FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fender
01-04-2009, 17:43
shell V-power racing vs shell V-power 95 vs eurosuper 95
Autor Wiadomość
rolnik 
Nałogowiec


Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 01-04-2009, 17:33   shell V-power racing vs shell V-power 95 vs eurosuper 95
   Bolid: fiat seicento


witam mam małe pytanko dotyczące paliw głównie z shella chce sprać tyłek paru cwaniakom na ćwiartkę i chce poprawić trochę przyspieszenie i moc (choć wiem że to praktycznie nie możliwe bez przeróbek ) ale słyszałem ze ten v-power Racing ok 101 ok daje nie wielkie ale zawsze jakieś małe poprawienie wyników czy to prawda a może czy lepiej wlać 95 z shella czy właśnie tego racinga a jakieś inne paliwa z innych stacji
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-04-2009, 17:43   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Tu masz odpowiedź

A tu linka do artykułu z branżowej prasy
Miłej lektury.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
RazorS 
Bywalec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 50
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 01-04-2009, 18:43   
   Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE


Tankowałem Eurosuper, potem zacząłem lać V-power - nie zauważyłem różnicy.
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-04-2009, 00:10   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


RazorS napisał/a:
Tankowałem Eurosuper, potem zacząłem lać V-power - nie zauważyłem różnicy.


Skoro nie widać róznicy to po co przepłacać? :))
 
 
saper1985
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2009, 00:15   

ja zauważyłem jedynie różnice na dynamicie 98 ale...w spalaniu, auto poprostu mniej pali a pozatym lepszych osiągów nie zauważyłem, na v-powerze też żadnych dodatkowych kucy nie uświadczyłem ;)
 
 
bakol 
Nałogowiec


Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 04-04-2009, 11:57   
   Bolid: stilo 3D 1.8


saper1985 napisał/a:
ja zauważyłem jedynie różnice na dynamicie 98 ale...w spalaniu, auto poprostu mniej pali


niemożliwe, żeby na 98 spalił mniej niż na 95 ;) ewentualnie ciut więcej :P

PS. kolejny temat 95/98 - który to już ??
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
RazorS 
Bywalec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 50
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 04-04-2009, 12:17   
   Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE


Znajomy który siedzi w temacie parę lat, powiedział, że lepiej lać 98 bo ma przynajmniej 95 oktanów - w przypadku tankowania 95 nigdy nie będzie w niej tych 95 oktanów tylko mniej. :wink:
_________________

 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-04-2009, 12:55   
   Bolid: SC 1.1 MPI


RazorS napisał/a:
Znajomy który siedzi w temacie parę lat, powiedział, że lepiej lać 98 bo ma przynajmniej 95 oktanów - w przypadku tankowania 95 nigdy nie będzie w niej tych 95 oktanów tylko mniej. :wink:


Ten Twój znajomu to rzecz jasna laborant w labolatorium doświadczalnym i od lat pracuje nad badaniami paliw i zjawisk spalania stukowego? Czy po prostu kolejny garażowy tjuner?

Kilka postów wyżej masz link do artykułu, w którym opisano badanie na hamowni cieniasa na paliwie 95 i 98 oktanowym.
Tu masz fragment:
Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning.
Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach.


Przeczytaj całość a dowiesz się, ze powinno używać się paliwa o możliwie najniższej liczbie oktanowej jaką potrafi przyjąć silnik a nie na odwrót.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
RazorS 
Bywalec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 50
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 04-04-2009, 12:59   
   Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE


fender napisał/a:

Ten Twój znajomu to rzecz jasna laborant w labolatorium doświadczalnym i od lat pracuje nad badaniami paliw i zjawisk spalania stukowego? Czy po prostu kolejny garażowy tjuner?
Nie jest laborantem, ale ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca i co nieco pewnie wie :p
_________________

 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-04-2009, 13:03   
   Bolid: Audi


jeśli prodeucent jednoznacznie nie zaleca jazdy na PB98 to nie ma sensu tego robić, najbardziej prawdopodobna wersja będzie taka ze auto będzie palić tyle samo przy zachowaniu dotychczasowej mocy

kto ma chęci niech sprawdzi sam :!:
_________________

 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-04-2009, 13:03   
   Bolid: SC 1.1 MPI


RazorS napisał/a:
Nie jest laborantem, ale ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca i co nieco pewnie wie :p



Heh, rozwalają mnie takie argumenty..

Mój ojciec jest zawodowym kierowcą, zaczął pracę w wieku 19 lat, jeździł w spółdzielni benzynowym jelczem, potem w mpk i też ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca.
Mój dziadek mniej więcej w tym samym wieku został maszynistą kolejowym i też byłzawodowym kierowcą, w zeszłym roku przejąłem po nim sejka - dziadek był czynnym kierowcą do wieku 83 lat.

I co z tego?? Czy to ich czyni ekspertami w dziedzinie paliw? W sumie tak - przecież w swoim życiu zatankowali hektolitry paliwa do swoich aut....


Ech, jeśli podpierasz się jakimś autorytetem to niech to będzie wiarygodny autorytet. A nie na zasadzie, że "bo kolega mi powiedział a on się zna.."
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-04-2009, 13:06   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tak sie mowi, aby czasem raz na 3-5 baków "95" przepłukać 98 bak..... aby sie oktany przemieszały, ale ile w tym prawdy, cholera wie
 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-04-2009, 13:12   
   Bolid: SC 1.1 MPI


fulara napisał/a:
tak sie mowi, aby czasem raz na 3-5 baków "95" przepłukać 98 bak..... aby sie oktany przemieszały



FIAT SEICENTO
Instrukcja Obsługi

(rozkładana okładka)

WARTO PRZECZYTAĆ!
NAPEŁNIANIE ZBIORNIKA PALIWEM
Silniki benzynowe: napełniać zbiornik paliwa wyłącznie benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej (LO) nie mniejszej od 95.


Ani słowa o "przepłukiwaniu" zbiornika 98-ką.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-04-2009, 13:34   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rozrząd tez zalecają przy 120 000 a mi po 50 000 pompa ciekła i zauwazyłem to tylko przed robote rozrządu
 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-04-2009, 13:44   
   Bolid: SC 1.1 MPI


fulara napisał/a:
rozrząd tez zalecają przy 120 000 a mi po 50 000 pompa ciekła i zauwazyłem to tylko przed robote rozrządu


Średnia długość życia mężczyzn: 71,15 lat

A mój sąsiad zmarł w wieku 50 lat. I co z tego?


Zupełnie nie rozumiem Twojego porównania.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum