Brak tylnich hamulców.. |
Autor |
Wiadomość |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 20:57 Brak tylnich hamulców..
Bolid: 1E 187 |
|
|
Witka i niestety władzę też dopadają usterki
od początku: pojechałem na stacje diagnostyczną "po pieczęć" i ku mojemu zdziwieniu hamulce tylne = 0 podziękowałem ślicznie i pojechałem coś tam dalej psuć wymieniony cały tył-cylinderki, szczęki hamulcowe, sprężynki. Nawet przewody hamulcowe począwszy od tylnej belki aż do cylinderka musiałem zmienić bo śrubka od cylinderka postanowiła zbuntować się.. zadowolony z szybkiej wymiany odpowietrzam i... ostatni odpowietrznik (lewy przód) urwał się. I teraz do rzeczy. Tył podniesiony, naciskam pedał hamulca i z lekkim oporem ale można pokręcić kołem ręczny żyleta - nie da się przepchnąć auta nawet i z góry. I teraz pytanie. Dlaczego nie ma tylnich hamulców? Mam swój mały typ co to może być ale nie chcę sugerować jaki. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:23
Bolid: Audi |
|
|
czy przy odpowietrzaniu leciał normalnie płyn z tyłu czy ledwo, ledwo
można by ściągnąć 1 bęben i nacisnąć lekko na hamulec i sprawdzić czy działa, potem drugi (potrzebna druga osoba)
jeśli dobrze złożyłeś (a nie masz VANa) to zostaje pompa lub przewody hamulcowe sztywne (lub elastyczne jeśli nie wymieniłeś)
jeśli VAN to jeszcze zostaje regulator siły hamowania |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:32
Bolid: 1E 187 |
|
|
jerzyk napisał/a: | czy przy odpowietrzaniu leciał normalnie płyn z tyłu czy ledwo, ledwo |
normal
jerzyk napisał/a: | można by ściągnąć 1 bęben i nacisnąć lekko na hamulec i sprawdzić czy działa |
troszkę wysuwa sie ale to dosłownie troszkę..
jerzyk napisał/a: | to zostaje pompa |
myslałem bardziej nad korektorami..
jerzyk napisał/a: | lub przewody hamulcowe sztywne |
to, że niby ciśnienie rośnie i przewody za dużo się rozszerzają i za mało dopływa na tył? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:35
Bolid: Audi |
|
|
szymonek napisał/a: |
to, że niby ciśnienie rośnie i przewody za dużo się rozszerzają i za mało dopływa na tył? |
raczej że stare i mało drożne ... a może uderzone, zagięte ...
a może żeś tawotem szczęki posmarował, co prawda wpływa to na przedłużenie żywotności szczęk, ale .... |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:37
Bolid: 1E 187 |
|
|
jerzyk napisał/a: | raczej że stare i mało drożne ... a może uderzone, zagięte ... |
jutro jeszcze popatrzę pod tym kątem ale raczej ta wersja odpada. I teraz dylemat pompa czy korektory. Pompa około 50 pln, korektory dwa po 80 to ze 160 po zniżkach..
jerzyk napisał/a: | a może żeś tawotem szczęki posmarował, co prawda wpływa to na przedłużenie żywotności szczęk, ale .... |
|
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:38
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Nie wiem czy dobrze pamiętam - czy przypadkiem przy pompie nie ma jakiegoś regulatora siły hamowania? Szczerze to dziwnie to wygląda |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:44
Bolid: 1E 187 |
|
|
ArturS napisał/a: | Nie wiem czy dobrze pamiętam - czy przypadkiem przy pompie nie ma jakiegoś regulatora siły hamowania? |
tak to właśnie są korektory siły hamowania. tylko, że jeden jest odpowiedzialny za lewa stroną, zaś drugi za prawą. Czyli wg mojego, może błędnego rozumowania, gdyby były uszkodzone to nie byłoby hamulców albo z jednej tylko strony, albo w ogóle |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:45
Bolid: 1E 187 |
|
|
jerzyk napisał/a: | czy przy odpowietrzaniu leciał normalnie płyn z tyłu czy ledwo, ledwo |
własnie sobie uświadomiłem, że w porównaniu do przodu to słabiej "sikał" płyn.. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:52
Bolid: Audi |
|
|
szymonek napisał/a: | jerzyk napisał/a: | czy przy odpowietrzaniu leciał normalnie płyn z tyłu czy ledwo, ledwo |
własnie sobie uświadomiłem, że w porównaniu do przodu to słabiej "sikał" płyn.. |
jeśli tył i L i P było tak samo źle to może zacznij od pompy |
_________________
 |
|
|
|
 |
zibik76
niezawodna VANna
Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:55 może pompa
Bolid: sejo van |
|
|
a wpada ci lekko pedał w podłogę ? mi od jakiegoś czasu tak się działo, pomogła dopiero wymiana pompy (wcześniej wymieniałem całe hamulce z przodu i z tyłu...wszystko) |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-08-2009, 22:12
Bolid: 1E 187 |
|
|
zibik76 napisał/a: | a wpada ci lekko pedał w podłogę ? |
aż do podłogi to nie dotrze pedał.
jerzyk napisał/a: | jeśli tył i L i P było tak samo źle to może zacznij od pompy |
chyba i tak zrobię |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 19-08-2009, 15:38
Bolid: 1E 187 |
|
|
Panowie pompa wymieniona. Przewód w żadnym miejscu pod samochodem nie załamany. Grzybek w lewym zacisku przewiercony, nagwintowany na nowo i zamontowany seryjny. Hamulce odpowietrzone cud malinka. Podczas odpowietrzania "sika" płynem z równym ciśnieniem zarówno z przodu jak i z tyłu. Ręczny malina i... na przeglądzie z przodu spadam z rolek, tył 0.2 pieczęć jest ale hamulców tylnych nadal brak.. WTF? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
zibik76
niezawodna VANna
Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 27 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19-08-2009, 16:56
Bolid: sejo van |
|
|
jedź na inną stację... |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 19-08-2009, 17:37
Bolid: 1E 187 |
|
|
Cytat: | jedź na inną stację... |
szymonek napisał/a: | pieczęć jest |
czytamy ze zrozumieniem ale mimo wszystko hamulce muszę mieć zarówno przednie jak i tylne |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
saimon500
nówka sztuka ;)

Pomógł: 22 razy Dołączył: 11 Lut 2007 Posty: 39 Skąd: z północy
|
Wysłany: 19-08-2009, 17:39
Bolid: seicento 0,9 PB95 |
|
|
Nie chcę udawać filozofa ale wymień sobie z tyłu elastyczne przewody gdyby to nie ich wina to i tak opłaca się w to zainwestować na przyszłość stare już są nie tak elastyczne i na pewno wylatane a nowe to zwiększenie bezpieczeństwa tak czy siak. |
_________________ LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 |
|
|
|
 |
|