FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Majonez pod korkiem oleju
Autor Wiadomość
Rafal 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Jarocin
  Wysłany: 04-01-2009, 10:24   Majonez pod korkiem oleju
   Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r.


Witam.....denerwuje mnie pewna sprawa....dlaczego pod korkiem oleju pojawia mi się majonez i to czasem w dużych ilościach........wody nie ubywa w zbiorniczku........kawa z mlekiem na bagnecie tez nie ma.........stan oleju cały czas ten sam........zaznaczam ze robię krótkie odcinki.czy to jest ten powód?

I jeszcze jedno pytanie: od wymiany oleju minęło już dwa miesiące a on dopiero lekko czernieje.......czy tak może być?
_________________
RAFFAELLO:)))
 
 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 04-01-2009, 10:42   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


Jak olej ci wolno czarnieje to tylko należy się cieszyć, oznacza to, że nie masz nadmiernych przedmuchów do skrzyni korbowej.

A co do EMULGATU (mieszaniny oleju z wodą) w okresie zimowym jest to normalne, w autach typu SC. wilgoć masz w powietrzy i woda z powietrza łączy się z olejem. Jak masz czas ochotę i cierpliwość to co kilka dni wycieraj to i po sprawie. Jak zrobi się cieplej nie będziesz już miał tego problemu.

Pozdrawiam
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
Rafal 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 04-01-2009, 10:55   
   Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r.


Super dziękuje SIDOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
RAFFAELLO:)))
 
 
 
ahamay 
Nałogowiec


Pomógł: 23 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 128
Skąd: Zabrze
Wysłany: 04-01-2009, 10:57   Re: Majonez HELMAZZ
   Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd


Rafal napisał/a:
Witam.....denerwuje mnie pewna sprawa....dlaczego pod korkiem oleju pojawia mi się majonez i to czasem w dużych ilościach........wody nie ubywa w zbiorniczku........kawa z mlekiem na bagnecie tez nie ma.........stan oleju cały czas ten sam........zaznaczam ze robię krótkie odcinki.czy to jest ten powód?

I jeszcze jedno pytanie: od wymiany oleju minęło już dwa miesiące a on dopiero lekko czernieje.......czy tak może być?


normalne gdy uzykujesz auto na krótkich odcinkach gdy jest niedogrzane wtedy odklada sie w silniku woda no i robi sie papka pod korkie....
_________________
1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD :)
 
 
 
laser76 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 29
Skąd: z Polski
Wysłany: 04-01-2009, 11:41   Re: Majonez HELMAZZ
   Bolid: sejek 1,1 S


ahamay napisał/a:


normalne gdy uzykujesz auto na krótkich odcinkach gdy jest niedogrzane


Dokładnie tak jest gdy użytkownik przejedzie krótki dystans typu dom sklep tudzież do pracy
_________________
Prędkość nie zabija ludzie - tak

Wiele jest na świecie cierpienia
Ale jest i siła by z nim walczyć
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 04-01-2009, 11:53   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Tak jak koledzy piszą zachodzi zjawisko różnicy temperatur i dlatego tak się dzieje jednak sprawdz wężyk z odpowietrzenia silnika-odma czy ta spiralka wewnątrz węża nie jast przytkana i ewentualnie przeczyść to.
_________________

 
 
 
Rafal 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 04-01-2009, 12:26   
   Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r.


Oki przeczyszczę jeszcze tą odmę....... :wesoly:
_________________
RAFFAELLO:)))
 
 
 
SiDoR 
Nadworny Mechanik
AngelInADevil'sSuit


Pomógł: 111 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 900
Skąd: Miasto Europa
Wysłany: 04-01-2009, 22:25   
   Bolid: SIGNUM Z20NET '03, VB Caravan X16XEL '99


Przy zapchanej odmie miał by olej też na wyjściu z bagnetu bo nadciśnienie nie miało by gdzie uchodzić.
_________________
Proste sa dla szybkich samochodow, zakrety sa dla szybkich kierowcow" C. McRae
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 17-01-2009, 00:00   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


A ja mam pytanko apropo tego emulgatu. Zmieniałem całą odmę (nie tylko ten odcinek od dekla do filtra) i miałem ten majonez w części od filtra do aparatu wtryskowego i w tym najcienszym przewodzie co idzie gdzies do silnika. Jaka mogła być tego przyczyna? Po zmianie (ok 2 mce) nie ma tego problemu (zaglądałem przy okazji zmniany termostatu).
_________________
Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka.
 
 
Dj Kris 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 148
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 17-01-2009, 11:53   
   Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja


Umnie nie ma Majonezu pod korkiem i tez robie krotkie trasy.
 
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 17-01-2009, 13:32   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Wszystko zależy od stopnia nagrzania silnika a nie od tzw "krótkich dystansów". Mój silnik w tej zimie jest w większości przypadków dobrze nagrzany(wszystko gorące, czasem prawie otwiera się termostat), a w najwięcej są to jazdy głównie po mieście. Tyle, że ja nie jeżdżę jak "cieć"(na zabój) i jak emeryt(zawalidroga) oraz w stylu propagowanym w tzw "ecodrivingu"(z wykluczeniem punktu z hamowaniem silnikiem, to stosując metodę zmiany biegów przy 2,5k/obr i jazdą na wysokim biegu w rzeczywistości samochód ten wtedy spala zdecydowanie więcej, więc nikt mnie do tej słuszności w benzynowcu nigdy nie przekona). Druga kwestia to jak działa(oraz czy w ogóle działa) termostat w danym egzemplarzu. U jednych się otwiera zbyt wcześnie(egzemplarz tzw. "letni"), u innych późno czy czasem i wcale(awaria) itp. Więc jak widzę "typa" z "kartonem na chłodnicy", to z góry wiem, że jest to więcej niż potencjalny klient dowolnego warsztatu samochodowego-jak kogoś nie stać na odpowiedni termostat, to powinien pieszo chodzić.

PS. Zaznaczę, że ilość płynu chłodniczego mam na poziomie minimum oraz oleju ciut powyżej minimalnej ilości(na wzniesieniach nie wystąpią niedobory sygnalizowane kontrolką, gdyż producent przewidział pozycję minimalną na bagnecie jako wystarczającą do utrzymania prawidłowego smarowania).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
etyl77 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 207
Skąd: Suwałki
Wysłany: 18-01-2009, 11:01   
   Bolid: był czarnuch jest bravo


barthez napisał/a:
Wszystko zależy od stopnia nagrzania silnika a nie od tzw "krótkich dystansów". Mój silnik w tej zimie jest w większości przypadków dobrze nagrzany(wszystko gorące, czasem prawie otwiera się termostat), a w najwięcej są to jazdy głównie po mieście. Tyle, że ja nie jeżdżę jak "cieć"(na zabój) i jak emeryt(zawalidroga) oraz w stylu propagowanym w tzw "ecodrivingu"(z wykluczeniem punktu z hamowaniem silnikiem, to stosując metodę zmiany biegów przy 2,5k/obr i jazdą na wysokim biegu w rzeczywistości samochód ten wtedy spala zdecydowanie więcej, więc nikt mnie do tej słuszności w benzynowcu nigdy nie przekona). Druga kwestia to jak działa(oraz czy w ogóle działa) termostat w danym egzemplarzu. U jednych się otwiera zbyt wcześnie(egzemplarz tzw. "letni"), u innych późno czy czasem i wcale(awaria) itp. Więc jak widzę "typa" z "kartonem na chłodnicy", to z góry wiem, że jest to więcej niż potencjalny klient dowolnego warsztatu samochodowego-jak kogoś nie stać na odpowiedni termostat, to powinien pieszo chodzić.

PS. Zaznaczę, że ilość płynu chłodniczego mam na poziomie minimum oraz oleju ciut powyżej minimalnej ilości(na wzniesieniach nie wystąpią niedobory sygnalizowane kontrolką, gdyż producent przewidział pozycję minimalną na bagnecie jako wystarczającą do utrzymania prawidłowego smarowania).


Jak to ma się do tematu?
_________________
Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka.
 
 
hubert20 
nówka sztuka ;)


Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: TK
  Wysłany: 30-04-2009, 00:16   "Majonez" na korku 8-|??
   Bolid: Pikaczento 0,9 young ;)


Koledzy przeczytalem kiedys na forum ojakims "majonezie" na korku od plynu chlodniczego. No i niestety dzisiaj odkrecam korek plynu chlodniczego i co?? Ten wasz przyslowiowy "majonez" :| . Czy moze mi ktos powiedziec czemu tak sie dzieje czy jest to cos powaznego?? Zaznacze ze jakis czas temu po nocy byla plama wielkosci dloni najprawdopodobniej plyn chlodniczy ale teraz to ustapilo i juz sie nie leje natomiast kolejne co zauwazylem to ze cieknie chyba olej po misce i chyba malzowinie tak to sie nazywa?? Moge sie mylic. Takze prosze o pomoc.

Aha i mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie czy moze mi ktos powiedziec czemu na 5 biegu samochod gwizdze?? Czytalem o tych gwizdach ale u mnie dzieje sie tak tylko na 5 biegu gdy wciska sie gaz.
Dodam ze jest to 0,9 z gazem. Z gory dzieki za pomoc
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-04-2009, 00:26   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


kolego gwiżdze 5 bieg bo pewnie oleju masz mało albo skrzynka ma juz swoje lata. absolutnie sprawdź stan oleju. bo ta plama to wcale nie musiala byc z płynu a moze olej skrzynki ? zobacz na przeguby tez...

ps. poza tym, upg to ulubiony temat na tym forum :wesoly:
 
 
hubert20 
nówka sztuka ;)


Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 36
Skąd: TK
Wysłany: 30-04-2009, 08:09   
   Bolid: Pikaczento 0,9 young ;)


Tylko ze nie sie ten majonez zbiera na korku od plynu chlodniczego a nie oleju
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum