FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM
Autor Wiadomość
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
  Wysłany: 11-06-2019, 23:12   Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM
   Bolid: SCS Abarth


Witam. Na wstępie wybaczcie jeśli piszę w złym dziale. Zwracam się z nietypową prośbą o pomoc przy takowym swapie kogoś kto jest najlepiej z Poznania lub bliskich okolic. Dziś kupiłem całe punto 1 1.2 75km na dawce i na dniach będę go wybebeszał. Pomocy będę potrzebował przy montowaniu silnika w sejolu, konkretnie chodzi o instalację elektryczną. Pojęcie na temat mechaniki i elektryki samochodowej mam ale dobrze byłoby mieć obok osobę która to już przerabiała. Pozdrawiam
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 11-06-2019, 23:51   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


wiązka generalnie zostaje ta sama... tylko do wtryskiwaczy musisz pociągnąć przewody dodatkowe.
Ciachnąć pin nr 26 z wtyczki do ECU i zmienić wkład pompy paliwa
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-06-2019, 10:44   
   Bolid: SCS Abarth


Okej to już jasne. A jeżeli chodzi o zestaw startowy. Co dokładnie muszę zmienić poza wiadomo kompem i stacyjka?
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 12-06-2019, 22:47   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Jeszcze immo czy jest (jeśli masz albo było w punciaku/seju) jakiego tam masz kompa w P1? "Dużego"?

Reszta jak Linduś napisał :)
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2019, 08:14   
   Bolid: SCS Abarth


Jeszcze jedno pewno bym miał. Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły. Pozdrawiam.

Komp duży od p1 immo niby jest
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 15-06-2019, 08:28   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Układu chłodzenia z Seja nie ruszasz..to jest ta sama rodzina silników Fire i węże pasują w te same miejsca. Co do wydajności to układ z seja wystarczy dla 1.2 8V. Ja jeździłem latami i jak masz sprawny to działa :smile:

Podaj nr na kompie to wtedy będziemy wiedzieli co masz...
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-06-2019, 19:19   
   Bolid: SCS Abarth


IAW 8F.5T/070C-18
FIAT PUNTO 1.2CM MPI IMB
46439052 61600.218.09 Z
To wszystko co mam na kompie z punto
Co do tego układu chłodzenia to mnie uspokoiłeś że jest wystarczająco wydajny :wesoly:
 
 
Guzon 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 7
Skąd: Chojnice
Wysłany: 15-06-2019, 20:21   
   Bolid: Seicento Active 1108 MPi


Choćby nawet nie wyrabiał, to wystarczy nowa chłodnica i jeszcze dodatkowo wentylator SPAL.
Pamiętam, że ja w 1.2 16v miałem chłodnicę z 700tki, bo była czysta w środku i zostawiłem.
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-06-2019, 12:46   
   Bolid: SCS Abarth


Chłodnice mam nową i ostatnio oczyszczony cały układ chłodzenia. A wentylator SPAL to jaki to dokładnie?
Druga sprawa nie wiem która skrzynię wybrać może mi doradzicie mam do wyboru z garażu skrzynię od sporting abarth lub od vana mega długa. Co lepsze glownie na miasto W zestawieniu z 1.2 ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2019, 01:40   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mateuszpzn napisał/a:
Jeszcze jedno pewno bym miał. Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły. Pozdrawiam.

Komp duży od p1 immo niby jest

Możesz na lato wyjąść wkład termostatu-będzie ciut lepiej,ale na trasie spokojnie przy 20 stopniach będziesz miał z 70stopni..
Układ chłodzenia powinie być na styk przy silniku 1.2.8v-oczywiście jak nie zastosujesz wiatraczka czy chłodnicy chińskiej-wtedy będzie się grzał,warto dodać sobie wskaźnik temp. i ręczny włącznik wentla,jam mam 76km/96nm 1.1spi i od kiedy na allegro chłodnice oryginalne i wentle po 120-160zł,to mam to o co walczyłem-chłodzenie tzw. opanowane-jasne,że się włącza teraz w korkach przy 96stopni-tego nie ominiesz,ale na autostradzie przy 160-180-nie idzie powyżej 95stopni,ja na chińskim termpolu czy Magnetti BMQ103.Pomóc chłodzeniu możesz jeszcze utrzymując poziom oleju w okolicach max na ciepło.Tyle.
Co do skrzyni-co kto lubi-sportingowa czy abarthowa są stosunkowo krótkie i do miasta ok,poza już lipa szczególnie abarth(palio),długa eskowa przy 1.2.8v ciut zamula od 3-go biegu,ale są tacy co chwalą....ja bym kupił tą w lepszym stanie.....w 64konnym pandolocie mam długą skrzynie i nie jest w mieście to jakoś uciążliwe-,,sprint'' 1-ka daje do 45-2ka 90km/h-nie odstanie dużo od wielu ,w seju na abarthowej szedł jak wściekły,ale ręki z drążka nie zdejmowałem taka krótka-a cza 0-100-na abarth-i 165/55/13 i na esce to 8,94 i 9,02-róznica do paki niezauważalna.
 
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2019, 23:06   
   Bolid: SCS Abarth


Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony. Wiązkę wyciągnąłem bez najmniejszego uszkodzenia jej także będzie wykorzystane co potrzeba. Pytanko aktualnie mam takie czy przewody paliwowe seryjne od SPI są wystarczająco długie by je złączyć z tymi od listwy wtryskowej MPI? Doczytałem też na forum, że seryjna puszka filtra powietrza od SPI nie pasuje bo się nie zmieści, było natomiast wspomniane o kopułce od 900 lub palio. Jednakże nigdzie nie znalazłem info czy seryjna od punto się zmieści bo jakby nie patrzeć ma inny kształt niż ta od SPI
 
 
JevgieniJ 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 72
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-06-2019, 00:36   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010


mateuszpzn napisał/a:
Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony.


Rób fotki każdego etapu i wrzucaj :smile:
 
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-06-2019, 01:09   
   Bolid: SCS Abarth


JevgieniJ, Dziś popołudniu postaram się wszystko uwiecznić na foto
 
 
mateuszpzn 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-06-2019, 18:14   
   Bolid: SCS Abarth


Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2019, 01:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


mateuszpzn napisał/a:
Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić?

Regulacja na mocowaniu na maxa odkręcona? Poprowadzona dobrze? Oryginał czy zamiennik? Jak się nie da z tą linką pozostaje kupić inną dłuższą,chociaż sprawdź te 3 punkty które opisałem,bo nie spotkałem się z takim problemem z 8v na 8v w swapie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum