Wymiana wahacza i cylinderka |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2009, 15:37 Wymiana wahacza i cylinderka
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Witam, mam pytanie czy łatwo jest wymienić samemu tylny wahacz ? Czy potrzebne są jakieś ściągacze do piasty ? Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ?
Przydało by się jeszcze wymienić cylinderek tylnego hamulca. Jak wyglądałaby taka robota ? |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 08-10-2009, 15:43
Bolid: 1E 187 |
|
|
dre123 napisał/a: | Witam, mam pytanie czy łatwo jest wymienić samemu tylny wahacz ? |
raczej łatwo
dre123 napisał/a: | Czy potrzebne są jakieś ściągacze do piasty ? |
nie
dre123 napisał/a: | Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ? |
trzaba
dre123 napisał/a: | Przydało by się jeszcze wymienić cylinderek tylnego hamulca. Jak wyglądałaby taka robota ? |
wyciągasz bęben, odkręcasz przewód ham. wykręcasz cylinderek i w odwrotnej kolejnosci skladasz. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2009, 18:43
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Jak odkręcę ten przewód To będzie cieknąć płyn ? Jaki później dolać ? W ogóle dolewa się płynu hamulcowego czy cały wymienia ?
Do tylnego koła nie trzeba żadnych ściągaczy do łożyska ? Tylko odkręcam piaste i już ? Tam też jest śruba tak do zbicia jak w przednim kole ? |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 08-10-2009, 21:09
Bolid: 1E 187 |
|
|
dre123 napisał/a: | Jaki później dolać ? |
nie chcę być złośliwy ani nic w tym stylu ale jak nie wiesz gdzie dolewa się płynu to lepiej oddaj samochód do warsztatu. Dużo nie wezmą, a zaoszczędzisz sobie dużo nerwów, zdrowia i może nawet i życie (w końcu to wahacz i hamulce).
dre123 napisał/a: | Jak odkręcę ten przewód To będzie cieknąć płyn ? |
wycieknie cały
dre123 napisał/a: | W ogóle dolewa się płynu hamulcowego czy cały wymienia ? |
jak już spuścisz to warto wymienić na świeży. Nie zapomnij o odpowietrzeniu hamulców
dre123 napisał/a: | Do tylnego koła nie trzeba żadnych ściągaczy do łożyska ? |
przecinak, młotek, podważać z każdej strony bębna i wyjdzie
dre123 napisał/a: | Tylko odkręcam piaste i już ? |
można powiedzieć, że JUŻ. Chociaż jak dawno nie zdejmowany bęben to..
dre123 napisał/a: | Tam też jest śruba tak do zbicia jak w przednim kole ? |
chodzi Ci chyba o zabezpieczenie przed okręceniem? Jakiś miesiąc temu odkręcałem ale nie pamiętam czy jest czy też nie.. Nawet jak jest to po prostu bierzesz dobrą przedłużkę na klucz 30 lub 32 i jazda |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2009, 07:01
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Wiem gdzie się dolewa, ale nigdy nie dolewałem płynu. Kiedyś u mechanika trochę wyciekło gdy nacisnął na pedał. Stwierdził, że był dolewany i żeby tego nie robić bo to nic nie daje..
A później nie ma problemu z założeniem tego łożyska znowu, może dać nowe od razu ? Jeszcze po spuszczeniu płynu zrobieniu wszystkiego i nalaniu nowego jak się odpowietrza ?
Bęben jest chyba na dwie śruby w tym jedna to ten kołek na który nakłada się koło ? |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 09-10-2009, 09:37
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
dre123 napisał/a: | Bęben jest chyba na dwie śruby w tym jedna to ten kołek na który nakłada się koło ? |
no tak, odkręcasz te 2 śrubki i zazwyczaj bęben ani nie drgnie, więc bierzesz młotek i naparzasz w bęben aż zacznie schodzić, jak już zacznie to już rękami jakoś pójdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2009, 09:45
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Ok a ile płynu wchodzi do układu ? |
|
|
|
 |
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
nowakpiot1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2009, 10:17 Re: Wymiana wahacza i cylinderka
Bolid: SC sporting & ASTRA DTI |
|
|
dre123 napisał/a:
Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ?
Nie trzeba rozszczelniać układu,wystarczy zdjąć bęben, odkręcić resztę od piasty. Na wachaczu jest ucho które trzyma rurkę hamulcową, (zdejmujemy zawleczkę rozcinamy brzeszczotem ucho i rozginamy tak aby wyszła z niego rurka) i cały bęben z wkręconą rurką ściągamy.
Zalety:
* Nie trzeba odpowietrzać
* Nie urwiemy rurki przy odkręcaniu |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:25
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Witam
nie znalazlem innego tematu o wahaczach wiec zapytam tutaj.
Jakiej firmy wahacze warto kupić do seja 1.1? A jakich unikac jak ognia? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:28
Bolid: sc sporting |
|
|
Ja mam MM bo bylo na pierwszy montaz i po roku jest dobrze nic nie stuka nie puka.
Ponoc fasty to zlomki bo sie psuja ale to nie sprawdzona opinia |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:33
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
MM - to skrot jakiejs firmy?
Czy procz tych sa jeszcze jakies inne dobre? |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
Miroslaw91
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 40 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:36
Bolid: Seicento 1.1 Sportage Abarth |
|
|
lukaszt112233 napisał/a: | MM - to skrot jakiejs firmy?
Czy procz tych sa jeszcze jakies inne dobre? |
MM to magneti marelli
ta firma ci w zupełności wystarczy |
_________________ Seicento Sporting Abarth 1.1 SPI
 |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:38
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
czy podczas wymiany wahaczy warto jeszcze cos dodatkowo od razu wymienic?
Łączniki stabilizatora? Stabilizator? Samochod ma przejechane 68 tys km i zapewne od nowosci nic z tym nie bylo robione |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 23-04-2013, 19:40
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Febi, TRW, MOOG
nie tykałbym czegoś typu Kager, Hart, Teknorot, maxgear etc - niby tanie, ale jak ma pojeździć to lepiej wsadzić raz droższe, niż dwa raz tańsze. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
|