FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - problem z silnikiem
Autor Wiadomość
peterpz 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Krosno
Wysłany: 28-07-2009, 22:06   Sonda lambda - problem z silnikiem
   Bolid: Seicento Schumacher


Witam

Mam takie oto objawy silnika (sporting, 1.1 MPI, 2002 rok). Silnik na ciepłym dość mocno szarpie obroty ma niższe niż powinny być. Dochodzi do tego to, że czasem potrafi nawet zgasnąć. Nie jest to zbyt miłe jak na skrzyżowaniu silnik telepie całym autem.

A teraz do rzeczy. Kiedyś w profesjonalnym warsztacie podpięli go i wykryli błąd sondy lambda ale jako że nie było to pewne to nie wymieniałem (sonda jest drooooga). Aktualnie posiadam interfejs diagnostyczny do tego auta i to co udało mi się ustalić to:
- błąd: "Nieprawidłowa korekcja dawki paliwa" P0170, który czasami jest tłumaczony jako błąd sensora O2 (chyba to jest sonda)
- auto ma dwa sensory O2, z czego tylko jeden podaje napięcie (można to sprawdzić interfejsem). Na drugim jest cały czas 0V. Sprawdziłem w Accencie i on ma też sondę na 4 kable (to potwierdza, że jest ona niejako podwójna - dwa sensory O2) i tamta sonda podaje praktycznie stałe napięcie 0.430 V (mówię o tej drugiej sondzie, która w seju daje 0V, pierwsza działa tak samo w seju i accencie).

Podczas szarpania widać, że komputer bawi się w dawkowanie paliwa (raz mieszanka z pierwszej sondy wychodzi uboga, raz bogata) i jakby nie umiał tego ustawić.

Może mnie ktoś potwierdzić w tym, że to będzie sonda lambda? Nie chcę kupować w ciemno, bo to jest znaczny koszt, a jeśli nie pomoże to pieniądze pójdą w błoto. Czy to jak zdiagnozowałem jednoznacznie określa sondę jako padniętą (częściowo)?
 
 
djroman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-07-2009, 22:31   
   Bolid: Seicento 1.1


Napisz jeszcze ktora sonda daje napiecie caly czas 0V - przed katem(1) czy za katem(2).
 
 
peterpz 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Krosno
Wysłany: 29-07-2009, 16:05   
   Bolid: Seicento Schumacher


Sonda: "Bank 1 Sensor 2".

Co to znaczy przed i za kątem?
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 29-07-2009, 16:27   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


peterpz napisał/a:
Co to znaczy przed i za kątem?

no że są 2 sondy, jedna przed katalizatorem w kolektorze wydechowym a druga tuż za katalizatorem sie znajduje
_________________

 
 
peterpz 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 7
Skąd: Krosno
Wysłany: 29-07-2009, 16:54   
   Bolid: Seicento Schumacher


Faktycznie. Przeoczyłem to. Ale w diagnostyce jest coś w rodzaju Bank1 Sensor1 i Bank1 Sensor2. I ta druga nie podaje żadnego napięcia. To jak, może to powodować takie problemy jak mam z autem? Faktycznie ta sonda jest dead? One są identyczne?
 
 
djroman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-07-2009, 20:20   
   Bolid: Seicento 1.1


Sondy sa takie same. Najprosciej bedzie jak wykrecisz gorna i wkrecisz w miejsce dolnej a z dolna na odwrot. Zobacz jak sie zachowuje samochod i jakie bledy zglasza. Ale wedlug tego co sie dowiedzialem na tym forum to druga sonda nie ma wplywu na prace silnika, wiec jesli jest uszkodzona to po zamianie miejscami powinno byc jeszcze gorzej.
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 29-07-2009, 20:52   
   Bolid: 1E 187


nie zapominaj o restarcie kompa
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
micgz 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 112
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-08-2014, 14:40   
   Bolid: Fiat 600 razy 3


kotlet odgrzany po pięciu latach ale co tam, mam ten sam problem.
Błąd P0170 - na wolnych trzęsie autem, check na desce , czasami gaśnie...

czy problem został rozwiązany?
_________________

 
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-06-2019, 13:29   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


JAk większosc problemow na tym forum - NIE. Tutaj tylko dowiesz sie jakie klocki, tarcze, i ze mozna zmienic stary olej 10w40 na 0W30, albo 0W40 - po czym silnik sie totalnie rozszczelnia gdzie sie tylko da...... Ogolnie forum dramat. Pol czesci w aucie bys wymienil, a samochod nadal by wyswietlal blad...
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-06-2019, 16:01   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


lukaszt112233 napisał/a:
JAk większosc problemow na tym forum - NIE. Tutaj tylko dowiesz sie jakie klocki, tarcze, i ze mozna zmienic stary olej 10w40 na 0W30, albo 0W40 - po czym silnik sie totalnie rozszczelnia gdzie sie tylko da...... Ogolnie forum dramat. Pol czesci w aucie bys wymienil, a samochod nadal by wyswietlal blad...


Brednie!!! Gdyby nie to forum i bezcenna pomoc użytkownika Paweł1984, nigdzie indziej nie dowiedziałbym się tyle o zmianach w Seicento 1.1 MPI po 2005 roku. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że nie ma w całym internecie tyle informacji na ten temat, co w postach Pawła.
 
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 23-06-2019, 18:08   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


JevgieniJ, Masz 100 % racji oczywiście nie ujmując pozostałym. Jak ktoś nie jest leniwy i poszuka to na tym forum rozwiąże każdy swój problem.Tutaj jest wszystko. Pozdrawiam
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2019, 02:03   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


JevgieniJ napisał/a:
lukaszt112233 napisał/a:
JAk większosc problemow na tym forum - NIE. Tutaj tylko dowiesz sie jakie klocki, tarcze, i ze mozna zmienic stary olej 10w40 na 0W30, albo 0W40 - po czym silnik sie totalnie rozszczelnia gdzie sie tylko da...... Ogolnie forum dramat. Pol czesci w aucie bys wymienil, a samochod nadal by wyswietlal blad...

Panie daj spokój,zawsze twiedziłem,że jeżeli się coś lubi i ciekawi go to to będzie dociekał jak,czemu kiedy i dlaczego-jedni grają od dziecka w piłkę,inni piją piwo/walą dragi,jeszcze inni osiągają coś na uniwerkach,mnie od dziecka interesowała motoryzacja i nie taka,że nowa beta wyszła tylko fiatów nie zliczę ile się przewineło z 50 w tym 5 moich ten 5 to 20letni sporting,który jest od podstaw odbudowany na większości nowych ori częściach i pochłonał majątek,ze dwa e46 od turasów....ale wysztko się kiedyś kończy,dłubię juz mało i tylko dla siebie,a fun mam jak wsiądę sobie w R-kę po wirusie w trybie R:-)

Brednie!!! Gdyby nie to forum i bezcenna pomoc użytkownika Paweł1984, nigdzie indziej nie dowiedziałbym się tyle o zmianach w Seicento 1.1 MPI po 2005 roku. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że nie ma w całym internecie tyle informacji na ten temat, co w postach Pawła.
 
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-06-2019, 04:11   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Jeśli już, powiem parę słówek o sondach lambda w 1.1 mpi. Pewnie się przyda dla potomności. Otóż sondy są dwie, jak wspomnieli przedmówcy lata temu: jedna przed katalizatorem, druga za.

Ta przed katem jest po to, by komputer mógł dokładnie dawkować paliwo. Jej napięcie ma oscylować w zakresie 0V do 1V gdy silnik jest już rozgrzany i komp steruje w "zamkniętej pętli". Te oscylacje są konieczne dla prawidłowej pracy katalizatora.

Druga sonda, za katalizatorem, jest tylko i wyłącznie do sprawdzania sprawności samego kata i do niczego więcej! Jej wykres, po porządnym nagrzaniu się katalizatora, ma nie oscylować! Mogą pojawić się niewielkie wahania, na przykład po przegazowaniu pójdzie na chwilę do 1V, przy hamowaniu silnikiem spadnie do 0V. Ale nie ma być oscylacji (jak na pierwszej sondzie) przy sprawnym katalizatorze. Jeśli natomiast są one widoczne i przebieg jest prawie identyczny jak pierwszej sondy, to katalizator jest do wyrzucenia (albo za słabo rozgrzany). Wtedy może się w komputerze zapisać błąd, a na desce wyświetlić lampka check engine.

Niesprawny katalizator nie ma wpływu na jazdę i poza błędem w komputerze i ewentualnie kontrolką na desce nic więcej złego nie będzie się działo. Oczywiście do momentu wizyty w stacji diagnostycznej, gdy dostaniemy negatywny wynik badania technicznego, za to że samochód zatruwa środowisko ;) Dziś badanie czystości spalin robi każdy diagnosta, kiedyś to było bardziej wybiórcze, dziś wkładają analizator spalin w każde auto, na każdej praktycznie stacji. Oprócz tego policja ma przenośne analizatory spalin i już kiedyś mnie zatrzymali do kontroli na sprawdzenie czymś takim (łapali głownie stare auta typu matizy, tico, cc, punto i ogólnie stare, zatrupiałe gruzy). Przy mnie koleś z matiza stracił dowód za zły skład spalin, więc nie ma żartów.

Wymiana katalizatora to niestety nie są tanie rzeczy, jest to jedna z najdroższych rzeczy w samochodzie.
 
 
junioras7 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 503
Skąd: Bath
Wysłany: 29-06-2019, 13:24   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


mario91, Szacuneczek :grin:
_________________
https://www.youtube.com/c...4KbL5pXiMRvsv0Q


https://www.facebook.com/CentoPassion/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum