Przepis na tani i dobry dolot - wykres z hamowni |
Autor |
Wiadomość |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 25-03-2011, 17:26 Przepis na tani i dobry dolot - wykres z hamowni
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Siema
Pacjent to Seicento 98' ze swapem w miare zdrowego 1.2 8v 75
Modyfikacje to przelotowy wydech 50 mm na dwoch tlumikach , oraz deczko przestawiony rozrzad.
Dolot zostal zrobiony z:
1. Kibelrura z Castoramy o srednicy ok. 75 mm / 3 cali (najlagodniejsze kolanko + element prosty, czyli razem jakies 7 PLN )
2. Guma laczaca kibelrure z przepustnica (ja kupilem za 70 PLN na alledrogo od goscia ktory sprzedaje doloty do Seja, ale na pewno mozna wykombinowac cos taniej)
3. Stozek Jacky Auto (na rure 75 mm - okolo 50 PLN w sklepie, lub na alledrogo) - najlepiej wpakowac najwiekszy, jaki sie zmiesci.
4. Trzy cybanty (dwa okolo 75 mm i jeden 110 mm na przepustnice)
Ponizej zdjecie dolotu:
A tutaj zdjecie starego dolotu (gora od 900 i jakis mniejszy stozek):
No i wykres z hamowni. Ten 93 HP to oczywiscie nowy dolot z kibelrury, a ten drugi to ten ze zdjecia powyzej.
Niestety do 2700 rpm moment obrotowy jest nizszy, ale reszta zakresu wyglada korzystniej
Pomiary wykonane tego samego dnia w odstepie doslownie 5 minut jeden od drugiego.
Ah, no i polecam ta hamownie jest tania i bardzo dobra.
Znajduje sie pod sama Warszawa zaraz za Babicami.
Z Gorczewskiej jedzie sie jakies 10 minut.
Numery telefonow do firmy, ktora prowadzi hamownie sa na zdjeciu z wykresu. |
|
|
|
 |
rafal8818
spamer team Cento?lązak

Pomógł: 20 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 1652 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-03-2011, 17:40 Re: Przepis na tani i dobry dolot - wykres z hamowni
Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM |
|
|
Nie wygląda a jednak coś daje...
Bardzo fajny temat. Dobrze by było jak by każdy kto ma zmieniony dolot ( w obojętnie jakim silniku) pochwalił się co i jak zrobił i pokazał wykresik z hamowni. Może udało by się znaleźć jakiś kompromis między jakością np Węglarskiego czy Yankowego a kosztami kibel rury...
A co do tego dolotu powyżej ... skoro coś daje to spoko ale jednak można by było coś teraz pokombinować (jakąś nakładkę) żeby tej kibelrury nie było tak widać (szkoda że właśnie dół jest słabszy bo ja np jak bym robił dolot to taki żeby do tych 3000 obr było jak najwięcej a później to już może być seria ( i tak przeważnie jeżdżę po mieście i nie kręcę go nie wiadomo jak wysoko - benzyna coraz droższa )
Czekam na rozwój tematu |
_________________ Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757 |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 25-03-2011, 19:36
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Jesli chcesz miec mocny dol, to na pewno powinienes zainwestowac w dolot o duzej pojemnosci, a najlepiej z airboxem.
Co do wygladu, to mi na tym zbytnio nie zalezy (function over fashion hehe), ale mozna ta rure ukryc na 1000 sposobow. Kiedys w Civicu tez mialem podobny dolot. Pomalowalem na srebrno i bylo spoko. |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25-03-2011, 19:52
Bolid: Seicento |
|
|
Seiczento Nie znam takiego samochodu. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 26-03-2011, 00:59
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
to cos ta hamownia nie teges, 93KM na dolocie z casto i wydechu fi50mm
chyba masz coś więcej nadłubane, bo takiego wyniku takimi modami nie zrobisz |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
tygry
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 104 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-03-2011, 06:18
Bolid: sc sporting |
|
|
tez myslauem na nasadka z simota, ale drogo to wychodzi,
ona faktycznie jest gumowa
i faktycznie jaki TVC pisze ciekawe jak z 75hp zrobilo siem 87 opisuj co i jak
p.s. uwazaj bo po zbiorniczku plynu chlodniczego widac ze wywala plyn moze sie juz gotowal |
_________________
 |
|
|
|
 |
crawen
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 223 Skąd: Zabrze \G/
|
Wysłany: 26-03-2011, 07:09
Bolid: Seicento 1.4 T'jet |
|
|
TVC napisał/a: | to cos ta hamownia nie teges, 93KM na dolocie z casto i wydechu fi50mm
chyba masz coś więcej nadłubane, bo takiego wyniku takimi modami nie zrobisz |
no właśnie też tak oglądam .. i nie bardzo w to wieżę ..
Tam pisze kolega że im stożek większy tym lepszy - BZDURA, to praktycznie nie ma znaczenia .. |
_________________ Fajnie Już Idzie ? TEAM ®
Seicento 1.4 16v T'jet + Gt2860RS ! km ??
Stilo 1.9 8v JTD km ??
Ducato 2.3 8v HPT km ?? |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 26-03-2011, 09:18
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
hehehe...
polecam najpierw przeczytać to
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=31451
bo od tego sie zaczeło
BTW silnik jest niezłym stanie luzy zaworowe niskie, rozrzad jest przestawiony i kółko foniczne tez jest przestawione
no i przypadkiem długosc wydechu tez jest trafiona
a to że kopułka z 900 obcina to wiadomo |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2011, 10:27
Bolid: Audi |
|
|
Z tym co masz to nawet pelne 75KM jest malo mozliwe, chcesz miec pewnosc to pojedz na inna hamownie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 26-03-2011, 10:44
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
crawen napisał/a: | no właśnie też tak oglądam .. i nie bardzo w to wieżę .. |
to nie "wież", tylko uwierz
Hamownia byla porownywana z innymi w Warszawie i dawala takie same wyniki.
Jest na 100% wiarygodna.
crawen napisał/a: | am pisze kolega że im stożek większy tym lepszy - BZDURA, to praktycznie nie ma znaczenia .. |
BZDURA jest to co piszesz.
Wczesniej jak mialem przestawiony rozrzad (wynikiem czego byl ubytek mocy), to zrobilismy pomiar z filtrem powietrza i bez. Z filtrem pokazalo 49 HP, a bez filtra 52 HP.
Kazdy filtr zmniejsza predkosc zasysanego powietrza. Im wieksza powierzchnia filtracyjna, tym lepiej.
tygry napisał/a: | i faktycznie jaki TVC pisze ciekawe jak z 75hp zrobilo siem 87 opisuj co i jak |
Bez kitu nie sciemniam
Jedyne modyfikacje to tak jak joki napisal:
1.Troszke przestawione kolo foniczne
2.Walek przestawiony o jakies 3 stopnie.
3.Przelot 50 mm
4.Dolot
Na pewno ma tez znaczenie bardzo niska temperatura powietrza naokolo - 4,5 stopnia. Wiadomo, ze w upalny dzien tych koni pare ucieknie ze wzgledu na mniejsza zawartosc tlenu w powietrzu.
No i sa powymieniane wszystkie elementy eksploatacyjne takie jak swiece, kable, pompa paliwa itd...
Kompresja byla sprawdzana i wynosi odpowiednio 14 14 12 13
Citeriusz napisał/a: | Seiczento Nie znam takiego samochodu. |
Ziom od hamowni sie pospieszyl |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 26-03-2011, 11:23
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
jerzyk napisał/a: | Z tym co masz to nawet pelne 75KM jest malo mozliwe, chcesz miec pewnosc to pojedz na inna hamownie |
To jest temat o dolocie, ale uparliscie sie na ten wykres.
Praktycznie taka sama hamownie mial Maciek Grabowski na ul.Mineralnej i byla chyba z tym samym programem, tylko jakims starszym.
Mozna porownac sobie wykres Wasyla, ktoremu tam w serii wyszlo 75 HP w piku, natomiast w przedziale np. pomiedzy 2500 rpm a 3000 rpm moj jest tylko o jakies 2-3 HP i tyle samo NM mocniejszy, wiec odczyty sa poprawne.
Nie wiem dlaczego wszystkie inne auta mialyby miec poprawne wykresy, a moj mialby byc zly.
Aha, wracajac do tematu to guma laczaca rure pcv z korpusem przepustnicy byla zamowiona od sprzedawcy tej aukcji:
http://allegro.pl/uklad-d...1517397544.html |
|
|
|
 |
crawen
Nałogowiec

Wiek: 37 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 223 Skąd: Zabrze \G/
|
Wysłany: 27-03-2011, 16:09
Bolid: Seicento 1.4 T'jet |
|
|
Widzę że nie ma co z tobą podejmować tematu .. Literówka się zdarzy każdemu.
A co do stożka to sie bardzo mylisz .. ale trwaj w swoich przekonaniach i pomiarach mocy |
_________________ Fajnie Już Idzie ? TEAM ®
Seicento 1.4 16v T'jet + Gt2860RS ! km ??
Stilo 1.9 8v JTD km ??
Ducato 2.3 8v HPT km ?? |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 27-03-2011, 17:14
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
No dobra, ziom, ale nie pisz, ze ja pisze bzdury, albo zebym trwal w swoich przekonaniach, tylko wykaz sie wiedza i opisz obszernie temat. |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 27-03-2011, 20:14
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Kolego bez żadnego filtra auto jest o wiele słabsze... nie wiem skąd bierzesz swoje teorie...
A co do mocy... jakoś nie specjalnie wierzę w to, że byle jakiś tam kibel stożek da taki wzrost mocy... nie zajechany silnik 1.2 8V będzie miał jakąs tą znamionową moc (dajmy te 75KM) ale nie ma opcji żebyś samym dolotem czy planem głowicy miał 93KM... kurna nie wiem ile być musiał mm z tłoków zebrać
Znajdź kogoś w okolicy kto ma seja 1.2 16V - jak go wciągniesz z miejsca i potem na całej długości sprinta to masz te 93 swoje konie |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:16
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Verchi,
Teorie biore z praktyki Mialem juz wiele aut wolnossacych i doladowanych, w tym kilka Hond o mocach od 130 do 320 HP i bylem na wielu hamowniach po 1000 razy.
Nawet tego moje Seja hamowalem jak mial zle ustawiony rozrzad i na zwyklym dolocie ze stozkiem mial 49 HP, po zdjaleciu stozka pokazal 52 HP, a po zdjeciu calego dolotu i kopulki nad przepustnica pokazal 53 HP.
93 niemozliwe, a 87 tez niemozliwe?
Nie mozliwe, ze seryjny silnik 75 HP po zrobieniu calego wydechu, przestawieniu walka, zaplonu i zastosowania stozka ma wzrost 12 HP ? |
|
|
|
 |
|