FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wahacza i cylinderka
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2009, 15:37   Wymiana wahacza i cylinderka
   Bolid: Seicento 900 LPG


Witam, mam pytanie czy łatwo jest wymienić samemu tylny wahacz ? Czy potrzebne są jakieś ściągacze do piasty ? Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ?

Przydało by się jeszcze wymienić cylinderek tylnego hamulca. Jak wyglądałaby taka robota ?
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 08-10-2009, 15:43   
   Bolid: 1E 187


dre123 napisał/a:
Witam, mam pytanie czy łatwo jest wymienić samemu tylny wahacz ?


raczej łatwo

dre123 napisał/a:
Czy potrzebne są jakieś ściągacze do piasty ?

nie

dre123 napisał/a:
Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ?

trzaba

dre123 napisał/a:
Przydało by się jeszcze wymienić cylinderek tylnego hamulca. Jak wyglądałaby taka robota ?

wyciągasz bęben, odkręcasz przewód ham. wykręcasz cylinderek i w odwrotnej kolejnosci skladasz.
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2009, 18:43   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Jak odkręcę ten przewód To będzie cieknąć płyn ? Jaki później dolać ? W ogóle dolewa się płynu hamulcowego czy cały wymienia ?

Do tylnego koła nie trzeba żadnych ściągaczy do łożyska ? Tylko odkręcam piaste i już ? Tam też jest śruba tak do zbicia jak w przednim kole ?
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 08-10-2009, 21:09   
   Bolid: 1E 187


dre123 napisał/a:
Jaki później dolać ?

nie chcę być złośliwy ani nic w tym stylu ale jak nie wiesz gdzie dolewa się płynu to lepiej oddaj samochód do warsztatu. Dużo nie wezmą, a zaoszczędzisz sobie dużo nerwów, zdrowia i może nawet i życie (w końcu to wahacz i hamulce).

dre123 napisał/a:
Jak odkręcę ten przewód To będzie cieknąć płyn ?

wycieknie cały

dre123 napisał/a:
W ogóle dolewa się płynu hamulcowego czy cały wymienia ?


jak już spuścisz to warto wymienić na świeży. Nie zapomnij o odpowietrzeniu hamulców

dre123 napisał/a:
Do tylnego koła nie trzeba żadnych ściągaczy do łożyska ?

przecinak, młotek, podważać z każdej strony bębna i wyjdzie

dre123 napisał/a:
Tylko odkręcam piaste i już ?

można powiedzieć, że JUŻ. Chociaż jak dawno nie zdejmowany bęben to.. :))

dre123 napisał/a:
Tam też jest śruba tak do zbicia jak w przednim kole ?

chodzi Ci chyba o zabezpieczenie przed okręceniem? Jakiś miesiąc temu odkręcałem ale nie pamiętam czy jest czy też nie.. Nawet jak jest to po prostu bierzesz dobrą przedłużkę na klucz 30 lub 32 i jazda
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-10-2009, 07:01   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Wiem gdzie się dolewa, ale nigdy nie dolewałem płynu. Kiedyś u mechanika trochę wyciekło gdy nacisnął na pedał. Stwierdził, że był dolewany i żeby tego nie robić bo to nic nie daje..

A później nie ma problemu z założeniem tego łożyska znowu, może dać nowe od razu ? Jeszcze po spuszczeniu płynu zrobieniu wszystkiego i nalaniu nowego jak się odpowietrza ?
Bęben jest chyba na dwie śruby w tym jedna to ten kołek na który nakłada się koło ?
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 09-10-2009, 09:37   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


dre123 napisał/a:
Bęben jest chyba na dwie śruby w tym jedna to ten kołek na który nakłada się koło ?

no tak, odkręcasz te 2 śrubki i zazwyczaj bęben ani nie drgnie, więc bierzesz młotek i naparzasz w bęben aż zacznie schodzić, jak już zacznie to już rękami jakoś pójdzie
_________________

 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-10-2009, 09:45   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Ok a ile płynu wchodzi do układu ?
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 09-10-2009, 09:50   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


szukajka prawdę Ci powie

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=20082
_________________

 
 
nowakpiot1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2009, 10:17   Re: Wymiana wahacza i cylinderka
   Bolid: SC sporting & ASTRA DTI


dre123 napisał/a:
Czy trzeba rozszczelnić układ hamulcowy ?

Nie trzeba rozszczelniać układu,wystarczy zdjąć bęben, odkręcić resztę od piasty. Na wachaczu jest ucho które trzyma rurkę hamulcową, (zdejmujemy zawleczkę rozcinamy brzeszczotem ucho i rozginamy tak aby wyszła z niego rurka) i cały bęben z wkręconą rurką ściągamy.
Zalety:
* Nie trzeba odpowietrzać
* Nie urwiemy rurki przy odkręcaniu
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2013, 19:25   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Witam

nie znalazlem innego tematu o wahaczach wiec zapytam tutaj.

Jakiej firmy wahacze warto kupić do seja 1.1? A jakich unikac jak ognia?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 23-04-2013, 19:28   
   Bolid: sc sporting


Ja mam MM bo bylo na pierwszy montaz i po roku jest dobrze nic nie stuka nie puka.

Ponoc fasty to zlomki bo sie psuja ale to nie sprawdzona opinia
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2013, 19:33   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


MM - to skrot jakiejs firmy?

Czy procz tych sa jeszcze jakies inne dobre?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
Miroslaw91 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 40
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2013, 19:36   
   Bolid: Seicento 1.1 Sportage Abarth


lukaszt112233 napisał/a:
MM - to skrot jakiejs firmy?

Czy procz tych sa jeszcze jakies inne dobre?


MM to magneti marelli
ta firma ci w zupełności wystarczy ;)
_________________
Seicento Sporting Abarth 1.1 SPI
 
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2013, 19:38   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


czy podczas wymiany wahaczy warto jeszcze cos dodatkowo od razu wymienic?

Łączniki stabilizatora? Stabilizator? Samochod ma przejechane 68 tys km i zapewne od nowosci nic z tym nie bylo robione
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 23-04-2013, 19:40   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Febi, TRW, MOOG
nie tykałbym czegoś typu Kager, Hart, Teknorot, maxgear etc - niby tanie, ale jak ma pojeździć to lepiej wsadzić raz droższe, niż dwa raz tańsze.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum