Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze |
Autor |
Wiadomość |
bakol
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 05-10-2008, 22:31
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
jo_jacek napisał/a: | I dopiero teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć że jestem w 100% pewien ze 98 to kasa w błoto oczywiście mowa o seicento |
najlepiej sprawdzać osobiście - sam siebie nie oszukasz
PS. seicento, nie seicento, ogólnie 90% samochodów z silnikiem benzynowym w Polsce wystarczy 95
PS 2. Jeśli zalecanym paliwem dla samochodu jest 95 to leje sie 95 reguła prosta jak du**ienie . Myśle, że akurat w tym wypadku można zaufać producentowi |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
opty9
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: ten hałas
|
Wysłany: 06-10-2008, 16:14
Bolid: cif 1.4 |
|
|
Dobry artykuł na temat paliw.
Czytałem jeszcze lepszy ale sie linki pourywały,jak znajdę to wkleję. |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 06-10-2008, 19:23
Bolid: seicento |
|
|
ja do swego seja od 5 lat leje tylko 99 oktanowe paliwo z shella no chyba ze nie ma w poblizu to odpowiedniki z innych stacji...
ostatnio zalalem zwyklej 95 na omulenie bo balem sie ze nie dojade do zadnej innej stacji a vervy tam nie bylo ...
auto po pierwsze dlawilo sie na wolnych obrotach
a po drugie zaczely stukac zawory
zadaje wiec pytanie!
przyzwyczail sie i przestawil??
dodam bo to pewnie wazne ze autko ma inne wtryski,pompke paliwa oraz przepustnice od alfy romeo |
|
|
|
 |
krzycho506
Nałogowiec Krzycho

Wiek: 36 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 06-10-2008, 21:17
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
Popieram Kolegę Nigdy nie tankować na PKN Orlen tam to paliwa dodają specjalne odpowiedniki
stacje jakie polecam to
ONLY Bp vs Shell
Te dwie stacje to podstawa tam w miarę nie mieszają dodatków z paliwem...
Takie moje podsumowanie może się znajdzie osoba która poprze moje poglądy???... |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 06-10-2008, 21:34
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
ja tam zadowolony z jednej takiej stacji Orlenu (najtaniej w okolicy) i uważam że dobre paliwo, do tego nie jest to jakaś stara stacja, tylko nowa..
A jak nie tam to Shell przetestowałem już ulepszone paliwo Diesel Extra i rzeczywiście coś w tym jest że da sie na tym zrobić więcej km, no ale nie bawiłem sie w dokładne pomiary... |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 06-10-2008, 23:56
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Ja tam wolę zaopatrywać się w surowiec bezpośrednio od producenta, czyli od Putina (LukOil). 98% paliw kopalnych i gazu RP importuje z tam tąd, wiec po co dawać zarobić mafiom paliwowym .
PS. Dziś tam 95 była po 4,19. W weekendy taniej o 5 gr (ul. Warszawska-co ciekawe pobliskie orleny rżną równo z ludzi za litr 4,33 ). |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
opty9
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: ten hałas
|
Wysłany: 07-10-2008, 20:04
Bolid: cif 1.4 |
|
|
Na forum Hondy jest zarejestrowany gość,który bada jakość paliw na stacjach i wygląda na to,że Orlen,niestety jest dystrybutorem paliwa na każdej stacji czy jakoś tak.
Teraz wychodzę do pracy ale jutro postaram się poszukać tematu jeszcze raz . |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 12-10-2008, 13:40
Bolid: fiat seicento |
|
|
ja miałem taki przypadek zalałem bak bp95 do pełna (ok 30 l)na orlrnie i zrobiłem na nim 430km w ubiegłym niesiącu zalałem 30 l bp95 na stacji auchan we wrocku i co sie okazało na paliwie z auchon nie dość ze autko lepiej się zbiera poprawiłem v-max (170) to przejechałem ponad 550 km
cena 4,38 orlen 4,19 auchan dziś zaleje 98 na orlenie a potem 98 na auchonie i zobacze czy efekt bedzie podobny jak przeprowadze to doświadczenie to opisze jego wnnioski |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
Czad Maska
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15-10-2008, 21:10
Bolid: Seicento S "Żabka" |
|
|
Tak na potwierdzenie:
 |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 29-01-2009, 20:24
Bolid: fiat seicento |
|
|
odświeżam ten temat bo przeprowadziłem test jak pisze wyżej i ....
na 98 na orlenie auto sie wolniej zbiera mniejsze v-max o 15 km/h ( na tym samym odcinku ) spalanie większe o 0,5-1 l/100km przejechałem na 33l ok 450 km
a na auchanie auto idzie jak na 95 z orlenu i spalanie podobne na 33 l przejechałem ok 500 km czyli wniosek sam sie nasuwa po co przepłacać jeśli na "MARKOWYM"paliwie jeździ sie krócej i auto więcej pali dodam ze różnica między stacjami przy PB 98 wynosiła ok 25 g/l więc jeśli ktoś chce jeździć taniej i oszczędniej to zalecam lanie 95 a jeśli ktos ma za dużo kasy to niech nawet leje shela V-power racing (ostatnio po 4,25) |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
topdrive
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-01-2009, 20:30
Bolid: Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus |
|
|
Ba, dodam nawet więcej... Nie powinno się tankować paliwa 98 oktanowego do aut przystosowanych do zasilania paliwem 95 oktanowym.
A spalanie jest w zależności o silnika. We fiacie coupe jest właściwie takie samo dla pb95 i pb98, z kolei w Uno zauważyłem (1.0 fire) dokładnie to o czym pisze rolmik (98 zjadał więcej niż 95).
Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej. Chętnie bym coś takiego zalał kilka razy i zobaczył jaki będzie efekt . W końcu zawsze to może dodadzą troszkę lepszej jakości uszlachetniacze . |
_________________ Fiat Seicento Van 1.1 SPI `99
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 |
|
|
|
 |
fokuz
nówka sztuka ;)

Wiek: 39 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: /StolicA/
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:25
Bolid: 899 SX |
|
|
Zalałem ostatnio Pb98 i jakoś nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Za to muszę stwierdzić, że jest jeden duży plus- silnik pracuje dużo ciszej i równiej. Co nie zmienia faktu, że jednak pozostanę przy Pb95.
topdrive napisał/a: | Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej. |
Nie ma V-Power Racing w wersji 95 okt. Pozostaje Ci zwykły V-Power - ale uważam, że różnicy i tak nie odczujesz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:28
Bolid: fiat seicento |
|
|
u mnie jest tylko v power w wersji 101 oktanów i ostatnio był po 4,39 |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
Czad Maska
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-01-2009, 08:48
Bolid: Seicento S "Żabka" |
|
|
Wg. Shell Polska:
Shell V-Power i Shell V-Power Racing. Technologia Ferrari dla twojego samochodu.
Nasze paliwa różnią się od innych tym, że pozwalają kierowcom osiągnąć niesamowitą jakość jazdy. Czym szczególnym wyróżniają się Shell V-Power i Shell V-Power Racing? Zastosowana w obu paliwach technologia redukcji tarcia (FMT) ma za zadanie zmniejszać tarcie pomiędzy cylindrem a zaworami tłocznymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.
Shell V-Power Racing jest dodatkowo paliwem wysokooktanowym (100 RON), co pozwala zoptymalizować pracę wielu nowoczesnych silników z możliwością elastycznej regulacji zapłonu.
To nie jest zwykłe paliwo. To uczucie, że jedziesz na paliwie Ferrari.
V-Power – zaprojektowane, by zwiększyć przyspieszenie
Shell V-Power posiada skuteczną technologię oczyszczającą, która ma na celu zwiększyć osiągi i przyspieszenie samochodu w codziennej jeździe. Składniki czyszczące usuwają z zaworu wlotowego pozostałości innych paliw oraz zapobiegają odkładaniu się nowych osadów, które powodują zmniejszenie mocy silnika. Dodatkowo została zastosowana technologia FMT, która ma na celu zmniejszenie tarcia pomiędzy cylindrem i pierścieniami tłokowymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.
Shell V-Power Racing jest paliwem wysokooktanowym (100 RON), które zostało tak zaprojektowane, aby zoptymalizować osiągi wielu nowoczesnych silników. Wyjątkowa formuła łącząca skuteczną technologię oczyszczającą i technologię FMT, zawiera również wyselekcjonowane składniki umożliwiające zwiększenie mocy i przyspieszenia samochodu. Tankując Shell V-Power Racing, wlewasz do samochodu coś więcej, niż samo paliwo. Każda kropla dodaje przyspieszenia i pozwala na dłużej zachować osiągi samochodu. |
|
|
|
 |
gonzo
Bywalec

Wiek: 35 Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 95 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:31
Bolid: SC 900 |
|
|
Powiem Wam, że według moich osobistych odczuć mój Sej lepiej "chodzi" na zwykłej 95 z Shella, niż na V-Powerze. Nie wiem dlaczego. |
|
|
|
 |
|