Przesunięty przez: fender 01-04-2009, 17:43 |
shell V-power racing vs shell V-power 95 vs eurosuper 95 |
Autor |
Wiadomość |
rolnik
Nałogowiec

Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 01-04-2009, 17:33 shell V-power racing vs shell V-power 95 vs eurosuper 95
Bolid: fiat seicento |
|
|
witam mam małe pytanko dotyczące paliw głównie z shella chce sprać tyłek paru cwaniakom na ćwiartkę i chce poprawić trochę przyspieszenie i moc (choć wiem że to praktycznie nie możliwe bez przeróbek ) ale słyszałem ze ten v-power Racing ok 101 ok daje nie wielkie ale zawsze jakieś małe poprawienie wyników czy to prawda a może czy lepiej wlać 95 z shella czy właśnie tego racinga a jakieś inne paliwa z innych stacji |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
RazorS
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 50 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 01-04-2009, 18:43
Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE |
|
|
Tankowałem Eurosuper, potem zacząłem lać V-power - nie zauważyłem różnicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-04-2009, 00:10
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
RazorS napisał/a: | Tankowałem Eurosuper, potem zacząłem lać V-power - nie zauważyłem różnicy. |
Skoro nie widać róznicy to po co przepłacać? |
|
|
|
 |
saper1985 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2009, 00:15
|
|
|
ja zauważyłem jedynie różnice na dynamicie 98 ale...w spalaniu, auto poprostu mniej pali a pozatym lepszych osiągów nie zauważyłem, na v-powerze też żadnych dodatkowych kucy nie uświadczyłem |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 04-04-2009, 11:57
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
saper1985 napisał/a: | ja zauważyłem jedynie różnice na dynamicie 98 ale...w spalaniu, auto poprostu mniej pali |
niemożliwe, żeby na 98 spalił mniej niż na 95 ewentualnie ciut więcej
PS. kolejny temat 95/98 - który to już ?? |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
RazorS
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 50 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 04-04-2009, 12:17
Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE |
|
|
Znajomy który siedzi w temacie parę lat, powiedział, że lepiej lać 98 bo ma przynajmniej 95 oktanów - w przypadku tankowania 95 nigdy nie będzie w niej tych 95 oktanów tylko mniej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-04-2009, 12:55
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
RazorS napisał/a: | Znajomy który siedzi w temacie parę lat, powiedział, że lepiej lać 98 bo ma przynajmniej 95 oktanów - w przypadku tankowania 95 nigdy nie będzie w niej tych 95 oktanów tylko mniej. |
Ten Twój znajomu to rzecz jasna laborant w labolatorium doświadczalnym i od lat pracuje nad badaniami paliw i zjawisk spalania stukowego? Czy po prostu kolejny garażowy tjuner?
Kilka postów wyżej masz link do artykułu, w którym opisano badanie na hamowni cieniasa na paliwie 95 i 98 oktanowym.
Tu masz fragment:
Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning.
Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach.
Przeczytaj całość a dowiesz się, ze powinno używać się paliwa o możliwie najniższej liczbie oktanowej jaką potrafi przyjąć silnik a nie na odwrót. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
RazorS
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 50 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 04-04-2009, 12:59
Bolid: Daewoo Lanos 1.5 SE |
|
|
fender napisał/a: |
Ten Twój znajomu to rzecz jasna laborant w labolatorium doświadczalnym i od lat pracuje nad badaniami paliw i zjawisk spalania stukowego? Czy po prostu kolejny garażowy tjuner?
| Nie jest laborantem, ale ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca i co nieco pewnie wie |
_________________
 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:03
Bolid: Audi |
|
|
jeśli prodeucent jednoznacznie nie zaleca jazdy na PB98 to nie ma sensu tego robić, najbardziej prawdopodobna wersja będzie taka ze auto będzie palić tyle samo przy zachowaniu dotychczasowej mocy
kto ma chęci niech sprawdzi sam |
_________________
 |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:03
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
RazorS napisał/a: | Nie jest laborantem, ale ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca i co nieco pewnie wie |
Heh, rozwalają mnie takie argumenty..
Mój ojciec jest zawodowym kierowcą, zaczął pracę w wieku 19 lat, jeździł w spółdzielni benzynowym jelczem, potem w mpk i też ma kilkanaście/dziesiąt lat doświadczenia jako kierowca.
Mój dziadek mniej więcej w tym samym wieku został maszynistą kolejowym i też byłzawodowym kierowcą, w zeszłym roku przejąłem po nim sejka - dziadek był czynnym kierowcą do wieku 83 lat.
I co z tego?? Czy to ich czyni ekspertami w dziedzinie paliw? W sumie tak - przecież w swoim życiu zatankowali hektolitry paliwa do swoich aut....
Ech, jeśli podpierasz się jakimś autorytetem to niech to będzie wiarygodny autorytet. A nie na zasadzie, że "bo kolega mi powiedział a on się zna.." |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tak sie mowi, aby czasem raz na 3-5 baków "95" przepłukać 98 bak..... aby sie oktany przemieszały, ale ile w tym prawdy, cholera wie |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:12
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
fulara napisał/a: | tak sie mowi, aby czasem raz na 3-5 baków "95" przepłukać 98 bak..... aby sie oktany przemieszały |
FIAT SEICENTO
Instrukcja Obsługi
(rozkładana okładka)
WARTO PRZECZYTAĆ!
NAPEŁNIANIE ZBIORNIKA PALIWEM
Silniki benzynowe: napełniać zbiornik paliwa wyłącznie benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej (LO) nie mniejszej od 95.
Ani słowa o "przepłukiwaniu" zbiornika 98-ką. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rozrząd tez zalecają przy 120 000 a mi po 50 000 pompa ciekła i zauwazyłem to tylko przed robote rozrządu |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-04-2009, 13:44
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
fulara napisał/a: | rozrząd tez zalecają przy 120 000 a mi po 50 000 pompa ciekła i zauwazyłem to tylko przed robote rozrządu |
Średnia długość życia mężczyzn: 71,15 lat
A mój sąsiad zmarł w wieku 50 lat. I co z tego?
Zupełnie nie rozumiem Twojego porównania. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
|