Pomiar ciśnienia sprężania 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-07-2019, 11:18 Pomiar ciśnienia sprężania 1.1
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie mam z silnikiem większych problemów, wydaje się żwawy i bez problemu osiąga licznikowe 165 km/h. Pomiary robiłem z nudów i żeby nauczyć się czegoś nowego. Miernik to ten najtańszy z Allegro za 50 zł.
Tutaj są wyniki: https://imgur.com/a/og43UKt
I teraz chyba dobra wiadomość jest taka, że ciśnienie jest równe na wszystkich cylindrach, ale czy to możliwe, żeby silnik pracujący tak jak to wyżej opisałem, miał ciśnienia rzędu 9 bar? Do mierzenia wykręciłem wszystkie świece na raz, a pedał gazu był za każdym razem wciśnięty na maksa.
A może miernik zepsuty? Jestem w stanie jakoś w warunkach garażowych zweryfikować poprawność jego wskazań? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 28-07-2019, 13:48
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Kup prawdziwy manometr 16bar z klasą minimum 2,5.
Graniczna wartość to 7 bar. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2019, 21:34
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Pamiętaj, że jak podłączysz manometr na długim wężu, to objętość komory spalania zwiększy się o objętość powietrza wewnątrz tego węża. Efektem będzie nieco niższe wskazanie ciśnienia sprężania, niż w rzeczywistości. Było o tym w jednym z filmików Profesora Chrisa na Youtube. Jak nie bierze oleju i ma moc, to nie ma się czym przejmować. Możesz potwierdzić innym manometrem, podłączając go najlepiej przez jak najkrótszy wężyk. |
|
|
|
 |
|