| 
		Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 11-06-2019, 22:12   Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Na wstępie wybaczcie jeśli piszę w złym dziale. Zwracam się z nietypową prośbą o pomoc przy takowym swapie kogoś kto jest najlepiej z Poznania lub bliskich okolic. Dziś kupiłem całe punto 1 1.2 75km na dawce i na dniach będę go wybebeszał. Pomocy będę potrzebował przy montowaniu silnika w sejolu, konkretnie chodzi o instalację elektryczną. Pojęcie na temat mechaniki i elektryki samochodowej mam ale dobrze byłoby mieć obok osobę która to już przerabiała. Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Linduś  		  
		 
         Włóczykij wróg publiczny nr 1
  
  
                  Pomógł: 141 razy Wiek: 39  Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-06-2019, 22:51   
                                 
               Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiązka generalnie zostaje ta sama... tylko do wtryskiwaczy musisz pociągnąć przewody dodatkowe.
 
Ciachnąć pin nr 26 z wtyczki do ECU i zmienić wkład pompy paliwa | 
             
						
				_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
 
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
 
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
 
Niezabliźniona rana, zielony młody liść… 
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2019, 09:44   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Okej to już jasne. A jeżeli chodzi o zestaw startowy. Co dokładnie muszę zmienić poza wiadomo kompem i stacyjka? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 owen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 53 razy Wiek: 36  Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-06-2019, 21:47   
                                 
               Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeszcze immo czy jest (jeśli masz albo było w punciaku/seju) jakiego tam masz kompa w P1? "Dużego"?
 
 
Reszta jak Linduś napisał    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-06-2019, 07:14   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeszcze jedno pewno bym miał.  Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły.  Pozdrawiam.
 
 
Komp duży od p1  immo niby jest | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 owen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 53 razy Wiek: 36  Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2019, 07:28   
                                 
               Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Układu chłodzenia z Seja nie ruszasz..to jest ta sama rodzina silników Fire i węże pasują w te same miejsca. Co do wydajności to układ z seja wystarczy dla 1.2 8V. Ja jeździłem latami i jak masz sprawny to działa    
 
 
Podaj nr na kompie to wtedy będziemy wiedzieli co masz... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2019, 18:19   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               IAW 8F.5T/070C-18
 
FIAT PUNTO 1.2CM MPI IMB
 
46439052 61600.218.09 Z 
 
To wszystko co mam na kompie z punto
 
Co do tego układu chłodzenia to mnie uspokoiłeś że jest wystarczająco wydajny     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Guzon  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 7 Skąd: Chojnice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2019, 19:21   
                                 
               Bolid: Seicento Active 1108 MPi                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Choćby nawet nie wyrabiał, to wystarczy nowa chłodnica i jeszcze dodatkowo wentylator SPAL.
 
Pamiętam, że ja w 1.2 16v miałem chłodnicę z 700tki, bo była czysta w środku i zostawiłem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-06-2019, 11:46   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chłodnice mam nową i ostatnio oczyszczony cały układ chłodzenia. A wentylator SPAL to jaki to dokładnie?
 
Druga sprawa nie wiem która skrzynię wybrać może mi doradzicie  mam do wyboru z garażu skrzynię od sporting abarth lub od vana mega długa. Co lepsze glownie na miasto W zestawieniu z 1.2 ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł1984  		  
		 
         spamer team Jasper84
  
                  Pomógł: 160 razy Wiek: 41  Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2019, 00:40   
                                 
               Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mateuszpzn napisał/a: | 	 		  Jeszcze jedno pewno bym miał.  Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły.  Pozdrawiam.
 
 
Komp duży od p1  immo niby jest | 	  
 
Możesz na lato wyjąść wkład termostatu-będzie ciut lepiej,ale na trasie spokojnie przy 20 stopniach będziesz miał z 70stopni..
 
Układ chłodzenia powinie być na styk przy silniku 1.2.8v-oczywiście jak nie zastosujesz wiatraczka czy chłodnicy chińskiej-wtedy będzie się grzał,warto dodać sobie wskaźnik temp. i ręczny włącznik wentla,jam mam 76km/96nm 1.1spi i od kiedy na allegro chłodnice oryginalne i wentle po 120-160zł,to mam to o co walczyłem-chłodzenie tzw. opanowane-jasne,że się włącza teraz w korkach przy 96stopni-tego nie ominiesz,ale na autostradzie przy 160-180-nie idzie powyżej 95stopni,ja na chińskim termpolu czy Magnetti BMQ103.Pomóc chłodzeniu możesz jeszcze utrzymując poziom oleju w okolicach max na ciepło.Tyle.
 
Co do skrzyni-co kto lubi-sportingowa czy abarthowa są stosunkowo krótkie i do miasta ok,poza już lipa szczególnie abarth(palio),długa eskowa przy 1.2.8v ciut zamula od 3-go biegu,ale są tacy co chwalą....ja bym kupił tą w lepszym stanie.....w 64konnym pandolocie mam długą skrzynie i nie jest w mieście to jakoś uciążliwe-,,sprint'' 1-ka daje do 45-2ka 90km/h-nie odstanie dużo od wielu ,w seju na abarthowej szedł jak wściekły,ale ręki z drążka nie zdejmowałem taka krótka-a cza 0-100-na abarth-i 165/55/13 i na esce to 8,94 i 9,02-róznica do paki niezauważalna. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2019, 22:06   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony. Wiązkę wyciągnąłem bez najmniejszego uszkodzenia jej także będzie wykorzystane co potrzeba. Pytanko aktualnie mam takie czy przewody paliwowe seryjne od SPI są wystarczająco długie by je złączyć z tymi od listwy wtryskowej MPI? Doczytałem też na forum, że seryjna puszka filtra powietrza od SPI nie pasuje bo się nie zmieści, było natomiast wspomniane o kopułce od 900 lub palio. Jednakże nigdzie nie znalazłem info czy seryjna od punto się zmieści bo jakby nie patrzeć ma inny kształt niż ta od SPI | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JevgieniJ  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2019, 23:36   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mateuszpzn napisał/a: | 	 		  | Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony. | 	  
 
 
Rób fotki każdego etapu i wrzucaj    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2019, 00:09   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | JevgieniJ,  Dziś popołudniu postaram się wszystko uwiecznić na foto | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateuszpzn  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-06-2019, 17:14   
                                 
               Bolid: SCS Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Paweł1984  		  
		 
         spamer team Jasper84
  
                  Pomógł: 160 razy Wiek: 41  Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-06-2019, 00:51   
                                 
               Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mateuszpzn napisał/a: | 	 		  | Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić? | 	  
 
Regulacja na mocowaniu na maxa odkręcona? Poprowadzona dobrze? Oryginał czy zamiennik? Jak się nie da z tą linką pozostaje kupić inną dłuższą,chociaż sprawdź te 3 punkty które opisałem,bo nie spotkałem się z takim problemem z 8v na 8v w swapie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |