regulacja rozrządu na kółku? |
Autor |
Wiadomość |
serrwieprzu
nówka sztuka ;)
Wiek: 47 Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 30-07-2015, 23:16 regulacja rozrządu na kółku?
Bolid: niezdecydowany |
|
|
Witam wszystkich .. Jestem nowy na tym forum .. Cóż kupiłem niedawno seja 1.1 sporting .. Kupiłem go po " znajomości " za 1000 żal było nie kupić .. od brata który wyjechał za granicę i musiał pozbyć się go .. Sej ma zawias bilstein , odelżone koło zamachowe , magnezowe felgi , wydech przelot i " skórzane " wykończenie wnętrza znaczy boczki i fotele plus kierownica . Serwisowane było w firmie 4turbo i tam były porobione te rzeczy . ( jeżdził nim dziadek mojego brata ) . sej jeżdził hmmm śmiesznie ( wcześniej miałem renault 5gtturbo 150 KM ) więc d... mi nie urwało jest tylko 100 kg cięższe .. więc szybko znudziło się . założyłem ostatnio głowicę od 1.2 cały komplet ( komputer , pompa , kolektory itp ) mam pytanie bo sej jeżdzi teraz fajnie ale zbiera się tak naprawdę od 6000 obrotów , a gdzieś czytałem że przestawienie rozrządu a ząb albo dwa daje to że zbiera się z niższych obrotów ( jak go kupiłem było od ok. 4,500 ... ) w którą stronę go przestawić ? było gdzieś wiem , wiem .. ałe szukam i odnaleść nie mogę .. za dużo czytania . proszę o pomoc .. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-08-2015, 23:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Regulowane kółko rozrządu i strojenie+ regulacja luzów zaworowych , paskiem na kółku nie regulujesz faz bo będzie cyrk, ew. wałkiem, ale nie 866-taki o długich czasach współotwarcia-od 260stopni gdzieś przy wniosię koło 9,5-czyli np. Swiątek 269stopni-symbolu z głowy nie pamiętam, bo nie interesują mnie jego wałki i wałki:-)
Od 6 tys. to nawet A-grupa się zbiera wcześniej dużo na wałku koło 300stopni. |
|
|
|
 |
serrwieprzu
nówka sztuka ;)
Wiek: 47 Dołączył: 19 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: wołomin
|
Wysłany: 12-08-2015, 07:27
Bolid: niezdecydowany |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Regulowane kółko rozrządu i strojenie+ regulacja luzów zaworowych , paskiem na kółku nie regulujesz faz bo będzie cyrk, ew. wałkiem, ale nie 866-taki o długich czasach współotwarcia-od 260stopni gdzieś przy wniosię koło 9,5-czyli np. Swiątek 269stopni-symbolu z głowy nie pamiętam, bo nie interesują mnie jego wałki i wałki:-)
Od 6 tys. to nawet A-grupa się zbiera wcześniej dużo na wałku koło 300stopni. |
Eeeee.. mam zwykły wał ... interesowało mnie tak co można zrobić tanim kosztem albo własną pracą ... wg. mnie i żony mojej " zapier " dobrze , jakoś się ' rozjeżdził ' .. ostatnia rzecz jaką zrobię to wstrzyknę ceramizer .. polecam ... do r 5 turbo jak dodałem to ciśnienie miałem ustawione na 1 bar a po wstrzyknięciu ceramizera zegar doładowania mi zamknęło tak ładnie przesmarowało mi wszystko . . . Coś co polecam ... A koledze który odpisał dziękuje za .... hmmm zainteresowanie ... ( strojenie sobie chyba daruje chodzi wg . mnie fajnie ) .. zasadniczo jeżdze z psem tym samochodem do pracy i czasem smignę dookoła domu .. czasem żona ... .. jak dla mnie starczy ... POZDR ... to ma być zwykły samochód do jazdy na codżień .O turbo pomyślę jeszcze .. dzieciak mi się urodził ... aaaalllleeee taki fiat coupe 2 litry turbo hmm 250 km .. wmiarę tani i zapier,, ... za 5 - 6 tyśi .... Dobrze o nim piszą .. |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-08-2015, 08:30
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Podepne sie pod temat:) w ktora strone przesfawiac i co to daje? Jak np zgodnie z zegarem przestawie kolo to co sie stanie a jak w przeciwnym to co? |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-08-2015, 08:48
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Sorki za podwojny post |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2015, 00:08
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Generalnie-teoretycznie-masz silnik już przygotowany-na ostro-wałek przyjmujemy 290stopni i np. cofając kółkiem 2-2,5stoipnia-w takim set-upie po odpowiednim dostrojeniu-det3,EMU, masz lepszą górę-moment i moc i wiekszy zakres obrotów użytecznych, przyspieszajac w ww. set-upie o 2 stopnie polepsza się i tak słaby dół, góra słabnie-strojenie ponowne.
Mniej więcej tak to działa w fire 8v-czynników pobocznych jest sporo, a tak sobie pokręcić to nie tak to wygląda-bez bazy+ strojenia-szybciej popsujesz charakterystykę niż poprawisz. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2015, 00:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Od 6 tys. to nawet A-grupa się zbiera wcześniej dużo na wałku koło 300stopni. [/quote]
Eeeee.. mam zwykły wał ... interesowało mnie tak co można zrobić tanim kosztem albo własną pracą ... wg. mnie i żony mojej " zapier " dobrze , jakoś się ' rozjeżdził ' .. ostatnia rzecz jaką zrobię to wstrzyknę ceramizer .. polecam ... do r 5 turbo jak dodałem to ciśnienie miałem ustawione na 1 bar a po wstrzyknięciu ceramizera zegar doładowania mi zamknęło tak ładnie przesmarowało mi wszystko . . . Coś co polecam ... A koledze który odpisał dziękuje za .... hmmm zainteresowanie ... ( strojenie sobie chyba daruje chodzi wg . mnie fajnie ) .. zasadniczo jeżdze z psem tym samochodem do pracy i czasem smignę dookoła domu .. czasem żona ... .. jak dla mnie starczy ... POZDR ... to ma być zwykły samochód do jazdy na codżień .O turbo pomyślę jeszcze .. dzieciak mi się urodził ... aaaalllleeee taki fiat coupe 2 litry turbo hmm 250 km .. wmiarę tani i zapier,, ... za 5 - 6 tyśi .... Dobrze o nim piszą ..[/quote] Tanim kosztem nie zrobisz raczej nic co wywoła dodatkowe w kaście za 1tys. zł, a coupe 2.0 20vT za 5-6 tys to skarbonka bez dna-dobrze piszą, ale o fiacie coupe zadbanym, a za 5 tys to 90% padła. |
|
|
|
 |
|