FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 1.4 16v + kilka pytań ,,przedswapowych"
Autor Wiadomość
zzmm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: ww
Wysłany: 15-04-2009, 14:28   Swap silnika 1.4 16v + kilka pytań ,,przedswapowych"
   Bolid: sc


Przeglądając dość gruntownie forum od kilku dni naczytałem się trochę o przekładkach silników (zazwyczaj są to 1.2, 8 jak i 16 zaworowe) jednak mnie interesuje silnik 1.4 16V.

Oglądając parę filmów i czytając trochę jestem bardzo ,,nabuzowany" by stworzyć jakąś zabaweczkę dla siebie :smile:

Stąd mam kilka pytań na które nie doszukałem się odpowiedzi, a chciałbym się doinformować nim podejmę jakiekolwiek kroki...

Wiem, że silniki 1.2 pasują na seryjne mocowania silnika w Seicento (kwestie dania innej poduszki pomijam) a jak jest z silnikiem 1.4 16V?

On też pasuje na seryjne mocowania?

Pytam ponieważ jest mało informacji o swapie na ten silnik (znalazłem tylko Seicento Arturo i kilka filmów na Youtubie), jednak niedoczytałem się tej informacji...

Interesuje mnie też kwestia skrzyni biegów i przegubów.

Co do skrzyni czytałem, że najlepsza jest 6 biegowa od Stilo, ale chcialbym sie dowiedziec czy np od 900-etki poradzi sobie z obsluga 1.4 16v? Jak wyglada kwestia sprzegla? Zostaje to od 900? Czy skrzynki od 1.1 są takie same?

Czy seryjne przeguby wytrzymuja takie zwiekszanie mocy?

Co do hamulców, myslę że wszystko zrozumiałem, więc nie pytam...

Na początek tyle, jeżeli to laicke pytania to wybaczcie, ale strasznie nurtują mnie te pytania...
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 15-04-2009, 14:32   
   Bolid: 1E 187


zzmm napisał/a:
a jak jest z silnikiem 1.4 16V?

też pasuje


zzmm napisał/a:
od 900-etki poradzi sobie z obsluga 1.4 16v?

nawet jej nie zamontujesz (pomijam jakieś skrajne przeróbki typu flansze, skracanie i wydłużani półosi)


zzmm napisał/a:
Jak wyglada kwestia sprzegla? Zostaje to od 900?

1,2 16V

zzmm napisał/a:
Czy skrzynki od 1.1 są takie same?


inne średnice , ponadto 900 ma inne punkty mocowania sprzęgła


zzmm napisał/a:
ryjne przeguby wytrzymuja takie zwiekszanie mocy?


podobno wytrzymują pod 180 koni więc zapas spory
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
zzmm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: ww
Wysłany: 15-04-2009, 14:47   
   Bolid: sc


Ale szybko i konkretnie :grin:

Zatem do silnika 1.4 16V nie pasuje zadna skrzynia od seicento? Dobrze zrozumiałem?
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 15-04-2009, 14:52   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Cytat:
Zatem do silnika 1.4 16V nie pasuje zadna skrzynia od seicento? Dobrze zrozumiałem?


pasować pasuje, 900 skrzynia to konstrukcja jedyna w swoim rodzaju i nie ma sensu z nią modzić inne fiatowskie skrzynki będą ci pasowały
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
zzmm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: ww
Wysłany: 15-04-2009, 15:06   
   Bolid: sc


Acha czyli od 1.1 spokojnie podchodzi i wtedy sprzegło od 1.4. 16V sie wkłada i git?

Pytam za wczasu bo nie kupilem jeszcze swojego Seicento, jestem dopiero przed zakupem dlatego zbieram informacje, jak widac bylo to dobre posuniecie bo juz wiem by w ogole nie patrzec na 900 :grin:
 
 
homerUNDkasia 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2009, 15:16   
   Bolid: Ciorny szerszeń


to chyba ci powiedzieli wsjo
co do skrzyni zależy co chcesz, jak szybko przyśpieszać bier jaknajkrótszą jak mieć wysokie Vmax to 6 bedzie bezkonkurencyjna, ja w moim mam skrzynie ze sportinga bezproblemowo robie setke w 7 sec. ale V/max konczy sie w granicach 200km/h
sprzęgło z 1,4 16V


aaa mam nadzieje ze wiesz że koszt takiej przekładki jest wysoki :))
_________________
borki 2009 No1 69 ;)
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm :kroli:
Piwa nie odmawiałem ...... :D
 
 
 
zzmm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: ww
Wysłany: 15-04-2009, 15:36   
   Bolid: sc


Do domyślam się że tanio nie bedzie :)) Ile według Ciebie to wyniesie? Tak pi razy drzwi...


Ładnie 7 sekund :twisted: Jaki masz silnik?
 
 
homerUNDkasia 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2009, 15:45   
   Bolid: Ciorny szerszeń


ja mam 1,4 16 V od jakis 2 tygodni i puki co auta sie ucze bo jednak skok mocy masz ogromny z seryjnego 1,1 SPI

a co do kosztów to proszę bardzo
u mnie wyglądało tak:
silnik 1,4 16V 2200zl +250zl przesyłka
osprzęt z Punto 1 kompletny 1500zl
kolektor Viga 800zł
Dolot węglarskiego 300zł
koszt robocizny i innych pierdół które wyszły w trakcie (np szpilki do koletora 12zl + 12zl nakretka ,masz 12 szpilek czyli 12X24=288zl, skrzynia, oleje, uszczelki etc etc)ok 5000zl
i masz 10 000zl :))
_________________
borki 2009 No1 69 ;)
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm :kroli:
Piwa nie odmawiałem ...... :D
 
 
 
zzmm 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: ww
Wysłany: 15-04-2009, 16:06   
   Bolid: sc


No to podobnie szacowałem :))

Fajnie, że zrobiłeś już takiego swapa, Twoje doświadczenie jest dla mnie nieocenione :grin:

Byłeś na hamowni już może? Jestem ciekaw własnie osiągów... Masz moze jakieś filmiki?
Pytam bo napisałeś, że masz dolot węglarskiego, kolektor Viga i jestem ciekaw czy to poprawia osiągi... Program w komputerze zmieniałeś? Czy bez takich modów jest już te 7 sekund? :twisted:
 
 
MadMax 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-04-2009, 16:13   
   Bolid: N-grupowy sporting.


homerUNDchery

Przeciez 6-biegowa skrzynia od punto jest "krotsza" od sporitngowskiej. Ja mam przelozenie glowne z punto tylko,ze na 5 biegach(homologacja) i w porownianiu do sportingowskiej... to nie ma porownania :-P Mysle,ze na pewno poprawilbys na takiej skrzynce te 7 sekund. A majac 6 bieg mozesz isc ponad 2 paki. :))
 
 
homerUNDkasia 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2009, 16:14   
   Bolid: Ciorny szerszeń


na hamownie sie wybieram ale cierpie na chroniczny brak czasu :lol:
ja mam taki zestaw...
silnik 1,4 16V + osprzet z Punto 1
Przepustnica ze stilo 1,6
kol wydechowy Viga 4-2-1
Dolot weglarski
I soft w kompie zmieniony przez świątka
skrzynia sportingowa
planuje jeszcze walki ale jak dojdzie troszke $$
wiesz 7 sekund nie jest zadnym hura czy mega wypasem wiem ze jak ogarne auto na maxa to 6S bedzie dobre

a filmy
i zdjecia znajdziesz w dziale NASZE AUTA w moim topicu :)) pozdrawiam
_________________
borki 2009 No1 69 ;)
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm :kroli:
Piwa nie odmawiałem ...... :D
 
 
 
homerUNDkasia 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2009, 16:17   
   Bolid: Ciorny szerszeń


MadMax,
zalatw mi 6 z P1 ok :roll:

a po drugie ciagle machanie wajcha jest dosc meczace... 6-ka bedzie napewno w przyszlosci ale jak juz to wlansie ze stilo :twisted:
_________________
borki 2009 No1 69 ;)
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm :kroli:
Piwa nie odmawiałem ...... :D
 
 
 
MadMax 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-04-2009, 16:22   
   Bolid: N-grupowy sporting.


Zawsze mozesz jechac do Pawla Kaluzy. On sklada takie skrzynie. Sa jeszcze krotsze 6-biegowki niz ta z punto. 10/59 bodajze :) A punto 13/64. Uwierz mi,ze jak zalozysz krotsza skrzynie niz sportingowa to bedziesz mial "inne" auto :D

Ta co masz teraz to muli osiagi tego 1.4 16v...
 
 
homerUNDkasia 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 35
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 15-04-2009, 16:24   
   Bolid: Ciorny szerszeń


wiem wiem ze przełożenie skrzyni jest poza moca i nutkami kluczem do przyspieszania ale puki co auto jezdzi tez cywilnie wiec prawa reke musz oszczedzac ale dzieki za namiar bede sie konsultował :smile:
_________________
borki 2009 No1 69 ;)
I-sze miejsce na najniższe seicento zlotu-128cm :kroli:
Piwa nie odmawiałem ...... :D
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 15-04-2009, 16:32   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


wiem gdzie chyba jeszcze jest 1 skrzynia z punto mk1 w bardzo dobrym stanie 6speed :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum