Paliwko 95 vs 98 od innej strony niz zawsze |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-07-2009, 14:39
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zolpi napisał/a: | fulara napisał/a: | czyli prawda jest taka, ze dla silnika najlepsze jest paliwo 98... a nie jak 95% na wątku mowi - ze to szkoda kasy.... przetestuje |
Czytasz czasami to co piszesz?
Najlepsze paliwo dla silnika jest to, które poleca książka serwisowa. Jeżeli auto przystosowane jest do benzyny 95, to nie ma sensu lać 98 - nie poprawi to osiągów. Z kolei silniki wymagające paliwa 98 źle zniosą benzynę 95... |
nie zalezy mi na osiągach. bede sie chciał scigac to sobie na gokarty pojde.... na 98 auto powinno stabilniej chodzic - potestuje. ale i tak bede 95 tankowal |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-07-2009, 15:07
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Cytat: | nie zalezy mi na osiągach. bede sie chciał scigac to sobie na gokarty pojde.... na 98 auto powinno stabilniej chodzic - potestuje. ale i tak bede 95 tankowal |
Będzie chodziło tak samo jak i na 95 - o to dba czujnik spalania stukowego. Natomiast paliwo 98 oktanowe, które to jak każdy wie, spala się wolniej niż 95, teoretycznie pogorszy minimalnie osiągi auta. Piszę "teoretycznie" bowiem w praktyce ten spadek będzie niezauważalny.
Auto powinno jeździć na paliwie z możliwie jak najniższą liczbą oktanową jaką dopuszcza producent. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-07-2009, 15:59
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
to niewiarygodne, jak mocno zakorzeniony jest mit, ze wlejesz 98 i auto ma kopa..... psychika i nic wiecej |
|
|
|
 |
Czad Maska
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-07-2009, 09:44
Bolid: Seicento S "Żabka" |
|
|
Jeszcze dzieci naszych dzieci będą miały ten problem.. a wydawało by się, że to temat na 2 posty.. |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 06-07-2009, 10:23
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
a ja tankuję tylko 98 od ponad roku (i choć może to prawda że spalanie jest prawie takie samo jak na 95) to ja na baku robię zawsze 500 najmniej!
a często udaje mi się na baku (do ostatniej kreski) zrobić 600, na trasie spokojnie zrobię 680 - 700 na baku
może osiągów lepszych nie ma - ale jak pisze producent (1.1 mpi) samochód przystosowany do 95 i 98
a kapusty nie wylewam na darmo - bo mam taką stację gdzie tankuję 98 taniej niż na niejednej stacji 95 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-07-2009, 13:01
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dziś tankowałem. 540 km pod korek 27 litrów. praktycznie cykl mieszany. dojazdy do pracy.
dziś zalałem 98 z łukoila... potestujemy. |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 09-07-2009, 18:46
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
a jak sie ma w tym temacie 100 oktanowy racing z shella??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-07-2009, 07:47
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Kooboosh napisał/a: | a jak sie ma w tym temacie 100 oktanowy racing z shella??? |
Ech.. nie wiem który już raz powtórzę..
w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc.
Cytat z pisma branżowego. Tu masz link do całego artykułu |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-07-2009, 15:20
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
pierwsze wyniki testów. paliwo 98 łukoil....
80% trasa 20% miasto. oczywiscie 90-100 km \ h...
jak tu gazowac auto mysle ze w lipcu jeszcze zrobie wypad nad morze, trasa 100% i to w nocy, wiec powinienem miec bardzo dokladny odczyt tylko trasy
 |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:08
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
fulara, coś Ci się pływak przyblokował
A co jeszcze możecie powiedzieć na temat v-powera, ale nie tego racing, tylko v-power 95 na shellu?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie przyblokowal he he, akurat u mnie wskazówka jest bardzo fer a za nią stoją 2 fakty: tank pod szyjke + licznik kilometrów... mysle ze w trasie ( co niebawem udowodnie badaniami ) zrobie 750 km na baku albo wiecej... ( majac jeszcze 6 L rezerwy )
oczywiscie jazda emerycka, co mi pasi 90-100 km \ h
wkleje fotki na tym samym baku koło piątku czy soboty... bo teraz przez tydzien tylko do pracy bede jezdzil... wiec miasto...
ale żebym odczul wiecej mocy czy takie inne trele morele, czy zeby silnik inaczej pracowal - to MIT.... nie widze roznicy w 98 w porównaniu do 95.... zadnej. |
|
|
|
 |
rudiov
Nałogowiec POlski osioł

Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 343 Skąd: Krk
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:52
Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6 |
|
|
Co do pływaka powiedzcie czy u mnie jest wszystko ok:
1. zatankowano do pełna, wskazówka max w górę
2. jazda powiedzmy w tydzień, wskazówka opada nieznacznie
3. wsiadam w następnym tygodniu do auta - centymetr niżej niż po zgaszeniu poprzednio.
Po prostu czasami zdarza mi się że po przejechaniu powiedzmy 150km wskazówka zachowuje się jak by spalał 3l na setke . Następnego dnia po 100 km opada tak jak by palił 8l/100 . Tak jak by paliwo spala się normalnie a wskazówka opada skokami - nadmienię że trasa w podobnych klimatach, podobny styl, okolica. Oczywiście nie jest to częste ale się zdarza. Też tak macie?
Co do paliwa wydaje mi się ,że ci co niby tankują 98 i mają lepsze osiągi w seju korzystają z paliwa marnej jakości. Na niektórych stacjach paliwo 95 ma 93 oktany a 98 - 95 i dlatego raz tankując 95 a później 98 jest odczuwalny wzrost mocy. Okazuje się wtedy, że jedziesz na paliwie stworzonym dla fiata tankując 98
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-07-2009, 18:58
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rudiov napisał/a: | Co do pływaka powiedzcie czy u mnie jest wszystko ok:
1. zatankowano do pełna, wskazówka max w górę
2. jazda powiedzmy w tydzień, wskazówka opada nieznacznie
3. wsiadam w następnym tygodniu do auta - centymetr niżej niż po zgaszeniu poprzednio.
Po prostu czasami zdarza mi się że po przejechaniu powiedzmy 150km wskazówka zachowuje się jak by spalał 3l na setke . Następnego dnia po 100 km opada tak jak by palił 8l/100 . Tak jak by paliwo spala się normalnie a wskazówka opada skokami - nadmienię że trasa w podobnych klimatach, podobny styl, okolica. Oczywiście nie jest to częste ale się zdarza. Też tak macie?
Co do paliwa wydaje mi się ,że ci co niby tankują 98 i mają lepsze osiągi w seju korzystają z paliwa marnej jakości. Na niektórych stacjach paliwo 95 ma 93 oktany a 98 - 95 i dlatego raz tankując 95 a później 98 jest odczuwalny wzrost mocy. Okazuje się wtedy, że jedziesz na paliwie stworzonym dla fiata tankując 98
Pozdrawiam |
kolego, oktany nie odpowiadają za moc.... odpowiadają za równomierniejsze spalanie, żeby ci silnika nie rozerwalo. Paradoksalnie - moc powinna być mniejsza.... o wiele lepszą miałbyś moc na 70 oktanach... ino byś silnik zajechał... wiec to mit... mit...
teoretycznie, powtarzam teoretycznie: spalając sie powinno ładniej i równomierniej - powinno mniej spalić auto... ale to jest mit, bo komputer opóźnia lub przyspiesza zapłon, zeby uniknac spalania stukowego...
a co do twojego pływaka... on nie ma pokazywać ile masz litrów w baku. on ci ma pokazac, kiedy masz mniej jak polowe czy jak juz masz malutko.... chcesz wiedziec ile ci pali, prosta rada. zalewasz zawsze na full. zerujesz licznik. robisz np 500 km i zalewasz na ful. KM dzielisz przez litry i masz. |
|
|
|
 |
przemallo
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:41
Bolid: Sejak 0,9 SPI + LPG2O |
|
|
Wiem, że to lamerskie pytanie ale... jak się kasuje licznik przebiegu dziennego? Jeżdżę sejem z nowszymi zegarami już jakiś czas i wcześniej się tym nie interesowałem. Przytrzymanie przycisku jak np. w VW nie daje efektu. Podpowiedzcie i nie bijcie
Cyrki z pływakiem też mam. Wierzę tylko lampce rezerwy
Nie tankujcie PB98 |
_________________ *było:
shatańskie pudełko - 899 cm3
wiśniowy lucyfer Van - 1100 cm3
*obecnie:
Grande "Sejczento" 1.4 8V 77KM Dynamic + Blue&Me
Twingo II 1.2 8V 60KM Golas Edition
VW Polo 6N 1.4 60KM Nisko, Szeroko & Zajebiście Prodżekt |
|
|
|
 |
fender
Nałogowiec

Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:59
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
przemallo napisał/a: | Przytrzymanie przycisku jak np. w VW nie daje efektu. |
Widocznie za krótko trzymasz. Należy przytrzymać kilka sekund i licznik się resetuje. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
 |
|