| Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Czad Maska   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 38
 Dołączył: 09 Mar 2008
 Posty: 132
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2008, 06:47 Bolid: Seicento S "Żabka"
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powiem Wam szczerze, że najlepiej jeździło mnie się na 98'mce z NESTE. Ktoś, kto ustala cenę na stacji pomylił się i wbił 3.65zł/1l. Cały bak + 20 litrów w baniak.. Dobrze się jeździło na tym paliwie.. Tak samo mi, jak większości zmotoryzowanych w Szczecinie. 
 Konkretnie do tematu, to myślę że 98, to PLACEBO. Sam często lałem 98 w nadzieji, że będzie lepsze.. Ale wątpię w cudowne działanie tego paliwa.. Bardziej sobie wmawiałem.
 
 Ale teraz pytanie.. Po co nam 98, skoro 95 jest tańsze i lepsze/równe?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gomez   Nałogowiec
 
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Sie 2007
 Posty: 110
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2008, 11:33 Bolid: Seicento sporting '98
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Niektóre 98 może są i lipne. Kiedyś zalalem do civica 98 z BP i nie odczułem zmiany. Natomiast ilekroć zalewałem Shell V-power różnice odczułem za każdym razem (lałem 3 razy) |  
				| _________________ Seicento Sporting
 V max 163km/h
 0-100 14,3s (G-tech)
 miasto 6,0 - 9,3l
 trasa4,4 - 5,6l
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2008, 11:35 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół. |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gomez   Nałogowiec
 
 Wiek: 39
 Dołączył: 21 Sie 2007
 Posty: 110
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2008, 11:37 Bolid: Seicento sporting '98
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | barthez napisał/a: |  	  | Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół. | 
 Może miałem szczęście, ale wątpie. Dziwie się że w tym artukule który ktoś wyżej zapodał użyli akurat BP ktorą próbowałem
   |  
				| _________________ Seicento Sporting
 V max 163km/h
 0-100 14,3s (G-tech)
 miasto 6,0 - 9,3l
 trasa4,4 - 5,6l
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bakol   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 41
 Dołączył: 21 Cze 2007
 Posty: 271
 Skąd: Ruda ?ląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-10-2008, 23:08 Bolid: stilo 3D 1.8
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Gomez napisał/a: |  	  |  	  | barthez napisał/a: |  	  | Vpower to zwykła 95 z dodatkiem myjącym, ale to szczegół. | 
 Może miałem szczęście, ale wątpie. Dziwie się że w tym artukule który ktoś wyżej zapodał użyli akurat BP ktorą próbowałem
   | 
 
 yyyy, chodzi Ci o paliwo z BP czy może BP w sensie benzyny (noPB) ?
 bo wcześniej pisałeś o V-Power (SHELL)
 
 Ps. gwoli ścisłości - jest V-Power i V-Power Racing (domyślam się, że to właśnie ta 99)
 |  
				| _________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Czad Maska   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 38
 Dołączył: 09 Mar 2008
 Posty: 132
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 20:33 Bolid: Seicento S "Żabka"
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli już napomnieliści, to spytam o tego V-Powera.. Zwykłego 95, nie racinga. Co daje ten dodatek? Jest jakaś różnica na +? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 20:48 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               | W teorii myje układ paliwowy (wytraca wodę z paliwa i inne dodatki, by to zaś później spalić). W praktyce nie zauważyłem niczego szczególnego między zwykłą, a tym-tyle samo tego schodziło. |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | haans   Nałogowiec na odwyku
 
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 99
 Skąd: KRA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 21:03 Bolid: Nowe Seicento!
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja zawsze jak jestem Sejkiem w Czechach ładuje do niego benzynę 100 oktanową, silniczek na niej pracuje lepiej niż 95. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bakol   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 41
 Dołączył: 21 Cze 2007
 Posty: 271
 Skąd: Ruda ?ląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-10-2008, 23:13 Bolid: stilo 3D 1.8
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | haans2020 napisał/a: |  	  | Ja zawsze jak jestem Sejkiem w Czechach ładuje do niego benzynę 100 oktanową, silniczek na niej pracuje lepiej niż 95. | 
 
 lepiej, nie lepiej....subiektywne odczucia (pewnie w wiekszosci wmówione)
  zreszta o samych oktanach byl;a juz gadka czemu lepiej pracuje (lepiej w sensie kultury pracy, ale słabiej mocowo - coś za coś) 
 Podsumowujac:
 95 czy 98 czy moze 99+
  temat rzeka Moim skromnym zdaniem lanie czegos "niby" powyzej 95 do seja to czysta głupota i marnotrawstwo kapusty - nic wiecej
 
 PS. bez urazy
 |  
				| _________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ciacho   Skoda Lover
 
 Wiek: 39
 Dołączył: 09 Cze 2006
 Posty: 2755
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2008, 09:32 Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline
 | 
 |  
               | 
 |  
               | barthez, jako że jesteś zorientowany nieco w temacie (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) napisz mi proszę co myślisz o stosowaniu ulepszonego ON do diesli? Czy to też jest taka ściema jak z benzyną czy mniejsza?  Bo wydaje mi sie że to ma sens czasem, ale nie żeby zawsze to lać... |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kevlar   Szukam fiatów i innych gratów.
 
  
 Dołączył: 07 Wrz 2008
 Posty: 303
 Skąd: 52°16'N 20°27'E
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2008, 10:18 Bolid: SC900, SC1100, Multipla
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bakol napisał/a: |  	  | Moim skromnym zdaniem lanie czegos "niby" powyzej 95 do seja to czysta głupota i marnotrawstwo kapusty - nic wiecej | 
 
 Zgadzam się z tym stwierdzeniem w 100% a nawet i w 200%
 
 Ciacho co do ON to wiem tyle że zimą ważne jest jaki napęd lejemy bo są z różnymi temperaturami krzepnięcia (czy jakoś tak
  ) np. do - 20 st C. Tylko czy sprzedawca powie prawdę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ciacho   Skoda Lover
 
 Wiek: 39
 Dołączył: 09 Cze 2006
 Posty: 2755
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2008, 10:40 Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kevlar napisał/a: |  	  | Ciacho co do ON to wiem tyle że zimą ważne jest jaki napęd lejemy bo są z różnymi temperaturami krzepnięcia (czy jakoś tak  ) np. do - 20 st C. Tylko czy sprzedawca powie prawdę? | 
 No wiem, z tym że słyszałem że kiedy nadchodzi zima i niskie temperatury to wszystkie stacje benzynowe zaopatrują sie w zimowy ON właśnie taki który wytrzymuje do iluś tam stopni na minusie - generalnie to nigdy nie miałem problemu z odpalaniem na mrozie, ale w sumie to auto nigdy nie było jakoś ciężko traktowane (w miarę ciepły garaż i mała eksploatacja) no a teraz to może być prawdziwa zima i może być ciekawie
   |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-10-2008, 12:31 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ciacho napisał/a: |  	  | barthez, jako że jesteś zorientowany nieco w temacie (przynajmniej odnoszę takie wrażenie) napisz mi proszę co myślisz o stosowaniu ulepszonego ON do diesli? Czy to też jest taka ściema jak z benzyną czy mniejsza?  Bo wydaje mi sie że to ma sens czasem, ale nie żeby zawsze to lać... | 
 
 Z ON to miałem krótki czas do czynienia, jak jeździłem starą mazdą (bardzo miło wspominam ten samochód). Pech chciał, że użytkowałem ten samochód akurat w okresie zimowym (na letnich sportowych oponach+zawieszenie regulowane koni i sprężynach weitec). Był mocno zaniedbany, lecz co do odpalania zimą to nie było problemu-nie wytracała się parafina z zwykłego diesla, tankowanego wtedy na lotosie pobliskim. Dlatego zapewne będzie podobnie jak za benzyny. Mogę śmiało powiedzieć, że tankowanie lepszej ropy może być stosowne tylko w specyficznych egzemplarzach samochodów z pompo wtryskiwaczami. Fiatowski wtrysk CommonRail raczej jest dużo odporniejszy na jakość tego surowca kopalnego. W maździe była stara pompa mechaniczna, więc tam by i rzepak przeszedł
 ![:] :]](../images/smiles/cwaniak.gif) . Bądź co bądź kiedyś ON był leisty (podobnie do oleju mineralnego), a teraz jego lepkość przypomina niekiedy herbatę czy mleko... 
 Pamiętam czas kiedy do poldolota, który miał na wykończeniu silnik (żarł olej litrami-mega wielkie przedmuchy) zalało się tamtejszego diesla-trochę efekt był (rzucanie i ogólna padaczka
  ), lecz po spaleniu tego czegoś i zalaniu najzwyklejszej benzyny jeszcze dwa dni szedł 140 km ![:] :]](../images/smiles/cwaniak.gif) i oleju nie brał prawie wcale. Potem nie wiem co się z tym stało  . 
 Z tego co wiem wyróżniamy rodzaje przywożonej na stacje ropy:
 
 - w okresie jesienno-wiosennym: tzw przejściowy okres (wytrzymuje chyba temperaturę do -10)
 - w okresie zimowym: zimowy (ale do ilu konkretnie to nie wiem)
 - w okresie letnim: jeszcze coś innego
 
 Więc można zgłupieć
  . |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pepel   I live here!
 
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 19 Wrz 2007
 Posty: 172
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2008, 10:33 Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Kiedyś w necie był dostepny brytyjski test takich paliw (szukalem ale nie znalazlem by zalinkowac). Wyniki były takie, że dla silnikow kompletnie nie wysilonych (jak np. 1.4 8v 60HP), benzyna typu V-power daje wzrost mocy na poziomie bledu pomiarowego, natomiast w testowanej przez nich Hondzie Civic TypeR, wzrost wahał sie miedzy 10 a 15 HP na korzyść V-powera. Wniosek był taki że to paliwo działa, ale tylko przy wysilonych jednostkach (jak np. wszystkie VTEC'i). |  
				| _________________ 1.2 8V
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jo_jacek   nówka sztuka ;)
 
  
 Wiek: 35
 Dołączył: 14 Wrz 2007
 Posty: 15
 Skąd: Koszalin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2008, 21:24 Bolid: pikaczento 1.1mpi
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Eh, mój test dobiegł końca, wyszło mi ze na 100km pikaczento wypaliło 0.15l mniej 98 niz 95 czyli biorąc pod uwage granice błędu 98 i 95 pali tyle samo   
 I dopiero teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć że jestem w 100% pewien ze 98 to kasa w błoto
  oczywiście mowa o seicento   |  
				| _________________ tere fere
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |