Majonez pod korkiem oleju |
Autor |
Wiadomość |
Rafal
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 04-01-2009, 10:24 Majonez pod korkiem oleju
Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r. |
|
|
Witam.....denerwuje mnie pewna sprawa....dlaczego pod korkiem oleju pojawia mi się majonez i to czasem w dużych ilościach........wody nie ubywa w zbiorniczku........kawa z mlekiem na bagnecie tez nie ma.........stan oleju cały czas ten sam........zaznaczam ze robię krótkie odcinki.czy to jest ten powód?
I jeszcze jedno pytanie: od wymiany oleju minęło już dwa miesiące a on dopiero lekko czernieje.......czy tak może być? |
_________________ RAFFAELLO:)))
 |
|
|
|
 |
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit

Pomógł: 111 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 04-01-2009, 10:42
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
Jak olej ci wolno czarnieje to tylko należy się cieszyć, oznacza to, że nie masz nadmiernych przedmuchów do skrzyni korbowej.
A co do EMULGATU (mieszaniny oleju z wodą) w okresie zimowym jest to normalne, w autach typu SC. wilgoć masz w powietrzy i woda z powietrza łączy się z olejem. Jak masz czas ochotę i cierpliwość to co kilka dni wycieraj to i po sprawie. Jak zrobi się cieplej nie będziesz już miał tego problemu.
Pozdrawiam |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
 |
Rafal
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 04-01-2009, 10:55
Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r. |
|
|
Super dziękuje SIDOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ RAFFAELLO:)))
 |
|
|
|
 |
ahamay
Nałogowiec

Pomógł: 23 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 04-01-2009, 10:57 Re: Majonez HELMAZZ
Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd |
|
|
Rafal napisał/a: | Witam.....denerwuje mnie pewna sprawa....dlaczego pod korkiem oleju pojawia mi się majonez i to czasem w dużych ilościach........wody nie ubywa w zbiorniczku........kawa z mlekiem na bagnecie tez nie ma.........stan oleju cały czas ten sam........zaznaczam ze robię krótkie odcinki.czy to jest ten powód?
I jeszcze jedno pytanie: od wymiany oleju minęło już dwa miesiące a on dopiero lekko czernieje.......czy tak może być? |
normalne gdy uzykujesz auto na krótkich odcinkach gdy jest niedogrzane wtedy odklada sie w silniku woda no i robi sie papka pod korkie.... |
_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD |
|
|
|
 |
laser76
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 29 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 04-01-2009, 11:41 Re: Majonez HELMAZZ
Bolid: sejek 1,1 S |
|
|
ahamay napisał/a: |
normalne gdy uzykujesz auto na krótkich odcinkach gdy jest niedogrzane |
Dokładnie tak jest gdy użytkownik przejedzie krótki dystans typu dom sklep tudzież do pracy |
_________________ Prędkość nie zabija ludzie - tak
Wiele jest na świecie cierpienia
Ale jest i siła by z nim walczyć |
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 04-01-2009, 11:53
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
Tak jak koledzy piszą zachodzi zjawisko różnicy temperatur i dlatego tak się dzieje jednak sprawdz wężyk z odpowietrzenia silnika-odma czy ta spiralka wewnątrz węża nie jast przytkana i ewentualnie przeczyść to. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafal
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 04-01-2009, 12:26
Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r. |
|
|
Oki przeczyszczę jeszcze tą odmę....... |
_________________ RAFFAELLO:)))
 |
|
|
|
 |
SiDoR
Nadworny Mechanik AngelInADevil'sSuit

Pomógł: 111 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Sie 2005 Posty: 900 Skąd: Miasto Europa
|
Wysłany: 04-01-2009, 22:25
Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99 |
|
|
Przy zapchanej odmie miał by olej też na wyjściu z bagnetu bo nadciśnienie nie miało by gdzie uchodzić. |
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 17-01-2009, 00:00
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
A ja mam pytanko apropo tego emulgatu. Zmieniałem całą odmę (nie tylko ten odcinek od dekla do filtra) i miałem ten majonez w części od filtra do aparatu wtryskowego i w tym najcienszym przewodzie co idzie gdzies do silnika. Jaka mogła być tego przyczyna? Po zmianie (ok 2 mce) nie ma tego problemu (zaglądałem przy okazji zmniany termostatu). |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 17-01-2009, 11:53
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
Umnie nie ma Majonezu pod korkiem i tez robie krotkie trasy. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 17-01-2009, 13:32
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Wszystko zależy od stopnia nagrzania silnika a nie od tzw "krótkich dystansów". Mój silnik w tej zimie jest w większości przypadków dobrze nagrzany(wszystko gorące, czasem prawie otwiera się termostat), a w najwięcej są to jazdy głównie po mieście. Tyle, że ja nie jeżdżę jak "cieć"(na zabój) i jak emeryt(zawalidroga) oraz w stylu propagowanym w tzw "ecodrivingu"(z wykluczeniem punktu z hamowaniem silnikiem, to stosując metodę zmiany biegów przy 2,5k/obr i jazdą na wysokim biegu w rzeczywistości samochód ten wtedy spala zdecydowanie więcej, więc nikt mnie do tej słuszności w benzynowcu nigdy nie przekona). Druga kwestia to jak działa(oraz czy w ogóle działa) termostat w danym egzemplarzu. U jednych się otwiera zbyt wcześnie(egzemplarz tzw. "letni"), u innych późno czy czasem i wcale(awaria) itp. Więc jak widzę "typa" z "kartonem na chłodnicy", to z góry wiem, że jest to więcej niż potencjalny klient dowolnego warsztatu samochodowego-jak kogoś nie stać na odpowiedni termostat, to powinien pieszo chodzić.
PS. Zaznaczę, że ilość płynu chłodniczego mam na poziomie minimum oraz oleju ciut powyżej minimalnej ilości(na wzniesieniach nie wystąpią niedobory sygnalizowane kontrolką, gdyż producent przewidział pozycję minimalną na bagnecie jako wystarczającą do utrzymania prawidłowego smarowania). |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
etyl77
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 18-01-2009, 11:01
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
barthez napisał/a: | Wszystko zależy od stopnia nagrzania silnika a nie od tzw "krótkich dystansów". Mój silnik w tej zimie jest w większości przypadków dobrze nagrzany(wszystko gorące, czasem prawie otwiera się termostat), a w najwięcej są to jazdy głównie po mieście. Tyle, że ja nie jeżdżę jak "cieć"(na zabój) i jak emeryt(zawalidroga) oraz w stylu propagowanym w tzw "ecodrivingu"(z wykluczeniem punktu z hamowaniem silnikiem, to stosując metodę zmiany biegów przy 2,5k/obr i jazdą na wysokim biegu w rzeczywistości samochód ten wtedy spala zdecydowanie więcej, więc nikt mnie do tej słuszności w benzynowcu nigdy nie przekona). Druga kwestia to jak działa(oraz czy w ogóle działa) termostat w danym egzemplarzu. U jednych się otwiera zbyt wcześnie(egzemplarz tzw. "letni"), u innych późno czy czasem i wcale(awaria) itp. Więc jak widzę "typa" z "kartonem na chłodnicy", to z góry wiem, że jest to więcej niż potencjalny klient dowolnego warsztatu samochodowego-jak kogoś nie stać na odpowiedni termostat, to powinien pieszo chodzić.
PS. Zaznaczę, że ilość płynu chłodniczego mam na poziomie minimum oraz oleju ciut powyżej minimalnej ilości(na wzniesieniach nie wystąpią niedobory sygnalizowane kontrolką, gdyż producent przewidział pozycję minimalną na bagnecie jako wystarczającą do utrzymania prawidłowego smarowania). |
Jak to ma się do tematu? |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
 |
hubert20
nówka sztuka ;)

Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 36 Skąd: TK
|
Wysłany: 30-04-2009, 00:16 "Majonez" na korku 8-|??
Bolid: Pikaczento 0,9 young ;) |
|
|
Koledzy przeczytalem kiedys na forum ojakims "majonezie" na korku od plynu chlodniczego. No i niestety dzisiaj odkrecam korek plynu chlodniczego i co?? Ten wasz przyslowiowy "majonez" . Czy moze mi ktos powiedziec czemu tak sie dzieje czy jest to cos powaznego?? Zaznacze ze jakis czas temu po nocy byla plama wielkosci dloni najprawdopodobniej plyn chlodniczy ale teraz to ustapilo i juz sie nie leje natomiast kolejne co zauwazylem to ze cieknie chyba olej po misce i chyba malzowinie tak to sie nazywa?? Moge sie mylic. Takze prosze o pomoc.
Aha i mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy moze mi ktos powiedziec czemu na 5 biegu samochod gwizdze?? Czytalem o tych gwizdach ale u mnie dzieje sie tak tylko na 5 biegu gdy wciska sie gaz.
Dodam ze jest to 0,9 z gazem. Z gory dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-04-2009, 00:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
kolego gwiżdze 5 bieg bo pewnie oleju masz mało albo skrzynka ma juz swoje lata. absolutnie sprawdź stan oleju. bo ta plama to wcale nie musiala byc z płynu a moze olej skrzynki ? zobacz na przeguby tez...
ps. poza tym, upg to ulubiony temat na tym forum |
|
|
|
 |
hubert20
nówka sztuka ;)

Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 36 Skąd: TK
|
Wysłany: 30-04-2009, 08:09
Bolid: Pikaczento 0,9 young ;) |
|
|
Tylko ze nie sie ten majonez zbiera na korku od plynu chlodniczego a nie oleju |
|
|
|
 |
|