Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM |
Autor |
Wiadomość |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-06-2019, 23:12 Pomoc przy swapie 1.1 SPI na 1.2 MPI 75KM
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Witam. Na wstępie wybaczcie jeśli piszę w złym dziale. Zwracam się z nietypową prośbą o pomoc przy takowym swapie kogoś kto jest najlepiej z Poznania lub bliskich okolic. Dziś kupiłem całe punto 1 1.2 75km na dawce i na dniach będę go wybebeszał. Pomocy będę potrzebował przy montowaniu silnika w sejolu, konkretnie chodzi o instalację elektryczną. Pojęcie na temat mechaniki i elektryki samochodowej mam ale dobrze byłoby mieć obok osobę która to już przerabiała. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 11-06-2019, 23:51
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
wiązka generalnie zostaje ta sama... tylko do wtryskiwaczy musisz pociągnąć przewody dodatkowe.
Ciachnąć pin nr 26 z wtyczki do ECU i zmienić wkład pompy paliwa |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-06-2019, 10:44
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Okej to już jasne. A jeżeli chodzi o zestaw startowy. Co dokładnie muszę zmienić poza wiadomo kompem i stacyjka? |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 12-06-2019, 22:47
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Jeszcze immo czy jest (jeśli masz albo było w punciaku/seju) jakiego tam masz kompa w P1? "Dużego"?
Reszta jak Linduś napisał |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2019, 08:14
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Jeszcze jedno pewno bym miał. Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły. Pozdrawiam.
Komp duży od p1 immo niby jest |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 15-06-2019, 08:28
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Układu chłodzenia z Seja nie ruszasz..to jest ta sama rodzina silników Fire i węże pasują w te same miejsca. Co do wydajności to układ z seja wystarczy dla 1.2 8V. Ja jeździłem latami i jak masz sprawny to działa
Podaj nr na kompie to wtedy będziemy wiedzieli co masz... |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-06-2019, 19:19
Bolid: SCS Abarth |
|
|
IAW 8F.5T/070C-18
FIAT PUNTO 1.2CM MPI IMB
46439052 61600.218.09 Z
To wszystko co mam na kompie z punto
Co do tego układu chłodzenia to mnie uspokoiłeś że jest wystarczająco wydajny |
|
|
|
 |
Guzon
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Sie 2018 Posty: 7 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 15-06-2019, 20:21
Bolid: Seicento Active 1108 MPi |
|
|
Choćby nawet nie wyrabiał, to wystarczy nowa chłodnica i jeszcze dodatkowo wentylator SPAL.
Pamiętam, że ja w 1.2 16v miałem chłodnicę z 700tki, bo była czysta w środku i zostawiłem. |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-06-2019, 12:46
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Chłodnice mam nową i ostatnio oczyszczony cały układ chłodzenia. A wentylator SPAL to jaki to dokładnie?
Druga sprawa nie wiem która skrzynię wybrać może mi doradzicie mam do wyboru z garażu skrzynię od sporting abarth lub od vana mega długa. Co lepsze glownie na miasto W zestawieniu z 1.2 ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2019, 01:40
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mateuszpzn napisał/a: | Jeszcze jedno pewno bym miał. Czy ktokolwiek próbował zamontować układ chłodzenia z 1.2 8v do Seicento czy jest to po prostu nie wykonalne? Czekam na urlop w pracy żeby działać w temacie także wolę się dopytać o niektóre szczegóły. Pozdrawiam.
Komp duży od p1 immo niby jest |
Możesz na lato wyjąść wkład termostatu-będzie ciut lepiej,ale na trasie spokojnie przy 20 stopniach będziesz miał z 70stopni..
Układ chłodzenia powinie być na styk przy silniku 1.2.8v-oczywiście jak nie zastosujesz wiatraczka czy chłodnicy chińskiej-wtedy będzie się grzał,warto dodać sobie wskaźnik temp. i ręczny włącznik wentla,jam mam 76km/96nm 1.1spi i od kiedy na allegro chłodnice oryginalne i wentle po 120-160zł,to mam to o co walczyłem-chłodzenie tzw. opanowane-jasne,że się włącza teraz w korkach przy 96stopni-tego nie ominiesz,ale na autostradzie przy 160-180-nie idzie powyżej 95stopni,ja na chińskim termpolu czy Magnetti BMQ103.Pomóc chłodzeniu możesz jeszcze utrzymując poziom oleju w okolicach max na ciepło.Tyle.
Co do skrzyni-co kto lubi-sportingowa czy abarthowa są stosunkowo krótkie i do miasta ok,poza już lipa szczególnie abarth(palio),długa eskowa przy 1.2.8v ciut zamula od 3-go biegu,ale są tacy co chwalą....ja bym kupił tą w lepszym stanie.....w 64konnym pandolocie mam długą skrzynie i nie jest w mieście to jakoś uciążliwe-,,sprint'' 1-ka daje do 45-2ka 90km/h-nie odstanie dużo od wielu ,w seju na abarthowej szedł jak wściekły,ale ręki z drążka nie zdejmowałem taka krótka-a cza 0-100-na abarth-i 165/55/13 i na esce to 8,94 i 9,02-róznica do paki niezauważalna. |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-06-2019, 23:06
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony. Wiązkę wyciągnąłem bez najmniejszego uszkodzenia jej także będzie wykorzystane co potrzeba. Pytanko aktualnie mam takie czy przewody paliwowe seryjne od SPI są wystarczająco długie by je złączyć z tymi od listwy wtryskowej MPI? Doczytałem też na forum, że seryjna puszka filtra powietrza od SPI nie pasuje bo się nie zmieści, było natomiast wspomniane o kopułce od 900 lub palio. Jednakże nigdzie nie znalazłem info czy seryjna od punto się zmieści bo jakby nie patrzeć ma inny kształt niż ta od SPI |
|
|
|
 |
JevgieniJ
Bywalec
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 72 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-06-2019, 00:36
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.1 2010 |
|
|
mateuszpzn napisał/a: | Przed wczoraj zacząłem działać w temacie. Silnik z punto wyciągnięty, rozrząd nowy założony uszczelniony przy pokrywie i ogólnie oczyszczony. |
Rób fotki każdego etapu i wrzucaj |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-06-2019, 01:09
Bolid: SCS Abarth |
|
|
JevgieniJ, Dziś popołudniu postaram się wszystko uwiecznić na foto |
|
|
|
 |
mateuszpzn
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Wrz 2017 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-06-2019, 18:14
Bolid: SCS Abarth |
|
|
Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2019, 01:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
mateuszpzn napisał/a: | Moi drodzy pilna sprawa. Mam problem z linka od gazu. Problem polega na tym że jest jakby za krótka i mam wrażenie że przepustnica jest cały czas minimalnie otwarta. Co z tym fantem zrobić? |
Regulacja na mocowaniu na maxa odkręcona? Poprowadzona dobrze? Oryginał czy zamiennik? Jak się nie da z tą linką pozostaje kupić inną dłuższą,chociaż sprawdź te 3 punkty które opisałem,bo nie spotkałem się z takim problemem z 8v na 8v w swapie. |
|
|
|
 |
|