 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Swiece i przewody zaplonowe do podkreconego 1.1 z gora 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-10-2014, 12:42 Swiece i przewody zaplonowe do podkreconego 1.1 z gora 1.2
Bolid: CCS |
|
|
Jaki zestaw swiec i przewodow polecacie do pokreconego 1.1 z gora 1.2, wykorzystywanego glownie do kjsow i innych pojezdzawek? Tak zeby bylo dobrze, ale bez wielkiego przeplacania. Jesli chodzi o swiece, to jest roznica miedzy tymi do 1.2 mpi a tymi do 1.1 spi? Bo katalog Denso pokazuje mi rozne modele. Czy warto kupowac swiece irydowe (czy moze byc jakas roznica w osiagach na plus, obnizenie granicy stuku, itd., czy tylko dluzsza zywotnosc?), czy wystarcza zwykle? Co myslicie o swiecach z serii Denso TT?
Wstepnie upatrzylem taki zestaw: kable janmor proline, swiece denso q20tt (te swiece wg. katalogu denso pasuja do 1.2mpi). Da rade? |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 21-10-2014, 14:12 Re: Swiece i przewody zaplonowe do podkreconego 1.1 z gora 1
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
uxon napisał/a: | Jaki zestaw swiec i przewodow polecacie do pokreconego 1.1 z gora 1.2, wykorzystywanego glownie do kjsow i innych pojezdzawek? Tak zeby bylo dobrze, ale bez wielkiego przeplacania. Jesli chodzi o swiece, to jest roznica miedzy tymi do 1.2 mpi a tymi do 1.1 spi? Bo katalog Denso pokazuje mi rozne modele. Czy warto kupowac swiece irydowe (czy moze byc jakas roznica w osiagach na plus, obnizenie granicy stuku, itd., czy tylko dluzsza zywotnosc?), czy wystarcza zwykle? Co myslicie o swiecach z serii Denso TT?
Wstepnie upatrzylem taki zestaw: kable janmor proline, swiece denso q20tt (te swiece wg. katalogu denso pasuja do 1.2mpi). Da rade? |
Denso TT mogę śmiało polecić, zwykłe ngk czy inne szroty przy wysokich temperaturach sie poddają. Przejrzyj katalog Denso, do mpi i spi różnią się przerwą i ciepłotą. Z irydowych nie korzystałem, z deka za wysoka cena. Z drutami jest różnia, teraz mam Sentechy i jeszcze chodzą... |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-10-2014, 14:51
Bolid: CCS |
|
|
Hm, ale w przypadku 1.1 z gora 1.2, na ktore swiece powinienem patrzec? z 1.1 czy z 1.2? Czy te denso q20tt podejda? |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 21-10-2014, 15:15
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
uxon napisał/a: | Hm, ale w przypadku 1.1 z gora 1.2, na ktore swiece powinienem patrzec? z 1.1 czy z 1.2? Czy te denso q20tt podejda? |
jeśli góra MPI to myślę że będzie OK |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2014, 16:07
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tu już dobierasz pod mody-seria góra+ dół 1.1spi do kjs-ów-zależy od budżetu i modyfikacji-możesz dać świece NGKDCPR7E-od punto 1.6.8v, denso do punto I dedykowane, a jak to wszysko modzone i upalane to Irydówki-mocy nie dają,ale oprócz trwałości dają to, że ta moc nie spada jak mocno upalasz, a na seryjnych/zwykłych czuć spadek mocy.
Do tego PB98.
Mam Irydówki w mocno dłubanym 1.1spi i w upały zjawisko tracenia mocy przy bucie jest mniejsze dużo, stuk nie występuje bo wystrojony.
NGK ww. od punto też dawały radę(7) to ciepłota im większa cyfra w NGK tym zimniejsza świeca.-ale do 10-12 tys-wtedy było 70,8km, po dalszych modach irydówki. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-10-2014, 17:23
Bolid: CCS |
|
|
Jesli chodzi o zaawansowanie modyfikacji, to ciezko mi cos powiedziec, bo bylo to robione przez poprzedniego wlasciciela. Szacuje, ze silnik powinien miec 70-80KM. Irydowe przynajmniej na razie sobie odpuszcze, zwlaszcza ze wzgledu na cene.
http://www.e-denso.pl/den...lpg-p-2765.html
Tu jest lista swiec kompatybilnych z q20TT, wymienionych przez Ciebie ngk tam nie ma.. Orientuje sie ktos moze w oznaczeniach tych DENSO, czym one sie roznia, bo np. cieploty nigdzie nie moge znalezc.. Do punto 1.2 podaja q20TT, a do cinq sportinga 1.1 k20TT. Ciekaw jestem czym one sie roznia..
Czy sa jakies negatywne objawy swiec zbyt chlodnych? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2014, 18:26
|
|
|
uxon napisał/a: | oznaczeniach tych DENSO, czym one sie roznia |
proszę:
świeca z przedrostkiem Q niczym się nie różni od K - Q jest wyróżnikiem świecy dedykowanej dla PSA
uxon napisał/a: | Czy sa jakies negatywne objawy swiec zbyt chlodnych | - oczywiście im chłodniejsza świeca tym większą posiada zdolność do odprowadzania ciepła - skutek uboczny zbyt chłodnych świec to gromadzenie na sobie nagaru wskutek zbyt niskiej temperatury w komorze spalania a tym samym niedostateczne "wypalanie" świec adekwatnie świeca zbyt gorąca będzie się przegrzewała a w skrajnym przypadku może dość do stopienia elektrod "zespawania" |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22-10-2014, 09:45
Bolid: CCS |
|
|
Fajna rozpiska, ale jesli dobrze czytam, to wynika z niej, ze q20tt i k20tt to takie same swiece A katalog denso podaje mi je jako rozne, z ktorych jedn ajest do 1.2 a druga do 1.1. Czyzby chwyt marketingowy?
Ta rozpiska kompatybilnosci:
http://www.autogaz-market...-ZAMIENNIKI.pdf
tez pokazuje, ze q20tt jest zamiennikiem innych modeli swiec, a k20tt innych. O co tu wiec chodzi?
Aha, jescze jedno. Wedlug rozpiski, ktora wkleilem, swieca K20TT jest m.in. zamiennikiem platynowej swiecy NGK PFR6Q. Tak sie sklada, ze mam komplet tych swiec uzywanych, ale sprawnych (zostaly nadgorliwie wymienione przy poszukiwaniu problemow z odpalaniem w moim drugim aucie, ktorych przyczyna okazala sie padajaca pompa paliwa). Tu dane tej swiecy:
http://www.ngk.de/nc/pl/w...529/PFR6Q/6629/
Czy myslicie, ze rzecyziwscie powinny podejsc te swiece? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2014, 13:38
|
|
|
uxon napisał/a: | Czy myslicie, ze rzecyziwscie powinny podejsc te swiece | - będą pasowały idealnie
uxon napisał/a: | ze q20tt jest zamiennikiem innych modeli swiec, a k20tt innych. O co tu wiec chodzi | - Q20TT to świece z typoszeregu dedykowanego natomiast K20TT uniwersalnego stąd różnica w symbolu podobnie jest w przypadku filtrów produkowanych przez MANN dla Hondy i identycznego filtra na rynek OE - dokładnie chodzi o filtr W610/3 i W610/6
przykład:
 |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-11-2014, 15:51
Bolid: CCS |
|
|
Zalozylem wspomniane wczesniej NGK PFR6Q wraz kablami janmor proline. Pomimo, ze moj mechanik zaczal na nie klac, ze janmor to najwieksze g...., to zestaw jak na razie spisuje sie dobrze, zobaczymy jak bedzie po wiekszym deszczu (a porpos kabli). |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|