Kolejne zmiany. Doradźcie. Lekki zamach, rozpórki ? |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-04-2013, 16:12 Kolejne zmiany. Doradźcie. Lekki zamach, rozpórki ?
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Witam.
Mam pytanko, chce trochę poprawić właściwości jezdne mojego SC 1.1S.
Najbardziej mnie boli przyśpieszanie na krótkich prostych. Auto jeździ w kjs'ach.
Co można zrobić we w miarę pieniądzach, żeby było trochę lepiej.
Na razie jest.
- zawias eibach + amorki gazowe
- hamulce brembo ferodo
- kubełki sportingowe
- sportowa kierownica Raid
- lewarek biegów w srodku
- przedłużona łapa ręcznego
- jakieś lepsze świece i kable
- silnik seria na gaziwie (upalanie na benzynie).
Co byście teraz zaproponowali ? Mam zamiar wydać około 1000zł.
W zwiększanie mocy tego silnika chyba nie ma sensu się pchać, zresztą trzeba by jeszcze z tysiaka lekko dołożyć.
Myślę żeby zrobić :
- zimny dolot powietrza
- lekkie kolo zamachowe, bo na niskich obrotach słabo się zbiera.
- wywalić katalizator bo ma 180tyś
a poza tym:
- obspawać mocowanie mcphersona
- wstawić rozpórke do przodu
Jest może coś jeszcze co można zrobić we wmiare pieniądzach co poprawi właściwości jezdne ?
Chodzi głównie żebyście doradzili/odradzili co jest zmianą sensowną, a co ledwo się odczuje.
Dzięki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilen
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 67 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-04-2013, 22:31
Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V |
|
|
Jeśli chodzi o samo przyspieszenie to najbardziej odczujesz i w miarę jeszcze to będzie kosztować jak wymienisz skrzynię biegów an jakąś krótszą. Tym bardziej warto wziąć pod uwagę jak będziesz wymieniał koło zamachowe bo i tak skrzynia do wyjęcia.
Katalizator bym sobie darował bo będzie problem z przeglądem a jeśli już jeździsz wyczynowo to i tak szybko go "przewietrzysz".
Rozpórki i obspawanie jak najbardziej warto nawet chyba bardziej niż skrzynię czy inne dłubania w silniku. To zawsze Ci się przyda, bez względu na moc.
Ja jestem powiedzmy że w podobnym co Ty etapie swojej "kariery rajdowej" i tez mam Seicento S. Wymieniłem sprężyny, opróżniłem wnętrze, zamontowałem kubełki, wymieniłem tylne hamulce poza tym reszta seria. Moja najbliższą planowaną modyfikacją będzie krótsza przekładnia kierownicza następnie lepsze opony (na razie mam 155/65r13 Dębica Passio) rozpórka, krótsza skrzynia i dopiero pomyślę o silniku. |
_________________ No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie |
|
|
|
 |
rainek
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 369 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-04-2013, 23:10
Bolid: Biały |
|
|
Z silnikiem raczej nie warto kombinowac bo koszty niewspolmierne do osiagow a mozliwosci swapa sa duze. Rozporki to bardzo dobry pomysl. Na koniec zostaw silnik ktory mozesz wymienic i auto bedzie skonczone. Ew na teraz mozesz pomyslec nad wydechem przelotowym |
_________________ "znam ten ból, kiedy ma się dwuosobową gablotę, ale jak kto woli, jedni wolą komfort, ja wybrałem prędkość, więc jeżdżę Seicento" |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 16-04-2013, 10:30
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
jak kolega wyżej już napisal : kup krótszą skrzynię biegów oraz pomyśl o oponach 165/55
to pozwoli na lepsze osiągi na krótkich odcinkach. |
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16-04-2013, 18:52
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
165/55 w sumie już mam, zresztą opony to osobna kwestia i osobny fundusz.
Co do skrzyni to bardzo bym chętnie zmienił na 6ke, ale to już wydatek sporo ponad 1000zł.
No chyba że jest jakaś inna fajna o której nie słyszałem, a tańsza niż ta ze stilo.
Czyli rozpórki i obspawanie na pewno.
Zmieniać całość na przelot troche mi szkoda bo niedawno wstawiłem cały nowy tłumik od katalizatora do końca, ale w sumie jak wywale kata to reszta oprócz końcowego jest pusta.
Więc prawie przelot... choc może nie tak to działa i musi być prosta rura?
Może ten końcowy też dać jakiś inny czy to już jest tak daleko od silnika że nie ma sensu ?
A co to kolo odradzacie odelżać? Wiadomo że cudów nie będzie ale przy 4kg ponoć zbiera się dużo lepiej na niższych obrotach, a tam jest najgorzej. Koszt w sumie nie jest wielki, bo 190zł z wyważeniem i przesyłką + pewnie jakieś 100-200zł za zdjęcie i założenie do auta. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:15
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
krótka skrzynia to niekonieznie najkrótsza dostępna. Poszukaj tz. Abartha 5 biegowej [niepamiętam z czego to było ani numeru tej skrzyni, z Sieny/Palio ?]. |
|
|
|
 |
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:17
|
|
|
Abarthowa 5 była w seju była, mam taka tanio do sprzedania |
|
|
|
 |
|