Osłona pod silnik |
Autor |
Wiadomość |
Radicz
nówka sztuka ;)

Wiek: 47 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 18 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-01-2009, 01:41 Osłona pod silnik
Bolid: SC 1.1 Brush |
|
|
Witam,
czy ktoś z Was montował już w swoim Seju taką osłonę?
Jedyne info, jakie jest na forum znalazłem TUTAJ.
Zastanawiam się, jak jest z jakością wykonania i trwałością tych osłon, oraz czy precyzja ich wykonania pozwala na bezproblemowy montaż. Ciekawe też, czy do wersji 0.9 i 1.1 przewidziana jest taka sama osłona...
Na Allegro znalazłem TAKIE oferty...
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam i dzięki za opinie,
Radicz. |
|
|
|
 |
Strażak_81
Bywalec

Wiek: 44 Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 78 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 15-01-2009, 07:21
Bolid: sej 900 |
|
|
ja się zastanawiałem nad kupnem ten od "ppufart" jak dla mnie jest do dobry pomysł dać taką osłonę, jak się wpadnie w wodę to masz suchy silnik, jest on w jakiś sposób zabezpieczony też przed kamieniami i innymi paściami. jak będę miał więcej gotówki to moze sobie takie cóś kupię. jedyny minus jaki widzę to to ze nie będzie widać jak jakieś uszczelki pójdą w aucie na silniku, na przegubach, wszystko zostanie na tej osłonie. |
_________________ Konserwacja podwozi, pranie tapicerki samochodowej, usuwanie wgnieceń PDR. Solidnie i dokładnie. Wiad na priw. http://www.basta.boo.pl/?dz=home |
|
|
|
 |
ziaro
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 28 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-01-2009, 08:35
Bolid: Seicento Trofeo |
|
|
Spoko ale co z chłodzeniem silnika, na zime jest to może fajny pomysł ale w lato jak dla mnie kapa. wentylator działa tak ze pracujac odbiera ciepłe powietrze z chłodnicy własnie w strone do silnika i wylatuje dołem.Montujac coś takiego zakłocacie obieg powietrza z chłodnicy jak dla mnie kapa powodująca przegrzanie. |
_________________ SOSNOWIEC
 |
|
|
|
 |
saimon500
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: z północy
|
Wysłany: 15-01-2009, 12:00
Bolid: seicento 0,9 PB95 |
|
|
W przednim nadkolu od strony chłodnicy (900 nie wiem jak w 1,1) są nacięcia i to tamtędy ucieka ciepłe powietrze. |
_________________ LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 |
|
|
|
 |
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 15-01-2009, 12:38
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
Moje 1,1 tez ma takie naciecia w nadkolu prawym |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
 |
Kumak
nówka sztuka ;)
Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 2 Skąd: okolice Stolnicy
|
Wysłany: 16-01-2009, 09:10
Bolid: Seicento 1.1 eMPeI |
|
|
Radicz, Radicz napisał/a: | Co o tym sądzicie? |
sadze ze nie zalozyl bym czegos takiego;) Fabryka nie przewidziala , a Seje lubia "kapac" rożnymi plynami, zakladajac taka oslone nie widzisz wycieku od spodu, moga byc problemy z chlodzeniem, i napewno nie zakladal bym tego jak juz bym musial w zime jak wszytsko siedzi w soli, po zimie juz kwiecien, maj, umyl spód auta porzadnie naprawde i wtedy pomyslal, ale osobiscie nie jestem zwolennikiem tego typu wynalazkow.z tego co widze odlew z zywicy i tez nie wiadomo jak z monazem.
saimon500, obawiam sie ze wiekszosc powietrza ucieka pod auto a nie nacieciami z nadkola od strony pasażera;) bynajmniej taki kiedys widzialem "techniczny rysunek" Fiata Seicento gdzie byl pokazany obieg powietrza wentylatora,1:nadkolami 2: pod auto
zreszta jesli chodzi o mechanike, nie wiem jak mozna poprawiac prace Inzynierow co projektowali to auto, skoro cos takiego nie mialo byc przewidziane to widocznie nie, Ojciec ma Passata 2007 rok 2000 cm TDI , i ma zabudowe silnika od gory i od dolu fabrycznie, zero nic nie widac w silniku, to Diesel podejrzewam ze zostalo to tam zalozone aby wyciszyc silnik, i tez po to aby zaden Pan "Zdzisio" nie dotkna sie do silnika,(bynajmniej poki gwarancja) tak smiesznie jest w Audi A2 jezdzilem wiem, poprostu nie ma mozliwosci "pod domkiem "zajrzec pod maske , bo maska sie nie otwiera;) naciskajac przycisk niby otwierania maski wysuwa nam sie 10 cm poleczka gdzie mozemy dolac olej, sprawdzic stan oleju i plynu chlodzacego i hamulcowego i to koniec , aby sie dostac do silnika, w Serwisie sciagaja polowe przodu samochodu. |
|
|
|
 |
saimon500
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: z północy
|
Wysłany: 16-01-2009, 16:54
Bolid: seicento 0,9 PB95 |
|
|
Kumok inżynierowei nie przewidzieli kolego chyba zbyt sztywno podchodzisz do kwesti poczciwego Fiacika seicento i naprawdę cieszył bym się gdyby inżynierowie nie przewidzieli tylko osłony pod silnik ...... wiecie co mam na myśli (murszejąca wycieraczka z tyłu , wycieki z pod pokrywy zaworów, w zimie mnogość dzwięków wieksza aniżeli w orkiestrze symfonicznej.......... ale przewidzieli tłumik płomieni w odmie i za to ich chwalmy.
Post jest oczywiście humorystyczny jak by się ktoś miało brażać.
pozdro saimon |
_________________ LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 |
|
|
|
 |
adamtdi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 16-01-2009, 17:53
Bolid: fiat seicento |
|
|
mialem kiedys taka oslonke pod silnikiem w seju i powiem ze fajna sprawa przynajmniej kamienie i woda nie wala tak po silniku jesli chodzi o jakies wycieki to i tak splyna po oslonie a poza tym na mise jest wycieta i cala oslona jest pod lekkim skosem co do chlodzenia silnika tez nie ma zadnego problemu ja goraco polecam.teraz jezdze passatem b5 gdzie tez jest taka oslona gdzie vw ja przewidzial i tez sie sprawdza pozdrawiam |
_________________ fiat seicento 1.2 8v
 |
|
|
|
 |
skorach
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 16-01-2009, 17:58
Bolid: Seicento 900, 2000r |
|
|
saimon500 napisał/a: | Kumok inżynierowei nie przewidzieli ... |
ja uważam że w seju nie przewidzieli tej osłony z oszczędności, mój SC nie ma nawet nadkoli plastikowych z tyłu, a co do osłony to przydała by się odrobinę mniejsza(moje zdanie) a jak ktoś mocno chce to i taką jak z allegro może sobie śmiało założyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Groszek
Bywalec

Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 16-01-2009, 18:51
Bolid: SC Sporting 1.1 SPI 99'/Fiat 126p 86' |
|
|
A ja taką osłonę mam i super się sprawdza
Mogę zrobić foty jak ktoś chce. Niektórym może nie potrzebna ale ja za to mam suchy i czysty silnik |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
ziaro
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 28 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 17-01-2009, 07:35
Bolid: Seicento Trofeo |
|
|
Przypominają mi się nakładki na wloty powietrza do 126p i takie spręzyny które pozwalały w 126p jeżdzić z otwarta tylna klapą żeby lepiej chłodzic silnik w tropikalnej Polsce. Tylko prywaciarze którzy to projektowali zapomnieli że 126p został zaprojektowany do Włoch gdzie sa upały większe niż w Polsce. Podobnie jest z ta trumną pod silnik, nie przewidział tego producent na pewno nie z powodu oszczędności, to może sprawdza sie w Polsce ale we Włoszech można przegrzac silnik i na pewno w lato kiedy temperatura siegnie 30 stopni nawey u nas jest taka mozliwośc. Niestety chłodzenie w Seicento jest poprzez nie zabudowany dół silnika !! Nich ktoś załozy sobię osłone zimowa na zderzak i jeżdzi z nią w lato ...przegrzanie murowane, tak samo jest w tym przypadku ciepłe powietrze z silnika nie ma gdzie uciekać. Kupiłbym ta osłone, ale bym ja przerobił tak żeby woda nie leciała na wentylator i pasek ale żeby powietrze miało gdzie ucieć, co radze wszystkim którzy coś takiego mają. |
_________________ SOSNOWIEC
 |
|
|
|
 |
Groszek
Bywalec

Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 17-01-2009, 11:03
Bolid: SC Sporting 1.1 SPI 99'/Fiat 126p 86' |
|
|
Dziwne, ja z tą osłoną jeździłem i w lato i przy +30stC i przy rozszczelnionej chłodnicy i płynie który był już czarny nie przegrzałem silnika
ziaro napisał/a: | Przypominają mi się nakładki na wloty powietrza do 126p i takie spręzyny które pozwalały w 126p jeżdzić z otwarta tylna klapą żeby lepiej chłodzic silnik w tropikalnej Polsce. Tylko prywaciarze którzy to projektowali zapomnieli że 126p został zaprojektowany do Włoch gdzie sa upały większe niż w Polsce. |
Tyle że w maluchu nakładki na wloty były na zimę aby szybciej zagrzać silnik a rączki do uchylania klapy to nie wypał był Samochód bardziej się grzeje jeszcze i na dodatek większy opór powietrza |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
ziaro
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 28 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 17-01-2009, 16:11
Bolid: Seicento Trofeo |
|
|
No własnie nakładki na wloty były na zimę i zupełnie nie miały sensu bo silnik i tak był chłodzony od dołu.
Szczerze gratuluję że nie przegrzałeś silnika |
_________________ SOSNOWIEC
 |
|
|
|
 |
-CiNeK-
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 31 Skąd: Pisz- Toruń
|
|
|
|
 |
Groszek
Bywalec

Wiek: 36 Dołączył: 25 Cze 2008 Posty: 53 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 04-03-2009, 18:38
Bolid: SC Sporting 1.1 SPI 99'/Fiat 126p 86' |
|
|
-CiNeK-, nie ma sprawy, ale nie jestem w posiadaniu cyfrówki od ponad roku i będę musiał wymyśleć jakieś możliwe zdjęcie komurasem, ale coś się wymyśli
ziaro napisał/a: | tak samo jest w tym przypadku ciepłe powietrze z silnika nie ma gdzie uciekać. Kupiłbym ta osłone, ale bym ja przerobił tak żeby woda nie leciała na wentylator i pasek ale żeby powietrze miało gdzie ucieć, co radze wszystkim którzy coś takiego mają. |
Widziałeś jak taka osłona jest zamontowana? Bo wydaje mi się że nie
Ona nie przykrywa pancernie całego silnika tak że w ogóle powietrze nie ma gdzie uciekać i tak w ogóle to się z seja balon robi
Zrobię zdjęcie to się przekonasz.
Poza tym w większości aut taka osłona istnieje i sprawdza się wyśmienicie. Po coś je w fabryce montują
[ Dodano: 07-03-2009, 18:15 ]
Dobra, z racji dzisiejszego demontażu osłony mam kilka "zdjęć'' na których nic nie widać
 |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
|