kontrolka - za wysoka temperatura plynu chlodzacego |
Autor |
Wiadomość |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-07-2010, 22:30
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
W każdym podręczniku do nauki teorii jest informacja co trzeba zrobić jeśli zapali się podczas jazdy jakakolwiek czerwona kontrolka. Warto te książeczki jednak przeczytać w czasie kursu, bo mogą wiele wyjaśnić |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 17-07-2010, 17:16
Bolid: Seicento Young |
|
|
Weź WD-40, psiknij mniej więcej na wentylator (bo dostęp do niego od góry jak i od dołu na zwykłym postoju jest trudny).
Jak kontrolka ponownie się zaświeci, stań szybko gdzieś i DELIKATNIE zwiększ obroty silnika (dla lepszego przepływu płynu) oraz full nawiew.
Ten sam problem pojawił się u mnie wczoraj w aucie stojąc w korku. Zrobiłem tak, jak powyżej napisałem. Po 20 minutach delikatnie odkręciłem korek od chłodnicy ale z tym najlepiej UWAŻAĆ bo zawsze jeszcze może "rzygnąć". Potem dokulałem się jakoś do domu (już nie stojąc w korku) no i dziś wlałem WD-40 na wentylator i trochę go poluzowało, choć dalej chodzi topornie.
Takie pytanie jeszcze do wszystkich co do w/w wentylatora... Czy kręcąc nim ręcznie chodzi Wam ciężko, czy też lekko bez żadnego oporu? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-07-2010, 17:47
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wentylator powinien chodzić luźniutko że małym palcem tylko go dotkniesz i sie kreci... jesli nie, nie ma co cudować ( WD ) tylko wymienić |
_________________
 |
|
|
|
 |
Aquar
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 55 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 40 Skąd: Nowa Słupia
|
Wysłany: 17-07-2010, 22:58
Bolid: sc 900, Rumcajs 1,9TDI, Auris 1,4 |
|
|
Potwierdzam to co mówi fulara. Mojego nie muszę nawet palcem dotykać wystarczy jak lekko dmuchnę i już się kręci... |
|
|
|
 |
Apollo_20
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 7 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-07-2010, 23:24
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
Dosyc luźno, jeśli nie trze o chłodnice to powinien po zakręceniu palcem 3 - 4 obroty zrobić (tak jest u mnie po niedawnej wymianie na nowy wentylator zamiennik).
Jeśli włączy sie kontrolka zagotowania wody (ja miałem to juz 3 razy) za kazdym razem była inna przyczyna wiec zawsze od razu wyłączałem silnik ogrzewanie na max, podnosiłem maske i czekałem az wystygnie. W tym czasie po otwarciu maski sprawdzasz czy wogóle wentylator chodzi (lepiej nie palcem bo gdyby nagle zadziałał to palca bedziemy szukać pod samochodem) Jezeli chłodnica jest gorąca znaczy ze termostat jest OK wiec zostają tylko 3 mozliwosci:
1. spalony bezpiecznik za akumulatorem (moze sie spalic z powodu zatarcia wentylatora)
2. czujnik włączający wentylator wkręcony w chłodnice (w silniku 900 wkręcony po prawej stronie)
3. zatarty wentylator
Bezpiecznik mozemy sami sprawdzić, a sprawdzenie wentylatora i czujnika to juz lepiej elektrykowi. Odepnie wtyczkę od czujnika, zmostkuje go (wsadzi drucik o pewnej grubosci) jesli wentylator ruszy (powinien ruszyc bez wzgledu na to czy właczona jest stacyjka czy nie) to znaczy ze do wymiany jest czujnik w chłodnicy.
Wykręcając czujnik zleje nam sie cała woda z układu chlodzenia bo jes polożony nisko wiec jest troche zabawy.
Jest jeszcze 4 mozliwosc dzieje sie gdy nie zmienimy paska klinowego na czas ( koszt 8 zł ) gdy pęknie pasek to pompa wody wogole nie bedzie działąc. |
|
|
|
 |
|