Nie odpala, pali z popychu |
Autor |
Wiadomość |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2011, 21:50 Nie odpala, pali z popychu
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Witam forumowiczów.
Nie znalazłem identycznego problemu na forum, więc muszę napisać co mojego seja boli. Otóż wczoraj pojechałem wieczorem do tesco i jakież było moje zdziwienie gdy po zakupach autko nie chciało odpalić. Kręciłem i na benzynie i na gazie, aż w końcu za jakimś 15-razem odpalił. Myślałem, że może benzyny nie ma bo świeciła się kontrolka od rezerwy kilka dni a teraz przestała.
Podjechałem na stacje i po tankowaniu już nie chciał odpalić za żadne skarby. Jednak na pych odpalił bez problemu. Dojechałem do domu normalnie i żadnych różnic w działaniu samochodu nie widzę, jednak jak tylko wjechałem do garażu i go zgasiłem to odpalić już oczywiście nie chciał i nadal nie chce. Wyczyściłem czujnik położenia wału, podmieniałem te przekaźniki za kompem i nic. Słychać jakieś syczenie w przepustnicy przy przekręcaniu kluczyka i dziwne odgłosy z silniczka krokowego przy przekręcaniu kluczyka w 1 pozycję.
Więcej czasu będę miał dopiero w sobotę, żeby to dokładnie sprawdzić, ale chciałbym wiedzieć czy nie macie jakiegoś pomysłu. Dlaczego nie odpala z kluczyka, a po odpaleniu na pych wszystko jest ok? Co mogę sprawdzić? |
_________________
 |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:07
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
No nieźle. Jedyne co mi się nasuwa to przeczyść złącze czujnika położenia wału korbowego. Sprawdź naładowanie i formę akumulatora? Możliwe, że podczas kręcenia rozrusznikiem zostaje za mało prądu dla reszty urządzeń i komp zaczyna świrować i nie odpala.
To tylko takie moje hipotetyczne przypuszczenie i pierwsza myśl |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:12
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zapowietrzyłeś układ paliwowy lub wykończyłeś pompę. Ale chyba to pierwsze (jeździłeś na rezerwie do końca i powietrze zassało) Fakt to nie diesel ale też potrafi się zapowietrzyć i odmówić posłuszeństwa.A na gazie odpalał dobrze do tej pory? Pisałeś że też nie dało rady na gazie. Czujnik wału jest ok gdyż zapalił na pych więc zapłon ma. Naładuj akumulator, odepnij go na noc> Pytanko takie... czy po odpaleniu na pych pracuje na benzynie ? Czy ma na benzynie takie same osiągi jak zawsze? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:26
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Dzięki za szybkie odpowiedzi. Odkąd mam seja (ponad 1,5 roku) to na gazie odpalałem go do wczoraj tylko raz i mimo, że był wtedy dobrze rozgrzany to nie chciał zbytnio zaskoczyć Za 3 razem chyba odpalił. No a teraz to i za dziesiątym nie odpali. Pod stacją jeszcze 2 razy przy "mieleniu" tak jakby chciał zaskoczyć(krótkie dyngnięcie), ale momentalnie się urywało. Myślałem o bezpiecznikach ale gdyby to był bezpiecznik to dałoby radę jeździć? Sprawdzę wasze hipotezy |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Michaelslon napisał/a: | Myślałem o bezpiecznikach ale gdyby to był bezpiecznik to dałoby radę jeździć? | Bezpieczniki od instalacji gazowej? Nie, nie dałoby rady przełączyć na gaz a co dopiero jechać. Tak nawiasem wyreguluj parownik przy okazji. Ja swojego odpalam na gazie bezpośrednio i jak jest ciepły to za pierwszym razem a jak zimny nawet ok zera stopni to przeważnie za drugim lecz kręcę rozrusznikiem nie dłużej jak 2 sekundy.Bezpiecznik od układu paliwowego masz dobry. To ten za akumulatorem z napisem EFI Jakby siadł to ani pompa by nie chodziła ani nie miałby iskry ani wtrysku a tu pompę słychać że pompuje bo jak pisałeś "Syczy" w przepustnicy no i masz iskrę czyli zapłon a tym samym bezpiecznik ok jest. Ale zadałem ważne pytanie czy po odpaleniu na pych pracuje silnik na benzynie czy tylko na gazie? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2011, 22:55
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Sprawdzę i dam znać. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 28-07-2011, 00:13
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Rozrusznik?
kumpel miał przypadek taki, że auto mu kręciło nieźle, ale w momencie jak się rozrusznik kręcił zabierał cały prąd i w momencie jak się kręcił iskra nie szła na świece, z pychu palił od ręki. Winne było uzwojenie na rozruszniku |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:31
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Chyba nie umiałem go odpalać na gazie Trzeba poczekać aż zgaśnie kontrolka wtrysku, później się znowu zapala na sekundę i trzeba odczekać 2 sekundki i pali od ręki na gazie. Na benzynce niestety nie pali. Albo się pompa zapowietrzyła albo powiedziała bye |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Więc jak już jedzie na gazie to przełączaj na benzynę może schwyci jak tylko zapowietrzony by był. Jeździłeś na rezerwie pewno i syfu zassała do filtra przy pompie. Masz SPI silnik?Zerknij i wyczyść i może odpowietrzysz przy okazji |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:55
Bolid: Seicento |
|
|
macher a nie dziwi cię to że na gazie jak i benie nie odpala a na pych jakby strata prądu przy kręceniu rozrusznikiem
zapowietrzenie układu paliwa raczej wątpię bo tu musiał by paść zawór ciśnieniowy powrotu paliwa za wtryskiwaczem wtedy paliwo schodzi do baku,
pytanie od razu na po pych odpala?? |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 28-07-2011, 21:10
Bolid: Seicento |
|
|
przetrzepał bym połączenia masowe potem rozrusznik |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-07-2011, 22:02
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
marcelmax napisał/a: | macher a nie dziwi cię to że na gazie jak i benie nie odpala a na pych jakby strata prądu przy kręceniu rozrusznikiem
zapowietrzenie układu paliwa raczej wątpię bo tu musiał by paść zawór ciśnieniowy powrotu paliwa za wtryskiwaczem wtedy paliwo schodzi do baku,
pytanie od razu na po pych odpala?? | Przecież zainteresowany napisał że na gazie odpala bez problemu tylko złą procedurą odpalał.Więc jak byk winien układ paliwowy benzynowy.Zapowietrzyć idzie bardzo łatwo. Miał mało paliwa w baku, starczyło że zgasił samochód na pochyłości i już nie odpalił bo złapał powietrze przez pompę. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 28-07-2011, 22:05
Bolid: Seicento |
|
|
macher napisał/a: | Zapowietrzyć idzie bardzo łatwo. Miał mało paliwa w baku, starczyło że zgasił samochód na pochyłości i już nie odpalił bo złapał powietrze przez pompę. |
idzie bo nie raz to mam ale wtedy nie pali normalnie tylko prycha i przerywa a po jakimś czasie ustaje
a w związku z tym że go brał na pych i zaskoczył i normalnie jechał na pb pomyślmy i.... |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2011, 22:54
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Po odpaleniu na gazie przy próbie przełączenia na benzynę sejek momentalnie gaśnie. Próbowałem kilka razy. A jak odpalałem na z popychu depnąłem mocniej, pewnie przełączył się na gaz i wtedy zaskoczył na LPG. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 28-07-2011, 23:56
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
Michaelslon, 2 które zrób,
1. Zamontuj zaworek zwrotny w przewodzie paliwowym- problem z odpływaniem paliwa(zapowietrzania mija)
Wtedy będzie Ci odpalał na PB normalnie (jeśli rozrusznik będzie kręcił dobrze)
2. podkładki miedzy nakrętką a płaską klemą na rozruszniku mogły zaśniedzieć i nie styka.
przeczyść i bedzię ok
Z tymi przypadkami się spotkałem i tak jak napisałem poraziłem sobie z nimi w ten sposób. |
|
|
|
 |
|