FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
HAMOWNIA
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 26-08-2009, 19:01   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:
ja mam nadzieje ze to co wyrysowaliśmy na tablicy (masakra :] ) powstanie i takie detale jakie potrzebujemy znajde w jakiejś normalnej cenie..

sam będziesz sie mógł hamować - o to mi chodzi :] robisz coś w silniku - i sam odrazu to SWOIM urządzeniem sprawdzasz...

chciałbym zeby takie urządzenie kosztowało 3 razy mniej niż dynomet..


no ciekawy jestem jak złożysz to cudo będzie można porównać je z hamownia drogowa jaka mam w ecu masterze

PS. jak będziesz potrzebował jakiejś elektroniki daj znać może uda się załatwić coś taniej

PS2. dzisiaj mi się troszkę nudziło i spłodziłem taka stronke WWW
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 26-08-2009, 22:59   
   Bolid: sc A0


całkiem szczerze to pracuje na etacie (czyms musze napędzać interes :/ ) w firmie w której mógłbym helikopter zbudować...wiec z elektroniką naprawdę - zero kłopotu..

pewnych elementów tez nie mam zamiaru robic tylko kupic je w gdzieś w świecie...
może nawet od dynometu :] (rozmowy z Jesperem trwają :] )
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 27-08-2009, 11:30   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


coś do hamowania by się w Waszych stronach przydało fajnego
o ile wyniki będą wiarygodne to klientów będziesz mieć, czasami nawet będą zapisy

tak jak na północy są 2 hamownie (chodzi o 3miasto) to tam żeby się hamować to trzeba 2 lub 3 dni wcześniej się umówić bo mają tyle roboty
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 27-08-2009, 12:14   
   Bolid: sc A0


widzisz i tu sie mylisz...

hamowni stacjonarnych naprawde kilka jest...
a dynomet to jednak jakiś opór jest jak sie orientuję - dlatego postanowiłem zamiast skupić się na interresie usługowym - produkować takie hamownie - na ile to wyjdzie zobaczę...
wtopienie kasy w hamownię zamiast w np nową giętarkę zeby robić kolektory pod turbo - sam rozumiesz...i z jednego i z drugiego cos by było...

generalnie liczyłem ze po prostu odpowiedzi będą typu: ja się hamuję tyle a tyle razy w roku...itp..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 28-08-2009, 09:48   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Cytat:
generalnie liczyłem ze po prostu odpowiedzi będą typu: ja się hamuję tyle a tyle razy w roku...itp..


to moja odpowiedz 2-3 razy :)

a jak bedziesz produkowac te chamownie to po testach sie pewnie dogadamy bo zawsze chcialem miec cos takiego tylko dla siebie :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 28-08-2009, 10:56   
   Bolid: sc A0


nie mowie hop - narazie siedze przed książkami do fizyki :/

ale cel mamy i tabloo zapisane z datą :]


Pw Ci wysyłam zaraz ogarnij bo pytanie mam o piggy back :]
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
CZUCZU 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 29-08-2009, 19:44   
   Bolid: Seicento Trofeo


ja byłem dwa razy na hamowni obciążeniowej i stwierdzam że jest lepiej niż na inercyjnej ponieważ nie liczy się przełożenie skrzyni biegów.
_________________
Głośno i bokiem
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 29-08-2009, 21:20   
   Bolid: sc A0


zgadza się :]

obciążeniowa prawdę Ci powie - takie podobno jest stwierdzenie niektórych..

narazie jestem na etapie poznawania fizyki dla tego urządzenia

jak moge budować takie inercyjne na kolo to bez problemu i stacjonarne / przyczepkowe..


liczyłem na odpowiedz bardziej "statystyczną" czyli czy wg Ciebie inwestycja w hamownie tego (drogowego) typu ma sens..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-08-2009, 21:49   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic497297.html <-- tutaj troszkę do poczytania

moje pytanie brzmi czy nie taniej by było zakupić takie cudo:


300$ to nie taka straszna kasa a to cudo jest sprawdzone i ma dobry soft na PC


dobra troszkę poczytałem obejrzałem parę filmików i szczerze ci powiem ze totalnie mi się nie podoba sposób pomiaru i wykresy jakie generuje

pomiar za pomocą tego urządzenia będzie obciążany sporym błędem jeżeli nie będziesz miał możliwości zważenia auta przed testem i nie będziesz znal miliona danych do wprowadzenia

takie coś jak tutaj mam w EcuMasterze bawiłem się tez taka "hamownia" PC Scan(soft pod OBD2)

cały ten element montowany na kole to ma chyba tylko za zadanie pomiar prędkości a w rozwiązaniach które ja testowałem prędkość była liczona z przełożenia i obrotów (z uwzględnieniem średnicy kol), tak wiec szczerze to dla mnie żadna rewelacja

jak chcesz mogę kiedyś do ciebie przyjechać to się pobawisz ta hamownia z EcuMastera i zobaczysz jak to w realu wygląda

ja pewnie kiedyś zakupie sobie to: http://www.gtechpro.com/

a tutaj możesz się nawet tym pobawić : http://www.gtechpro.com/test.html (nie wiem co nabroili ale moja przeglądarka strasznie odradzała mi wizytę na tej stronie :) )

No i prosze jest do kupienia za niecale 1000PLN : http://www.allegro.pl/ite...uta_wrocla.html jak masz teraz za dużo $$ to kup to protestuj a ja pod koniec roku od ciebie odkupie to na 100%

i jeszcze w kwestii dokładności pomiaru : http://www.youtube.com/watch?v=qFUMG8rJBzw
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
molek 
spamer team


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1033
Skąd: wisla
Wysłany: 29-08-2009, 23:48   
   Bolid: sc


jak bedziesz mial g techa to wpadam do ciebie na nocne testy :))
 
 
CZUCZU 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 30-08-2009, 09:25   
   Bolid: Seicento Trofeo


gtecha sobie mozesz wsadzic jest tak dokładny.
hamownia na koło ma sens mam znajomego który robi pomiary na zlotach i nei narzeka
_________________
Głośno i bokiem
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 30-08-2009, 11:54   
   Bolid: sc A0


zgadzam sie z czuczem - hamownie obd to Wuniak sory ale od paru lat juz testuje hehe...

inercyjna halowa mierzy mase rolki i zmianejej prędkości w czasie - jeden obrót nie oznacza jednego sygnału..jak odgadnę wszystko :] to i halówki są w planie :] nawet przyczepki na zlot...

pisze z jesperem i nawet mi gość tłumaczy fizyki zawiłości (przeliczniki ilosci zebranych sygnałów z koła na kW - jakoś pośrednio tłumacze..)


mam wagę :]
mam odczyt wszystkich dziwnych rzeczy :]


jednak pomiar gdzieś z powietrza G-techem a realnie na kole (dokładnie tak jak na halowej hamowni! - tyle ze masa to samochód a miernik jest na osi koła) dla mnie - dwie o niebo różne sprawy..

W ciągu paru dni odkąd sie tym zainteresowałem mam wszystko co mi potrzebne - teraz ta częśc najgorsza czyli algorytmy i sam program - też chce zeby był autorski i żeby po prostu - było to jakieś proste i tanie..

najtansze inercyjne kosztuja gole 30K - wg mnie mozna gole sprzedawać za 1/2 tej ceny...

a Dynomet - chyba i tak go kupie - dla porównań najprawdopodobniej...
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
krystiano 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 15
Skąd: cz-dz
Wysłany: 31-08-2009, 23:42   
   Bolid: cc 1.1 gora 1.2 620kg


no a takie pytanko obecnie gdzie mozna sie hamować na sląsku najblizej od bb poczekałbym na irka ale składam silniczek i chce to stescic od razu zeby wiedziec co dalej stroic i hamowac ponownie
 
 
huba301 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
Wysłany: 01-09-2009, 10:04   
   Bolid: Seicento 1242 Turbo


co do gtecha tego z postów wyżej to mam takiego i sprawuje się bardzo dobrze przy autach n/a
dla przykładu seicento 1.4 16V (niestety nie zmierzyliśmy przed strojeniem) po zrobieniu programu na gtechu wychodziło powtarzalnie 15.3x a na fotokomurkach zrobiło auto 15.0x

przy turbo jest na odwrót że gtech pokazuje lepszy czas niż w żeczywistości
co do tych wykresów mocy i niutków to bez dokładnych danych to wychodzą śmieszne niekiedy wartości

urządzenie idealne w warunkach częstych modyfikacji auta i nauki ruszania (jak ktoś na 400 śmiga)
_________________
wykasuje wpis immo, wiadomość na prv
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 01-09-2009, 13:23   
   Bolid: sc A0


vtech w rybniku (chyba) i eko-car w jastrzębiu - ale eko własnie chyba też już tylko produkują hamownie - ale mogę sie mylić..

a umnie: program napisany działa wykresy powstają - problem zebrania danych teraz z koła :] łożyskowania itd itp.. :]
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum