FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze
Autor Wiadomość
bakol 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 05-10-2008, 22:31   
   Bolid: stilo 3D 1.8


jo_jacek napisał/a:
I dopiero teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć że jestem w 100% pewien ze 98 to kasa w błoto :D oczywiście mowa o seicento :P


najlepiej sprawdzać osobiście - sam siebie nie oszukasz ;)

PS. seicento, nie seicento, ogólnie 90% samochodów z silnikiem benzynowym w Polsce wystarczy 95 :)

PS 2. Jeśli zalecanym paliwem dla samochodu jest 95 to leje sie 95 ;) reguła prosta jak du**ienie ;) . Myśle, że akurat w tym wypadku można zaufać producentowi ;)
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
opty9 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: ten hałas
Wysłany: 06-10-2008, 16:14   
   Bolid: cif 1.4


Dobry artykuł na temat paliw.
Czytałem jeszcze lepszy ale sie linki pourywały,jak znajdę to wkleję.
 
 
blondas 
Podróżnik

Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 06-10-2008, 19:23   
   Bolid: seicento


ja do swego seja od 5 lat leje tylko 99 oktanowe paliwo z shella no chyba ze nie ma w poblizu to odpowiedniki z innych stacji...
ostatnio zalalem zwyklej 95 na omulenie bo balem sie ze nie dojade do zadnej innej stacji a vervy tam nie bylo ...
auto po pierwsze dlawilo sie na wolnych obrotach
a po drugie zaczely stukac zawory :shock:

zadaje wiec pytanie!
przyzwyczail sie i przestawil??
dodam bo to pewnie wazne ze autko ma inne wtryski,pompke paliwa oraz przepustnice od alfy romeo
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 06-10-2008, 21:17   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


Popieram Kolegę Nigdy nie tankować na PKN Orlen tam to paliwa dodają specjalne odpowiedniki
stacje jakie polecam to
ONLY Bp vs Shell
Te dwie stacje to podstawa tam w miarę nie mieszają dodatków z paliwem...

Takie moje podsumowanie może się znajdzie osoba która poprze moje poglądy???... :suchy: :suchy: :suchy:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 06-10-2008, 21:34   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


ja tam zadowolony z jednej takiej stacji Orlenu (najtaniej w okolicy) i uważam że dobre paliwo, do tego nie jest to jakaś stara stacja, tylko nowa..

A jak nie tam to Shell ;) przetestowałem już ulepszone paliwo Diesel Extra i rzeczywiście coś w tym jest że da sie na tym zrobić więcej km, no ale nie bawiłem sie w dokładne pomiary...
_________________

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 06-10-2008, 23:56   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Ja tam wolę zaopatrywać się w surowiec bezpośrednio od producenta, czyli od Putina :] (LukOil). 98% paliw kopalnych i gazu RP importuje z tam tąd, wiec po co dawać zarobić mafiom paliwowym :)) .

PS. Dziś tam 95 była po 4,19. W weekendy taniej o 5 gr (ul. Warszawska-co ciekawe pobliskie orleny rżną równo z ludzi za litr 4,33 :znudzony: ).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
opty9 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: ten hałas
Wysłany: 07-10-2008, 20:04   
   Bolid: cif 1.4


Na forum Hondy jest zarejestrowany gość,który bada jakość paliw na stacjach i wygląda na to,że Orlen,niestety jest dystrybutorem paliwa na każdej stacji czy jakoś tak.
Teraz wychodzę do pracy ale jutro postaram się poszukać tematu jeszcze raz :wink: .
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 12-10-2008, 13:40   
   Bolid: fiat seicento


ja miałem taki przypadek zalałem bak bp95 do pełna (ok 30 l)na orlrnie i zrobiłem na nim 430km w ubiegłym niesiącu zalałem 30 l bp95 na stacji auchan we wrocku i co sie okazało na paliwie z auchon nie dość ze autko lepiej się zbiera poprawiłem v-max (170) to przejechałem ponad 550 km
cena 4,38 orlen 4,19 auchan dziś zaleje 98 na orlenie a potem 98 na auchonie i zobacze czy efekt bedzie podobny jak przeprowadze to doświadczenie to opisze jego wnnioski
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
Czad Maska 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-10-2008, 21:10   
   Bolid: Seicento S "Żabka"


Tak na potwierdzenie:





 
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 29-01-2009, 20:24   
   Bolid: fiat seicento


odświeżam ten temat bo przeprowadziłem test jak pisze wyżej i ....
na 98 na orlenie auto sie wolniej zbiera mniejsze v-max o 15 km/h ( na tym samym odcinku ) spalanie większe o 0,5-1 l/100km przejechałem na 33l ok 450 km
a na auchanie auto idzie jak na 95 z orlenu i spalanie podobne na 33 l przejechałem ok 500 km czyli wniosek sam sie nasuwa po co przepłacać jeśli na "MARKOWYM"paliwie jeździ sie krócej i auto więcej pali dodam ze różnica między stacjami przy PB 98 wynosiła ok 25 g/l więc jeśli ktoś chce jeździć taniej i oszczędniej to zalecam lanie 95 a jeśli ktos ma za dużo kasy to niech nawet leje shela V-power racing (ostatnio po 4,25)
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
topdrive 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-01-2009, 20:30   
   Bolid: Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus


Ba, dodam nawet więcej... Nie powinno się tankować paliwa 98 oktanowego do aut przystosowanych do zasilania paliwem 95 oktanowym.

A spalanie jest w zależności o silnika. We fiacie coupe jest właściwie takie samo dla pb95 i pb98, z kolei w Uno zauważyłem (1.0 fire) dokładnie to o czym pisze rolmik (98 zjadał więcej niż 95).

Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej. Chętnie bym coś takiego zalał kilka razy i zobaczył jaki będzie efekt :) . W końcu zawsze to może dodadzą troszkę lepszej jakości uszlachetniacze :) .
_________________
Fiat Seicento Van 1.1 SPI `99
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94
 
 
fokuz 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: /StolicA/
Wysłany: 29-01-2009, 21:25   
   Bolid: 899 SX


Zalałem ostatnio Pb98 i jakoś nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Za to muszę stwierdzić, że jest jeden duży plus- silnik pracuje dużo ciszej i równiej. Co nie zmienia faktu, że jednak pozostanę przy Pb95.

topdrive napisał/a:
Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej.

Nie ma V-Power Racing w wersji 95 okt. Pozostaje Ci zwykły V-Power - ale uważam, że różnicy i tak nie odczujesz...
_________________


 
 
rolnik 
Nałogowiec


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 29-01-2009, 21:28   
   Bolid: fiat seicento


u mnie jest tylko v power w wersji 101 oktanów i ostatnio był po 4,39
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
Czad Maska 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-01-2009, 08:48   
   Bolid: Seicento S "Żabka"


Wg. Shell Polska:

Shell V-Power i Shell V-Power Racing. Technologia Ferrari dla twojego samochodu.
Nasze paliwa różnią się od innych tym, że pozwalają kierowcom osiągnąć niesamowitą jakość jazdy. Czym szczególnym wyróżniają się Shell V-Power i Shell V-Power Racing? Zastosowana w obu paliwach technologia redukcji tarcia (FMT) ma za zadanie zmniejszać tarcie pomiędzy cylindrem a zaworami tłocznymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.
Shell V-Power Racing jest dodatkowo paliwem wysokooktanowym (100 RON), co pozwala zoptymalizować pracę wielu nowoczesnych silników z możliwością elastycznej regulacji zapłonu.
To nie jest zwykłe paliwo. To uczucie, że jedziesz na paliwie Ferrari.



V-Power – zaprojektowane, by zwiększyć przyspieszenie

Shell V-Power posiada skuteczną technologię oczyszczającą, która ma na celu zwiększyć osiągi i przyspieszenie samochodu w codziennej jeździe. Składniki czyszczące usuwają z zaworu wlotowego pozostałości innych paliw oraz zapobiegają odkładaniu się nowych osadów, które powodują zmniejszenie mocy silnika. Dodatkowo została zastosowana technologia FMT, która ma na celu zmniejszenie tarcia pomiędzy cylindrem i pierścieniami tłokowymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.

Shell V-Power Racing jest paliwem wysokooktanowym (100 RON), które zostało tak zaprojektowane, aby zoptymalizować osiągi wielu nowoczesnych silników. Wyjątkowa formuła łącząca skuteczną technologię oczyszczającą i technologię FMT, zawiera również wyselekcjonowane składniki umożliwiające zwiększenie mocy i przyspieszenia samochodu. Tankując Shell V-Power Racing, wlewasz do samochodu coś więcej, niż samo paliwo. Każda kropla dodaje przyspieszenia i pozwala na dłużej zachować osiągi samochodu.
 
 
 
gonzo 
Bywalec


Wiek: 35
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 95
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2009, 13:31   
   Bolid: SC 900


Powiem Wam, że według moich osobistych odczuć mój Sej lepiej "chodzi" na zwykłej 95 z Shella, niż na V-Powerze. Nie wiem dlaczego. :-?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum