FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wachaczy a zbieżność
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 04-01-2013, 22:45   Wymiana wachaczy a zbieżność
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Pacjent Fiat Doblo 1.9JTD
Musze wymienic sworznie wachaczy i te małe tuleje.
Czy po tym zabiegu trzeba robic zbieżność ?
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 04-01-2013, 22:46   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Pisalismy w temacie : wymiana amortyzatorów a zbieżność i tam tez poruszyłem temat wahaczy ;) poszukaj ;P


http://www.seicento.pl/vi...zbie%BFno%B6%E6
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-01-2013, 12:55   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


Zbieżność musisz ustawić po takim zabiegu.
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2013, 19:43   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Ilu userów tyle opinii :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-01-2013, 20:00   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


W doblo temat wałkowałem wiele razy. Ja nie chcesz wymieniać opon z przodu po 5k km to zrób zbieżność. Moment i od wewnątrz będą zjechane.
_________________
Moje Seicento
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 05-01-2013, 20:07   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Juz jedne zjechałem od wewnatrz, ale to przez to że był wyrobiony sworzeń wachacza.
Teraz oponki zmieniłem sworznie tuleje i chyba sie udam na ta zbieżność dla dla świętego spokoju. Wole wydac 100 teraz niz potem znowu 1000 na opony.

ps. Jakbym ci pokazał foto jak te laczki były zjechane to bys sie załamał 0mm bieżnika(wyglądały narmalnie jak slicki) az do czasu jak jedna opona nie pękla :D
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-01-2013, 20:14   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Nie jedno widziałem w doblo. Przyjeżdżały z drutami wystającymi z opon. Bardzo wrażliwe jest to zawieszenie na zmiany.
_________________
Moje Seicento
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 05-01-2013, 20:28   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Ogólnie ma przejechane 60kkm
Wszystko było ok
Ale tak koło 55kkm zaczeło bujac autem jak sie dodawało gazu to on w prawo jak sie puszczało gaz to w lewo. Myślałem że to wina zbieżności więc pojechałem ustawić.
Mówie typowi żeby posprawdzał czy nie ma rzdnych luzów itp.
On powiedział że wszystko jest ok i ustawił zbieżność.
Bójanie autem nie pszeszło, a po 2kmm opony były łyse.
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2013, 21:38   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Odkręcenie wahacza i jego ponowne przykręcenie nie wpłynie na zmianę kąta w taki sposób żeby byłą konieczna korekta zbieżności.
Jedź na stację sprawdzić zbieżność, później zdejmij wahacz, załóż go ponownie i jedź na ta samą stację. Przekonasz się 'jak bardzo' kąty uległy rozjechaniu.

Niezły też kit z tym że po wymianie waha padły opony na dystansie 5000km! A jeśli faktycznie tak było to proponuję jechac sprawdzić geometrię bo to auto będzie 4śladem.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2013, 21:42   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Tak topem - off topem

Dziś wyciągali mi pół oś, ruszyli amorek i resztę.... po założeniu kierownice o 3, 4 cm w prawo poszła, nie ściąga ale wiadomo.... trzeba jechać znów ...... ojjj

A co do wahaczy jak układ kierowniczy - drążki, gałki i wsio jest ok to nic nie będzie - jak masz to już wiekowe, lub po XXXX tys km to może się sporo zmienić
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2013, 21:56   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Tomek16f, do zarżniętego zawiasu w moim GT założył nowe wahacze Delphi i amory ExcelG. Pojechałem nim na zbieżność z ciekawości przy okazji ustawiania seya jak mu nowy magiel wstawiłem. Dowiedziałem się że ciężko spr bo na laserze wychodzi luz koła prawdopodobnie z winy łożyska. Wymieniłem łożysko bo faktycznie było rozjechane chociaż nie wyło, pojechałem na zbieżność, gość pozakładał zabawki i odchyłka mieściła sie w widełkach katalogowych.

Ta zbieżność była sprawdzana 2 lata po wymianie wahaczy z amorami i tydzień po rozbiórce zwrotki na wymianę łożyska! Opony mam do dziś dnia całe bez śladu ścięcia a auto swoje waży.

Inna sprawa wyszła w punto przy zmianie sprężyn na wyższe i samych końcówek drążków kierowniczych. Wtedy kąty zmieniają sie i koła ciągnie do wew- lub zew- strony auta.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

Ostatnio zmieniony przez X-raT 05-01-2013, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2013, 21:58   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


X-raT napisał/a:
Ta zbieżność była sprawdzana 2 lata po wymianie wahaczy z amorami i tydzień po rozbiórce zwrotki na wymianę łożyska! Opony mam do dziś dnia całe bez śladu ścięcia a auto swoje waży.


Masz farta ... ;)

X-raT napisał/a:
Inna sprawa wychodzi przy zmianie sprężyn na wyższe i samych końcówek drążków kierowniczych. Wtedy kąty zmieniają sie i koła ciągnie do wew- lub zew- strony auta.


To jest tak oczywiste jak to że mamy sobotę ;P

Powiem krótko - pojadę sprawdzić - nie że ustawiać i że zawsze ;)
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 05-01-2013, 22:15   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


TAk czy siak zbiężność chyba musze zrobic bo ostatni raz typ mi ja robił ale na rozgiełdanym sworzniu wachacza.Ogólnie zawiecha ok 60kkm nalatane wsio oryginł
Tylko te tuleje i sworznie sie wyrobiły.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-01-2013, 22:23   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zeby pocięło opony po 5000 km to tak jak X-raT, mówi, auto musi byc po niezłym dzwonie i zostawia pewnie 4 ślady...

nigdy w zyciu nie uwierze, że zmiana wahacza tak potarga gumę... ja rozumie że może się coś zmienić o 1-2 stopnie, ale to nie wpłynie na wyszarpanie opony po 5000 km a może po 50 000 km ( zakładając że masz 2 komplety - niezauważalne )
_________________

 
 
proshotter 
Nałogowiec


Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 05-01-2013, 22:47   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Smochód od nowości u mnie więc nie ma mowy o dzwonie.
Moze dostał ale to w dupe ale lekko.
A koła zrobiły sie łyse po około 5kkm od wybitego sworznia wachacza.
(Przez ten czas auto ciągle jeżdzilo z towarem)
Tylko że kolo wtedy było bardziej w pionie odchylone niż w poziomie. ( Tak że było to widac golym okiem )A i oponki orginał nie jakis szajs
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum