FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do skrzyni biegów?
Autor Wiadomość
Fiat72 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 1
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 16-11-2008, 18:33   Olej do skrzyni biegów
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Mam pytania :
1 Jaki powinien być olej do seicento 1.1 ???
2 Jak się sprawdza poziom oleju w skrzyni biegów ???
3 Przez co sie olewa olej a raczej jak ???



Za odpowiedz z góry dziekuje !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!! !!!

[ Dodano: 16-11-2008, 19:32 ]
A jak z Tutella Zc 75 syntetyc taki kupiłem bo pisało w książce mojego fiata. :|

Jescze jedne pytanko : :grin:


Przy zmianie uszczelniacz dolewa się nowy olej :?:
 
 
korba85 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 26
Skąd: Poland
Wysłany: 02-01-2009, 22:18   OLej do skrzyni
   Bolid: seicento 1.1 SPI


Dziś spotkałem się z opinią iż olej przeznaczony do skrzyń automatycznych lub układów wspomagania dobrze się sprawdza w skrzyniach fiata ?!

Taką opinię wygłosił dziś mechnaik w pewnym serwisie, jednak wydaje mi się iż jest do dziwne ponieważ olej te mają różną klasę.

Co Wy o tym myślicie
 
 
Bobster 
Bywalec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-01-2009, 22:48   
   Bolid: Fiat Albea 1,2 16V


Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował.
 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 03-01-2009, 11:51   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Do sieja lejemy olej 75W/90 i jest dostępny w tej klasie półsyntetyk jak i pełny syntetyk.
_________________

 
 
 
Kooboosh 
Nałogowiec
t-jet


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-01-2009, 13:06   
   Bolid: Seicento 1.4t


Taki sam temat na AK jest właśnie.
Odpowiedź Ruti'ego:
"Tutela ZC75 synth albo Castrol taf-x"
_________________

 
 
ahamay 
Nałogowiec


Pomógł: 23 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 128
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-01-2009, 13:19   
   Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd


Bobster napisał/a:
Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował.



to jest smierc dla skrzyni biegi trzeba wbijać z buta w zimie ......
_________________
1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD :)
 
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2009, 13:39   Re: OLej do skrzyni
   Bolid: SC 1.1 MPI


korba85 napisał/a:
Dziś spotkałem się z opinią iż olej przeznaczony do skrzyń automatycznych lub układów wspomagania dobrze się sprawdza w skrzyniach fiata ?!

Taką opinię wygłosił dziś mechnaik w pewnym serwisie, jednak wydaje mi się iż jest do dziwne ponieważ olej te mają różną klasę.

Co Wy o tym myślicie

W pucharze cc sportinga był stosowany przez niektórych zawodników dexron do skrzyni, trochę wyła ale kogo to interesowało :)
osobiście polecam do skrzyni 75W-80 dobrego producenta, np. Motul - niekwestionowany światowy lider
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 05-01-2009, 18:52   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


ahamay napisał/a:
Bobster napisał/a:
Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował.



to jest smierc dla skrzyni biegi trzeba wbijać z buta w zimie ......


Wyreguluj sobie mechanizm włączania i wyłączania biegów zanim taką brednię napiszesz. W żadnym z samochodów które posiadałem na tym oleju w skrzynce nie było absolutnie żadnego problemu z biegami w najgorszej zimie. Mowa o produkcie półsyntetycznym 75W90 GL5, który stosowałem do skrzynek z większym przebiegiem. Po za tym olej przekładniowy m.in. wg książki od cieniasa i seja trzeba wymieniać co 30-60 tyś. Produkt ten też ulega przepracowaniu i utracie parametrów względem czasu. Kolor tego nic nie ma tutaj absolutnie do rzeczy. Jak widać jeszcze niektórzy są wychowani na micie, że wszystko co zagraniczne jest najlepsze. Jest takie przysłowie - cudze chwalicie a swego nie znacie. Nie chciałbym Cię zdziwić, ale większość płynów które są w sklepach są rafinowane w kraju i sprzedawane pod nazwami mobil, castrol, a nawet selenia itp. Dotyczy to również smarów przekładniowych, więc radzę się zastanowić na drugi raz czy rzeczywiście się opłaca przepłacać. Żeby się o tym przekonać wystarczy 1h siedzenia w googlach, a fakty wyjdą na jaw.

PS. Jak ktoś zostawi na biegu to owszem jest problem z wyłączeniem tego biegu w zimie(ale nie do tego stopnia żeby szarpać czy kopać), ale te zjawisko występuje na każdym smarze.

PS2. Nie ma czegoś takiego jak zwykły hipol-jest gama produktów od syntetyka do mineralnego o różnych normach, certyfikatach i zaleceniach, więc jak ktoś naleje 80W90 GL3 do skrzynki gdzie był stosowany 75W90 GL5(nigdy absolutnie po za rozbiórką skrzyni cała zawartość nie wyleci) to są zaś później takie "problemy" jak wyżej kolega opisał.

[ Dodano: 05-01-2009, 19:17 ]
Natomiast dla tych co nie lubią z jakiś względów czysto etnicznych produktów z Płocka, to może spróbować z Gdańska np. LOTOS HIPOGLIM SEMISYNT. GL-5 75W/90 . Orientacyjnie są te same ceny.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
GETomek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 49
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2009, 19:22   
   Bolid: seicento 1.1


Cytat:
Po za tym olej przekładniowy m.in. wg książki od cieniasa i seja trzeba wymieniać co 30-60 tyś.

A można wiedzieć w jakiej ksiażce to przeczytałes????
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 05-01-2009, 19:33   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


GETomek napisał/a:
A można wiedzieć w jakiej ksiażce to przeczytałes????


Np. Zembowicza, którą można pobrać z forum.





[ Dodano: 05-01-2009, 19:44 ]
Wiem, że jest stereotyp wymiany oleju skrzynki przekładniowej przy wymianie sprzęgła, ale często niektórzy nie zdążą "zajeździć" fabrycznego sprzęgła, a płyn ten jest często wspomnieniem smaru. Ja wolę stosować się do książki. Majątek to żaden nie jest, a na sto procent lepszy nowy i często zmieniany smar niż przepracowany. Jak powiadają-kto smaruje ten jedzie.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
GETomek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 49
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2009, 19:48   
   Bolid: seicento 1.1


Czyli wymieniasz olej w skrzyni co 30 tys???? Zauważ że kilka kratek dalej jest"sprawdzenie oleju w skrzynce przekładniowej" dla 75 tys. Ale Ty juz dwa razy wymieniłeś olej (po 30 tys/60 tys) to co masz sprawdzać????. Radze zmienic książkę i nie czytać tych bzdur.
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 05-01-2009, 20:08   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Nie możesz przeżyć, że stać mnie to wymieniam olej przekładniowy dokładnie co drugą wymianę oleju w silniku razem ze świecami i filtrami, płyn chłodniczy na razie minął dokładnie rok, hamulcowy zależnie od intensywności jazd co półtora roku do dwóch zamierzam. Następny klient, który zakupi od mnie pojazd będzie wręcz zadowolony z takiego właściciela, dbającego o dobry i pewny stan techniczny, zwłaszcza, że użytkuję pojazd intensywnie, głownie w warunkach miastowych z racji aktualnego zawodu.
Dodam, że nigdzie nie leci ze skrzyni dla wyjaśnienia-sprzęgło ostatnio było robione więc i wszystko wokół też świeże.

Po za tym nie zrozumiałeś sensu tego sprawdzenia przy 75 tyś-otóż może zacząć lecieć uszczelniaczami czy innym miejscem zaczynając od pocenia. Jak wszyscy wiedzą jest to zmorą tych samochodów. Nowy smar też ma właściwości czyszczące-nie tylko jest to w oleju silnikowym.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
GETomek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 49
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 05-01-2009, 20:27   
   Bolid: seicento 1.1


Chodzi o to ze masz jakis skan nie wiadomo czego i wprowadzasz zamęt na forum. Wymieniać olej w skrzyni mozesz sobie codziennie nikt Ci nie broni.Ale jak ktos to przeczyta to sądzi ze producent przewidział wymianę oleju w skrzyni przekładniowej co 30tys a to jest bzdura !

Przeczytaj sobie to wybacz ale 120000knm to nie 30000kmklik
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 05-01-2009, 20:38   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Po pierwsze nie jest to mój skan, lecz możesz sobie pobrać tą książkę Zembowicza "Seicento-naprawiam sam" zarówno z tego forum(ja tak uczyniłem rok temu) jak i w dowolnych torrentach czy chociażby zobaczyć tą stronę w księgarni. Po drugie nie wprowadzam żadnego zamętu, tylko opieram się na faktach-skrzynki te są bardzo delikatne i brak dbania o stałą i dobrą jakość płynu, którą ją smaruje(zapewnia to tylko częsta wymiana z świeżych próbek) szybko niszczy-zaś później są posty w stylu zużyte synchronizatory, zgrzytający wsteczny czy inne dolegliwości. Jak żałujesz tych parunastu groszy na nowy płyn, dwie śruby i góra 15 minut, to nie zamierzam więcej dyskutować na ten temat.

Ciekaw jestem który z Was regularnie przestrzega operacji regulacji skoku jałowego sprzęgła?. Zapewne na palcach policzyć.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
Ostatnio zmieniony przez barthez 05-01-2009, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2009, 20:40   
   Bolid: SC 1.1 MPI


barthez napisał/a:
Nie możesz przeżyć, że stać mnie to wymieniam olej przekładniowy dokładnie co drugą wymianę oleju w silniku razem ze świecami i filtrami, płyn chłodniczy na razie minął dokładnie rok, hamulcowy zależnie od intensywności jazd co półtora roku do dwóch zamierzam. Następny klient, który zakupi od mnie pojazd będzie wręcz zadowolony z takiego właściciela, dbającego o dobry i pewny stan techniczny, zwłaszcza, że użytkuję pojazd intensywnie, głownie w warunkach miastowych z racji aktualnego zawodu.
Dodam, że nigdzie nie leci ze skrzyni dla wyjaśnienia-sprzęgło ostatnio było robione więc i wszystko wokół też świeże.

Po za tym nie zrozumiałeś sensu tego sprawdzenia przy 75 tyś-otóż może zacząć lecieć uszczelniaczami czy innym miejscem zaczynając od pocenia. Jak wszyscy wiedzą jest to zmorą tych samochodów. Nowy smar też ma właściwości czyszczące-nie tylko jest to w oleju silnikowym.


wreszcie ktoś kto nie oszczędza 5 zł na oleju i później nie pisze z tego powodu płaczliwych postów pt. "Pomocy problem ze skrzynia"
poza tym oklaski za płyn hamulcowy!!! Jest nas w takim wypadku dwóch na tym forum którzy zmieniaja olej w skrzyni, płyn chłodzący i hamulcowy w normalnych odstępach
Brawa dla mojego przedmówcy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum