FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak wyprzedzić Audi A4 2,5 TDI
Autor Wiadomość
Obywatel 
Bywalec


Wiek: 46
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 80
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-10-2010, 22:06   
   Bolid: PASSAT B5FL, CLIO III, było SC 900


90 konne Seicento (1.2 8V) dysponuje 128 KM na tonę - przyjmuję, że waży tyle co 1.1 (730 kg) choć pewnie waży więcej. BMW e-36 325 waży 1290 kg, co przy 192 KM daje współczynnik 148 KM na tonę.

Właściciel Seicento 1.2 8V z tamtego tematu chwalił się, że wyprzedził takie właśnie BMW.
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-10-2010, 22:09   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Przy wyprzedzaniu bardziej liczy się moment obrotowy a nie moc...
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 06-10-2010, 23:11   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Bandzior napisał/a:
Przy wyprzedzaniu bardziej liczy się moment obrotowy a nie moc...


Ale do takiej wiedzy i porównań niektórzy muszą sami po prostu dojść :P Wszędzie tylko moc KM KM KM KM KM KM KM KM.... a gdzie Nm ?? :lol: o to nikt nie pyta :P
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
marek75 
Bywalec

Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: poznan
Wysłany: 07-10-2010, 18:45   
   Bolid: seicento1.1 mpi


Bandzior napisał/a:
Przy wyprzedzaniu bardziej liczy się moment obrotowy a nie moc...


taaaak masz racje
2.5tdi ma gorszy moment od benzyniaka 1.1
no o tym nie wiedzialem, ale czlowiek uczy sie cale zycie :wesoly: :wesoly: :wesoly: :wesoly: :wesoly:

sory nie na temat nie doczytalem
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 07-10-2010, 23:26   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


marek75 napisał/a:
aaaak masz racje
2.5tdi ma gorszy moment od benzyniaka 1.1
no o tym nie wiedzialem, ale czlowiek uczy sie cale zycie

Wszyscy się głównie podniecają momentem kopciucha, generowanym na wale, a zapominają, że głównym hamulcowym tego będzie skrzynka biegów. Więc na kołach już nie będzie tak różowo, jak w katalogu.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 07-10-2010, 23:48   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


barthez napisał/a:
Wszyscy się głównie podniecają momentem kopciucha, generowanym na wale, a zapominają, że głównym hamulcowym tego będzie skrzynka biegów. Więc na kołach już nie będzie tak różowo, jak w katalogu.

a to w katalogach jest podawany moment silników mierzony "na sucho", tzn. nie na aucie poprzez hamownie?

P.S a jak tu sie nie podniecać, skoro auto sympatycznie przyspiesza już od 1600obr./min

tylko problem jest taki że nadeszła era silników TSI, które rozwijają momenty jak diesle, tez od niskich obrotów, tylko że tam jest ten moment dostępny w znacznie szerszym zakresie obrotów, tak że takie 1.2 TSI zostawia w tyle bez stresu 1.6TDI (oba o mocy 105KM)

w ogóle jak widzę dane techniczne tego 1.2 TSI 105KM to mi sie aż ciepło robi, ma 105KM przy 5000obr./min i rozwija max moment obr 175NM w zakresie od 1550 - 4100 obr./min - totalna rewelacja wg mnie

przy tym zadziwiająco mało benzyny palą te silniki, dziś wybrałbym TSI
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-10-2010, 00:23   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Ciacho napisał/a:
barthez napisał/a:
Wszyscy się głównie podniecają momentem kopciucha, generowanym na wale, a zapominają, że głównym hamulcowym tego będzie skrzynka biegów. Więc na kołach już nie będzie tak różowo, jak w katalogu.

a to w katalogach jest podawany moment silników mierzony "na sucho", tzn. nie na aucie poprzez hamownie?

P.S a jak tu sie nie podniecać, skoro auto sympatycznie przyspiesza już od 1600obr./min

tylko problem jest taki że nadeszła era silników TSI, które rozwijają momenty jak diesle, tez od niskich obrotów, tylko że tam jest ten moment dostępny w znacznie szerszym zakresie obrotów, tak że takie 1.2 TSI zostawia w tyle bez stresu 1.6TDI (oba o mocy 105KM)

w ogóle jak widzę dane techniczne tego 1.2 TSI 105KM to mi sie aż ciepło robi, ma 105KM przy 5000obr./min i rozwija max moment obr 175NM w zakresie od 1550 - 4100 obr./min - totalna rewelacja wg mnie

przy tym zadziwiająco mało benzyny palą te silniki, dziś wybrałbym TSI


TSI - dane danymi, ale poczekajmy z awaryjnością.... koleżance chłepce 10 na trasie i płacze.... 2.0....w mieście woli nie jeździć...... hy hy, nowa generacja plastikowych zabawek za setki tysięcy złotych....

hu hu ha ha
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 08-10-2010, 00:42   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


fulara napisał/a:
TSI - dane danymi, ale poczekajmy z awaryjnością.... koleżance chłepce 10 na trasie i płacze.... 2.0....w mieście woli nie jeździć...... hy hy, nowa generacja plastikowych zabawek za setki tysięcy złotych....

ale ja pisze o 1.2 a nie o 2.0 więc nie rozumiem co masz na myśłi

i jest to tak prosty silnik, że tam się nie ma co psuć moim zdaniem... 4 cylindry, 8 zaworów, rozrząd na łańcuchu, turbina chłodzona dodatkowo cieczą chłodzącą i tym podobne proste, przemyślane rozwiązania

brałbym to w ciemno i bym sie nie bał, w porównaniu do 1.6 TDI z DPF-em, tam to dopiero ma sie co psuć...
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-10-2010, 00:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


DPF skreśla kupno auta.... mam nadzieje ze przez najbliższe 70 lat unia nie zorganizuje czegoś nowego cudownego.....

1.2 czy 2.0 - TSI - zobaczymy za rok co z tej mąki będzie. bo 1.9 TDI to legenda... oby inne szły w jego ślady
_________________

 
 
Cinol3 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 33
Skąd: Łowicz
Wysłany: 08-10-2010, 09:00   
   Bolid: Fiat Bravo 1,6 16v & Sejo 0.9


fulara napisał/a:
DPF skreśla kupno auta.... mam nadzieje ze przez najbliższe 70 lat unia nie zorganizuje czegoś nowego cudownego.....

1.2 czy 2.0 - TSI - zobaczymy za rok co z tej mąki będzie. bo 1.9 TDI to legenda... oby inne szły w jego ślady


DPF da się wywalić, mam to w stilo, narazie jest ok no ale okaże się póżniej, grunt to czasem pocisnąć mocniej, bo jak ktoś jeżdzi jak emeryt to ten filtr nie oczyści się. Można to zrobić za pomocą kompa z tego co wiem.
Hmm co do TSI to opinie są rozbieżne, jedni zachwalają, drudzy nie. Ostatnio braciakowi koleś z salonu Skody bardzo mu wciskał Octavie z 1.4 TSI, chyba mało tego im się sprzedaje :-P
_________________
:-)
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-10-2010, 09:03   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Cinol3 napisał/a:
fulara napisał/a:
DPF skreśla kupno auta.... mam nadzieje ze przez najbliższe 70 lat unia nie zorganizuje czegoś nowego cudownego.....

1.2 czy 2.0 - TSI - zobaczymy za rok co z tej mąki będzie. bo 1.9 TDI to legenda... oby inne szły w jego ślady


DPF da się wywalić, mam to w stilo, narazie jest ok no ale okaże się póżniej, grunt to czasem pocisnąć mocniej, bo jak ktoś jeżdzi jak emeryt to ten filtr nie oczyści się. Można to zrobić za pomocą kompa z tego co wiem.
Hmm co do TSI to opinie są rozbieżne, jedni zachwalają, drudzy nie. Ostatnio braciakowi koleś z salonu Skody bardzo mu wciskał Octavie z 1.4 TSI, chyba mało tego im się sprzedaje :-P


dpf to tylko nabijanie kieszeni koncernom. równie dobrze mogli stworzyć patent, iż do odkręcenia koła trzeba podpiąć 3 laptopy.... na to samo wychodzi - czyli jak oskubac klienta... a ja nie lubie płacić :)
_________________

 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 08-10-2010, 10:49   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Cinol3 napisał/a:
Hmm co do TSI to opinie są rozbieżne, jedni zachwalają, drudzy nie. Ostatnio braciakowi koleś z salonu Skody bardzo mu wciskał Octavie z 1.4 TSI, chyba mało tego im się sprzedaje :-P

a bo klientela skody to dosyć raczej tradycjonaliści, którzy nie za bardzo lubią takie nowoczesne nowinki jak te wszystkie TSI i wolą brać to co sprawdzone i niezawodne czyli np 1.6 MPI 102KM lub 1.9 TDI 105KM

W octavii też już jest 1.2 TSI 105KM - i to moim zdaniem najlepszy wybór jeśli chodzi o benzynowy silnik, bo w miarę dynamicznie to jeździ no i zaskakująco mało pali, znacznie mniej jak 1.6.

1.2 TSI jest dostępny w Skodzie Yeti już od ponad roku, a to sporo czasu jak i przebiegu jaki potrafią zrobić co niektórzy użytkownicy czy też przedstawiciele handlowi, myślę że i 100tys km spokojnie i jak na razie nie słychać nic o awariach tych silników, w przeciwieństwie do 1.6 TDI...

Wczorajszy post na forum fabiaclub.pl gościa który jeździ 1.6 TDI wersja 90KM:
janko napisał/a:
Jeszcze podam ciekawostkę która zainteresuje gościa który chce kupić nową 1,6 CR , mianowicie wczoraj miałem przegląd na 30 tysięcy u Zimnego w Piotrkowie Tryb (przegląd kosztował 720zł) po południu odebrałem auto i wsiadając poczułem woń oleju ale pomyślałem że może to coś tam się rozlało i nic z tego sobie z tego nie robiłem. Wsiadłem i pojechałem w stronę domu(45km). Przez drogę nic się nie działo, żadna kontrolka się nie zapaliła, ale przed domem jak wysiadłem ponownie poczułem olej, otworzyłem maskę i wydobył się delikatny niebieski dym jakby olej został rozlany po nagrzanym kolektorze. Spojrzałem na miejsce gdzie jest filtr oleju i to miejsce na około było obrzygane olejem, a pod autem powiększała się plama oleju. Więc na lawetę i z powrotem do serwisu i tam okazało się że pękła uszczelka pod deklem od filtra oleju, osoba z serwisu przyznała że to miejsce jest jakieś trefne ponieważ wiele aut z 1.6 CR ma te dolegliwości i przyznał że trzeba zwrócić na to uwagę przy odjeżdżaniu z serwisu, Całe szczęście że oleju starczyło na tyle że lampka od ciśnienia się nie zapaliła a oleju zostało tyle że koniuszek bagnetu dotykał oleju także silnik jest uratowany a mogło być gorzej. Dodam jeszcze że podczas drogi powrotnej w kabinie nie czułem żadnego zapachu oleju, po prostu nic.
_________________

 
 
Obywatel 
Bywalec


Wiek: 46
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 80
Skąd: Słupsk
Wysłany: 12-10-2010, 22:47   
   Bolid: PASSAT B5FL, CLIO III, było SC 900


Verchi napisał/a:
Bandzior napisał/a:
Przy wyprzedzaniu bardziej liczy się moment obrotowy a nie moc...


Ale do takiej wiedzy i porównań niektórzy muszą sami po prostu dojść :P Wszędzie tylko moc KM KM KM KM KM KM KM KM.... a gdzie Nm ?? :lol: o to nikt nie pyta :P

No, tylko że to tym bardziej nie świadczy na korzyść Seicento...
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-10-2010, 23:09   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Obywatel napisał/a:
Verchi napisał/a:
Bandzior napisał/a:
Przy wyprzedzaniu bardziej liczy się moment obrotowy a nie moc...


Ale do takiej wiedzy i porównań niektórzy muszą sami po prostu dojść :P Wszędzie tylko moc KM KM KM KM KM KM KM KM.... a gdzie Nm ?? :lol: o to nikt nie pyta :P

No, tylko że to tym bardziej nie świadczy na korzyść Seicento...


2,5 TDi grupy VW ma tylko 310Nm a SC 1,1 aż 88Nm. W dodatku w Audi maksymalny moment jest przy 1500obr/min co daje pewnie koło 80-100km/h na 5 biegu a w SC mamy 88Nm przy 2750 obr/min co daje koło 90km/h.
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 13-10-2010, 10:31   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Bandzior napisał/a:
2,5 TDi grupy VW ma tylko 310Nm a SC 1,1 aż 88Nm. W dodatku w Audi maksymalny moment jest przy 1500obr/min co daje pewnie koło 80-100km/h na 5 biegu a w SC mamy 88Nm przy 2750 obr/min co daje koło 90km/h.

ale jakie to wszystko ma znaczenie skoro audi ma 9 sekund do 100?

http://www.autocentrum.pl...-tdi-150km.html
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum