FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze
Autor Wiadomość
Czad Maska 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-10-2008, 07:47   
   Bolid: Seicento S "Żabka"


Powiem Wam szczerze, że najlepiej jeździło mnie się na 98'mce z NESTE. Ktoś, kto ustala cenę na stacji pomylił się i wbił 3.65zł/1l. Cały bak + 20 litrów w baniak.. Dobrze się jeździło na tym paliwie.. Tak samo mi, jak większości zmotoryzowanych w Szczecinie.

Konkretnie do tematu, to myślę że 98, to PLACEBO. Sam często lałem 98 w nadzieji, że będzie lepsze.. Ale wątpię w cudowne działanie tego paliwa.. Bardziej sobie wmawiałem.

Ale teraz pytanie.. Po co nam 98, skoro 95 jest tańsze i lepsze/równe?
 
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-10-2008, 12:33   
   Bolid: Seicento sporting '98


Niektóre 98 może są i lipne. Kiedyś zalalem do civica 98 z BP i nie odczułem zmiany. Natomiast ilekroć zalewałem Shell V-power różnice odczułem za każdym razem (lałem 3 razy)
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 02-10-2008, 12:35   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-10-2008, 12:37   
   Bolid: Seicento sporting '98


barthez napisał/a:
Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół.

Może miałem szczęście, ale wątpie. Dziwie się że w tym artukule który ktoś wyżej zapodał użyli akurat BP ktorą próbowałem :grin:
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
bakol 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 03-10-2008, 00:08   
   Bolid: stilo 3D 1.8


Gomez napisał/a:
barthez napisał/a:
Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół.

Może miałem szczęście, ale wątpie. Dziwie się że w tym artukule który ktoś wyżej zapodał użyli akurat BP ktorą próbowałem :grin:


yyyy, chodzi Ci o paliwo z BP czy może BP w sensie benzyny (noPB) ?
bo wcześniej pisałeś o V-Power (SHELL)

Ps. gwoli ścisłości - jest V-Power i V-Power Racing (domyślam się, że to właśnie ta 99)
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
Czad Maska 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-10-2008, 21:33   
   Bolid: Seicento S "Żabka"


Jeśli już napomnieliści, to spytam o tego V-Powera.. Zwykłego 95, nie racinga. Co daje ten dodatek? Jest jakaś różnica na +?
 
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 03-10-2008, 21:48   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


W teorii myje układ paliwowy (wytraca wodę z paliwa i inne dodatki, by to zaś później spalić). W praktyce nie zauważyłem niczego szczególnego między zwykłą, a tym-tyle samo tego schodziło.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
haans 
Nałogowiec na odwyku


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 99
Skąd: KRA
Wysłany: 03-10-2008, 22:03   
   Bolid: Nowe Seicento!


Ja zawsze jak jestem Sejkiem w Czechach ładuje do niego benzynę 100 oktanową, silniczek na niej pracuje lepiej niż 95.
_________________
 
 
bakol 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 04-10-2008, 00:13   
   Bolid: stilo 3D 1.8


haans2020 napisał/a:
Ja zawsze jak jestem Sejkiem w Czechach ładuje do niego benzynę 100 oktanową, silniczek na niej pracuje lepiej niż 95.


lepiej, nie lepiej....subiektywne odczucia (pewnie w wiekszosci wmówione) -> zreszta o samych oktanach byl;a juz gadka czemu lepiej pracuje (lepiej w sensie kultury pracy, ale słabiej mocowo - coś za coś)

Podsumowujac:
95 czy 98 czy moze 99+ -> temat rzeka
Moim skromnym zdaniem lanie czegos "niby" powyzej 95 do seja to czysta głupota i marnotrawstwo kapusty - nic wiecej

PS. bez urazy
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 04-10-2008, 10:32   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


barthez, jako że jesteś zorientowany nieco w temacie (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) napisz mi proszę co myślisz o stosowaniu ulepszonego ON do diesli? Czy to też jest taka ściema jak z benzyną czy mniejsza? :) Bo wydaje mi sie że to ma sens czasem, ale nie żeby zawsze to lać...
_________________

 
 
kevlar 
Szukam fiatów i innych gratów.


Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 303
Skąd: 52°16'N 20°27'E
Wysłany: 04-10-2008, 11:18   
   Bolid: SC900, SC1100, Multipla


bakol napisał/a:
Moim skromnym zdaniem lanie czegos "niby" powyzej 95 do seja to czysta głupota i marnotrawstwo kapusty - nic wiecej


Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100% a nawet i w 200%

Ciacho co do ON to wiem tyle że zimą ważne jest jaki napęd lejemy bo są z różnymi temperaturami krzepnięcia (czy jakoś tak ;) ) np. do - 20 st C. Tylko czy sprzedawca powie prawdę?
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 04-10-2008, 11:40   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


kevlar napisał/a:
Ciacho co do ON to wiem tyle że zimą ważne jest jaki napęd lejemy bo są z różnymi temperaturami krzepnięcia (czy jakoś tak ;) ) np. do - 20 st C. Tylko czy sprzedawca powie prawdę?

No wiem, z tym że słyszałem że kiedy nadchodzi zima i niskie temperatury to wszystkie stacje benzynowe zaopatrują sie w zimowy ON właśnie taki który wytrzymuje do iluś tam stopni na minusie - generalnie to nigdy nie miałem problemu z odpalaniem na mrozie, ale w sumie to auto nigdy nie było jakoś ciężko traktowane (w miarę ciepły garaż i mała eksploatacja) no a teraz to może być prawdziwa zima i może być ciekawie :)
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 04-10-2008, 13:31   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Ciacho napisał/a:
barthez, jako że jesteś zorientowany nieco w temacie (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) napisz mi proszę co myślisz o stosowaniu ulepszonego ON do diesli? Czy to też jest taka ściema jak z benzyną czy mniejsza? :) Bo wydaje mi sie że to ma sens czasem, ale nie żeby zawsze to lać...


Z ON to miałem krótki czas do czynienia, jak jeździłem starą mazdą (bardzo miło wspominam ten samochód). Pech chciał, że użytkowałem ten samochód akurat w okresie zimowym (na letnich sportowych oponach+zawieszenie regulowane koni i sprężynach weitec). Był mocno zaniedbany, lecz co do odpalania zimą to nie było problemu-nie wytracała się parafina z zwykłego diesla, tankowanego wtedy na lotosie pobliskim. Dlatego zapewne będzie podobnie jak za benzyny. Mogę śmiało powiedzieć, że tankowanie lepszej ropy może być stosowne tylko w specyficznych egzemplarzach samochodów z pompo wtryskiwaczami. Fiatowski wtrysk CommonRail raczej jest dużo odporniejszy na jakość tego surowca kopalnego. W maździe była stara pompa mechaniczna, więc tam by i rzepak przeszedł :] . Bądź co bądź kiedyś ON był leisty (podobnie do oleju mineralnego), a teraz jego lepkość przypomina niekiedy herbatę czy mleko...

Pamiętam czas kiedy do poldolota, który miał na wykończeniu silnik (żarł olej litrami-mega wielkie przedmuchy) zalało się tamtejszego diesla-trochę efekt był (rzucanie i ogólna padaczka :)) ), lecz po spaleniu tego czegoś i zalaniu najzwyklejszej benzyny jeszcze dwa dni szedł 140 km :] i oleju nie brał prawie wcale. Potem nie wiem co się z tym stało :p .

Z tego co wiem wyróżniamy rodzaje przywożonej na stacje ropy:

- w okresie jesienno-wiosennym: tzw przejściowy okres (wytrzymuje chyba temperaturę do -10)
- w okresie zimowym: zimowy (ale do ilu konkretnie to nie wiem)
- w okresie letnim: jeszcze coś innego

Więc można zgłupieć :)) .
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-10-2008, 11:33   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Kiedyś w necie był dostepny brytyjski test takich paliw (szukalem ale nie znalazlem by zalinkowac). Wyniki były takie, że dla silnikow kompletnie nie wysilonych (jak np. 1.4 8v 60HP), benzyna typu V-power daje wzrost mocy na poziomie bledu pomiarowego, natomiast w testowanej przez nich Hondzie Civic TypeR, wzrost wahał sie miedzy 10 a 15 HP na korzyść V-powera. Wniosek był taki że to paliwo działa, ale tylko przy wysilonych jednostkach (jak np. wszystkie VTEC'i).
_________________
1.2 8V
 
 
 
jo_jacek 
nówka sztuka ;)


Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Wysłany: 05-10-2008, 22:24   
   Bolid: pikaczento 1.1mpi


Eh, mój test dobiegł końca, wyszło mi ze na 100km pikaczento wypaliło 0.15l mniej 98 niz 95 czyli biorąc pod uwage granice błędu 98 i 95 pali tyle samo ;p

I dopiero teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć że jestem w 100% pewien ze 98 to kasa w błoto :D oczywiście mowa o seicento :P
_________________
tere fere
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum