FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie w tylnym prawym kole
Autor Wiadomość
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 12-12-2013, 23:27   Stukanie w tylnym prawym kole
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Witam! Mam maleńki problem z moim seicento 900. Zaczęło mi coś stukać w prawym tylnym kole. Gdy jadę sam to stuka przy większych prędkościach (60km/h) na nierównych drogach a gdy mam na tyle kogoś to stuka cały czas. Seicento ma przebieg ~75.5k km i o ile mi wiadomo to nic w zawieszeniu nie było wymieniane (kupione w salonie 99r). Mógł by mi ktoś powiedzieć po czym można rozpoznać uszkodzenie zawieszenia (wizualnie)? Jutro bym rozejrzał się co i jak z tym zawieszeniem. Ewentualnie mogę dodać jeszcze jutro zdjęcia poszczególnych części żebyście mogli ocenić ich stan. Seicento w wrześniu było na przeglądzie technicznym i nic mi nie mówili że coś jest nie tak.


Liczę na Waszą pomoc!
Pozdrawiam :grin:
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-12-2013, 23:37   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Było już miliard razy o stukaniu na tyle, jakbyś wpisał "stukani'e, to już miałbyś odpowiednią wiedzę i mógłbyś wszystko sprawdzić. Oczywiście skoro już napisałeś, to Ci odpowiem. Stukają albo rozlane amortyzatory, albo tuleje wahaczy. Rozlane amorki można stwierdzić wzrokowo, będą całe w oleju. Jak nie to, to tylko tuleje, wzrokowo i zdjęciowo ich nie ocenisz, ale po tylu latach bez wymiany obawiam się, przyszedł na nie czas tak, czy tak. Pomijam już jakieś pęknięte sprężyny, albo belki, to rzadkość.
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 12-12-2013, 23:50   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Czytałem właśnie na forum o tym stukaniu na tyle ale głównie chodziło mi by ktoś opisał jak ocenić to wzrokowo. W sumie to strach teraz się bardziej rozpędzać bo nie wiadomo kiedy coś pęknie i wyląduje w rowie albo czym gorzej w drugim pojeździe... Jutro się rozejrzę co z tymi amortyzatorami. Czy wymiana tulei wahaczy jest trudna ? Da rade wymienić samemu przy "garażowych" narzędziach ?
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-12-2013, 00:00   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Ichtio napisał/a:
Czy wymiana tulei wahaczy jest trudna ? Da rade wymienić samemu przy "garażowych" narzędziach ?

Da radę, ale to upierdliwa robota, na pewno nie przy tej aurze i tych temperaturach na zewnątrz jeśli nie ma się ogrzewanego garażu. Trzeba wywalić całe wahacze, poodkręcać przewody hamulcowe itp. Poza tym trzeba wykazać się sprytem aby wywalić stare tuleje i wprasować nowe nie posiadając odpowiedniej prasy. Zostawiłbym ta robotę mechanikowi.
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 13-12-2013, 00:10   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Wiem że zamiast wymieniać tuleje bardziej opłaca się wymienić cały wahacz. Mniej roboty a dla 14 letniego auta to raczej lepiej będzie i bezpieczniej :smile: Cena znów taka wysoka nie jest. Jest w tym jakaś prawda?
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-12-2013, 00:16   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


A po co wymieniać całe nowe wahacze? Wahaczy z tyłu w seicento się nie wymienia, jedynie w skrajnych przypadkach, jeśli są zjedzone przez rdze na wylot, albo pogięte po kolizji. Jak są zdrowe to nie ma po co przepłacać. Za nowe wahacze zapłacisz więcej niż za tuleje + wymianę u mechanika a i rąk sobie nie pobrudzisz.

Cytat:
Cena znów taka wysoka nie jest.


chyba z przednimi wahaczami Ci sie pomyliło, bo nowy wahacz tylny w inter cars kosztuje 744zł :P A czy roboty jest mniej? No nie wiem, trzeba przełożyć piaste, tarcze kotwiczne z hamulcami dodatkowo.
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 13-12-2013, 00:41   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


Hehehe, no właśnie spojrzałem na wahacz przedni zamiast tylni... Po zobaczeniu tylnich to szczena mi opadła :shock: To jest chyba jedna z najdroższych części w seicencie :-P

Byłem zobaczyć z ciekawości teraz te amortyzatory z tyłu. Zarówno z prawej jak i z lewej strony amortyzatory są całe w oleju :|
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-12-2013, 02:35   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


No to masz ewidentnie amory do wymiany, a czy tuleje tez, podejrzewam, ze tez juz padly. Zmien najpierw amorki i potem patrz co sie dzieje.
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 13-12-2013, 14:20   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


W przyszłe lato chce kupić i wsadzić do niego jakieś niższe sprężynki (40/40 albo 60/40). Czy jeśli wymienię teraz amortyzatory na nowe (oryginalne) będą sobie radziły z nowymi sprężynami ? Czy lepiej kupić jakieś lepsze amortyzatory (sportowe)?
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 13-12-2013, 14:31   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Kupuj niższy komplet - springi + amory.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 13-12-2013, 14:33   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


A polecisz jakąś markę ? W sieci widzę dużo marki MTS, testował ktoś ?


Czy 60/40 nie będzie za niski ? :-P
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-12-2013, 15:43   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Ichtio napisał/a:
Czy 60/40 nie będzie za niski ?

Zależy co masz na myśli pisząc, że za niski. Przy takim obniżeniu seryjne amortyzatory będą już się męczyć. Skoro z tyłu masz jeszcze fabryczne amory, to jak się domyślam z przodu również, a wtedy ich koniec byłby kwestią krótkiego okresu czasu, jeśli już nie są zużyte.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 13-12-2013, 16:16   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Żeby sprawdzić czy tuleje padły, to stajesz naprzeciw koła i szarpiesz z całej siły w swoją stronę i w stronę samochodu. Jak zacznie stukać coś (może też luz być wyczuwalny) - tuleje czeka wymiana.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 13-12-2013, 18:16   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


TheStig napisał/a:
Ichtio napisał/a:
Czy 60/40 nie będzie za niski ?

Zależy co masz na myśli pisząc, że za niski. Przy takim obniżeniu seryjne amortyzatory będą już się męczyć. Skoro z tyłu masz jeszcze fabryczne amory, to jak się domyślam z przodu również, a wtedy ich koniec byłby kwestią krótkiego okresu czasu, jeśli już nie są zużyte.


Czy jakieś progi zwalniające nie będą przeszkodą. Co do amortyzatorów z przodu to też bym wymienił odrazu bo pewnie też są w podobnym stanie (nie wymieniane nigdy). A co sądzicie o wymianie na amortyzatory gazowe? Wytrzymają więcej/dłużej?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 13-12-2013, 18:27   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ichtio, na gazówkach samochód będzie stał trochę wyżej od razu ostrzegam :P Wiem bo mam zamontowane. Według mnie jazda wygląda lepiej niż to było na olejowych.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum