FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 11-03-2009, 12:56   Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Tak jak w temacie, próbował ktoś założyć główkę od 1.2 na blok od 1.4??

Ciekawy jestem czy jest to wykonalne i czy ktoś już to robił, teoretycznie rzecz biorąc powinno pasować ale czy pasuje ??

Byłby to ciekawy mod a chwilowo skończyły mi się pomysły na tjuny :)






Tak dla porównania:
uszczelka od seja 1.1


uszczelka od Siena 1.2


głowica 1.2 75:



Tutaj bloki od Uno 1.1 i 1.4 :


wyglądają bardzo podobnie i chyba dało by się to zrobić
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
Ostatnio zmieniony przez Wuniek 11-03-2009, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
2rotor 
nówka sztuka ;)

Wiek: 45
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 8
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-03-2009, 15:26   
   Bolid: Fiat Seicento 899cc 1998


To co na fotce to nawet FIRE nie jest, to chyba jakiś rodzaj silnika SOHC Fiata sądząc po odstojniku odmy takim samym jak u mnie w Punto. Tego nie ożenisz z głowica od FIRE. No chyba że miałes na mysli blok od 1,4 FIRE 8V to prędzej ale na 100% nie wiem.
_________________
Fiat Punto GT 1,4T 1996 232Nm/184HP
Fiat Seicento 899cc@1108cc 176B2000...MPI
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-03-2009, 15:52   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


tak cały czas myślę o silnikach rodziny fire, te fotki na samej górze są od FIAT SIENA UNO BRAVA BLOK SILNIKA 1.4 8V 98r


i już wiem blok silnika który by się nadawał na tego moda jest od GRANDE PUNTO 1.4 8v



a silniki te siedza w takich autach:
DOBLO (119)

DOBLOCargo (223)

GRANDE PUNTO (199)

IDEA

A tutaj foto nowej UPG do GP 1.4 8v:


jak nic chce pasować :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-03-2009, 18:36   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Coś widzę nikt nie chce podjąć dyskusji :( nawet nie ma tych co mówią że na pewno się nie uda :) Jak by komuś się chciało sprawdzić jaka jest średnica tłoka w sc 1.1 i GP 1.4 to byłbym wdzięczny.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 11-03-2009, 21:16   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga :P albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 12-03-2009, 07:53   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


TVC napisał/a:
generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga :P albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM :P


:) ale mnie wogule mało interesuje ile one maja w serii mi generalnie chodzi o większą pojemność :twisted: a szkoda by mi było nie wykorzystać głowicy która teraz mam
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
karan 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-03-2009, 10:24   
   Bolid: SC


TVC napisał/a:
generalnie na cento mowili ze to nie zabalanga :P albo bedzie rewelacji bo te silniki maja chyba 77 KM :P


założyć można 1.4 8V z GP + głowica 1.2 8V 75KM ...uszczelkę to pewnie z 1.4 trza wziąść..
Na CM prowadzili teoretyczne rozważania dotyczące softu bodajże....

Ty sam się stroisz, więc jak masz blok to składaj :-) )

albo mi odsprzedaj... :mg:
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 12-03-2009, 10:50   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v ale najlepiej to kupic 1 i 2 przylozyc i wszystko bedzie jasne :P bo aktualnie to wszyscy teoretyzuja a drogie to nie jest :P

ale np chyba jataman zalozyl ta uszczelke od 1,4 8v staloweczke dol 1,2 gora 1,2 wiec musi pasowac, musze podpytac i bedzie wszystko jasne :P

GP ma chyba wariator i juz kolektor z 1,2 8v nie beda pasowac, ja juz blok to z idei 1,4 77KM
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 12-03-2009, 11:35   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


TVC napisał/a:
GP ma chyba wariator i juz kolektor z 1,2 8v nie beda pasowac, ja juz blok to z idei 1,4 77KM


No ale wariator to jest przy głowicy a ja tu rozważam posadzenie główki od 1.2 na blok 1.4 i obudowanie tego osprzętem z 1.1 ;]
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
iNTER 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Skąd: Gliwice/Wołomin
Wysłany: 14-03-2009, 19:26   
   Bolid: Punto II


TVC napisał/a:
dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v


Pasuje pasuje Panie kolego, własnie składam 1.2 rozwiercony na 1.3, średnica tłoka większa niz w 1.4 8v bo 72,5mm a w 1.4 jest 72mm

średnica 1.1 i 1.2 to 70mm
 
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-03-2009, 00:14   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


A jaka jest przewaga głowicy z 1.2 nad tą z 1.4? Co można uzyskać przy takim modzie?
_________________
1.2 8V
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2009, 08:55   
   Bolid: seicento


iNTER napisał/a:
TVC napisał/a:
dyskutowali tez o uszczelkach i pisali cos to tym ze uszczelka z 1,4 8v nie podejdzie do 1,2 8v


Pasuje pasuje Panie kolego, własnie składam 1.2 rozwiercony na 1.3, średnica tłoka większa niz w 1.4 8v bo 72,5mm a w 1.4 jest 72mm

średnica 1.1 i 1.2 to 70mm


jeszcze napisz od kogo dostales namiary na uszczelke 1.4 ;)

prawda jest taka ze uszczelka 1.2 i 1.4 sa wymiennie stosowane i w nowych silnikach fire sa pod jednym kodem.

Ja zalozylem taka do 1.1 i tez pasuje. Podsumowujac temat 1.4 8v fire z glowica 1.2 da rade.
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 16-03-2009, 09:06   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


No i wszystko ładnie się wyjaśniło, wiemy że głowice od 1.1(ale to już przesada) i 1.2 da się posadzić na blok silnika 1.4 z GP. Średnica tłoka większa o 2mm wiec nie robi to specjalnej różnicy, wynika z tego że główna różnica to wysokość bloku. Porównując 1.1 i 1.2 od razu widać ze 1.2 jest wyższe zastanawiam się teraz czy z 1.4 domknie się maska :)

Cytat:
A jaka jest przewaga głowicy z 1.2 nad tą z 1.4? Co można uzyskać przy takim modzie?


Po pierwsze chodzi o osprzęt czyli kolektory ssący i wydechowy, po drugie seria 1.4 8v z GP to lekki kibel :) A po trzecie cała dodatkowa moc którą uzyskałem jest z głowicy i osprzętu, szkoda by było tego nie wykorzystać. A po czwarte i ostatnie jest znaczącą różnica w cenie za sam dół silnika a za kompletny.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
iNTER 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Skąd: Gliwice/Wołomin
Wysłany: 16-03-2009, 09:45   
   Bolid: Punto II


jataman, no jak od kogo? Od Ciebie oczywiście, pifko za to z Tobą wypije przy okazji.
_________________
***iNTERGARAGE***
MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - SWAPY - TURBIENIE
NAPRAWY GŁÓWNE I BIEŻˇCE
NAPRAWY ZAWIESZEŃ
KOMPLEKSOWE CAR AUDIO
FiatECUScan 2.6 REGISTERED klub
 
 
 
iNTER 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 34
Skąd: Gliwice/Wołomin
Wysłany: 16-03-2009, 09:47   
   Bolid: Punto II


Wuniek, mnie się wydaje, że różnica nie jest w wyskości bloku tylko w wykorbieniu wału i długości korbowodów, ale mogę się mylić.
_________________
***iNTERGARAGE***
MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - SWAPY - TURBIENIE
NAPRAWY GŁÓWNE I BIEŻˇCE
NAPRAWY ZAWIESZEŃ
KOMPLEKSOWE CAR AUDIO
FiatECUScan 2.6 REGISTERED klub
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum