FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyregulować gaz za pomocą woltomierza.
Autor Wiadomość
motomaniek10 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-04-2011, 17:37   Jak wyregulować gaz za pomocą woltomierza.
   Bolid: seicento 0.9 citymatic


Sondy w Seju są 0-1 V

1 przewodowe - czarny sygnał

2 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora

3 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora
biały - grzałka +

lub czarny sygnał
biały - grzałka +
biały - grzałka -

4 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora
biały - grzałka +
biały - grzałka -

1.Woltomierz wpinamy na przewód czarny oraz na minus akumulatora.

2.Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku odczytujemy pracę sondy. Ma zawsze pracować góra-dół tzn od 0 V do 1 V i od 1 V do 0V. Jeżeli jest poniżej 5 V to wzbogacamy mieszankę śrubą na reduktorze, jeśli tylko powyżej 5 V to śrubą na reduktorze zubożamy mieszankę.

3.Następnie trzymamy silnik na stabilnych 3000 obr/min i robimy to co w pkt 2. tylko, że regulujemy tylko i wyłącznie śrubą na wężu.

4.Powtarzamy pkt 2.

5.Koniec.

Jeżeli nie mamy na wężu śruby (registra) to można go zamontować w miejsce silniczka krokowego (attuatora).
_________________

 
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 22-04-2011, 22:26   
   Bolid: ?koda Fabia


W którym miejscu znajduje się śruba na reduktorze? Chodzi o tą od wolnych obrotów?

A tak nawiasem to super poradnik :)
_________________
 
 
fiksiu 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 76
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-04-2011, 23:01   
   Bolid: Seicento 1.2 T


Cytat:
2.Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku odczytujemy pracę sondy. Ma zawsze pracować góra-dół tzn od 0 V do 1 V i od 1 V do 0V. Jeżeli jest poniżej 5 V to wzbogacamy mieszankę śrubą na reduktorze, jeśli tylko powyżej 5 V to śrubą na reduktorze zubożamy mieszankę.


Chyba chodzi tu o 0.5V
Czy się mylę?
_________________
Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-04-2011, 09:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Na pewno miało być 0.5 volta. Chyba że piszemy o samochodach iście amerykańskich które to mogą dawać napięcie 0-5v ;) . A gdzie ta śruba od wolnych obrotów na reduktorze? To zależy jaki masz reduktor. Jak to mówią co kraj to obyczaj co reduktor to inaczej. U mnie w reduktorze Cometa są dwie śruby. Górna grubsza od napięcia wstępnego membran a dolna cieńsza od jałowych obrotów
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
motomaniek10 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2011, 18:05   
   Bolid: seicento 0.9 citymatic


Przepraszam za pomyłkę, miało być 0,5 V ale już nie mogę zmieni, może moderator to zrobi?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum