Jaki olej do skrzyni biegów? |
Autor |
Wiadomość |
Fiat72
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-11-2008, 18:33 Olej do skrzyni biegów
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Mam pytania :
1 Jaki powinien być olej do seicento 1.1
2 Jak się sprawdza poziom oleju w skrzyni biegów
3 Przez co sie olewa olej a raczej jak
Za odpowiedz z góry dziekuje
[ Dodano: 16-11-2008, 19:32 ]
A jak z Tutella Zc 75 syntetyc taki kupiłem bo pisało w książce mojego fiata.
Jescze jedne pytanko :
Przy zmianie uszczelniacz dolewa się nowy olej |
|
|
|
 |
korba85
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 26 Skąd: Poland
|
Wysłany: 02-01-2009, 22:18 OLej do skrzyni
Bolid: seicento 1.1 SPI |
|
|
Dziś spotkałem się z opinią iż olej przeznaczony do skrzyń automatycznych lub układów wspomagania dobrze się sprawdza w skrzyniach fiata ?!
Taką opinię wygłosił dziś mechnaik w pewnym serwisie, jednak wydaje mi się iż jest do dziwne ponieważ olej te mają różną klasę.
Co Wy o tym myślicie |
|
|
|
 |
Bobster
Bywalec

Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-01-2009, 22:48
Bolid: Fiat Albea 1,2 16V |
|
|
Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował. |
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 03-01-2009, 11:51
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
Do sieja lejemy olej 75W/90 i jest dostępny w tej klasie półsyntetyk jak i pełny syntetyk. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 03-01-2009, 13:06
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
Taki sam temat na AK jest właśnie.
Odpowiedź Ruti'ego:
"Tutela ZC75 synth albo Castrol taf-x" |
_________________
 |
|
|
|
 |
ahamay
Nałogowiec

Pomógł: 23 razy Wiek: 39 Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 128 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 03-01-2009, 13:19
Bolid: sc 1.4 T-jet,STILO MW jtd |
|
|
Bobster napisał/a: | Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował. |
to jest smierc dla skrzyni biegi trzeba wbijać z buta w zimie ...... |
_________________ 1.4 16v T-jet powered by AG
a na co dzień klekot JTD |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2009, 13:39 Re: OLej do skrzyni
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
korba85 napisał/a: | Dziś spotkałem się z opinią iż olej przeznaczony do skrzyń automatycznych lub układów wspomagania dobrze się sprawdza w skrzyniach fiata ?!
Taką opinię wygłosił dziś mechnaik w pewnym serwisie, jednak wydaje mi się iż jest do dziwne ponieważ olej te mają różną klasę.
Co Wy o tym myślicie |
W pucharze cc sportinga był stosowany przez niektórych zawodników dexron do skrzyni, trochę wyła ale kogo to interesowało
osobiście polecam do skrzyni 75W-80 dobrego producenta, np. Motul - niekwestionowany światowy lider |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 05-01-2009, 18:52
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
ahamay napisał/a: | Bobster napisał/a: | Mnie pewien mechanik mówił, że do skrzyni Seja leje się zwykły HIPOL, a Sej ma skrzynię fabrycznie zalaną syntetykiem. Ja bym nie kombinował. |
to jest smierc dla skrzyni biegi trzeba wbijać z buta w zimie ...... |
Wyreguluj sobie mechanizm włączania i wyłączania biegów zanim taką brednię napiszesz. W żadnym z samochodów które posiadałem na tym oleju w skrzynce nie było absolutnie żadnego problemu z biegami w najgorszej zimie. Mowa o produkcie półsyntetycznym 75W90 GL5, który stosowałem do skrzynek z większym przebiegiem. Po za tym olej przekładniowy m.in. wg książki od cieniasa i seja trzeba wymieniać co 30-60 tyś. Produkt ten też ulega przepracowaniu i utracie parametrów względem czasu. Kolor tego nic nie ma tutaj absolutnie do rzeczy. Jak widać jeszcze niektórzy są wychowani na micie, że wszystko co zagraniczne jest najlepsze. Jest takie przysłowie - cudze chwalicie a swego nie znacie. Nie chciałbym Cię zdziwić, ale większość płynów które są w sklepach są rafinowane w kraju i sprzedawane pod nazwami mobil, castrol, a nawet selenia itp. Dotyczy to również smarów przekładniowych, więc radzę się zastanowić na drugi raz czy rzeczywiście się opłaca przepłacać. Żeby się o tym przekonać wystarczy 1h siedzenia w googlach, a fakty wyjdą na jaw.
PS. Jak ktoś zostawi na biegu to owszem jest problem z wyłączeniem tego biegu w zimie(ale nie do tego stopnia żeby szarpać czy kopać), ale te zjawisko występuje na każdym smarze.
PS2. Nie ma czegoś takiego jak zwykły hipol-jest gama produktów od syntetyka do mineralnego o różnych normach, certyfikatach i zaleceniach, więc jak ktoś naleje 80W90 GL3 do skrzynki gdzie był stosowany 75W90 GL5(nigdy absolutnie po za rozbiórką skrzyni cała zawartość nie wyleci) to są zaś później takie "problemy" jak wyżej kolega opisał.
[ Dodano: 05-01-2009, 19:17 ]
Natomiast dla tych co nie lubią z jakiś względów czysto etnicznych produktów z Płocka, to może spróbować z Gdańska np. LOTOS HIPOGLIM SEMISYNT. GL-5 75W/90 . Orientacyjnie są te same ceny. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
GETomek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 49 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 19:22
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Cytat: | Po za tym olej przekładniowy m.in. wg książki od cieniasa i seja trzeba wymieniać co 30-60 tyś. |
A można wiedzieć w jakiej ksiażce to przeczytałes???? |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 05-01-2009, 19:33
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
GETomek napisał/a: | A można wiedzieć w jakiej ksiażce to przeczytałes???? |
Np. Zembowicza, którą można pobrać z forum.
[ Dodano: 05-01-2009, 19:44 ]
Wiem, że jest stereotyp wymiany oleju skrzynki przekładniowej przy wymianie sprzęgła, ale często niektórzy nie zdążą "zajeździć" fabrycznego sprzęgła, a płyn ten jest często wspomnieniem smaru. Ja wolę stosować się do książki. Majątek to żaden nie jest, a na sto procent lepszy nowy i często zmieniany smar niż przepracowany. Jak powiadają-kto smaruje ten jedzie. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
GETomek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 49 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 19:48
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Czyli wymieniasz olej w skrzyni co 30 tys???? Zauważ że kilka kratek dalej jest"sprawdzenie oleju w skrzynce przekładniowej" dla 75 tys. Ale Ty juz dwa razy wymieniłeś olej (po 30 tys/60 tys) to co masz sprawdzać????. Radze zmienic książkę i nie czytać tych bzdur. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:08
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Nie możesz przeżyć, że stać mnie to wymieniam olej przekładniowy dokładnie co drugą wymianę oleju w silniku razem ze świecami i filtrami, płyn chłodniczy na razie minął dokładnie rok, hamulcowy zależnie od intensywności jazd co półtora roku do dwóch zamierzam. Następny klient, który zakupi od mnie pojazd będzie wręcz zadowolony z takiego właściciela, dbającego o dobry i pewny stan techniczny, zwłaszcza, że użytkuję pojazd intensywnie, głownie w warunkach miastowych z racji aktualnego zawodu.
Dodam, że nigdzie nie leci ze skrzyni dla wyjaśnienia-sprzęgło ostatnio było robione więc i wszystko wokół też świeże.
Po za tym nie zrozumiałeś sensu tego sprawdzenia przy 75 tyś-otóż może zacząć lecieć uszczelniaczami czy innym miejscem zaczynając od pocenia. Jak wszyscy wiedzą jest to zmorą tych samochodów. Nowy smar też ma właściwości czyszczące-nie tylko jest to w oleju silnikowym. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
GETomek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 49 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:27
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Chodzi o to ze masz jakis skan nie wiadomo czego i wprowadzasz zamęt na forum. Wymieniać olej w skrzyni mozesz sobie codziennie nikt Ci nie broni.Ale jak ktos to przeczyta to sądzi ze producent przewidział wymianę oleju w skrzyni przekładniowej co 30tys a to jest bzdura !
Przeczytaj sobie to wybacz ale 120000knm to nie 30000kmklik |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:38
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Po pierwsze nie jest to mój skan, lecz możesz sobie pobrać tą książkę Zembowicza "Seicento-naprawiam sam" zarówno z tego forum(ja tak uczyniłem rok temu) jak i w dowolnych torrentach czy chociażby zobaczyć tą stronę w księgarni. Po drugie nie wprowadzam żadnego zamętu, tylko opieram się na faktach-skrzynki te są bardzo delikatne i brak dbania o stałą i dobrą jakość płynu, którą ją smaruje(zapewnia to tylko częsta wymiana z świeżych próbek) szybko niszczy-zaś później są posty w stylu zużyte synchronizatory, zgrzytający wsteczny czy inne dolegliwości. Jak żałujesz tych parunastu groszy na nowy płyn, dwie śruby i góra 15 minut, to nie zamierzam więcej dyskutować na ten temat.
Ciekaw jestem który z Was regularnie przestrzega operacji regulacji skoku jałowego sprzęgła?. Zapewne na palcach policzyć. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
Ostatnio zmieniony przez barthez 05-01-2009, 20:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-01-2009, 20:40
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
barthez napisał/a: | Nie możesz przeżyć, że stać mnie to wymieniam olej przekładniowy dokładnie co drugą wymianę oleju w silniku razem ze świecami i filtrami, płyn chłodniczy na razie minął dokładnie rok, hamulcowy zależnie od intensywności jazd co półtora roku do dwóch zamierzam. Następny klient, który zakupi od mnie pojazd będzie wręcz zadowolony z takiego właściciela, dbającego o dobry i pewny stan techniczny, zwłaszcza, że użytkuję pojazd intensywnie, głownie w warunkach miastowych z racji aktualnego zawodu.
Dodam, że nigdzie nie leci ze skrzyni dla wyjaśnienia-sprzęgło ostatnio było robione więc i wszystko wokół też świeże.
Po za tym nie zrozumiałeś sensu tego sprawdzenia przy 75 tyś-otóż może zacząć lecieć uszczelniaczami czy innym miejscem zaczynając od pocenia. Jak wszyscy wiedzą jest to zmorą tych samochodów. Nowy smar też ma właściwości czyszczące-nie tylko jest to w oleju silnikowym. |
wreszcie ktoś kto nie oszczędza 5 zł na oleju i później nie pisze z tego powodu płaczliwych postów pt. "Pomocy problem ze skrzynia"
poza tym oklaski za płyn hamulcowy!!! Jest nas w takim wypadku dwóch na tym forum którzy zmieniaja olej w skrzyni, płyn chłodzący i hamulcowy w normalnych odstępach
Brawa dla mojego przedmówcy |
|
|
|
 |
|