Jak wyregulować gaz za pomocą woltomierza. |
Autor |
Wiadomość |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2011, 17:37 Jak wyregulować gaz za pomocą woltomierza.
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Sondy w Seju są 0-1 V
1 przewodowe - czarny sygnał
2 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora
3 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora
biały - grzałka +
lub czarny sygnał
biały - grzałka +
biały - grzałka -
4 przewodowe - czarny sygnał
szary /brązowy - masa akumulatora
biały - grzałka +
biały - grzałka -
1.Woltomierz wpinamy na przewód czarny oraz na minus akumulatora.
2.Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku odczytujemy pracę sondy. Ma zawsze pracować góra-dół tzn od 0 V do 1 V i od 1 V do 0V. Jeżeli jest poniżej 5 V to wzbogacamy mieszankę śrubą na reduktorze, jeśli tylko powyżej 5 V to śrubą na reduktorze zubożamy mieszankę.
3.Następnie trzymamy silnik na stabilnych 3000 obr/min i robimy to co w pkt 2. tylko, że regulujemy tylko i wyłącznie śrubą na wężu.
4.Powtarzamy pkt 2.
5.Koniec.
Jeżeli nie mamy na wężu śruby (registra) to można go zamontować w miejsce silniczka krokowego (attuatora). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 22-04-2011, 22:26
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
W którym miejscu znajduje się śruba na reduktorze? Chodzi o tą od wolnych obrotów?
A tak nawiasem to super poradnik |
_________________  |
|
|
|
 |
fiksiu
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 76 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-04-2011, 23:01
Bolid: Seicento 1.2 T |
|
|
Cytat: | 2.Na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku odczytujemy pracę sondy. Ma zawsze pracować góra-dół tzn od 0 V do 1 V i od 1 V do 0V. Jeżeli jest poniżej 5 V to wzbogacamy mieszankę śrubą na reduktorze, jeśli tylko powyżej 5 V to śrubą na reduktorze zubożamy mieszankę.
|
Chyba chodzi tu o 0.5V
Czy się mylę? |
_________________ Seicento 1.2 16v LPG KME G3 + K03
158PS 205Nm |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 23-04-2011, 09:48
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Na pewno miało być 0.5 volta. Chyba że piszemy o samochodach iście amerykańskich które to mogą dawać napięcie 0-5v . A gdzie ta śruba od wolnych obrotów na reduktorze? To zależy jaki masz reduktor. Jak to mówią co kraj to obyczaj co reduktor to inaczej. U mnie w reduktorze Cometa są dwie śruby. Górna grubsza od napięcia wstępnego membran a dolna cieńsza od jałowych obrotów |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
motomaniek10
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2011, 18:05
Bolid: seicento 0.9 citymatic |
|
|
Przepraszam za pomyłkę, miało być 0,5 V ale już nie mogę zmieni, może moderator to zrobi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|