HAMOWNIA |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 26-08-2009, 19:01
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | ja mam nadzieje ze to co wyrysowaliśmy na tablicy (masakra ) powstanie i takie detale jakie potrzebujemy znajde w jakiejś normalnej cenie..
sam będziesz sie mógł hamować - o to mi chodzi robisz coś w silniku - i sam odrazu to SWOIM urządzeniem sprawdzasz...
chciałbym zeby takie urządzenie kosztowało 3 razy mniej niż dynomet.. |
no ciekawy jestem jak złożysz to cudo będzie można porównać je z hamownia drogowa jaka mam w ecu masterze
PS. jak będziesz potrzebował jakiejś elektroniki daj znać może uda się załatwić coś taniej
PS2. dzisiaj mi się troszkę nudziło i spłodziłem taka stronke WWW |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 26-08-2009, 22:59
Bolid: sc A0 |
|
|
całkiem szczerze to pracuje na etacie (czyms musze napędzać interes ) w firmie w której mógłbym helikopter zbudować...wiec z elektroniką naprawdę - zero kłopotu..
pewnych elementów tez nie mam zamiaru robic tylko kupic je w gdzieś w świecie...
może nawet od dynometu (rozmowy z Jesperem trwają ) |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
huba301
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
|
Wysłany: 27-08-2009, 11:30
Bolid: Seicento 1242 Turbo |
|
|
coś do hamowania by się w Waszych stronach przydało fajnego
o ile wyniki będą wiarygodne to klientów będziesz mieć, czasami nawet będą zapisy
tak jak na północy są 2 hamownie (chodzi o 3miasto) to tam żeby się hamować to trzeba 2 lub 3 dni wcześniej się umówić bo mają tyle roboty |
_________________ wykasuje wpis immo, wiadomość na prv |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 27-08-2009, 12:14
Bolid: sc A0 |
|
|
widzisz i tu sie mylisz...
hamowni stacjonarnych naprawde kilka jest...
a dynomet to jednak jakiś opór jest jak sie orientuję - dlatego postanowiłem zamiast skupić się na interresie usługowym - produkować takie hamownie - na ile to wyjdzie zobaczę...
wtopienie kasy w hamownię zamiast w np nową giętarkę zeby robić kolektory pod turbo - sam rozumiesz...i z jednego i z drugiego cos by było...
generalnie liczyłem ze po prostu odpowiedzi będą typu: ja się hamuję tyle a tyle razy w roku...itp.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 28-08-2009, 09:48
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Cytat: | generalnie liczyłem ze po prostu odpowiedzi będą typu: ja się hamuję tyle a tyle razy w roku...itp.. |
to moja odpowiedz 2-3 razy
a jak bedziesz produkowac te chamownie to po testach sie pewnie dogadamy bo zawsze chcialem miec cos takiego tylko dla siebie |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 28-08-2009, 10:56
Bolid: sc A0 |
|
|
nie mowie hop - narazie siedze przed książkami do fizyki
ale cel mamy i tabloo zapisane z datą
Pw Ci wysyłam zaraz ogarnij bo pytanie mam o piggy back |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
CZUCZU
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 29-08-2009, 19:44
Bolid: Seicento Trofeo |
|
|
ja byłem dwa razy na hamowni obciążeniowej i stwierdzam że jest lepiej niż na inercyjnej ponieważ nie liczy się przełożenie skrzyni biegów. |
_________________ Głośno i bokiem
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:20
Bolid: sc A0 |
|
|
zgadza się
obciążeniowa prawdę Ci powie - takie podobno jest stwierdzenie niektórych..
narazie jestem na etapie poznawania fizyki dla tego urządzenia
jak moge budować takie inercyjne na kolo to bez problemu i stacjonarne / przyczepkowe..
liczyłem na odpowiedz bardziej "statystyczną" czyli czy wg Ciebie inwestycja w hamownie tego (drogowego) typu ma sens.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:49
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic497297.html <-- tutaj troszkę do poczytania
moje pytanie brzmi czy nie taniej by było zakupić takie cudo:
300$ to nie taka straszna kasa a to cudo jest sprawdzone i ma dobry soft na PC
dobra troszkę poczytałem obejrzałem parę filmików i szczerze ci powiem ze totalnie mi się nie podoba sposób pomiaru i wykresy jakie generuje
pomiar za pomocą tego urządzenia będzie obciążany sporym błędem jeżeli nie będziesz miał możliwości zważenia auta przed testem i nie będziesz znal miliona danych do wprowadzenia
takie coś jak tutaj mam w EcuMasterze bawiłem się tez taka "hamownia" PC Scan(soft pod OBD2)
cały ten element montowany na kole to ma chyba tylko za zadanie pomiar prędkości a w rozwiązaniach które ja testowałem prędkość była liczona z przełożenia i obrotów (z uwzględnieniem średnicy kol), tak wiec szczerze to dla mnie żadna rewelacja
jak chcesz mogę kiedyś do ciebie przyjechać to się pobawisz ta hamownia z EcuMastera i zobaczysz jak to w realu wygląda
ja pewnie kiedyś zakupie sobie to: http://www.gtechpro.com/
a tutaj możesz się nawet tym pobawić : http://www.gtechpro.com/test.html (nie wiem co nabroili ale moja przeglądarka strasznie odradzała mi wizytę na tej stronie )
No i prosze jest do kupienia za niecale 1000PLN : http://www.allegro.pl/ite...uta_wrocla.html jak masz teraz za dużo $$ to kup to protestuj a ja pod koniec roku od ciebie odkupie to na 100%
i jeszcze w kwestii dokładności pomiaru : http://www.youtube.com/watch?v=qFUMG8rJBzw |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 29-08-2009, 23:48
Bolid: sc |
|
|
jak bedziesz mial g techa to wpadam do ciebie na nocne testy |
|
|
|
 |
CZUCZU
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 30-08-2009, 09:25
Bolid: Seicento Trofeo |
|
|
gtecha sobie mozesz wsadzic jest tak dokładny.
hamownia na koło ma sens mam znajomego który robi pomiary na zlotach i nei narzeka |
_________________ Głośno i bokiem
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 30-08-2009, 11:54
Bolid: sc A0 |
|
|
zgadzam sie z czuczem - hamownie obd to Wuniak sory ale od paru lat juz testuje hehe...
inercyjna halowa mierzy mase rolki i zmianejej prędkości w czasie - jeden obrót nie oznacza jednego sygnału..jak odgadnę wszystko to i halówki są w planie nawet przyczepki na zlot...
pisze z jesperem i nawet mi gość tłumaczy fizyki zawiłości (przeliczniki ilosci zebranych sygnałów z koła na kW - jakoś pośrednio tłumacze..)
mam wagę
mam odczyt wszystkich dziwnych rzeczy
jednak pomiar gdzieś z powietrza G-techem a realnie na kole (dokładnie tak jak na halowej hamowni! - tyle ze masa to samochód a miernik jest na osi koła) dla mnie - dwie o niebo różne sprawy..
W ciągu paru dni odkąd sie tym zainteresowałem mam wszystko co mi potrzebne - teraz ta częśc najgorsza czyli algorytmy i sam program - też chce zeby był autorski i żeby po prostu - było to jakieś proste i tanie..
najtansze inercyjne kosztuja gole 30K - wg mnie mozna gole sprzedawać za 1/2 tej ceny...
a Dynomet - chyba i tak go kupie - dla porównań najprawdopodobniej... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
krystiano
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: cz-dz
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:42
Bolid: cc 1.1 gora 1.2 620kg |
|
|
no a takie pytanko obecnie gdzie mozna sie hamować na sląsku najblizej od bb poczekałbym na irka ale składam silniczek i chce to stescic od razu zeby wiedziec co dalej stroic i hamowac ponownie |
|
|
|
 |
huba301
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa/Wojcieszyn
|
Wysłany: 01-09-2009, 10:04
Bolid: Seicento 1242 Turbo |
|
|
co do gtecha tego z postów wyżej to mam takiego i sprawuje się bardzo dobrze przy autach n/a
dla przykładu seicento 1.4 16V (niestety nie zmierzyliśmy przed strojeniem) po zrobieniu programu na gtechu wychodziło powtarzalnie 15.3x a na fotokomurkach zrobiło auto 15.0x
przy turbo jest na odwrót że gtech pokazuje lepszy czas niż w żeczywistości
co do tych wykresów mocy i niutków to bez dokładnych danych to wychodzą śmieszne niekiedy wartości
urządzenie idealne w warunkach częstych modyfikacji auta i nauki ruszania (jak ktoś na 400 śmiga) |
_________________ wykasuje wpis immo, wiadomość na prv |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 01-09-2009, 13:23
Bolid: sc A0 |
|
|
vtech w rybniku (chyba) i eko-car w jastrzębiu - ale eko własnie chyba też już tylko produkują hamownie - ale mogę sie mylić..
a umnie: program napisany działa wykresy powstają - problem zebrania danych teraz z koła łożyskowania itd itp.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
|