następnie odpowietrzyć kolejno obwody kół:przedniego lewego,tylnego lewego i przedniego prawego."
Przed odpowietrzanie doradzam,spisikać konkretnie te odpowietrzniki jakimś WD40 (lub czymś podobnym).Ja kiedyć w Civicu nie spsikałem i urwałem.Odpowietrzanie należy przeprowadzić w taki sposób,że oosoba siedząca w kabinie naciska na pedał hamulca do oporu (i tak trzyma).Druga osoba popuszcza odpowietrznik,płyn zlatuje,zakręca odpowietrznik,osoba w kabinie w tym momencie odpuszcza pedał hamulca.I tak aż do skutku. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|