Wymiana rozpieraków |
Autor |
Wiadomość |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:50 Wymiana rozpieraków
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Witam.
Mam pytanie. Czy wymienię rozpieraki z tyłu bez konieczności rozpinania tych sprężyn na szczękach?
Z tyłu wypięcie z linki ręcznego jest proste ale co z drugiej strony?
Czy może mnie ktoś pokierować co i jak?
Problem jest taki że po zwolnieniu hamulca ręcznego koło nie toczy się swobodnie.
Dopiero po odciągnięciu rozpieraka od zewnątrz ma swobodę. |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:55
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
pewnie sie da, ale nie wiem w czym problem, spręzyne szpikulcem zakładasz w 2 sekundy... a namordujesz sie ze hey bez zdejmowania szczęk |
_________________
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:58
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Cytat: | pewnie sie da, ale nie wiem w czym problem, spręzyne szpikulcem zakładasz w 2 sekundy... a namordujesz sie ze hey bez zdejmowania szczęk
_________________ |
trochę mam stracha bo nie wiem jak pójdzie mi z założeniem sprężyny |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:01
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
cedric napisał/a: | Cytat: | pewnie sie da, ale nie wiem w czym problem, spręzyne szpikulcem zakładasz w 2 sekundy... a namordujesz sie ze hey bez zdejmowania szczęk
_________________ |
trochę mam stracha bo nie wiem jak pójdzie mi z założeniem sprężyny |
bez obaw... z pierwszą sie pobawisz 10 min, drugą założysz w 3 sek... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:02
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Chyba bez wyjęcia szczęk ropierak nie wyjdzie. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:06
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Bandzior napisał/a: | Chyba bez wyjęcia szczęk ropierak nie wyjdzie. |
w dodatku jak są zapieczone to trzeba miec sporo miejsca, bo nie chcą sie poddawać... ja mialem tak zapieczone ( od nowości nie ruszane ) że na szynie kolejowej po wyjęciu dopiero młotkiem zaczely sie ruszac, nie wiem jak to moglo dzialac... teraz sobie rozpieraki bede co sezon wymieniał |
_________________
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:06
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
Bandzior napisał/a: | Chyba bez wyjęcia szczęk ropierak nie wyjdzie. |
szkoda chciałem tego uniknąć.....
to jeszcze inaczej zapytam - jestem w stanie go rozruszać bez wypinania tak żeby powrócił do formy?
Czy po zdjęciu bębna dotrę do miejsca gdzie się zapieka zawsze?
Wiem że może to głupio brzmi ale pytam z ciekawości bardziej może ktoś tak wykombinował? |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wymień całe i nie ma co filozofować. założyć tą spręzyne jest banalnie łatwo, ale musisz sam do tego dojść... beben jest tak prosty w konstrukcji ze szkoda dawac takie cos mechanikowi.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:17
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Sprężynę z jednej strony zakładasz do otworu, a z drugiej zakładasz na śrubokręt (albo inny szpikulec), koniec śrubokręta w otwór do którego ma wejść sprężyna, podważasz i ona sama po nim 'wskoczy'. Spróbujesz to zrozumiesz o co biega. Prosta sprawa - sprężyny nie są jakieś mega twarde żeby był z nimi problem.
Nie ma sensu bawić się ze starymi rozpierakami - kup nowe bo raz zapieczone nie będą już dobrze chodzić. |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:19
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
fulara napisał/a: | wymień całe i nie ma co filozofować. założyć tą spręzyne jest banalnie łatwo |
masz jakiś patent na założenie jej?
czy muszę na coś uważać przy okazji pierwszego razu? ( chodzi o wymianę ) |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Endymion
nówka sztuka ;)

Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:19
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
Po zdjęciu bębna masz rozpierak jak na dłoni.
Psikanie WD-40 i systematyczne poruszanie rozpierakiem najprawdopodobniej trochę go zluzuje, ale nie na tyle aby działał jak należy, no i efekt takiej operacji jest dość krótkotrwały.
fulara, ma całkowitą rację zdjęcie sprężyn to chwilka.
Najlepiej kup wkrętak krzyżakowy PH1x100 są wykonane z dość twardego materiału i doskonale nadają się na szpikulce.
Rozpieraki kosztują kilkanaście zł. za sztukę i naprawdę nie warto męczyć się ze starymi. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
cedric napisał/a: | fulara napisał/a: | wymień całe i nie ma co filozofować. założyć tą spręzyne jest banalnie łatwo |
masz jakiś patent na założenie jej?
czy muszę na coś uważać przy okazji pierwszego razu? ( chodzi o wymianę ) |
nic nie zepsujesz kolega Gandw dobrze mowi... po szpikulcu sam wskoczy do dziurki, tylko musisz energicznie podważyć w kierunku dziurki |
_________________
 |
|
|
|
 |
cedric
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 304 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:29
Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE |
|
|
dzięki koledzy za sugestie i wiarę w moje możliwości....
jutro akcja wymiany
w razie problemów podpytam awaryjnie jutro...... |
_________________ FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn..... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:53
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dasz rade i jak raz zrobisz sam, tylne hamulce bedziesz miał obcykane w jednym palcu i do mechanika z pierdołami nie bedziesz chodzil
powodzenia, podziel sie jutro wrazeniami |
_________________
 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 11-10-2010, 20:11
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Bez rozpięcia sprężyn i wyjęcia chociaż jednej szczęki(lewej) się nie obędzie. To ten sam typ co w maluchu.
Jeżeli będziesz montować nowe rozpieraki to umocz je przed założeniem w niewielkiej ilości oleju. Zabezpieczy to przed ich przymarznięciem, w wyniku kondensacji pary wodnej, zimą. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
|