| Jaki komputer do 1.2 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | broken20   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 4
 Skąd: bielsko - biala
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-05-2013, 11:21   Jaki komputer do 1.2 Bolid: cinquecento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Potrzebuje waszej pomocy; 
 Zakładam głowice  1.2 z Punta  ( oznaczenie głowicy  B 469 ) I tutaj pierwsze  moje pytanie czy ta głowica jest ok ponieważ na wielu stronach cały czas słyszy się o oznaczeniu B 866 -   zakładamy to na   na CC 1.1 SPI
 
 Kolejne moje pytanie jest czy komputer sterujący ma być o oznaczeniu  - IAW8F.5T czy ma to być komputer seryjny do silnika  z punta generacji II z której pochodzi głowica o numerze B 469 ? czy nie ma to wogole różnicy
 
 
 Dziękuję za pomoc
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Linduś   Włóczykij
 wróg publiczny nr 1
 
  
 Pomógł: 141 razy
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Lut 2008
 Posty: 2834
 Skąd: Miasto Włókniarzy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-05-2013, 16:30 Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650
 | 
 |  
               | 
 |  
               | o B469 to nie jest przypadkiem 1.1? |  
				| _________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
 Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
 Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
 Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | broken20   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 4
 Skąd: bielsko - biala
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 08:55 Bolid: cinquecento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie ,  ale jeśli  ktoś  ma dokładna wiedzę  proszę o pomoc 
 dziękuje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 11:47 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | broken20 napisał/a: |  	  | Własnie sięgałem wielu źródeł i podobno nie ,  ale jeśli  ktoś  ma dokładna wiedzę  proszę o pomoc 
 | 
 
 Sprawdź czy tutaj nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie : http://www.monsterstodola.pl/index.php?id=ecu_iaw
 
 ty zakładasz głowicę od 1.2 na 1.1 czy masz cale 1.2 ? bo jeżeli tylko głowicę to bym z komputerem nic specjalnie nie robił (ewentualnie chip od Huby) komp od 1.2 z dolem od 1.1 nie da oczekiwanych efektów
 
 tu masz temat o głowicach
 |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | broken20   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 4
 Skąd: bielsko - biala
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 15:12 Bolid: cinquecento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za linki 
 Własnie tez sie teraz doszukałem linku  o głowicach z niego wynika ze nawet głowica o mocy 75 koni może  mieć oznaczenie B469  - ważne jest oznaczenie   walku rozrządu B 866 i tylko po tym niby można sprawdzić moc .
 
 Zakładam głowice 1.2 +  Wałek B866    na dol  z 1.1  Do tego  komp własnie z 1,2 - wyczytałem ze ten z 1.1 nie daje sobie rady dlatego taka decyzja oczywiście do tego pompa paliwa, kpl kolektor z wtryskami od 1,2, przepustnica, oraz reszta okablowania.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 18:10 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | okablowanie tej głowicy o ile nie masz czujnika walka rozrządu to tylko rozgałęzienie sygnału wtryskiwacza na 4, dopiero przy głowicy z czujnikiem walka jest możliwa realizacja sekwencyjnego wtrysku 
 komp od 1.2 wcale nie zadziała tak jak myślisz, tobie jest potrzebny chip do kompa którego już masz z minimalnie zmienianymi czasami wtrysku żeby go nie przelewało
 
 ja miałem zestaw o jakim piszesz na kompie IAW 16F który bez problemu ogarniał temat
 
 jak chcesz się trochę pobawić to proponuje ci dołożenie do kompa który masz DET3 w trybie fuel implant to pozwoli ci na samodzielne strojenie i realizacje kilku ciekawych funkcji jak lunch control
 
 a co do głowicy to te stare z punta 1 75konnego miały minimalnie większe zawory niż 1.1 i późniejsze 1.2 60konne
 |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GrimlocK   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 23 Lip 2008
 Posty: 22
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 18:48 Bolid: Fiat SC 1.1
 | 
 |  
               | 
 |  
               | A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2013, 19:33 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | GrimlocK napisał/a: |  	  | A ja uważam inaczej, miałem taki zestaw (1.1 + 1.2 MPI 75) i na kompie 16F chodziło słabo. Na komputerze 8F 5T silnik o wiele lepiej się wkręcał i czuć było, że ma więcej mocy. Poza tym, nie było żadnych problemów z przylewaniem, nierówną pracą czy czymkolwiek innym   | 
 
 no dokładnie o tym mówię że komp seryjny od 1.1 będzie przelewać
 ty miałeś kompa od 1.2 czyli paliwa lal tyle ile trzeba aczkolwiek nadal twierdze ze nie była to optymalna praca ze względu na to iż pojemność była inna, na kompie od 900 tez się da odpalić 1.2
   |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | broken20   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 03 Maj 2013
 Posty: 4
 Skąd: bielsko - biala
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2013, 09:02 Bolid: cinquecento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dziękuję wam za odpowiedz kolejny raz 
 A wiec teraz podsumowując to wszystko jaki komp powinien być pod ten zestaw bo już trochę się pogubiłem posiadam dwa -  jeden  z punta  1.2 IAW 8F.5T BEZ KODU - oraz ten stary z 1.1 który był wcześniej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2013, 15:35 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | jak masz oba kompy to nie widzę problemu, potrzebujesz tylko kawałek wiązki na 4 wtryski kompy maja te same wtyczki wiec będziesz mógł ocenić na którym kompie lepiej pracuje jak zrobisz test to napisz co i jak 
 
   
   
 
   
 i jeszcze do kompletu :
 
 
   
  |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sej600   Nałogowiec
 
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 21 Paź 2012
 Posty: 120
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 06:07 Bolid: 1,2 8V
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Aby nie potrzebnie nie tworzyć nowych tematów pisze tutaj, dostałem w piątek komputer z auta w którym pracował poprzednio mój silnik oznaczony jest on jako IAW 8F.5T/070P-45     FIAT PUNTO 1.2CMMPI FASE 2     auto "dawca" miało oznaczenie FIAT PUNTO 75. Czy ma on immobiliser??? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Uncrossed   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 49 razy
 Dołączył: 21 Mar 2012
 Posty: 788
 Skąd: Włocławek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 10:19 Bolid: Seicento 1.4 16V
 | 
 |  
               | 
 |  
               | raczej tak bo chyba kazde punto mialo immo. ale dopoki nie podlaczysz to sie nie dowiesz. |  
				| _________________ Seicento  1.4 16V
 
 
 Mój białas:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sej600   Nałogowiec
 
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 21 Paź 2012
 Posty: 120
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 11:24 Bolid: 1,2 8V
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kowal   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 2 razy
 Wiek: 37
 Dołączył: 19 Lip 2009
 Posty: 148
 Skąd: WWA / Ciechanów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 11:52 Bolid: sejak 1.2 8v ElPiGi ;D
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sej600 napisał/a: |  	  | Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? | 
 najprędzej pewnie huba - ale tutaj to chyba za często nie zagląda
   |  
				| _________________ Szczyrk #85
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2013, 12:12 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | sej600 napisał/a: |  	  | Ok a dysponuje ktoś pin-out dla tego sterownika?? | 
 
 możesz się wzorować na schematach które już wkleiłem, kompy te są elektrycznie kompatybilne w niektórych jest więcej wykorzystanych pinów ale podstawowe funkcje są w tych kompach na tych samych pinach
 
 
  |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |