Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym MPI? |
Autor |
Wiadomość |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 10-01-2013, 11:58 Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym MPI?
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Witajcie,
ile w Waszych mobilach wynosi ciśnienie w dolocie na wolnych obrotach?? U mnie 272mbar, przy 740obr/min. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
RATIO
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 8 Skąd: Książ
|
Wysłany: 11-01-2013, 23:59
Bolid: FIAT 600 Van '10 |
|
|
740 obr. w Actual? Chyba, że komputer mamy 2009->
normalnie przy max nagrzanym silnniku oscylują skokowo między 800 - 860 - tzn na oryginalnym komputerze z tamtych lat.
Przy 740 obrotach w Vanie 2010r. jest ok. 470 ciśnienia |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-01-2013, 00:22
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
U mnie MPI 2001
FIAT SEICENTO 1108/CF3
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection
Temperatura wody: 95 °C
Temperatura powietrza: 34 °C
Ciśnienie w dolocie: 394 mBar
Obroty silnika: 774 obr/min
Temperatura wody: 95 °C
Temperatura powietrza: 43 °C
Ciśnienie w dolocie: 403 mBar
Obroty silnika: 787 obr/min
Temperatura wody: 94 °C
Temperatura powietrza: 43 °C
Ciśnienie w dolocie: 378 mBar
Obroty silnika: 737 obr/min
Tak +/- to wygląda u mnie .... |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 12-01-2013, 09:59
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedź. Ja mam tak:
Temperatura wody: 92 °C
Temperatura powietrza: 29 °C
Ciśnienie w dolocie: 272 mBar
Obroty silnika: 739 obr/min
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 328 mBar
Ciśnienie atmosferyczne: 986 mBar
Pytanie: skoro ciśnienie w dolocie wynosi 272, a ciśnienie atmo 986, to podciśnienie wynosi ok 0,7bar, dobrze interpretuje dane z kompa? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:14
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
30 km |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:22
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
luckyboy napisał/a: | Pytanie: skoro ciśnienie w dolocie wynosi 272, a ciśnienie atmo 986, to podciśnienie wynosi ok 0,7bar, dobrze interpretuje dane z kompa? |
W dolocie masz 272hPa, a ciśnienie atmosferyczne 986hPa. W związku z tym występuje nadciśnienie od strony otoczenia. Gdybyś miał podciśnienie silnik nie zassałby powietrza z zewnątrz. |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:24
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Tomek16f napisał/a: | mnie równo 10 tys km | nie wiem czym to jest uwarunkowane ale bądź co bądź dziwne |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:39
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Hah, no musi być wesoło, z tym ze wg moich obserwacji przekłamanie jest do tyłu nie do przodu, a u Ciebie? |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:42
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
kubol napisał/a: | luckyboy napisał/a: | Pytanie: skoro ciśnienie w dolocie wynosi 272, a ciśnienie atmo 986, to podciśnienie wynosi ok 0,7bar, dobrze interpretuje dane z kompa? |
W dolocie masz 272hPa, a ciśnienie atmosferyczne 986hPa. W związku z tym występuje nadciśnienie od strony otoczenia. Gdybyś miał podciśnienie silnik nie zassałby powietrza z zewnątrz. |
Kolego mnie interesuje podciśnienie w kolektorze dolotowym, więc nie mieszaj z ciśnieniem otoczenia. Nadciśnienie w otoczeniu = podciśnienie w kolektorze, więc to to samo.
Tomek16f napisał/a: | mam obecnie 134450 na liczniku, a w FES - 144500
W Bravo/Brava tę jest do przodu... |
Ja mam 1:1 czyli 140350 na liczniku i kompie - kręcony był?? Stałą proporcję mam od 10.000km. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 12-01-2013, 11:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kubol
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-01-2013, 11:43
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Zgłupiałem, przy okazji sprawdzę, ale byłem święcie przekonany, że mi cofało:) |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
|