Przekaźnik nvf4-2c-z30a a przełącznik benz/gaz |
Autor |
Wiadomość |
bula07ziom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 31-12-2009, 01:09 Przekaźnik nvf4-2c-z30a a przełącznik benz/gaz
Bolid: sej 899 B+G |
|
|
Witam, dzisiaj przez przypadek wypiołem kable z przekażnika nvf4-2c-z30a który bodajże odpowiada za załączenie elektrozaworów, odcięcia pompy paliwa itd. W przekaźniku jest 5 pinów a kabelków jest 4. Nie chciałem tego podpinać żeby coś nie zepsuć ale oczywiście mój ojciec chciał pokazać jak to sie on zna . I w tym momencie samochód nie jeżdz ani na lpg ani na benzynolu. Jest opcja że uszkodził sie przełącznik benz/gaz przez złe podłączenie kabli lub coś w tym stulu bo teraz nie otwierają sie elektrozawory ani nie słychać pompki od paliwa. Zero reakcji na przełanczanie bez/gaz/aut . I prosil bym o pomoć w podpięciu kabelków i naprawieniu tej usterki. |
|
|
|
|
owen
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 31-12-2009, 12:38
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Sprawa jest prosta. Poslij fotki tu na forum tego przekaznika i kabli jakie od niego wychodza. |
|
|
|
|
bula07ziom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
|
|
|
|
owen
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 31-12-2009, 17:07
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Najpierw przeczyść te styki na przekaźniku!
Następnie sprawdź miernikiem gdzie jest masa na tych przewodach. Przyjrzyj się dobrze tym parom kabli. Jedna ma +12V (po przełączeniu na LPG) a drugi ma "-" cały czas. Druga para będzie miała "-" na jednym przewodzie (po przekręceniu kluczyka), a na drugim nic. Po mierzeniu miernikiem proponuje zpiąć na krótko parę czarno-niebieską i po przekręceniu kluczyka nasłuchiwać pompki. Jeśli zabangla to wtedy podłączasz tak:
para czarno-niebieska
30 - czarny
87a - niebieski
para brązowo-niebieska
85 - brązowy
86 - niebieski
Jeśli nie zabangla po złaczeniu na krótko to pisz tutaj. I nie podłaczaj na ślepo bo możesz trochę instalacji spalić... |
|
|
|
|
bula07ziom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 31-12-2009, 17:41
Bolid: sej 899 B+G |
|
|
Byłem w łaśnie w samochodzie i próbowałem połączyć te kabelki i przy połączeniu niebieskiego i czarnego nic sie nie dzieje. W tym momencie nie miałem miernika i nie mogłem sprawdzić gdzie jest co. Dopiero jutro będe miał. Ale prze połączeniu 2 kabli niebieskich pompka sie odzywa gdy z pozycji I(benz) przełącze na 0 (gaz) i tylko prze dosłowwnie sekunde. Podłączyłem kable do przekażnika tak jak mi napisałeś i zero reakcji. Tylko przy przełanczaniu tak jak wcześnie I-0 odzywa sie zawór w butli. |
|
|
|
|
owen
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 01-01-2010, 21:45
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
bula07ziom napisał/a: | Ale prze połączeniu 2 kabli niebieskich pompka sie odzywa gdy z pozycji I(benz) przełącze na 0 (gaz) i tylko prze dosłowwnie sekunde. |
Nie rozumiem. Jesli masz na 0 to pompka sie odzywa? sprawdź bezpieczniki od instalacji LPG czy są ok po takich manewrach z podłaczaniem na krótko... |
|
|
|
|
bula07ziom
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 04-01-2010, 09:33
Bolid: sej 899 B+G |
|
|
Powiem ci już tak sie wkur**** wczoraj i powiedziałem pare słów ojcu na temat tego jego podłączenia kabelków że dzisiaj miałem pobudkę o 7 rano i razem ze stary zaciągnąłem SC do gazownika i on ma na jutro ogarnąć ten problem. Napisze jutro co to była za usterka. |
|
|
|
|
owen
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 04-01-2010, 10:25
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
bula07ziom napisał/a: | Powiem ci już tak sie wkur**** wczoraj i powiedziałem pare słów ojcu na temat tego jego podłączenia kabelków że dzisiaj miałem pobudkę o 7 rano i razem ze stary zaciągnąłem SC do gazownika i on ma na jutro ogarnąć ten problem. Napisze jutro co to była za usterka. | Niepotrzebnie zwierał te kable...mogło się coś wyjarać. Ale myślę, że to będzie tylko kwestia podłączenia do przekaźnika i ewntualnie wymiana któregoś z bezpieczników i będzie banglać |
|
|
|
|
|