Swap silnika 1.4 16v + kilka pytań ,,przedswapowych" |
Autor |
Wiadomość |
zzmm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: ww
|
Wysłany: 15-04-2009, 14:28 Swap silnika 1.4 16v + kilka pytań ,,przedswapowych"
Bolid: sc |
|
|
Przeglądając dość gruntownie forum od kilku dni naczytałem się trochę o przekładkach silników (zazwyczaj są to 1.2, 8 jak i 16 zaworowe) jednak mnie interesuje silnik 1.4 16V.
Oglądając parę filmów i czytając trochę jestem bardzo ,,nabuzowany" by stworzyć jakąś zabaweczkę dla siebie
Stąd mam kilka pytań na które nie doszukałem się odpowiedzi, a chciałbym się doinformować nim podejmę jakiekolwiek kroki...
Wiem, że silniki 1.2 pasują na seryjne mocowania silnika w Seicento (kwestie dania innej poduszki pomijam) a jak jest z silnikiem 1.4 16V?
On też pasuje na seryjne mocowania?
Pytam ponieważ jest mało informacji o swapie na ten silnik (znalazłem tylko Seicento Arturo i kilka filmów na Youtubie), jednak niedoczytałem się tej informacji...
Interesuje mnie też kwestia skrzyni biegów i przegubów.
Co do skrzyni czytałem, że najlepsza jest 6 biegowa od Stilo, ale chcialbym sie dowiedziec czy np od 900-etki poradzi sobie z obsluga 1.4 16v? Jak wyglada kwestia sprzegla? Zostaje to od 900? Czy skrzynki od 1.1 są takie same?
Czy seryjne przeguby wytrzymuja takie zwiekszanie mocy?
Co do hamulców, myslę że wszystko zrozumiałem, więc nie pytam...
Na początek tyle, jeżeli to laicke pytania to wybaczcie, ale strasznie nurtują mnie te pytania... |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 15-04-2009, 14:32
Bolid: 1E 187 |
|
|
zzmm napisał/a: | a jak jest z silnikiem 1.4 16V? |
też pasuje
zzmm napisał/a: | od 900-etki poradzi sobie z obsluga 1.4 16v? |
nawet jej nie zamontujesz (pomijam jakieś skrajne przeróbki typu flansze, skracanie i wydłużani półosi)
zzmm napisał/a: | Jak wyglada kwestia sprzegla? Zostaje to od 900? |
1,2 16V
zzmm napisał/a: | Czy skrzynki od 1.1 są takie same? |
inne średnice , ponadto 900 ma inne punkty mocowania sprzęgła
zzmm napisał/a: | ryjne przeguby wytrzymuja takie zwiekszanie mocy? |
podobno wytrzymują pod 180 koni więc zapas spory |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
zzmm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: ww
|
Wysłany: 15-04-2009, 14:47
Bolid: sc |
|
|
Ale szybko i konkretnie
Zatem do silnika 1.4 16V nie pasuje zadna skrzynia od seicento? Dobrze zrozumiałem? |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 15-04-2009, 14:52
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Cytat: | Zatem do silnika 1.4 16V nie pasuje zadna skrzynia od seicento? Dobrze zrozumiałem? |
pasować pasuje, 900 skrzynia to konstrukcja jedyna w swoim rodzaju i nie ma sensu z nią modzić inne fiatowskie skrzynki będą ci pasowały |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
zzmm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: ww
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:06
Bolid: sc |
|
|
Acha czyli od 1.1 spokojnie podchodzi i wtedy sprzegło od 1.4. 16V sie wkłada i git?
Pytam za wczasu bo nie kupilem jeszcze swojego Seicento, jestem dopiero przed zakupem dlatego zbieram informacje, jak widac bylo to dobre posuniecie bo juz wiem by w ogole nie patrzec na 900 |
|
|
|
 |
homerUNDkasia
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:16
Bolid: Ciorny szerszeń |
|
|
to chyba ci powiedzieli wsjo
co do skrzyni zależy co chcesz, jak szybko przyśpieszać bier jaknajkrótszą jak mieć wysokie Vmax to 6 bedzie bezkonkurencyjna, ja w moim mam skrzynie ze sportinga bezproblemowo robie setke w 7 sec. ale V/max konczy sie w granicach 200km/h
sprzęgło z 1,4 16V
aaa mam nadzieje ze wiesz że koszt takiej przekładki jest wysoki |
_________________ borki 2009 No1 69
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm
Piwa nie odmawiałem ......
 |
|
|
|
 |
zzmm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: ww
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:36
Bolid: sc |
|
|
Do domyślam się że tanio nie bedzie Ile według Ciebie to wyniesie? Tak pi razy drzwi...
Ładnie 7 sekund Jaki masz silnik? |
|
|
|
 |
homerUNDkasia
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2009, 15:45
Bolid: Ciorny szerszeń |
|
|
ja mam 1,4 16 V od jakis 2 tygodni i puki co auta sie ucze bo jednak skok mocy masz ogromny z seryjnego 1,1 SPI
a co do kosztów to proszę bardzo
u mnie wyglądało tak:
silnik 1,4 16V 2200zl +250zl przesyłka
osprzęt z Punto 1 kompletny 1500zl
kolektor Viga 800zł
Dolot węglarskiego 300zł
koszt robocizny i innych pierdół które wyszły w trakcie (np szpilki do koletora 12zl + 12zl nakretka ,masz 12 szpilek czyli 12X24=288zl, skrzynia, oleje, uszczelki etc etc)ok 5000zl
i masz 10 000zl |
_________________ borki 2009 No1 69
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm
Piwa nie odmawiałem ......
 |
|
|
|
 |
zzmm
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: ww
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:06
Bolid: sc |
|
|
No to podobnie szacowałem
Fajnie, że zrobiłeś już takiego swapa, Twoje doświadczenie jest dla mnie nieocenione
Byłeś na hamowni już może? Jestem ciekaw własnie osiągów... Masz moze jakieś filmiki?
Pytam bo napisałeś, że masz dolot węglarskiego, kolektor Viga i jestem ciekaw czy to poprawia osiągi... Program w komputerze zmieniałeś? Czy bez takich modów jest już te 7 sekund? |
|
|
|
 |
MadMax
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:13
Bolid: N-grupowy sporting. |
|
|
homerUNDchery
Przeciez 6-biegowa skrzynia od punto jest "krotsza" od sporitngowskiej. Ja mam przelozenie glowne z punto tylko,ze na 5 biegach(homologacja) i w porownianiu do sportingowskiej... to nie ma porownania Mysle,ze na pewno poprawilbys na takiej skrzynce te 7 sekund. A majac 6 bieg mozesz isc ponad 2 paki. |
|
|
|
 |
homerUNDkasia
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:14
Bolid: Ciorny szerszeń |
|
|
na hamownie sie wybieram ale cierpie na chroniczny brak czasu
ja mam taki zestaw...
silnik 1,4 16V + osprzet z Punto 1
Przepustnica ze stilo 1,6
kol wydechowy Viga 4-2-1
Dolot weglarski
I soft w kompie zmieniony przez świątka
skrzynia sportingowa
planuje jeszcze walki ale jak dojdzie troszke $$
wiesz 7 sekund nie jest zadnym hura czy mega wypasem wiem ze jak ogarne auto na maxa to 6S bedzie dobre
a filmy
i zdjecia znajdziesz w dziale NASZE AUTA w moim topicu pozdrawiam |
_________________ borki 2009 No1 69
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm
Piwa nie odmawiałem ......
 |
|
|
|
 |
homerUNDkasia
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:17
Bolid: Ciorny szerszeń |
|
|
MadMax,
zalatw mi 6 z P1 ok
a po drugie ciagle machanie wajcha jest dosc meczace... 6-ka bedzie napewno w przyszlosci ale jak juz to wlansie ze stilo |
_________________ borki 2009 No1 69
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm
Piwa nie odmawiałem ......
 |
|
|
|
 |
MadMax
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:22
Bolid: N-grupowy sporting. |
|
|
Zawsze mozesz jechac do Pawla Kaluzy. On sklada takie skrzynie. Sa jeszcze krotsze 6-biegowki niz ta z punto. 10/59 bodajze A punto 13/64. Uwierz mi,ze jak zalozysz krotsza skrzynie niz sportingowa to bedziesz mial "inne" auto
Ta co masz teraz to muli osiagi tego 1.4 16v... |
|
|
|
 |
homerUNDkasia
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 35 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:24
Bolid: Ciorny szerszeń |
|
|
wiem wiem ze przełożenie skrzyni jest poza moca i nutkami kluczem do przyspieszania ale puki co auto jezdzi tez cywilnie wiec prawa reke musz oszczedzac ale dzieki za namiar bede sie konsultował |
_________________ borki 2009 No1 69
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm
Piwa nie odmawiałem ......
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 15-04-2009, 16:32
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
wiem gdzie chyba jeszcze jest 1 skrzynia z punto mk1 w bardzo dobrym stanie 6speed |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|