Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-03-2009, 12:56 Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Tak jak w temacie, próbował ktoś założyć główkę od 1.2 na blok od 1.4??
Ciekawy jestem czy jest to wykonalne i czy ktoś już to robił, teoretycznie rzecz biorąc powinno pasować ale czy pasuje ??
Byłby to ciekawy mod a chwilowo skończyły mi się pomysły na tjuny
Tak dla porównania:
uszczelka od seja 1.1
uszczelka od Siena 1.2
głowica 1.2 75:
Tutaj bloki od Uno 1.1 i 1.4 :
wyglądają bardzo podobnie i chyba dało by się to zrobić |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 11-03-2009, 15:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
2rotor
nówka sztuka ;)
Wiek: 45 Dołączył: 16 Paź 2008 Posty: 8 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 11-03-2009, 15:26
Bolid: Fiat Seicento 899cc 1998 |
|
|
To co na fotce to nawet FIRE nie jest, to chyba jakiś rodzaj silnika SOHC Fiata sądząc po odstojniku odmy takim samym jak u mnie w Punto. Tego nie ożenisz z głowica od FIRE. No chyba że miałes na mysli blok od 1,4 FIRE 8V to prędzej ale na 100% nie wiem. |
_________________ Fiat Punto GT 1,4T 1996 232Nm/184HP
Fiat Seicento 899cc@1108cc 176B2000...MPI |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-03-2009, 15:52
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
tak cały czas myślę o silnikach rodziny fire, te fotki na samej górze są od FIAT SIENA UNO BRAVA BLOK SILNIKA 1.4 8V 98r
i już wiem blok silnika który by się nadawał na tego moda jest od GRANDE PUNTO 1.4 8v
a silniki te siedza w takich autach:
DOBLO (119)
DOBLOCargo (223)
GRANDE PUNTO (199)
IDEA
A tutaj foto nowej UPG do GP 1.4 8v:
jak nic chce pasować |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-03-2009, 18:36
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Coś widzę nikt nie chce podjąć dyskusji nawet nie ma tych co mówią że na pewno się nie uda Jak by komuś się chciało sprawdzić jaka jest średnica tłoka w sc 1.1 i GP 1.4 to byłbym wdzięczny. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 11-03-2009, 21:16
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 12-03-2009, 07:53
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
TVC napisał/a: | generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM |
ale mnie wogule mało interesuje ile one maja w serii mi generalnie chodzi o większą pojemność a szkoda by mi było nie wykorzystać głowicy która teraz mam |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
karan
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 22 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-03-2009, 10:24
Bolid: SC |
|
|
TVC napisał/a: | generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM |
założyć można 1.4 8V z GP + głowica 1.2 8V 75KM ...uszczelkę to pewnie z 1.4 trza wziąść..
Na CM prowadzili teoretyczne rozważania dotyczące softu bodajże....
Ty sam się stroisz, więc jak masz blok to składaj )
albo mi odsprzedaj... |
|
|
|
|
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 12-03-2009, 10:50
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v ale najlepiej to kupic 1 i 2 przylozyc i wszystko bedzie jasne bo aktualnie to wszyscy teoretyzuja a drogie to nie jest
ale np chyba jataman zalozyl ta uszczelke od 1,4 8v staloweczke dol 1,2 gora 1,2 wiec musi pasowac, musze podpytac i bedzie wszystko jasne
GP ma chyba wariator i juz kolektor z 1,2 8v nie beda pasowac, ja juz blok to z idei 1,4 77KM |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 12-03-2009, 11:35
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
TVC napisał/a: | GP ma chyba wariator i juz kolektor z 1,2 8v nie beda pasowac, ja juz blok to z idei 1,4 77KM |
No ale wariator to jest przy głowicy a ja tu rozważam posadzenie główki od 1.2 na blok 1.4 i obudowanie tego osprzętem z 1.1 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
iNTER
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 34 Skąd: Gliwice/Wołomin
|
Wysłany: 14-03-2009, 19:26
Bolid: Punto II |
|
|
TVC napisał/a: | dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v |
Pasuje pasuje Panie kolego, własnie składam 1.2 rozwiercony na 1.3, średnica tłoka większa niz w 1.4 8v bo 72,5mm a w 1.4 jest 72mm
średnica 1.1 i 1.2 to 70mm |
|
|
|
|
pepel
I live here!
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-03-2009, 00:14
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
A jaka jest przewaga głowicy z 1.2 nad tą z 1.4? Co można uzyskać przy takim modzie? |
_________________ 1.2 8V
|
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2009, 08:55
Bolid: seicento |
|
|
iNTER napisał/a: | TVC napisał/a: | dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v |
Pasuje pasuje Panie kolego, własnie składam 1.2 rozwiercony na 1.3, średnica tłoka większa niz w 1.4 8v bo 72,5mm a w 1.4 jest 72mm
średnica 1.1 i 1.2 to 70mm |
jeszcze napisz od kogo dostales namiary na uszczelke 1.4
prawda jest taka ze uszczelka 1.2 i 1.4 sa wymiennie stosowane i w nowych silnikach fire sa pod jednym kodem.
Ja zalozylem taka do 1.1 i tez pasuje. Podsumowujac temat 1.4 8v fire z glowica 1.2 da rade. |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 16-03-2009, 09:06
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
No i wszystko ładnie się wyjaśniło, wiemy że głowice od 1.1(ale to już przesada) i 1.2 da się posadzić na blok silnika 1.4 z GP. Średnica tłoka większa o 2mm wiec nie robi to specjalnej różnicy, wynika z tego że główna różnica to wysokość bloku. Porównując 1.1 i 1.2 od razu widać ze 1.2 jest wyższe zastanawiam się teraz czy z 1.4 domknie się maska
Cytat: | A jaka jest przewaga głowicy z 1.2 nad tą z 1.4? Co można uzyskać przy takim modzie? |
Po pierwsze chodzi o osprzęt czyli kolektory ssący i wydechowy, po drugie seria 1.4 8v z GP to lekki kibel A po trzecie cała dodatkowa moc którą uzyskałem jest z głowicy i osprzętu, szkoda by było tego nie wykorzystać. A po czwarte i ostatnie jest znaczącą różnica w cenie za sam dół silnika a za kompletny. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
iNTER
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 34 Skąd: Gliwice/Wołomin
|
Wysłany: 16-03-2009, 09:45
Bolid: Punto II |
|
|
jataman, no jak od kogo? Od Ciebie oczywiście, pifko za to z Tobą wypije przy okazji. |
_________________ ***iNTERGARAGE***
MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - SWAPY - TURBIENIE
NAPRAWY GŁÓWNE I BIEŻˇCE
NAPRAWY ZAWIESZEŃ
KOMPLEKSOWE CAR AUDIO
FiatECUScan 2.6 REGISTERED klub |
|
|
|
|
iNTER
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 34 Skąd: Gliwice/Wołomin
|
Wysłany: 16-03-2009, 09:47
Bolid: Punto II |
|
|
Wuniek, mnie się wydaje, że różnica nie jest w wyskości bloku tylko w wykorbieniu wału i długości korbowodów, ale mogę się mylić. |
_________________ ***iNTERGARAGE***
MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - SWAPY - TURBIENIE
NAPRAWY GŁÓWNE I BIEŻˇCE
NAPRAWY ZAWIESZEŃ
KOMPLEKSOWE CAR AUDIO
FiatECUScan 2.6 REGISTERED klub |
|
|
|
|
|