| Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bakol   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 41
 Dołączył: 21 Cze 2007
 Posty: 271
 Skąd: Ruda ?ląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-10-2008, 21:31 Bolid: stilo 3D 1.8
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jo_jacek napisał/a: |  	  | I dopiero teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć że jestem w 100% pewien ze 98 to kasa w błoto  oczywiście mowa o seicento   | 
 
 najlepiej sprawdzać osobiście - sam siebie nie oszukasz
   
 PS. seicento, nie seicento, ogólnie 90% samochodów z silnikiem benzynowym w Polsce wystarczy 95
   
 PS 2. Jeśli zalecanym paliwem dla samochodu jest 95 to leje sie 95
  reguła prosta jak du**ienie  . Myśle, że akurat w tym wypadku można zaufać producentowi   |  
				| _________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opty9   nówka sztuka ;)
 
  
 Dołączył: 16 Sie 2008
 Posty: 37
 Skąd: ten hałas
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2008, 15:14 Bolid: cif 1.4
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dobry artykuł  na temat paliw. Czytałem jeszcze lepszy ale sie linki pourywały,jak znajdę to wkleję.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blondas   Podróżnik
 
 Dołączył: 07 Paź 2007
 Posty: 549
 Skąd: kocialin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2008, 18:23 Bolid: seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja do swego seja od 5 lat leje tylko 99 oktanowe paliwo z shella no chyba ze nie ma w poblizu to odpowiedniki z innych stacji... ostatnio zalalem zwyklej 95 na omulenie bo balem sie ze nie dojade do zadnej innej stacji a vervy tam nie bylo ...
 auto po pierwsze dlawilo sie na wolnych obrotach
 a po drugie zaczely stukac zawory
   
 zadaje wiec pytanie!
 przyzwyczail sie i przestawil??
 dodam bo to pewnie wazne ze autko ma inne wtryski,pompke paliwa oraz przepustnice od alfy romeo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzycho506   Nałogowiec
 Krzycho
 
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 08 Wrz 2008
 Posty: 620
 Skąd: Wadowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2008, 20:17 Bolid: VAN MPI we GAZIE
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Popieram Kolegę Nigdy nie tankować na PKN Orlen tam to paliwa dodają specjalne odpowiedniki stacje jakie polecam to
 ONLY   Bp    vs  Shell
 Te dwie stacje to podstawa tam w miarę nie mieszają dodatków z paliwem...
 
 Takie moje podsumowanie  może się znajdzie osoba która poprze moje poglądy???...
       |  
				| _________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
 
   Więcej...
 >> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ciacho   Skoda Lover
 
 Wiek: 39
 Dołączył: 09 Cze 2006
 Posty: 2755
 Skąd: Podkarpacie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2008, 20:34 Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline
 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja tam zadowolony z jednej takiej stacji Orlenu (najtaniej w okolicy) i uważam że dobre paliwo, do tego nie jest to jakaś stara stacja, tylko nowa.. 
 A jak nie tam to Shell
  przetestowałem już ulepszone paliwo Diesel Extra i rzeczywiście coś w tym jest że da sie na tym zrobić więcej km, no ale nie bawiłem sie w dokładne pomiary... |  
				| _________________ 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-10-2008, 22:56 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja tam wolę zaopatrywać się w surowiec bezpośrednio od producenta, czyli od Putina ![:] :]](../images/smiles/cwaniak.gif) (LukOil). 98% paliw kopalnych i gazu RP importuje z tam tąd, wiec po co dawać zarobić mafiom paliwowym  . 
 PS. Dziś tam 95 była po 4,19. W weekendy taniej o 5 gr (ul. Warszawska-co ciekawe pobliskie orleny rżną równo z ludzi za litr 4,33
  ). |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | opty9   nówka sztuka ;)
 
  
 Dołączył: 16 Sie 2008
 Posty: 37
 Skąd: ten hałas
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-10-2008, 19:04 Bolid: cif 1.4
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na forum Hondy jest zarejestrowany gość,który bada jakość paliw na stacjach i wygląda na to,że Orlen,niestety jest dystrybutorem paliwa na każdej stacji czy jakoś tak. Teraz wychodzę do pracy ale jutro postaram się poszukać tematu jeszcze raz
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rolnik   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 24 Lut 2008
 Posty: 131
 Skąd: oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2008, 12:40 Bolid: fiat seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja miałem taki przypadek zalałem bak bp95 do pełna (ok 30 l)na orlrnie i zrobiłem na nim 430km w ubiegłym niesiącu zalałem 30 l bp95 na stacji auchan we wrocku  i co sie okazało na paliwie z auchon nie dość ze autko lepiej się zbiera poprawiłem v-max (170) to przejechałem ponad 550 km cena 4,38 orlen   4,19 auchan  dziś zaleje 98 na orlenie a potem 98 na auchonie i zobacze czy efekt bedzie podobny  jak przeprowadze to doświadczenie to opisze jego wnnioski
 |  
				| _________________ mały ale za to jaki wariat
  ) 
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Czad Maska   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 38
 Dołączył: 09 Mar 2008
 Posty: 132
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2008, 20:10 Bolid: Seicento S "Żabka"
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak na potwierdzenie: 
 
   
   
 
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rolnik   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 24 Lut 2008
 Posty: 131
 Skąd: oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 20:24 Bolid: fiat seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | odświeżam ten temat bo przeprowadziłem test jak pisze wyżej i .... na 98  na orlenie auto sie wolniej zbiera mniejsze v-max o 15 km/h ( na tym samym odcinku ) spalanie większe o 0,5-1 l/100km przejechałem na 33l ok 450 km
 a na auchanie auto idzie jak na 95 z orlenu i spalanie podobne na 33 l przejechałem ok 500 km  czyli wniosek sam sie nasuwa  po co przepłacać jeśli na "MARKOWYM"paliwie jeździ sie krócej i auto więcej pali dodam ze różnica między stacjami przy PB 98 wynosiła ok 25 g/l więc jeśli ktoś chce jeździć taniej i oszczędniej to zalecam lanie 95  a jeśli ktos ma za dużo kasy to niech nawet leje shela V-power racing  (ostatnio po 4,25)
 |  
				| _________________ mały ale za to jaki wariat
  ) 
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | topdrive   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 11 Lis 2008
 Posty: 1
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 20:30 Bolid: Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ba, dodam nawet więcej... Nie powinno się tankować paliwa 98 oktanowego do aut przystosowanych do zasilania paliwem 95 oktanowym. 
 A spalanie jest w zależności o silnika. We fiacie coupe jest właściwie takie samo dla pb95 i pb98, z kolei w Uno zauważyłem (1.0 fire) dokładnie to o czym pisze rolmik (98 zjadał więcej niż 95).
 
 Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej. Chętnie bym coś takiego zalał kilka razy i zobaczył jaki będzie efekt
  . W końcu zawsze to może dodadzą troszkę lepszej jakości uszlachetniacze  . |  
				| _________________ Fiat Seicento Van 1.1 SPI `99
 Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fokuz   nówka sztuka ;)
 
  
 Wiek: 39
 Dołączył: 15 Sie 2008
 Posty: 40
 Skąd: /StolicA/
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 21:25 Bolid: 899 SX
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Zalałem ostatnio Pb98 i jakoś nie zauważyłem różnicy w spalaniu. Za to muszę stwierdzić, że jest jeden duży plus- silnik pracuje dużo ciszej i równiej. Co nie zmienia faktu, że jednak pozostanę przy Pb95. 
 
  	  | topdrive napisał/a: |  	  | Muszę zwrócić uwagę czy jest może na stacjach dostępny "V-Racing" w wersji 95 oktanowej. | 
 Nie ma V-Power Racing w wersji 95 okt. Pozostaje Ci zwykły V-Power - ale uważam, że różnicy i tak nie odczujesz...
 |  
				| _________________ 
   
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rolnik   Nałogowiec
 
  
 Dołączył: 24 Lut 2008
 Posty: 131
 Skąd: oława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 21:28 Bolid: fiat seicento
 | 
 |  
               | 
 |  
               | u mnie jest tylko v power w wersji 101 oktanów i ostatnio był po 4,39 |  
				| _________________ mały ale za to jaki wariat
  ) 
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Czad Maska   Nałogowiec
 
  
 Wiek: 38
 Dołączył: 09 Mar 2008
 Posty: 132
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2009, 08:48 Bolid: Seicento S "Żabka"
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wg. Shell Polska: 
 Shell V-Power i Shell V-Power Racing. Technologia Ferrari dla twojego samochodu.
 Nasze paliwa różnią się od innych tym, że pozwalają kierowcom osiągnąć niesamowitą jakość jazdy. Czym szczególnym wyróżniają się Shell V-Power i Shell V-Power Racing? Zastosowana w obu paliwach technologia redukcji tarcia (FMT)  ma za zadanie zmniejszać tarcie pomiędzy cylindrem a zaworami tłocznymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.
 Shell V-Power Racing jest dodatkowo paliwem wysokooktanowym (100 RON), co pozwala zoptymalizować pracę wielu nowoczesnych silników z możliwością elastycznej regulacji zapłonu.
 To nie jest zwykłe paliwo. To uczucie, że jedziesz na paliwie Ferrari.
 
 
 
 V-Power – zaprojektowane, by zwiększyć przyspieszenie
 
 Shell V-Power posiada skuteczną technologię oczyszczającą, która ma na celu zwiększyć osiągi i przyspieszenie samochodu w codziennej jeździe. Składniki czyszczące usuwają z zaworu wlotowego pozostałości innych paliw oraz zapobiegają odkładaniu się nowych osadów, które powodują zmniejszenie mocy silnika. Dodatkowo została zastosowana technologia FMT, która ma na celu zmniejszenie tarcia pomiędzy cylindrem i pierścieniami tłokowymi, czyli tą częścią silnika, gdzie najtrudniej jest uzyskać redukcję tarcia. FMT sprawia, że silnik obraca się swobodniej, a energia pochodząca z paliwa jest skuteczniej wykorzystywana do napędzania kół.
 
 Shell V-Power Racing jest paliwem wysokooktanowym (100 RON), które zostało tak zaprojektowane, aby zoptymalizować osiągi wielu nowoczesnych silników. Wyjątkowa formuła łącząca skuteczną technologię oczyszczającą i technologię FMT, zawiera również wyselekcjonowane składniki umożliwiające zwiększenie mocy i przyspieszenia samochodu. Tankując Shell V-Power Racing, wlewasz do samochodu coś więcej, niż samo paliwo. Każda kropla dodaje przyspieszenia i pozwala na dłużej zachować osiągi samochodu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gonzo   Bywalec
 
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 10 Paź 2008
 Posty: 95
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2009, 13:31 Bolid: SC 900
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Powiem Wam, że według moich osobistych odczuć mój Sej lepiej "chodzi" na zwykłej 95 z Shella, niż na V-Powerze. Nie wiem dlaczego.   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |