Obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
misiekng
nówka sztuka ;)
|
Wysłany: 25-03-2011, 21:41 Obrotomierz
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam serdecznie,
mam ukladzik, ktory jest oparty na Atmedze 8, z wyswietlaczem 2x16. Mam pytanie- jesli ogarne program, ktory imitowalby obrotomierz, to gdzie mialbym go podlaczyc. Czytalem cos o pinie 23 w komputerze, ale czy to tylko to?:| i co moj program mialby zliczac? ... jestem totalnie zielony w sprawach mechanicznych, stad moje idiotyczne pytania;)
Dzieki z gory za kazda odpowiedz
PS: Do mnie trzeba łopatologicznie zebym zrozumial o co chodzi w tak zlozonym urzadzeniu jakim jest samochod;) |
|
|
|
 |
mlodysc
nówka sztuka ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25-03-2011, 22:28
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
sygnał bierzesz z przekaźnika pompy paliwa taki czerwony w komorze silnika koło kompa od wtrysku nóżka 85 przekaźnika |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 25-03-2011, 22:30
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
misiekng napisał/a: | i co moj program mialby zliczac? |
impulsy sterujące jedną z cewek... tzn. podajesz na wejście licznika przez układ dopasowujący impulsy od strony pierwotnej cewki zapłonowej...
Ja osobiście zrezygnowałem z obrotomierza w swoim układzie bo uważam, że cyfrowy pomiar prędkości jest mało "Czytelny" po za tym kwestia odświeżania lcd itd.
No chyba jako bajer.
Bardziej bym był zainteresowany parametrami wtryskiwacza IWP095 do MPI, żeby komputerek paliwa zrobić bez konieczności kalibracji...
Pozdrawiam
Cytat: | sygnał bierzesz z przekaźnika pompy paliwa taki czerwony w komorze silnika koło kompa od wtrysku nóżka 85 przekaźnika |
Ten przekaźnik zasilana urządzenia wykonawcze cały czas na zapłonie, więc nie tędy droga... |
|
|
|
 |
matmac
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 26-03-2011, 00:57
Bolid: Seicento 900 '01 |
|
|